{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

internet HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

skal flytte her til den 1.. og nu vil jeg så bestille internet så det er klart til at sætte op når jeg flytter ind...

falder så over dette her:

http://www.dansknet.dk/bredbaand

Der har de en 10/2 mbit til 179 kr, også kan man få fast ip til kun 20 kr oven i hatten, så jeg kan oprette servers osv, men kan ikke finde ud af, da der står med småt:

Min pris: 377 kr. Efter 6 måneder 249 kr. /måned men uden i højre side står der 179 ?? øhh ? :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  internet HJÆLP!
  • #1   11. mar 2011 dvs at efter 6 måneder koste det 249 kr.... ta fullrate istedet...

• #2   11. mar 2011 Gider ikke fullrate det var noget pis sidst jeg havde dem.. hver gang kl blev 17-22 så havde jeg mega høj ping, pga nettet blev overbelastet sagde de på den central jeg var knyttet til.. skiftede så til telenor og intet problem.. dog ville jeg gerne have mere fart på en 10/1 hvis det var muligt

• #3   11. mar 2011 der står sammentidig normalpris (også er det streget over)

• #4   11. mar 2011 Det er meget normalt med mange selskaber at det er billigere det første halve år. Og derefter stiger prisen.

Derudover ville jeg ikke betale 20 kr for fast ip-adresse, for hvis du har en router sat på, som alligevel altid er tændt, så får du alligevel den samme ip-adresse. ellers kan du tage en gratis dns-adresse, så du kan ændre ip-adressen, hvis du har mistet den under en lease.

Telenor har jeg ingen god erfaring med. Jeg har det nu, og har aldrig haft ringere internet forbindelse.

Det bedste jeg har haft er Yousee og dernæst TDC (over fastnet).

• #5   11. mar 2011 har tdc hos mine forældre, men syntes telenor er lige så gode.. har ikke haft bøvl med dem det sidste års tid jeg boede i lejlighed.

• #6   11. mar 2011 Jeg har ikke haft andet end bøvl med Telenor. Har fået skiftet routeren, det er stadig lige ustabilt, hvis jeg kobler mere end en enhed på trådløs så går den ned konstant. Forbindelsen forsvinder ofte helt, osv.

Hos TDC kunne man nemt få 20 mbit/s, hos Telenor er 10 mbit/s maks, og naboen kan kun få 6 mbit/s, men som sagt meget mere med TDC's udstyr, på de samme ledninger. Så det er udstyret der gør at Telenors forbindelse er ringe (i begge ender, både hjemme og på centralen).

Jeg har tidligere arbejdet indenfor branchen, og den afstand jeg har til centralen, der burde jeg med xDSL kunne trække meget mere end de tillader idag.

• #7   11. mar 2011 Ville det ikke være muligt for dig at få Fibernet? Har selv lige bestilt 30/30 og er VILDT spændt på at se om det rykker... For det der Yousee-skod, det kan da kun give lange løg...

• #8   11. mar 2011 Waoo 30/30 til 269 kr om måneden, så kører det for dig..

Karsten

• #9   11. mar 2011 Jeg har 50/50 fiber og det spiller bare max - har omkring 60 i både down og upload, så jeg får det jeg betaler for - og lidt til smiley

• #10   11. mar 2011 Desuden er der en masse der er utilfredse med dansknet - selv havde jeg det i min gamle lejlighed med en 4 mbit linje tror jeg det var, og jeg havde ingen problemer dengang - 3 år siden - men kan jo være at de er vokset sig for store.
    Men som andre siger - Fiber - det er vejen frem. Yousee til kabeltv og så fiber til internettet, det er det billigste da du ellers skal have Viasat oveni dit tv abbonement = dyrt...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #11   11. mar 2011 Nu det jo ikke alle steder man kan få fiber.

• #12   12. mar 2011 nej tænk på os stakler der max. kan få 5 mbit over alm. telekabel, aldrig fibernet og der er ikke dækning nok til at en bærbar kan køre, øvvv..

• #13   12. mar 2011 brian d du ved ik hva du snakker om efter som telenor køre på TDC's udstyr på centralerne smiley

• #14   12. mar 2011 Philip O >> Det gør de ikke alle steder, og Telenor kører PPPoE, det gjorde TDC ikke sidst jeg havde internet leveret derfra...

