{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

svindler....!! {{forumTopicSubject}}

har byttet min vento med en king cab, og den havde han haft i en månedmen ikke i hans navn og nu har han sat min til salg uden at omreg den... er sådan set ligeglad med om at giver mig en udstemme for det her, for det er ligeså meget for jeres skyld at jeg gør det her...

http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1194747

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svindler....!!
  • #1   12. mar 2011 Så ha du da fået den tvangsafmedlt hos SKAT, ikke?

• #2   12. mar 2011 jeg forstår ikke at folk gør det til et problem. det er da bare og tvangsafmelde den. mere er der ikke i det

• #3   12. mar 2011 måske lige voldsomt nok at skrive i mandens annonce at bilen er efterlyst af told & skat smiley

men du har vel en slutseddel på handlen???
    så det jo bare op til skat/ motorkontoret og tvangsafmeld den.. så er den skid slået og du skal ikke tænke over den bil mere..

• #4   12. mar 2011 jo det har jeg... men han er total ligeglad med alt og alle.. jeg ringede jo til den gamle ejer af den king cab og han vil også MEGET gerne snakke med ham thomas.. og så har han forresten heller ikk kørekort..

• #5   12. mar 2011 det er ligeså meget for jeres skyld - altså til i ikk køber en bil som politiet leder efter..

• #6   12. mar 2011 Det burde jo ikke være nødvendigt at skulle tvangsafmelde den ( men sådan er metaliteten jo åbenbart )

• #7   12. mar 2011 sys det er pisse træls...!! også fordi at hvis jeg ikk havde kontaktet den gamle ejer af den king cab, så skulle jeg ha betalt for nye plader...

• #8   12. mar 2011 Men du kan jo så glæde dig over, at det er ham som får ørerne i maskinen, når dem med saftblander på taget klipper pladerne, når de ser den.

Og tro mig, de gør det når den er efterlyst af SKAT, om det er på hans arbejde, hjemme uanset hvor de ser bilen, så ryger pladerne

• #9   12. mar 2011 ja det glæder jeg mig til...!! håber det sker når han er til træf så alle kan se hvilken klovn han er...!

• #10   12. mar 2011 øhhh nytter det noget hvis han får den vento solgt videre med de plader på?? så det ham der køber den af ham der får klippet pladerne?

• #11   12. mar 2011 det jo ligesom derfor jeg laver det her indlæg for at advare folk mod at handle med ham..

• #12   12. mar 2011 forstår det simpelthen ikke, hvorfor fanden får man ikke omregistrert sin nye bil. inden man sælger den vidre :S ..

• #13   12. mar 2011 det er ulovligt at sælge noget videre som ikke er ens eget. Og det kan man jo ikke kalde en bil der ikke er er omregistreret. smiley

• #14   12. mar 2011 nemlig .. det er ufatteligt ..

• #15   12. mar 2011 Han røg lige på min filterliste.. Dårlig metalitet kan vi ikke bruge til noget...

og til dig! Omregistrer ALTID selv... hvor svært kan det være?

• #16   12. mar 2011 Jeg melder altid forsikringen af efter 3 uger. så bliver pladerne hentet helt automatisk.. har også har et par sure købere i røret pga det, men så må de fandme bare om registrere indenfor de 3 uger.

• #17   12. mar 2011 De skal bare have et forsikringsbevis med - så ordner man det selv. Det er ikke så svært ...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #18   12. mar 2011 Jubidition Bilen er da hans ! Hvis de har byttet ejer han bilen !

stefmeister . Til en anden gang så tag ned og omregistrerer bilen med det samme køber og sælger sammen ! Så slipper man for det bøvl senere hen ! Ellers sælg den med en dags prøveplader og aflever nummerpladerne !

• #19   12. mar 2011 Casper, ja det er som sådan hans, men hvis der er plader på bilen kræves det faktisk den er omregistreret før den kan sælges. smiley

• #20   12. mar 2011 Det allerbedste er - som Casper skriver - at gøre det sammen. Skulle det imidlertid være aften/weekend, kan man som sagt blot bede køber om at medbringe et forsikringsbevis, så man selv kan gøre det for ham.
    Man kan jo udfylde anmeldelsesblanketten på nettet, så man behøver ikke engang hente den på SKAT først.

Det er i øvrigt en meget god idé at have et forsikringsbevis liggende til formålet, hvis han nu skulle "glemme" det. Så kan man jo bare sige, at enten må han leve med en forsikring hos fx Tryg, til det går i orden, eller også må han vente med at købe bilen.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#21   12. mar 2011 Jubidition Jep det ved jeg =) Men der er desværre rigtig mange fuskere !

• #22   12. mar 2011 --Cheef-- :
    Det skal du ikke vente 3 uger med, Det skal du gøre når du har solgt bilen, og ikke vente på køber. For der går 3 uger fra du afmelder forsikringen til pladerne efterlyses.

