{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.816 visninger | Oprettet:

MMA vs Muay Thai {{forumTopicSubject}}

Mig og en ven overvejer enten at starte til MMA eller Muay Thai (thaiboksning). Men vi skal til prøvetræning først med begge ting inden vi beslutter os.. Har ledt lidt på google osv, men har ikke fundet den information jeg søger..

Nogle der har gået til noget af det eller kender en som har? For mange siger MMA er en vild kampsport, men det gælder meget om når man ligger ned. Og jeg er mest til det med at kunne forsvare sig stående, men også liggende selvfølgelig smiley nogle der har erfaring indenfor noget af det? med hvor hårdt det også er, og hvad det lidt kræver, og hvad man evt kunne få mest brug for..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MMA vs Muay Thai
  • #1   7. dec 2011 Hvad mener du med hvad man mest kunne få brug for? For hvis du overvejer at lære det for at kunne bruge det i byen, skulle du nok genoverveje det lidt..

• #2   7. dec 2011 Nicklossi - Når jeg siger hvad man kunne få mest brug for, mener jeg hvis man skulle være så uheldig at komme i slåskamp, om det så ville være en fordel at kunne thaiboksning fremfor mma?.. selvom mma er jo en kampsport med blandede kampsporter. Men det jeg har set gælder det primært om når man ligger lidt ned eller man skal ligge modstanderen ned. Jeg snakker ikke bare om i byen, men bare hvis man får problemer om det ås er i byen eller et helt andet sted er jo lige meget..

• #3   7. dec 2011 Og vil ikke lære det for at kunne bruge det i byen. Det er til selvforsvar, da du aldrig ved hvem du møder og hvad den anden persons tankegang er.. kun selvforsvar, ingen angreb eller noget smiley

• #4   7. dec 2011
    Mikkel H

MMA er udråbt til noget det ikke kan leve op til... MMA er effektivt... MEN... De idioter der påstår det er det mest effektive og bedste system er retarderede...

Enhver kampsport, er kun så effektiv som ham der udfører det... Og du er ved at vælge en kampsport ud fra de forkerte grunde... Du får ikke brug for en bestemt kampsport... Samtlige systemer kan bruges til at forsvare sig med, det handler kun om hvor meget DU vælger at gøre ud af din træning...

PS: Hvis du vil lære kampsport for at bruge det i byen så lad helt være... For du ender i en ordentlig røvfuld i stedet... Har Desværre mødt nok "MMA kæmpere" der dyrkede det fordi de så følte sig som badass mofo's... Men et par stykker af dem blev klogere...

MVH
    Cody...
    Dyrker Wing Tsun Kung Fu...

• #5   7. dec 2011 MMA

Jeg har gået til det i nogen år efterhånden nu. Og det er virkelig noget jeg kan bruge når jeg er på arbejde som dørmand. Det er efterhånden en del år siden jeg sidst har haft problemer med at håndtere voldsomme personer.

• #6   7. dec 2011 Hvis det er som rent selvforsvar, så det eneste rigtige Krav maga:)

• #7   7. dec 2011 Mikkel H

MMA er opbygget over et regelsæt... Det thaiboksning du lærer i danmark er bygget op omkring et regelsæt.. En kampteknik med regler er aldrig rigtig farlig eller effektiv...

Virkelig selvforsvar er uden regler... I en rigtig kamp på gaden er der 2 muligheder... dig eller ham... Enten står du op til sidst, eller også står han op... Og der duer det ikke med regler...

Hvis jeg var dig ville jeg overveje ægte regelløse kampkunstarter som Krav Maga, Eller sågar Wing Tsun....

• #8   7. dec 2011 Hverken Krav maga eller Wing Tsun stiller krav til din fysik i starten...(og fysikken skal nok komme i sidste ende...

• #9   8. dec 2011 slåskampe i byen ?? vælg brydning ..

thai boksning .. det er en kampsport hvor man vil stå op
    og der er heller ikke plads på diskotekerne til at stå og svinge ben uanset..

MMA well det har jo bare mange elementer i sig..

det som tæller er at .. slå først
    eller "overleve" de første par slag og så få fat på ham.. og så virker det bedst hvis du kan få ham lagt ned og bruge erfaringen fra brydningen..
    slå kan alle men ikke alle kan finde ud af at ligge folk ned effektivt..

når det er sagt så syntes jeg at slåskampe i byen er MEGA fail..
    og burde give livstids karantæne til starteren

• #10   8. dec 2011 Mma er klart mere effektivt , hvor thai boxing også indgår .

grundene hertil er så : Du kan hurtigt bruge det du lærer modsat mange andre kampsporte, fx karate hvor et rund spark ikke bare er noget man kan lave effektivt efter 1 år

Mma : Det minder mest om gadekamp , da man kan bruge MANGE forskellige tekniker der ikke kræver ligeså lang tid at tillære sig som mange andre kampsportsgrene

Enhver der har været oppe at slåsse en del gange , ved at de FLESTE slåskampe ender på gulvet, enten efter den ene part bliver slået i gulvet og den anden så tramper løs eller efter de har brydet ! Derfor vil MMA være en fordel da en del Take downs og gulvkamp indgår modsat Muay Thai

Begge er gode og ikke mindst effektive kampsporte til selvforsvar og stiller ikke krav til du ska havde gået til det i flere år før du kan bruge det ! som selvforsvar self. ..

