459 visninger
|
Oprettet:
Fagforening.. {{forumTopicSubject}}
Hey..
Jeg er 19 år, og arbejder som barselsvikar i et landsdækkende supermarked. Har i dag fået af vide at netop den butik jeg arbejder i er blevet solgt til et andet supermarked, som derfor overtager alle medarbejdere på nær den nuværende chef.
Det får mig til at spekulere i hvad ham den nye chef har i tankerne, og overvejer derfor at melde mig ind i en fagforening, bare for at være på den sikre side.
men kan i anbefale nogen gode billige, og som i måske selv har gode erfaringer med?
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Har aldrig været i en fagforening, men har så heller aldrig haft brug for en, så kan ikke hjælpe dig yderligere.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 360
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.299
mvh. Anders
feb 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
Hvis det ER fagforening du mener, så ville jeg anbefale HK. Det er ikke billigt, men til gengæld så får du den hjælp du behøver.
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 131
jun 2004
1) fortæl os lige hvem der forhandler overenskomsterne for de billige fagforeninger?
2) Og hvis alle følger dit råd, hvad sker der med de "store"/dyre fagforeninger?
3) Når punkt 2 er sket, hvad sker der med prisen på de billige fagforeninger?
sorry to say men hvis alle tænker som morten, så har vi ikke fagforeninger i DK som har råd til krisehjælp, strejkebistand til medarbejdere som stopper arbejdet pga. dårlige vilkår og vi har kun fagforeninger med kontingenter for alle som bliver dyre....
hvis dette er det man ønsker er jeg enig med morten, kvit de dyre fagforeninger
Rigtig god weekend
jun 2004
/A
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.040
nu har jeg så fået brug for den for første gang og mage til elendig rådgivning skal man lede længe efter.
man kan tydeligt mærke de ikke er synderlig profesionelle.
de har ikke styr på noget som helst, ikke engang deres egne regler.
nu kan man desværre ikke skifte akasse så lang tid man gør rug af den, men i det splitsekund jeg har skrevet under på en aftale om læreplads, så rykker jeg over i dansk elforbund.!
jun 2004
nov 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 41 Svar: 284
Som nogen af jer har regnet ud, så søger jeg ikke en A-kasse, da jeg sagtens kan finde et andet job hvis det er det som der skal til. Men søger bare noget, hvor jeg evt. kan få hjælp, hvis jeg en dag får problemer med en fyring eller manglende løn.
Men tak for alle svarene.
Fagforening..