• #23   12. mar 2011 stefmeister .

du har da også et problem så hvis du har overladt din bil til en uden kørekort he he

man skal jo altid se kørekort når man overlader sin bil til andre

jeg går ud fra at han har prøvet din bil før salg / byttehandel ;o)

og som BAY også skriver er det <b>ikke</v> ulovligt at sælge bilen videre uden at omregge den først så længe man har en slutseddel på 1. handel - det er det samme en bilforhandler gør!!

• #24   12. mar 2011 Det skriver jeg nu ikke noget om, Kim - men det er da ikke desto mindre rigtigt alligevel smiley

• #25   12. mar 2011 Kim B skal man altid se kørekort...??? Nej det skal man ikke.

Politiet er de eneste der har krav på at se dit kørekort.

• #26   12. mar 2011 he he så bare dit navn BAY, men ja det var Casper K som skrev til bage på det

• #27   12. mar 2011 du har pligt til at sikre dig at den der låner / prøver din bil har gyldig føreret til denne.

• #28   12. mar 2011 ja men du har ikke krav på at se hans kørekort.

Hvis han fortæller at han har kørekort, så hænger han selv på den.

• #29   12. mar 2011 der tager du fejl.

min onkel har næsten lige fået en bøde for at hans bror kørte i hans bil uden kørekort.

min onkel havde selv betalt for hans kørekort så han vidste at han havde et - dog havde broren fået det taget pga sprit men ikke lige fortalt det til min onkel.

og i denne forbindelse fik min onkel af vide at det er <b>ejerens pligt</b> at se gyldigt kørekort før udlån

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#30   12. mar 2011 Kim B Ok troede faktisk ikk man måtte sælge en bil uden man selv havde omregistreret den først ! Men giver egentlig mening når jeg lige læser det =) Man skal jo bare tage pladerne af den så !

• #31   12. mar 2011 Kim B, du må ikke videre sælge en bil der ikke er din. Og selv om du har en slutseddel på bilen er din. Der er krav om at du skal være registret ejer før bilen må skifte ejer. Dette er af hensyn til 3 ugers reglen omkring omregistrering. Hvis du ikke tror på det kan du jo kontakte den lokale politistation smiley Det en forhandler gør er jo bare at undlade at omregistrere den i 3 uger, mens den står til salg for at kunne spare udgiften til nye plader. Herefter afmeldes bilen og indregistreres så i købers navn når den er solgt.

• #32   12. mar 2011 Jubidition
    Man sælger heller ikke en bil, der ikke er sin egen, fordi man ikke har omregistreret smiley
    Slutsedlen gør én til ejer af bilen.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#33   12. mar 2011 Er forvirret ! Men osse lige meget ! Jeg kan selv finde ud af at omregistrerer mine biler heldigvis =)

• #34   12. mar 2011 Bay, ja men reglerne siger nu engang at for at ny ejer kan imødekomme 3 ugers reglen skal bilen være omregistreret før videre salg.

• #35   12. mar 2011 Den problemstilling forholder jeg mig ikke til. Det var udelukkende et svar på følgende del af din kommentar:

<i>"du må ikke videre sælge en bil der ikke er din."</i>

• #36   12. mar 2011 Okay dårligt formuleret smiley

• Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 88
    #37   12. mar 2011 Man har IKKE krav på at se en andens kørekort. Det er rigtigt MEN hvis ikke vedkommende vil vise det frivilligt, så kan man bare ikke lade personen køre/købe ens bil, for så har man jo ikke sikret sig at vedkommende har ret til at køre bil.

• #38   13. mar 2011 nemlig rigtigt at man ikke har KRAV på at se et kørekort, men derimod <b>PLIGT</b> til at se det før udlån.

og mht salg af bilen så læs hvad der står på din reg att lige under ejer, der står at det ikke er ensbetydende med at man er juridisk ejer blot fordi der står at man er ejer på denne.

• #39   13. mar 2011 burde alarmklokkerne ikke have ringet, når du bytter med en bil, der ikke står i hans navn?
    Men held og lykke, har selv oplevet at sælge en bil uden at omreg (gør det aldrig mere) og det tog over 3 mdr før politiet overhovedet gad at tage en seriøst og melde bilen stjålet, og derudover fik vi at vide at vi gerne selv måtte hente pladerne, det var jo vores ejendom. Fik heldigvis afmeldt forsikringen, selvom de ikk var meget for det uden en slutseddel. Men fik jo ikke noget vægtafgift tilbage.

Et halvt år efter, havde bilen haft min. 7 forskellige ejere, vi havde fået en kæmpe bøde med klip og det hele, for en lille tøs der havde overtrådt stortset alle færdselsregler. Men til sidst, efter adskillige opringninger til politiet, hvor vi næsten kørte chikane på den politikreds, fik vi dem til at tage ud på bilens seneste adresse vi ku finde, og tage pladerne.. Så er ikke bare lige sådan at få de dovne sataner til at tage affære.

Kommentér på:
svindler....!!

Annonce