{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Fagforening.. {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg er 19 år, og arbejder som barselsvikar i et landsdækkende supermarked. Har i dag fået af vide at netop den butik jeg arbejder i er blevet solgt til et andet supermarked, som derfor overtager alle medarbejdere på nær den nuværende chef.

Det får mig til at spekulere i hvad ham den nye chef har i tankerne, og overvejer derfor at melde mig ind i en fagforening, bare for at være på den sikre side.

men kan i anbefale nogen gode billige, og som i måske selv har gode erfaringer med? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fagforening..
  • #1   18. nov 2011 Hjælpe dig så først om et år.. Du f¨r ikke hjælp, bare fordi du lige melder dig ind nu..

Har aldrig været i en fagforening, men har så heller aldrig haft brug for en, så kan ikke hjælpe dig yderligere.

• #2   18. nov 2011 Ligesom BDOG siger så skal man være medlem i 1 år før du kan få penge hvis du bliver fyret

• #3   18. nov 2011 nu skal man nok prøve at skille skidt og snot for sig....du får hjælp dag 1 fra din fagforening mht. en uretmæssig fyring eller hvis din nye chef er en skovl osv....men om du melder dig ind i en a-kasse (for at få dagpenge efter en fyring) så er det korrekt at du skal være medlem en vis periode før du er berettiget til dagpenge

mvh. Anders

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #4   18. nov 2011 Du kan ganske rigtigt ikke få penge fra a-kassen, men jeg ved heller ikke om det er det du mener (hvis det er, så er der sådan set ikke den store forskel på hvad a-kasse medlemskab koster, det er fagforeningskontingentet der er forskel på)
    Hvis det ER fagforening du mener, så ville jeg anbefale HK. Det er ikke billigt, men til gengæld så får du den hjælp du behøver.

• #7   18. nov 2011 vil lig sige det er 19xx timer du skal have arbejdet .. men du skal på samme tid have været der 12 måneder så det er to ting der skal opfyldes for du kan få dagpenge vis det var det du ville vide smiley

• #9   18. nov 2011 morten>> jeg har da så lige 3 spørgsmål til dig....

1) fortæl os lige hvem der forhandler overenskomsterne for de billige fagforeninger?
    2) Og hvis alle følger dit råd, hvad sker der med de "store"/dyre fagforeninger?
    3) Når punkt 2 er sket, hvad sker der med prisen på de billige fagforeninger?

sorry to say men hvis alle tænker som morten, så har vi ikke fagforeninger i DK som har råd til krisehjælp, strejkebistand til medarbejdere som stopper arbejdet pga. dårlige vilkår og vi har kun fagforeninger med kontingenter for alle som bliver dyre....

hvis dette er det man ønsker er jeg enig med morten, kvit de dyre fagforeninger

Rigtig god weekend

• #10   18. nov 2011 PS: for ikke at være dobbeltmoralsk i dette er jeg selv medlem af den fagforening, som er med til at forhandle overenskomst på min arb plads....de er lidt dyrere end lav-budget fagforeningerne meeeen pengene er givet godt ud

/A

• #11   18. nov 2011 vælg aldrig en billig fagforening, det gjorde jeg netop fordi den var billig.
    nu har jeg så fået brug for den for første gang og mage til elendig rådgivning skal man lede længe efter.
    man kan tydeligt mærke de ikke er synderlig profesionelle.
    de har ikke styr på noget som helst, ikke engang deres egne regler.
    nu kan man desværre ikke skifte akasse så lang tid man gør rug af den, men i det splitsekund jeg har skrevet under på en aftale om læreplads, så rykker jeg over i dansk elforbund.!

• #12   18. nov 2011 johnny>> dansk elforbund er givetvis lidt dyere end KRIFA, det faglige hus og de andre, til gengæld har du fagforening som er med til at forhandle overenskomst.... og som har styr på deres ting i forhold til din stilling/læreplads smiley

• #13   19. nov 2011 Sikke en masse svar.. smiley

Som nogen af jer har regnet ud, så søger jeg ikke en A-kasse, da jeg sagtens kan finde et andet job hvis det er det som der skal til. Men søger bare noget, hvor jeg evt. kan få hjælp, hvis jeg en dag får problemer med en fyring eller manglende løn. smiley

Men tak for alle svarene. smiley

Kommentér på:
Fagforening..

Annonce