• #11   8. dec 2011 Vil sige Krav Mange, da det netop bygger på kamp mod en eller flere personer, bare se nogle af de Krav Mange videoer på Youtube, de bliver direkte trænet i kamp mod flere (:

Ellers noget Thai boksning for at være god når man står op, brydning for at kunne ligge en person ned og forsvare sig når man ligger ned, og jiu jitsu til når du har ham nede og skal knække hans ben/led (:

Men ja at gå til en kampsport bare for at være sej og kunne slå på tæven i byen, det er en forkert grund (:

• #12   8. dec 2011 Nu har jeg igennem en lang årrække dyrket det meste.
    Jeg kan med garanti sige at Krav Maga er LANGT det mest effektive, hvis vi taler en reel situation.
    Men Krav Maga er IKKE kampsport. Det er selvforsvar og intet andet.

• #13   8. dec 2011 Som sagt så mange gange før nu, så er dette emne kun baseret på at jeg vil høre om de bedste selvforsvar sporter.. Wing tsun har jeg læst lidt om, og det lyder faktisk rigtig spændende.. MMA, lyder også fint, men det virker bare alt for voldsomt og så synes jeg mest det ser ud som om det er meget baseret på når du ligger ned.. Thaiboksning har jeg hørt godt om også, men igen, skal det være en kampsport hvor man både bliver trænet i kampe stående og liggende. Wing tsun træner også en i våben hvis man lyster. Altså hvordan man skal håndtere en modstanders våben og hvordan man evt selv kan bruge det hvis det er våben mod våben. Men jeg er stadig i tvivl.. smiley Men det er ren selvforsvar.. er ikke en der opsøger vold, tværtimod..

• #14   8. dec 2011 Jeg er MMA fighter .. plus dyrker jeg Jiu-jitsu.. i høj bælte.

- hvis du skal vælge mellem thai og mma så vil jeg lige give dig en god råd til hvad du skal vælge .. DU SKAl træne begge dele ..! For når du ta KUN mma og vil en dag i buret og kæmpe så kommer der en modstander der kan Xi. eller BJJ. ( BJJ= brasilansk Jiujitsu ) og de gode liggende..
    så det et spørgsmål om hvad DU har lyst til .. vil du bare træne eller også kæmpe i fremtiden ?

• #15   8. dec 2011 Mikkel H . hvis du vil forsvar dig selv.. så synes jeg du skal starte til JJ. for det også selvforsvar.. du lære mange ting også med hvordan du håndter en modstander med et våben osv.

• #16   8. dec 2011 Hamudii A - Det ikke lige i min interesse at komme i buret, men bare lære at forsvare mig selv. Intet andet. Har også hørt godt om JJ, men som du forklare det lyder det meget som Wing tsun.

• #17   8. dec 2011 Wing tsun er også fint nok.. men ikke noget jeg vil gå til.

• #18   8. dec 2011 Men det er jo også smag og behag.. Jeg tror bare jeg skal til et par prøvetræninger, i JJ, wing tsun, MMA, Muay thai osv..

• #19   8. dec 2011 ja nemli.. gør det så kan du selv vurdere hvor du hører til

• #20   8. dec 2011 alle slags kampsport er "gode" i selvforsvars øjemed, da du forhåbentligt har et mere brugbart reaktions mønster end angriberen.

personligt syntes jeg MMA er sjovere end MT, MMA er meget mere komplekst og der kommer hele tiden nye teknikke frem, især i BJJ delen. og du bliver derfor aldrig rigtig god eller færdig med at lære.. MT er mere simpelt og færdig bygget, og du kan ikke finde på noget som ikke er lavet før.

Men til selvforsvar i byen ville jeg vælge noget seriøs løbe træning. fordi så er din røv væk fra kampen. Og lige meget hvor god du er til kampsport, er der altid en der er bedre, men han regner ikke med du er hurtigt væk:)

• #21   8. dec 2011 og hvis du er uheldig nok, kan dit selvforsvar ende med en voldsdom.

JA overfalds mænd kan godt finde på at sladre, når de ikke vinder kampen som de starter.

