742 visninger
|
Oprettet:
Kan man miste factory recovery drev på en laptop {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Håber der er nogen it-kyndige tilstede, der kan svare på, om jeg mister mine factory recovery drev på min laptop, hvis jeg smider en windows 7 dvd i drevet, booter fra dvd'en, sletter alle partitioner og partitionerer harddisken, som jeg gerne vil have den, for derefter at formattere alle partitioner.
Har forsøgt, at partitionere i windows 7 diskhåndtering, men der er gået ged i nogle settings, så jeg kan ikke boote laptop'en fra harddisken, og hvis jeg kører factory recovery fejler den.
Mvh
Thomas
aug 2003
Følger: 16 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 64
Men undernormale omstændigheder kan du godt slette dit "recovery" drev i det du vælger at slette dine partioner.
Du burde nok kun ha valgt at formatere dit drev og smide win 7 ind på det , hvis du skulle ha beholdt recovery funktionen
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 157
Kan du huske om man, i windows 7 installationen kan nøjes med at formatere de partitioner man piller ved, eller skal man formattere partitioner der ikke er pillet ved, bare de ligger på samme fysiske harddisk?
Mit problem er, at jeg meget gerne vil styre windows installationen, så jeg har kontrol over partitionerne, men jeg vil ikke miste factory recovery, da jeg gerne fremover vil kunne bruge det.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 157
Har kæmpet med det hele weekenden, og er efterhånden kommet frem til, at det er noget partition table og bootmanager der er fucked up. Måske fordi der findes for mange partitioner på harddisken.
Har du nogen tips til, hvordan man kan rette op på det? Har en Hirens boot cd, hvor jeg kan få adgang til et hav af programmer, men jeg har ingen erfaring i at bruge nogen af dem.
Kan man miste factory recovery drev på en laptop