{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

p-bøder - kan man slippe? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået en parkeringsbøde fordi jeg ikke har sat p-skiven. Vagten har været der fra kl 14.18 til kl 14.24 - jeg har kun lige skulle aflevere et brev også har jeg fået bøden. Inden jeg parkerede så jeg nøje efter skilte eller automater men der var ikke nogen af delene at se på p-pladsen.
Da jeg kommer ned har jeg fået en bøde på 650 og kan stadig ikke se nogle skilte efter at have gået rundt et stykke tid. Da det er en parkeringsplads ud for et kæmpe højhus, syntes jeg man burde skilte bedre. Dagen efter kørte jeg tilbage for at se om der var skilte eller ligende, og liiiige inden man kommer ind af en lang indkørsel er der ET skilt som sidder ret høj oppe...

Jeg tænker bare... kan det betale sig at klage? syntes det var utrolig dårlig skiltet samt p-vagten kun har holdt øje i 5 minutter - er det fair?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  p-bøder - kan man slippe?
  • Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #2   30. aug 2011 Du kan jo prøve. Billed dokumentation og fremlæg problemstillingen så nøje som muligt. Du skal nok ikke holde vejret, men det er trods alt gratis at klage, bortset fra den tid du bruger smiley

• #3   30. aug 2011 Næste gang, køb en P-Watch smiley

• #4   30. aug 2011 Et skilt er mere end rigeligt.
    så snart du har holdt mere end 3 minutter, så bliver din standsning til en parkering og så har du (går jeg ud fra) overtrådt reglerne på området.

Det vil ikke nytte at klage smiley

• #5   30. aug 2011 Det er en afgift, ikke en bøde.

• #6   30. aug 2011 Jeg mener at de skal holde øje i et kvarter - men det var virkelig dårlig skiltet syntes jeg - der var kun et skilt helt ude ved vejen og det var 150 meter fra hvor jeg holdt - der var lige som en slags allé som man kørte ind af inden man kom til den store parkeringsplads og på selve p-pladsen var der ikke et eneste skilt

• #7   30. aug 2011 Tak claus, det er jeg rigtig glad for du siger... nu sover jeg meget bedre i nat :O)

• #9   30. aug 2011 Den alle som skiltet stod på, er det den eneste vej ind til området?

• #10   30. aug 2011 De skal ikke holde øje i et kvarter. 3 minutter er nok, så går du fra standsning til parkering. Hvis du dagen efter har set der er et akilt, kan du jo bare konstatere at du ikke har orienteret dig godt nok. Ved godt det er ærgerlige penge, men thats life.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #11   30. aug 2011 p-vagten skal kun holde øje i 5 min, derefter må han/hun give en afgift for ulovlig parkering.

Det er derfor jeg altid stiller min p-skive, ligemeget hvor jeg holder (dog ikke herhjemme)

• #12   30. aug 2011 chancen for at slippe for at betale er = 0,000001 så glem det og betal, det eneste der sker, er du bruger ufattelig meget tid og bliver irritabel, glem det og betal, det er i hvert fald den konklusion jeg er kommet frem til de 3 gange jeg har scoret mig sådan en lækker sag.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #13   30. aug 2011 Claus H det er så vigtigt. Du må da føle dig stor nu.

Tror ikke du får meget ud af at klage, men som de andre skriver får du ihvertfald intet ud af det hvis du ikke gør. Men lyder jo til der er skiltet hvor du kørte ind.

• #14   30. aug 2011 har klaget over 2 bøder og fået pegene retur begge gange.

MEN -
    Begge bøder er udskrevet på vejen hvor jeg bor, det er en vej hvor man kun kan parallel parkere i båse.

1. gang.
    Holder med snuden af bilen 10-15 cm udover min bås. Ringer ind og klager - bliver afvist blankt med at det ikke er en bås.. Snakker med egendomskontoret, de fortæller det er en bås og min far ringer så ind da jeg er på arbejde. På 2 min får han afgiften annulleret.

2. gang
    Holder parkeret med en gammel p-tilladelse (2010, i 2011) det min fejl..! Men - det er kun ulovligt at holde der imellem 15-07, og jeg fik afgiften omkring kl 13.
    Ringer ind et utal af gange, hvor de gang på gang prøver at bilde mig alt muligt lort ind, såsom at når der øverst på p-skiltet står "00-24" så betyder det at reglerne om p-skive/p-tilladelse fælger hele døgnet også selvom der længere nede står 15-07. Skriver og ringer til dem igen og igen, men gang på gang afviser de med den ene dårlige undskyldning efter den anden. F.eks. at de har noget andet stående hos dem end der står på skiltet, så de skal snakke med en advokat = hørte intet fra dem. Så ringer man ind igen, og så havde de pludseligt INTET skrevet ned fra de tidligere gange.. jesus christ altså...
    Men ender med jeg igen snakker med bogligselvskabet som får bøden annulleret på 2 min og giver mig ligeledes ret i at bøde på ingen måde måtte udskrives der, og at de gentagende gange har haft fat i europark netop pga. det..

• #15   30. aug 2011 Hvis det eneste skilt er 150 m væk, så vil du nok få medhold i en klage, nok ikke til selskabet, men prøv at ringe til FDM hvis du er medlem, de kan guide dig.. Hvis du ikke er medlem, så er det her vel en meget god grund til at blive det?

• #16   30. aug 2011 Sig du var ved at læsse af smiley

• #17   30. aug 2011 Casper: Sikke da noget mærkeligt at skrive.....

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#18   30. aug 2011 Claus synes det er lige så mærkeligt at folk altid skal komme med den beretning at det er en afgift når den er udstedt af en p-vagt. Men hvis det gør din dag så meget bedre så fred være med det.

• #19   30. aug 2011 Casper K
    Hvorfor er det mærkeligt? Det er jo netop ikke en bøde!

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#20   30. aug 2011 Mathias det ved jeg skam godt. Men kald det en p-hest eller en p-gris !
    Folk ved jo udemærket hvad der snakkes om. Men der er åbenbart folk der bare ikke har bedre at give sig til end at rette på andres små ubetydelige fejl.
    I er garanteret to af dem som osse følte sig overlegne i diktat i folkeskolen fordi i var bedre end de ordblinde.

• #21   30. aug 2011 Casper: Føler du dig overlegen nu....? Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt.....

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#22   30. aug 2011 Claus nej det gør jeg såmænd ikke. Føler mig aldrig større end andre. Jeg er det ! smiley

• #23   30. aug 2011 hmmm smiley :D smiley

• #24   30. aug 2011 De venter 5 min, så det er normalt! de skriver bøden 5 min efter, så ja, det er fair...

Kommentér på:
p-bøder - kan man slippe?

Annonce