• #15   12. mar 2011 Og selvom de kører på samme udstyr, så er det forskellige opsætninger, og hvis det var det samme, så ville det da være underligt at TDC nemt kan traine en linie til 20/1, hvor Telenor kun kan klare 10/1, eller i de slemme tilfælde 6/1, i byen !!!

• #16   12. mar 2011 på land centraler køre TDC og telenor på samme udstyr. det kun større byer af Tolenor har deres egen D-slam

• #17   12. mar 2011 og ja det korrekt jo længere man kommer væk fra centralen jo lavere hastighed ka du køre . men sådan er det med alle udbydere smiley

• #18   12. mar 2011 Philip O >> Nu bor jeg ret tæt på centralen, så det burde ikke være noget problem. Og det er ikke en landcentral, men heller ikke en større by. Ikke desto mindre er der en forskel.

Men selvom de kører på det samme udstyr, så er der stadig forskel i deres opsætning. ellers ville jeg også kunne bruge et af mine ældre TDC-modems med Telenor, men det kan jeg ikke.
    Men jeg er også ret sikker på at det største problem er den router Telenor sender. Jeg har fået den byttet en gang på det halve år jeg har haft Telenor, og det løste ikke problemet. Den bedste løsning indtil videre er kun at bruge en enkelt fysisk ethernet port i denne router, og så have en anden router til at stå for resten af det interne netværk, så kører det nogenlunde. Men ikke godt nok ...

• #19   12. mar 2011 der er også meget forskel på kablerne i jorden . f.eks. pupin kabel som ikke er parsnoet og som har spoler i der køre internettet af lort . og det er et kendt problem . . og den eneste forskel på opsætningen er den konfiguration som blir smidt ud til modemerne

• #20   12. mar 2011 og hva er rimelig tæt på centralen for dig ?

• #21   12. mar 2011 omkring 500 meter i luftlinie

• #22   12. mar 2011 ja okay der burde du kunne køre en ok forbindelse smiley .

• #23   12. mar 2011 har du haft tekniker ude og haft målt på din linie og din nabo's og sådan ?

• #24   12. mar 2011 Philip O >> De har målt en hel masse, og de siger det virker...

Eneste forskel fra et køre godt er at jeg nu har Telenor, og det er jeg desværre (næsten) tvunget til, da det er i forbindelse med en hjemmearbejdsplads.

Jeg har mange kolleger der har samme problem, og det lige meget hvor de bor.

Da jeg havde TDC havde jeg aldrig problemer. Forøvrigt er der twisted pair helt ind til hvor modem/router er koblet til. Så kvaliteten af installationen i huset fejler heller ikke noget.

Telenor's løsning er altid at måle på linien, og de finder ingen fejl, og så prøver de at sende en ny router (med indbygget modem). Det løser ikke problemet, da de sender den samme type udstyr, med de samme forbindelsesindstillinger. Men nu er Zyxel heller ikke det bedste når det kommer til sådan noget udstyr.

Som sagt, så har jeg tidligere arbejdet et sted hvor der blev udviklet IpDslam, og andet forbindelsesudstyr. Og der var meget stor forskel på de forskellige forbindelsesmetoder og opsætninger. Samt det udstyr der blev koblet til i den anden ende. Derfor er jeg 100% sikker på at det ligger i udstyret/opsætningen, som Telenor bruger. Og det kan jeg desværre ikke gøre noget ved, udover at finde en anden udbyder. Men så kommer jeg til at betale multimedieskat, selv om jeg selv betaler det privat, og det virker jo lidt tåbeligt.

• #25   12. mar 2011 der mange roller der spiller ind . nu køre jeg selv for TDC som tekniker og der ka være rigtig mange ting der ka være galt . og ja de sidder og sidder inde hos telenor de ka måle linie igennem deres com . men den måling de laver er kun vejledende .

• #26   12. mar 2011 Philip O >> Jeg er godt klar over den kun er vejledende, men de vil ikke sende en tekniker. Problemet er jo at de skal bestille en tekniker, som sikkert er ansat igennem TDC, og derefter koster det penge.

De vil hellere prøve om de kan slippe ved at bytte modem hele tiden.

Mens jeg havde TDC havde jeg også en tekniker ude da min tidligere arbejdsplads valgte at skifte til TDC Home&Work Duo, der blev linien også målt, og den var efter hans udsagn fin. Så jeg tvivler på der kan være andet end udstyr/opsætning galt her.

• #27   12. mar 2011 ja TDC er de eneste der har teknikere som må rode med kobber nettet smiley .

Kommentér på:
internet HJÆLP!

Annonce