{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.852 visninger | Oprettet:

Dagpenge - sige nej til jobtilbud? {{forumTopicSubject}}

Hej

Søger lidt erfaringer fra folk der måske har stået i samme situation...

Står i den situation at jeg er ledig, og har været det i over et år nu. Tilbage i marts/april måned blev jeg, efter mange overvejelser, enig med mig selv om, at jeg rigtig gerne vil læse til fysioterapeut, eller ergoterapeut som andet valg. Nåede desværre ikke kvote 2 ansøgningsfristen, og blev ikke optaget på kvote 1.

Jeg er uddannet multimediedesigner (til at lave hjemmesider, osv), men kan mærke på mig selv, at jeg slet ikke har lyst (eller evner) til at arbejde inden for den branche. Der er alt for meget fart på, og det vil blive en evig kamp for at kunne følge med udviklingen, hvilket jeg simpelthen ikke har lyst (eller evner) til.

Jeg tager nu 2 HF fag på VUC (som motivations faktor, så de kan se jeg rigtig gerne vil det) og når jeg skal i aktivering igen, bliver det noget fys/ergo-relevant. Dette gør jeg, med henblik på at stå så stærkt som muligt, når jeg til næste år søger ind på kvote 2.

Jeg søger jo selvfølgelig arbejde som jeg skal ifølge akassen, og nu er der sket det, at jeg er blevet kaldt til samtale i dag kl 16.00. Bor i Holstebro, og jobbet er i Aalborg. Dvs, jeg skal flytte, hvis de tilbyder mig jobbet. Og her kommer det egentlige dilemma...

MÅ jeg sige nej til et job (hvis de tilbyder mig det) i forhold til akassen? Ved godt jeg kan ringe til min akasse og spørge, men synes ikke de skal blandes ind i det, mere end højst nødvendigt.

Hvis de tilbyder mig jobbet og jeg tager det, så kommer jeg ikke til at stå bedre end alle andre, til kvote 2 ansøgningen næste år, da jeg jo ikke kommer til at fuldføre de 2 fag plus jeg mister relevant erfaring, pga. manglende aktivering.