2.132 visninger
|
Oprettet:
Råd ønskes til køb af campingvogn {{forumTopicSubject}}
Hej venner
Jeg leger med ideen om at anskaffe mig en campingvogn.
Campingvognen skal benyttes som mit hjem tidligst frem til sommer 2012 pga jeg skal pendle mellem mine arbejdspladser.
Hvad bør jeg gå efter? Mit budget er på ca 25.000 kr for en campingvogn. Hvad vil det koste i udgifter pr måned mht gas osv?
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
Jeg boede forrige vinter i campingvogn med det setup, og det kørte bare.
Jeg boede så på mine bedsteforældres græsmark og gav ikke noget for strøm, og mad spiste jeg inde ved dem når jeg var der.
feb 2005
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
nov 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 102 Svar: 287
feb 2005
Men jeg havde også sat fortelt på for at have lidt sko-plads, boede trods alt ude hele vinteren så der blev da brugt noget strøm - og har aldrig fået en regning fra dem af, selvom jeg har spurgt efter det
Kan se du bor i N-jylland, hvor langt væk hjemmefra skal du?
Du skal huske på, at uanset hvad, så kan du tage skattefradraget på kørsel hver dag:-)
Strøm kommer hurtigt op i pris, så evt se om du ikke lige kender nogen i det område hvor det er du vil være.
(jeg brugte ca 1000 i strøm pr måned i de forårsmåneder jeg boede i campingvogn - marts, april, maj, juni)
nov 2007
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.265
Når du kigger efter vogn så er den vigtigste ting fugt som også tidligere beskrevet. Og så tjek at alting virker. En sidste ting er at den skal fungere rent praktisk. Lidt trælse småting som man bare lever med på en ferietur, kan hurtigt blive meget trælse når man bor i vognen. I min stak den hylde fjernsynet stod på ca 5 cm ind i døråbningen. Man kunne sagtens komme forbi, men i løbet af et par uger irriterede det mig så meget at jeg købte en fladskærm, skruede den på siden af skabet og fjernede hylden.
feb 2005
http://www.apmarine.dk/produkter/landstr%C3%B8m/cee-220v-adaptor-mklap/?partno=27-0570
Den fåes sikkert også billigere andre steder...
Men vær obs på om der er elvarmer i vognen eller gasvarmer - ved at ADRIA kører med elvarme i vognene 93/94 og det var en PRIMA 400 jeg boede i.
Men hvis det kun er til at sove lidt i, og så lave lidt nemt mad, så ville jeg gå efter en lidt billigere vogn og så bruge pengene på varme, med mindre at det er en vogn du vil bruge i fremtiden - så vil jeg nok gå efter en lidt nyere årgang og så få mere for pengene.
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.265
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Husk at være OBS på, at din indboforsikring ikke dækker i en campingvogn. Indbrud og uheld på selve campingvognen skal dækkes af en campingvognskasko. Campingvognskasko dækker også et beløb til almindeligt indbo i campingvongen. Husk at tjekke op på, at særligt indbo (elektronik, TV, bærbar, mobiltelefon mv. er dækket af den)... alternativt kan du måske få lavet en klausul på din almindelige indbo, at den også dækker hvad der er i vognen. Men - det kan dit forsikringsselskab fortælle mere om.
En god ide er også en gasalarm og en røgalarm.. Gasalarm er især god, hvis du vil varme den op med gas. En CO2 alarm er også en god investering.
Husk at sådan en vogn bruger ufattelig meget strøm, hvis det er det, der varmer den op... en el-vandvarmer er også kostbar.. et bad er langt fra billigt.
Husk også, at tønden (sepittanken) skal tømmes af og til... dette skal der også være mulighed for i relativ nærhed.. en kloakrist ude på vejen er hverken smart eller lovligt.
Til strøm bruger du en forlængerledning.. de fleste campingvogne har en lem med et stil under på siden til strøm.. enten til alm forlængerledning eller en special stik med jord i enden.. løse stik købes i harald nyborg...
feb 2005
Desuden er et almindeligt 230V forlænger ikke godkendt til at ligge udendørs, det er CEE-kablet derimod, og det er BEREGNET til det.
Men vær OBS på sikringen som trækker vognen - strøm render stærkt Ampere-mæssigt, så det skal sidde på en ordenlig gruppe
feb 2005
Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke havde min adria på en vægt, for med en EV på 600 og TV på 800 kg, så er der ikke meget at fylde i, når vognen er moderniseret lidt indvendigt med lidt ekstra hylder, strømkabler osv...
Borde, stole, gasflasker, fortelt, teltstænger - så er vi hurtigt deroppeaf
nov 2007
nov 2007
feb 2005
Men igen - som de andre siger - fugt er alfa og omega når du skal ud og købe.
hvis du kigger på guloggratis så er der en del vogne i 15.000 kroners klassen:-)
feb 2005
Der er elvarme i, masser af skabsplads, masser af siddepladser og masser af køkken.
Husk på, at hvis du er "dovent" anlagt, så kan du lave forenden om til fast soveplads, og så bruge bagenden som siddeplads
nov 2007
feb 2005
Men den adria er sat en pæn sjat ned, men kig markedet igennem, ellers er der Damsgaard i Silkeborg, der har han også arbejdet.
Men kan se at han ikke har så billige vogne i øjeblikket...
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
KAmmeraten har nu de sidste 2 vintre boet nede på campingen i hans egen vogn.. SKal lige sige at det her er Norge hvor nat temprature på 25-30 minus er HELT normalt
Iøvrigt pas på med at bruge såen alm gasovn inde i CVen.. Den sluger MEGET ilt og så er det sku ikke sikkert at du vågner igen
feb 2005
Det gas skal man sq have respekt for, ellers sørg for at få den gastestet inden du bruger den.
Men en elvarmer inde i vognen og så en sekundær blæser som blæser VÆK fra denne varmer så de ikke slukker hinanden så kan man få en dejlig temperatur - det er dog lidt koldt når man går udenfor, men det ved man jo så
Råd ønskes til køb af campingvogn