{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.844 visninger | Oprettet:

Efter kæbe operation, smerter? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger,

Jeg har for et år siden fået en kæbeoperation, hvor de har reguleret min kæbe. Dette har medført at de måtte sætte nogle metalplader for at skabe stabilitet i bidet. Jeg har efter endt operation fået nogle hårde smerter når jeg gaber (og går så i baglås min underkæde. og går lige et min før smerten er over). Det skal siges min operation var planlagt til at tage 3-4 timer, men det tog istedet 9 timer. Det som de havde sagt før operationen om at der skulle være 4 plader, blev efter til 6 plader. Næsten intet gik efter planen. Jeg tog ind til operation 8.00 og var ude 22.00 (jeg sov en del efter operationen, havde åbenbart fået en del narkose). Min tandlæge har også fortalt mig, at der er noget som ikke helt stemmer og han vil også undersøge mulighederne om at få mig undersøgt af en anden læge. Den læge som opereret mig har jeg været dybt utilfreds med, da jeg ikke mener han har gjort sit arbejde godt nok.
Nogen som har haft en kæbeoperation, med samme lidelser? Samt er der nogen steder man kan klage over lægen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter kæbe operation, smerter?
  • #2   12. mar 2011 Jens, du fatter ikke en skid til sagen, tror du skal holde bøtten!
    Min tandlæge og læge diskuteret en time omkring min operation og han er fuldkommen enig med mig i at ham lægen, ikke er til meget gavn. Hvergang jeg spørg ham om, hvorfor det blev som det gjorde, svaret han udenom.
    Jeg er skide ligeglad med penge, det eneste jeg vil ha at blive undersøgt af en anden læge, da jeg ikke gider at gå rundt med lidelser resten af livet!


  • #3   12. mar 2011 jens h du er da godt nok i det munter hjørne idag hva +??

    forstår godt at han vil klage over den behandling der for der sker sku alt for mange læge fejl min far er havnet i kørestol pga af en lægefejl og en kammerat er næsten lige stået af pga af operation som gik galt og det normalt en næsten ufarlig operation så jeg stoler sku ikke på lægerne og man burde tage det seriøst


  • #4   12. mar 2011 Jens
    Du fatter jo tydeligvis ikke hvad formålet med patientklagenævnet er.. *suk*

    Driiift | RWD *
    Patientklagenævnet er den korrekte vej at gå, dog lyder det som om at din tandlæge vil være villig til at hjælpe dig, så evt. aftal en henvendelse til patientklagenævnet med ham. Kan du medsende en udtalelse fra en anden fagperson på området der udfra f.eks. røgtenbilleder kan sige at der er foretaget fejl under operationen så står du selvfølgelig stærkere i din klage.

    Det fremgår også tydeligt at du har gener efter operationen i form af smerter, det skal du selvfølgelig rette henvendelse om til det sted du er blevet behandlet. Du skal naturligvis ikke gå rundt med smerter efter en "succesfuld" operation, så selvfølgelig skal der gøres noget. Det giver sig selv at der er noget galt når du har smerter. Men en undersøgelse og udredning af problemet vil naturligvis også frembringe en årsag til smerterne. Så det er bare om at komme igang.

    Held og lykke.



  • #5   12. mar 2011 ja der er da en chance for at det går galt det ved jeg sku godt men en ung fyr i 20 erne dør sku ikke bare sådan lægen må da have gjordt et eller andet det sker sku ikke bare af sig selv og lige den sag med de ældre mennesker jeg synes det iorden de prioritere sådan som de gør men diskuter det med familien og personen først

  • #6   12. mar 2011 Min tandlæge er en specialtandlæge, og har speciale indenfor faget. Så han ved præcis, hvordan det hele foregår.
    Martin
    Jeg kan helt klart følge dig, min moster har haft smerter i to år, hvor hun konstant havde det skidt og problemer. De sagde hvergang det var pga. stress osv. Men hun mente ikke selv det var stress, så hun blev ved med at tag til lægen og ønsket undersøgelser. Det viste sig så at hun havde haft kræft, hun var så heldig at blve ved med at tag til lægen og be dem om undersøgelse, fordi det viste sig så at kræften var i begyndelsesfasen, så de kunne behandle hende. Hun har nu været kræftfri i 3 år nu. Så det er meget lidt jeg stoler på lægerne, desværre.


