{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

PC hjælp: Vedr. Intel-Processor {{forumTopicSubject}}

Hej
Da jeg ved der er en del hardcore PC-geeks herinde håber jeg i kan hjælpe mig med følgende smiley

Jeg har en ældre PC med en INTEL Core 2 Duo E6400 2,13 GHz 2MB processor.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om den kan køre 64-BIT styresystem eller ikke.

Jeg vil gerne køre Windows 7 - 64BIT men har forgæves prøvet at finde ud af om min processor understøtter det. Se venligst nederst i dette indlæg, hvor jeg har fundet forskellige info rundt omkring på nettet.

Hvis jeg går ind i - "Denne computer" - "enhedshåndtering" under - "Computer" - står der:

ACPI x86-baseret pc.

Jeg er virkelig i tvivl, da der dels står ovenstående (jeg ved at x86 har noget med 32-BIT at gøre) men på den anden side indikerer en del af det jeg har fundet på nettet, at den understøtter 64 BIT. (Se venligst nedenstående).

Der findes et program på Microsucks hjemmeside "Windows 7 Upgrade Advisor" - men det har jeg nu hele dagen forsøgt at downloade - men siden hænger bare (øvøvøv...)

Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd.


Her er hvad jeg har fundet på nettet - bl.a. på Intels hjemmeside:

"Execute Disable Bit capability, Enhanced SpeedStep technology, Intel Virtualization Technology, Intel 64 Technology"

"Intel EM64T provides an enhancement to Intel 32-bit architecture by enabling the desktop processor platform to access larger amounts of memory. With appropriate 64-bit supporting hardware and software, platforms based on an Intel processor supporting Intel EM64T can enable use of extended virtual and physical memory."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PC hjælp: Vedr. Intel-Processor
  • #1   27. aug 2011 Jeg mener alle c2d kan køre 64 bit.

  • #2   27. aug 2011 Det gør den: http://da.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2 se nederste linje.

    Ja jeg ved det wiki, men tror sgu på den her smiley


  • #3   27. aug 2011 Det kan den sagtens da der er en flerkernet processor. Dog vil jeg stadig nøjes med x86 udgaven af Win 7 hvis jeg var dig, da 64bit er ret tungt at trække på en c2d maskine.

  • #4   27. aug 2011 ok.. skal vi lige slå nogle ting fast:

    1. C2D er en x64 CPU
    2. x64 Windows er IKKE tungere at trække end x86
    3. x64 Windows er IKKE hurtigere end x86
    4. Du får INGEN fordele ud af x64 Windows, med mindre du har mere end 3GB ram OG du har programmer der har behov for så meget ram.
    5. Om CPU'en er flerkernet eller ej, har INTET at gøre med om den kan køre x64/x86 platforme


  • #5   27. aug 2011
    Jeg har også lige et spørgsmål til S O H # #, hvorfor er det du gerne vil køre x64?


  • #6   27. aug 2011 Jeg siger tak til alle smiley

  • #7   27. aug 2011 TheOtherGuy .

    Netop det med RAM´ene.

    Jeg kører tit med rigtig mange vinduer åbne og mange - ret tunge - programmer kørende samtidig. Og da har jeg hørt at det kunne give lidt med mere RAM. Har pt. 6 GB i maskinen og jeg ved godt at man kan hente diverse patches der kan ophæve 4 GB begrænsningen under x86 (32-BIT), men jeg gider bare ikke avancerede (og tvivlsomme??) procedurer hvor man skal ind og modificere diverse adresser i diverse filer i System32, hvilket pt. er den eneste løsning på 4-GB problemet under 32-BIT styresystemer


  • #8   27. aug 2011 Lyder finfin smiley
    Og nej, glem at modificere et x86 system, det bliver LANGT fra det samme.

    Tjek lige at der er lavet x64 drivere til dit system, inden du går igang smiley


  • #9   27. aug 2011 TheOtherGuy .

