{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Forening. køb og salg {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er en herinde som er lidt mere inde i reglerne ang. foreninger end mig.

Mit spørgsmål er ganske simpelt.
Må en forening gerne sælge varer til dens medlemmer?
Altså ikke som en almindelig butik. Men for at give ekstra gode tilbud til medlemmerne. (salg til ikke-medlemmer er derfor udelukket)
Varerne bliver købt i udlandet hvis det skal gøre nogen forskel.

Og hvad er reglerne for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forening. køb og salg
  • #1   21. jan 2012 Altså du skal ikke betale moms af ting du sælger til betalene medlemmer, i må sælge ligeså meget i vil, dog hvis det overstiger 50000kr årligt skal i betale skat af det

• #2   21. jan 2012 Man skal da altid betale skat af det. Eller er det bare mig?

• #3   21. jan 2012 Nej skal man ikke smiley Alt under 50000kr er ej skattepligtigt

• #4   21. jan 2012 Er det noget du har link til? altså på skat.dk For jeg synes ikke jeg kan finde noget som helst.

• #5   21. jan 2012 Mener da nu man skal betale skat af det alligevel.. Det med de 50.000kr er grænsen for om man skal være momsregistreret eller ej...

Man har stadig pligt til at betale skat..

Man må jo heller ikke arbejde for 50.000kr sort vel?

• #6   21. jan 2012 og husk du må IKKE sælge vare som øl vin sprut tobak samt andre afgiftige vare, uden at svarre afgift af dem

• #7   21. jan 2012 Jeg har intet link, men sidder i en forening hvor vi netop har haft et møde med skat netop med henblik på salg af merchandise medlemskaber mv derfor nej man skal ikke betale skat før end efter 50000kr du må sælge alle de forskellige slags varer du ønsker dog salg af spiritus mv kræver tilladelse

• #8   21. jan 2012 med hensyn til momsregistrering så fik vi af vide at det altid er en god ide at være momsregistreret UANSET hvad da der kommer komplikationer hvis du ikke er det, men overstiger 50000kr i indtjening

• #9   21. jan 2012 hvis du <b>omsætter</b> for mere end kr. 50.000 plus moms inden for en periode på 12 måneder, og der regnes både frem og tilbage, så SKAL du momsregistreres.

og at der ikke skal betales skat af de første kr. 50.000 foreningen tjener, tror jeg at nogen har misforstået noget med.

http://skat.dk/skat.aspx?oId=74196&vId=0&search=50.000*
    <i>Hvornår skal du momsregistreres?

Her står du: Virksomhed > Spørgsmål og svar > Dig og din virksomhed > Moms > Salg på internettet
    Hvornår skal du momsregistreres?
    --------------------------------------------------------------------------------

Du skal normalt momsregistreres, hvis du sælger varer og ydelser, som du skal betale moms af. Du behøver ikke bliver momsregistreret, hvis du sælger for mindre end 50.000 kr. i løbet af et år.

Du skal momsregistreres, så snart du regner med at sælge momspligtige varer eller ydelser for mere end 50.000 kr. inden for en 12-måneders periode. Du må altså ikke vente, til du har solgt for 50.000 kr.

•Læs mere om Hvornår skal min virksomhed momsregistreres?
    •Læs mere om Hvornår skal min virksomhed opkræve moms?
    •Læs mere om Sådan betaler du moms til SKAT
    </i>

• #10   21. jan 2012 Dvs. hvis jeg handler i udlandet (F.eks England) Så skal jeg ikke betale yderligere moms?

• #11   21. jan 2012 Kim du referere til et firma, der er helt andre regler for foreninger

• #12   21. jan 2012 vil gerne se et link til de andre regler for foreninger...

der er ikke nogen i danmark der slipper for at betale skat >o)

• #13   21. jan 2012 er udemærket klar over med hensyn til omsætning når det kommer til firmaer da jeg sidder med disse ting til hverdag.
    Men hvis du/i har oprettet en forening er det en god ide at få aftalt et møde med skat, vær dog klar på det gerne bliver i de almindelige dagtimer

• #14   21. jan 2012 Kim mener hvis du selv vil se reglerne for dette skal du endelig bare søge løs, jeg har ingen interesse i at skulle bevise min påstand overfor en tredjepart, vores forening har haft en møde med en medarbejder fra skat, og genfortæller blot hvad vi fik af vide.

• #15   21. jan 2012 Vi kunne ingen konkrete svar få da vi blot ringede til skat netop derfor vi fik en medarbejder ud der udelukkende sidder med disse ting til hverdag, dette er ganske gratis, ud over tabte arbejdstimer

Kommentér på:
Forening. køb og salg

Annonce