• #22   8. dec 2011 Om du har dyrket alverdens kampsport, så er det nytteløst hvis du ik har et instinkt der vil frem, får hvis det kommer til stykket pg du er en pussy, så dur det ik ;).

Jeg har dyrket MMA i 5 års tid ca, og det er nok den gren jeg er gladest for, har tidligere været boksning og jujitsu. Meen. Det der MMA det noget der vil frem, hvis du virkelig vil.
    Kæmpede mod en nordmand til et kung-fu-toa med åben stil, der måtte hans wingtsun bukke efter. smiley

• #23   8. dec 2011 Ps. Der er nogle fejl, med er på iPhone smiley

• #24   8. dec 2011 Beebop K .. er du fra Fightcraft ?

• #25   8. dec 2011 Jeg vil tage jeres forslag til overvejning. Men som sagt så virker MMA bare meget baseret på når man ligger ned, og ikke stående.. alt kampsport kan overvindes af andre kamsporter. Det handler vel om hvor god man er til at udøve den kampsport og det selvforsvar som man træner.. smiley - og nu snakker i hele tiden og byen. Byen var bare et eksempel. Jeg mener bare generelt hvor der kan opstå slåskamp.. Jeg er ikke selv en person der vil slå eller sparke en person når personen ligger ned. Men rejser personen sig op igen, kan man jo blive nødt til at færdiggøre det på jorden.. Men som sagt skal det være mest effektivt når man står op, da de fleste slåskampe bliver afbrudt hvis den anden kommer ned at ligge eller der går for lang tid før der kun er én der står op.

• #26   8. dec 2011 Hamudii, nej det er jeg ik smiley lige pt er jeg off, knæskade smiley
    MMA er der også meget gulvkamp, men der er lige så meget stående smiley

• #27   8. dec 2011 Mikkel,

hvis du/i ender på jorden, så må vi håbe hans venner ikke er i nærheden. så er der risiko for at får deres fødder i ansigtet.

Og hvordan vil du afslutte det på jorden??

strangulering= mordforsøg.
    Arm/benlås, gør jo bare at han ikke spræller så meget. og hvis der popper et led eller en knogle. så er du i spjældet længere tid end han har gips på.

Hvem har så tabt?? smiley

Ikke fordi jeg ikke mener at kampsport er godt til forsvar, man man skal tænke lidt længere frem end lige til kampen.

• #28   8. dec 2011 Afslutte det på jorden, som han enten giver op eller som du selv siger, "gøre ham ondt".. Jeg tænker skam længere frem, men bliver går jeg "stille" frem, og han kommer ned og ligge og bliver ved med at ville slås, kan man jo blive nødt til at afgøre hårdt og kontant. Konsekvenserne kommer selvfølgelig efterfølgende, men giver du ham en lærestreg, så han forstår det, så tror jeg også du først tænker over konsekvensen bagefter.. smiley

• #29   8. dec 2011 Dem der gider slås i byen, forstår ikke noget, andet end at de skal vælge en der er mindre næste gang, og håbe han ikke har mere erfaring end den forrige.

Konsekvensen, er at du får en voldsdom, og en/endnu en plet på attesten, og muligvis stiller din klub i dårligt lys, som en flok volds psykopater. Hvilket er dårlig reklame, og kan være dårligt, hvis klubben er kommune støttet.

Og jeg har tænkt konsekvensen, ved ikke at være der hvor det sker:) det er nemt. Og hvis han løber efter mig, så må han først fange mig, når de andre ikke kan høre ham skrige:)

• #30   8. dec 2011 Men jeg ville MMA, det er sjovt, og du får brugt hele kroppen, pga de forskellige stilarter som er blandet sammen.

og i MMA kan du også gøre noget i "panik" hvis du ikke kan finde på noget, eller er presset af din makker. det kan du ikke i thai.

• #31   8. dec 2011 MMA er det ultimative hvis kæmperen er af den rigtig kaliber!

• #32   8. dec 2011 Det er bare en "skam" at de fleste steder jeg kender til hvor de træner "mma" der er det faktisk bare Thai som de lærer dem.
    Følger selv meget med i Ufc osv. så jeg ved godt hvad mma er, men bedte en af mine bekendte som går til "mma" om at forklare mig hvad det var, og det han beskrev for mig, det var Muay Thai og det var det de havde lært at "mma" var.
    Så der er nogle klubber der ude der bare lever på Mma bølgen uden at overhovedet at undervise i det, bare så du ved det når du skal ud og vælge klub (:

• #33   8. dec 2011 Altså vi lære alt fra Kung-fu til græsk/romersk brydning smiley så det ik alle steder smiley

