{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.235 visninger | Oprettet:

for meget mavesyre / maevsår {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste 2 dage haft en brændende fornemmelsen i maven. især når jeg drikker noget varmt eller bare spiser.
en kollega siger at det nok er mavesår..
men jeg har det med at tygge tyggegummi konstant så tror måske det er for meget mavesyre.
Er der nogen her som har prøvet det samme og kan anbefale noget på apoteket som virker ???
overvejer os at ringe til lægen faktisk..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for meget mavesyre / maevsår
  • #1   30. maj 2011 Kender ikke lige noget fra apoteket, men prøv med mælk eller yogurt, det har da hjulpet mig førhen..

Skær ned på tyggegummiet i den samme periode, hvor du spiser yogurt..Det burde hjælpe

• #2   30. maj 2011 En teskefuld natron, i et glas vand, virker rigtig fint. Faktisk bedre end de fleste håndkøbsprodukter.

Ellers er der et hav af tyggetabletter du kan få på apoteket.

Jeg lider sindssygt af det, det er sådan, nogle gange, at jeg ikke kan ligge ned, fordi der løber mavesyre op i munden på mig :-S
    Hvis det fortsætter skal du gå til lægen, så kan du få nogle tabletter der slår det lidt ned, ellers kan det nemt udvikle sig til et mavesår.

• #3   30. maj 2011 Samarin virker ekstremt hurtigt mod det smiley

jeg døjer selv med mavesyre om natten
    så jeg købte sådan en æske

der er mange breve i og det skal blandes op med vand .. og så ja..drikkes
    det forsvinder stort set ved sidste slurk

• #4   30. maj 2011 ja jeg har helt droppet tyggegummi nu..
    håber sgu ik jeg er ved at få mavesår

• #5   30. maj 2011 ps samarin kan fåes i alle slags butikker fra fakta til bilka

• #6   30. maj 2011 okay tak !. jeg vil prøve at købe noget samarin og evt tage på apoteket efter tabeletter..
    har også sure opstød hele tiden men det er vel også en del af det

• #7   30. maj 2011 Vist du har den mindste fornemmelse af at det ku være mavesår så syntes jeg du skal tage til lægen. Mavesår er ikke bare noget man lige tager en panodil for.

I det længere løb ka det blive farligt.

Havde en bedstemor der svævede mellem liv og død pga. det sidste år.

• #8   30. maj 2011 prøv samarin før du køber tabeletter smiley
    det burde være nok.
    men derfor kan du godt lige spørge din læge til råds

• #9   30. maj 2011 ja det prøver jeg. tak for rådet.
    skriver lige når jeg har prøvet det og ved om det hjalp

• #10   30. maj 2011 LINK tyggetabletter kan anbefales. Har selv lidt af for meget mavesyre og de er super gode til at tage det.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #11   30. maj 2011 Jeg synes det er lidt pudsigt at spørge om fysiske skavanker, i et bilforum. Hvis det er generende, så bør du gå til lægen smiley

• #12   30. maj 2011 glem alt om samarin osv. har selv hals brok og har hals\mave (brænd) hver dag, det eneste der virker er i håndkøb på apoteket:
    Balancid
    lanzoprazol
    pantopracol (staves)
    det er håndkøbs medicin mod mave sår\syre og det virker 100 %

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #13   30. maj 2011 Men man skal sgutte begynde at æde medicin mod mavesår, selvom det er håndkøbsmedicin, hvis man ikke har mavesår.

Turen går til medicinmand som fastslår hvad man fejler, først derefter tager man på apoteket.

Man hiver jo heller ikke dilleren frem og spørger til ens slemme udslet, når man er inde og købe nye sko smiley

• #14   30. maj 2011 LINK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fåes på apoteket det virker... min kæreste har det selv og han har været så slemt nede med det så køb du dig en link tur:) du skal købe det man drikker.

• #15   30. maj 2011 tak.. det vil jeg gøre

• #16   30. maj 2011 Har døjet med samme problem i flere år, lægen har anbefalet flere forskellige tabletter, men jeg er nået frem til en, der hedder Kuracid, det virker på langt sigt og fås i håndkøb. Held og lykke.

• #17   30. maj 2011 Brænder det også i maven hele tiden ved jer???
    det er uanset om jeg spiser eller ej

• #18   30. maj 2011 Som jan siger : KURACID, det virker !!

• #19   30. maj 2011 du skal holde dig væk fra hvidt brød, og helst spise rugbrød med masser af kerner i.. du må ikke spise stærke ting så som chili og sådan karry kan gå an i moderate mængder.... Bananer kan også ligge en god hinde og hold dig væk fra youghurt det har den modsatte effekt..... PLUS så må du slet ikke drikke sodavand, du skal helst bare drikke vand og lidt mælk.. så skal du nok få det godt igen:)

• #20   30. maj 2011 orv og så skal du spise mange gange om dagen men kun lidt hvergang!

• #21   30. maj 2011 citronsyre er også lige til at slå maven ihjel ..

• #22   30. maj 2011 de havdde ikke link men prøver et andet sted senere
    har købt lanzoprazol nu

• #23   30. maj 2011 og de virker.
    hvis ikke 15 mg er nok må man godt ta 30 mg det er dem jeg får men de er på recept.

• #24   30. maj 2011 jeg bruger fra tid til anden Alminox. det hjælper de perioder det er helt galt. skal lige siges at jeg har kronisk spiserørskatar... og sker ned på alkohol, tobak og fede ting. jeg får osse ondt af stress...

Kommentér på:
for meget mavesyre / maevsår

Annonce