    Good point smiley
    Det vil jeg gøre.
    Ved du om der generelt er problemer med at finde drivere til diverse enheder når vi taler 64-bit??


  • #10   27. aug 2011 Du får INTET ud af at installer et x64 system,ud over at mange af dine programmer ikke virker længere og du må ud og finde alternativer...


  • #11   27. aug 2011 Hold nu kæft noget pladder at lukke ud.

    Jeg har kørt Windows 7 64bit i LANG tid, og er endnu ikke stødt på hverken et spil eller et program som ikke virkede i det. Nu vel - kører du ÆLDtussegamle spil som kræver f.eks IPX som netværksprotokol, så skal du lige slås lidt for det - og DOS spil tager også lige 15 sek ekstra at starte, men så er det det.

    Du får nok ikke nogen effekt ud af det som kræver at du pludselig skal holde fast i bordkanten for ikke at skvatte af, men der er mærkbar effekt ved at skifte til et styresystem som kan håndtere dine 6GB ram.


  • #12   27. aug 2011 Det skal satme være nogle gamle lorte programmer for at de ikke kan køre på en win 7 x64, da de fleste programmer kan afvikles under WOW32.

    Desuden kører en win7 x64 ganske udemærket på en c2d.


  • #13   27. aug 2011 Myggen ' - Det var måske rigtigt nok... Dengang 64bit begyndte at blive mere og mere udbredt, jeg har indtil nu ikke haft nogen problemer med 64bit. Har brugt de sidste 4 års tid.

    Så den udmelding holder jo ikke...


  • #14   27. aug 2011 Sajmon & lasse... På min gamle pc som jeg havde for lidt over et år siden installerede jeg en 64 bit,og jeg måtte ud på nettet og finde drivere til stort set alt lige fra webcam til printer og lydkort... For ikke at tale om alle de programmer jeg plejede at bruge,og havde installationsfiler til at ligge,der duede mange af dem heller ikke mere...
    Så alt efter hvor gammelt hans nuværende grej er,jo længere tid vil han skulle bruge for at få det til at køre optimalt og stabilt,i forhold til at beholde en 86 bit som han kører nu.
    Og det jeg mener er bare at det er spild af tid,for han vinder ikke noget ved at installere en 64bit. Jeg har ikke et eneste sted læst at 64 bit er bedre og hurtigere en 86. har i? Så smid link.

    http://www.pcworld.dk/art/11233


  • #15   27. aug 2011 Korrekt det er ikke hurtigere end x86, men det kan håndterer størrer mængder ram.

  • #16   27. aug 2011 Fint med en livlig debat smiley

    Myggen ´
    Styresystemet er måske isoleret set ikke hurtigere. Men det afgørende er som sagt RAM´ene - og det faktum at jeg kan udnytte de fulde 6 GB i stedet for 3,25 GB nu med en 32-bit version.

    Jeg har læst flere analyser af, at programmer såsom Photoshop mv. netop kan profitere af den større hukommelse, og det er grund nok til at jeg vil prøve 64-bit versionen.

    http://www.pcworld.dk/art/10605?page=1


  • #17   27. aug 2011 S O H.... Det rigtigt,ram kan du udnytte mere af:) Jeg har bare aldrig tillagt det den store betydning,for selvom jeg kører med rigtig mange krævende ting på samme tid så har jeg aldrig været over et forbrug på 2,2 gb ram forbrug. Og har tit tænkt på hvordan faen folk vil udnytte 6 og 8 eller flere gb ram. Jeg kan ihvertfald ikke,ligegyldigt hvor mange programmer jeg har åbne:)

  • #18   27. aug 2011 Det er først når du bruger DTP, CAD eller andre design tools at ram over 3GB er interessant..

  • #19   27. aug 2011 Oki. Så blev jeg så klog:)

  • #20   27. aug 2011 eller hvis du køre med flere virtuelle maskiner, som jeg gør (testmiljøer)

Kommentér på:
PC hjælp: Vedr. Intel-Processor

Annonce