  • #7   12. mar 2011 er fuldstændig enig med christian g

  • #8   12. mar 2011 Jeg har haft to forskellige læger til min operation, den første var en ung gut, som selv havde haft operationen og var så selv uddannet i faget. Han kunne virkelig sit arbejde, fordi havde intet smerte og problemer. Han opereret min overkæbe, men det efterfølgende år, kunne han desværre ikke være med til operation og en anden måtte tag over. Ham her den nye læge, er jeg ikke glad for. Men venter lige til min tandlæge har fået svar fra en anden overlæge, så får jeg nok svar mandag.

  • #9   12. mar 2011 driiiift

    jaa man skal sku bare klage for ellers bliver det sku ved med at være sådan her se bare lægevagten også de for flere penge ud af at sige til følk det ikke er noget slemt og at de skal gå til egen læge det sku også hul i hovedet og her for noget tid siden besvimede min kæreste og de ville sku ikke engang sende en ambulance synes det er et fyck sygesystem vi har i dk vi har måtte klage over egen læge og lægevagten 3 gange inden for et år det kan sku da ikke passe


  • #10   12. mar 2011 Martin
    Det er nok desværre det hele en del af spareplanen, jeg har dog aldrig selv bedt om en ambulance, har altid selv taget ud til skadestue - Så sørger da idet mindste for at de spare lidt smiley


  • #11   12. mar 2011 Ikke skide betrykkende læsning det her.

    Står selv over for at skulle under kniven i nærmeste fremtid pga en tandregulering. Og i mit tilfælde skal de også kigge på både over og undermund. :s

    Hvis man må være så fræk at spørge, hvor var det du skulle opereres henne af i landet ?



  • #12   12. mar 2011 ja selvfølgelig hvis man selv kan køre skal man også men hun havde slået hovedet og er selv nødbehandler så ved hvor lidt der egentlig skal til for at få nakkeskader men helt klart man ikke bare udnytte det offentlige meen synes nu også godt regeringen sku tage og bruge fores skattekroner fornuftigt

  • #13   12. mar 2011 Min overkæbe var på hillerød sygehus, og underkæbe i rigshospitalet.
    Grunden til det blev rigshospitalet var at tandreguleringsafdelingen blev lukket på hillerød pga. nedskæringer. Hvor skal du?


  • #14   12. mar 2011 I forbindelse med min regulering er jeg til checkup og justering af min bøjle på tandlægehøjskolen i Aarhus, så det bliver nok på Skejby, hvis ikke jeg vælger et sted tættere på mit hjem (nær Aalborg)

    Så jeg er da en smule glad for at det ikke er nogen af de steder du nævner. Dog er det sgu trist at høre at man i så tidlig en alder som du allerede skal døje med div skader.


  • #15   12. mar 2011 Det ikke fordi jeg piver og græder, det kommer i perioder, når jeg gaber, så går den bare i lås i et stykke tid. Man bliver bange for at åbne munden, fordi det forvolder så meget. Jeg glæder mig til at høre, hvad min tandlæge har fået af vide igår. Har ventet et år med håbet om at det ville forsvinde, da jeg troet det havde sammenhæng med min operation. Jeg har også selv et års checkup her inden længe, der vil jeg også fået lavet lidt undersøgelser, så venter lige lidt endnu.

  • #16   12. mar 2011 Har selv problemer med min kæbe allerede nu, så kender godt smerterne (Det gør herre nas) Men ja, håber sgu at der bliver fundet en løsning på dit problem =)

  • #17   12. mar 2011 jens H, hans eneste mulighed for at få det "lavet om" er ved at klage til patientklagenævnet. Det handler ikke nødvendigvis om penge. Størstedelen af folk der klager dertil ønsker en ny operation så der kan blive rettet op på de skader som er sket.

    Selvfølgelig kan det have været verdens bedste læge som har været i gang og som alle andre laver han fejl, men hvorfor skal man leve med sådan nogle fejl?

    For at bruge dit eget sprog: hvad nu hvis verdens bedste mekaniker brugte 10 timer på din bil i stedet for de planlagte 2 timer og når han så er færdig kører lortet sidelæns og går i stå bare man kigger på den. Vil du så bare lade som ingenting, eller vil du klage?

    Du er vist næppe så fantastisk, at du ville lade som ingenting. Du ville også gerne have en fungerende bil.

    Desuden er det ret absurd, det eneste du kan bidrage med er at sammenligne en anden mands kæbe og store smerter med en personbil?


Kommentér på:
Efter kæbe operation, smerter?

Annonce