• #34   8. dec 2011 Jeg læser denne lovprisning af MMA... Og jeg brækker mig snart... Uanset hvilken kampsport du vælger vil den ikke være mere effektiv end den mand der kæmper.... Og argumentet med at MMA er bedre fordi de fleste kampe ender på gulvet er rent idioti... Fordi det er da effektivt ingen tvivl om det... hvis i står i en gyde og der kun er jer 2... Men hvad nytter det at MMA er fantastisk effektivt i gulvkamp? 9 ud af 10 slåskampe i byen ender på gulvet fordi folk er dumme... Man bliver hulemænd og så er det basisinstinkterne der styrer... MMA folk har det bare med at glemme at der er aldrig nogen der har ære nok mere til at kæmpe 1 vs 1... Så godt nok kan du MMA, Og du får din modstander ned og ligge... Men du følger ofte med ned.. Og er du så sikker på at alle hans venner ikke kommer og begynder at sparke til dig???

Intet ondt om MMA... Det er super fedt at træne og dyrke... Til brug i buret... Til brug på gaden? Lidt men det skal suppleres med noget der er mere effektivt...

Krav Maga er et RIGTIGT selvforsvarssystem... (Det er ikke uden grund at Krav Maga og sågar også Wing Tsun, Bliver brugt af militærets specialstyrker i flere lande... Og IKKE MMA)

Og mikkel enhver kampsport kan fungere til selvforsvar... men lad dig ikke narre at MMA folk og deres drømme om at MMA skulle være det mest effektive... Men MMA træner man primært kun 1 vs 1...

Hurtig rundown af hvad der trænes:
    MMA = 1 vs. 1
    Krav maga = 1 vs 8 og flere endnu
    Wing Tsun = 1 vs 8 og flere endnu...
    Kyukushin Karate = 1 vs. 10 og flere...
    Faktisk har de fleste Rigtige Kampsports systemer, træning og teknikker mod mange modstandere..

MMA har ikke da det er fokuseret på kampen i buret...

Husk At Martial Arts betyder ikke KampSPORT... Det betyder faktisk Militær kunst... Krigs kunst om du vil... Det vi lærer i danmark er ofte blevet udvandet alt for meget for at kunne bruges i sport at selve forsvars delen ikke længere er rigtigt effektiv...

• #35   8. dec 2011 Jeg ville vælge en KampKUNST, der ikke dyrkes som sport... En ægte Kampkunst uden regler... Først når du kæmper uden regler minder det om gadekamp... Derfor jeg selv dyrker Wing Tsun... Ingen regler, ingen unødvendige bevægelser, (Og med min størrelse behøver jeg ikke høje spark alligevel... ) INGEN Akrobatik... Men vi mangler gulvkamp... Men hvad skal man også reelt set bruge det til? Selv om du er bryder så er du FUCKED hvis du ender i gulvkamp... Da de fleste har 4-5 venner der hurtigt kan sparke dig i smadder når først du har været dum nok til at komme i gulvkamp...

(I min klub trænes der dog BJJ til gulvkamp i tilfælde af vi alligevel skulle ende der)

• #36   8. dec 2011 Der er vel ingen der rigtigt tilbeder MMA til selvforsvar. det er jo en sport.

Wing tsun og KM er jo udviklet til kun at forsvare og nedkæmpe uden noget pis og fancy crap.

Har prøvet WT, men kunne simpelthen ikke komme ud af MTog MMA bevæge mønsterne, og WT er jo meget anderledes. så jeg måtte opgive at lære WT. Det e rnok mennere at lære hvis man kommer helt uden erfaring.

• #37   9. dec 2011 Ham S

Du har helt ret... WT er nemmere at lære hvis du ikke har indøvet andre bevægemønstre... Men WT er efter min mening generelt nemt at lære... Jeg er en stor mand med langsomme bevægelser, og primært brugte jeg bokseteknik hvis jeg kom i uføre... Men WT har åbnet mine øjne meget for nye måder at se på en given situation....

Men Jo alyt for mange tror at MMA er et godt selvforsvarssystem... Det er det også hvis din modstander ikke har 4-5 venner der hjælper ham hvis i ryger ned på gulvet... Med f.eks. Krav Maga, Der gælder det om at få din modstander væk fra dig evt. gerne få ham ned og ligge, Og så kom væk... Eller få ham ned og så stå op og være klar til de næste idioter der angriber... Samme princip i WT...

• #38   10. dec 2011 Wt kan være nemt, det indeholder ikke noget pis og fnider. lige på og hårdt.

Og man kan jo sige alt kampsport vil forbedre dine chancer, men MMA er en sport, og ikke en kampkunst. WT og KM er lavet til ren selvforsvar, ikke noget mode show.

Men det ved du jo lige så godt som mig:)

Og jeg syntes stadig MMA er god og sjov / alsidig træning.

Kommentér på:
MMA vs Muay Thai

Annonce