{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.451 visninger | Oprettet:

Hvornår er det butikstyveri? {{forumTopicSubject}}

Og nej jeg har ikke været ude og nakke noget smiley

Sad lige og så airport eller hvad fanden det hedder, og der har de knaldet en butikstyv. Så siger politi-damen de interviewer at så snart han er gået gennem kasselinien er det jo butikstyveri.

Men jeg har bare hørt flere steder at det reelt set først er når man forlader butikken at de må sigte en for tyveri. Uanset om man er gået gennem kasselinien eller ej er det ikke tyveri så længe varen befinder sig i butikken.

Nogen der ved hvad der er korrekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det butikstyveri?
  • #1   26. jan 2012 Så snart du forlader kasselinien, da du undviger at betale bevidst og det er strafbart. I fald der ikke er en kasse linie gælder den fysiske afgrænsning af butikken.

    - Mach


  • #2   26. jan 2012 Ofte står der jo også varer foran butikken ved indgangen osv., så den holder jo ikke helt. Jeg hørte det fra en ven der var sous-chef i et supermarked, og han fik at vide af en butiksdetektiv at man ikke kan dømme nogen før de helt har forladt butikken - og han burde da vide hvad han snakker om?

    Men jeg kan da godt se hvad du mener..


  • #3   26. jan 2012 Dennis: Hvad fanden har det med sagen at gøre?? Har du overhovedet læst hvad jeg har skrevet???

  • #4   26. jan 2012 Mach: Jamen det kan da nemt tænkes du har ret. Men hvad sp hvis man går med en vare i hånden og lige skal se på de tulipaner der står ved indgangen eller sådan noget? Så kan man jo reelt set blive dømt for det, bare fordi man lige går derhen og kigger lidt?

  • #5   26. jan 2012 Når du forlader kasselinien.. Det er derfor de alarmdetektorer der er i forretningerne, ståår lige efter kasselinien.

  • #6   26. jan 2012 Derfor man kigger på de varer i INDgangen , ikke UDgangen smiley

  • #7   26. jan 2012 BDOG: Ja godt ord igen smiley Så er det nok sådan reglerne er. Kunne heller ikke helt forstå hvis hende politi-trunten i tv ikke kunne reglerne

  • #8   26. jan 2012 Tja da jeg arbejdede i bauhaus der tog de dem når de gik fra kasselinjen. Prøv at søge på google der må stå noget helt præcist. Jeg tror det er når de er gået forbi kassen selvom der er varer før indgangen

  • #9   26. jan 2012 der er jo ikk nogen af jer der aner en skid om det fjolser !!!

  • #10   26. jan 2012 og alarmerne plejer sku da næsten altid og stå ved udgangen

  • #11   26. jan 2012 man skal senest betale for varen ved sidst mulige betalingssted, hvis man går forbi den med en ubetalt vare er det tyveri...

    og her er straffeloven for det.

    Straf for tyveri §

    Straffen for tyveri afhænger af, hvor alvorligt tyveriet er. Her betyder varens værdi altså noget.
    Hvis tyveriet er mindre alvorligt

    er straffen som regel en bøde.
    Er det mere alvorligt

    kan man få en fængselsstraf på op til 1 år og 6 måneder.
    Er tyveriet ekstra groft

    fx hvis flere er sammen om at stjæle, eller hvis tyven har et våben på sig (uden at bruge det), så kan staffen stige til 6 års fængsel.


  • #12   26. jan 2012 Søren.. Det er flot du kan snakke ordentligt til andre.. For du er da VIRKELIG kommet med noget konstruktivt, i det her indlæg.

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #13   26. jan 2012 Skal vi lige holde en sober tone, Søren?
    Og jeg ved ikke hvor du handler, men jeg har endnu ikke været ude for ét supermarked, hvor de har sat alarmdektorene ved udgangen, i stedet for kasselinjen. Så måske du skulle tænke dig om en ekstra gang, før du åbner mundn næste gang smiley


  • #14   26. jan 2012 smage på bland slik er butiks tyveri

  • #15   26. jan 2012 Godt Søren for du er da et orakel indenfor dansk strafferet kan jeg høre med det utrolige intelligente indlæg du lige kom med smiley

    Nogge: Jeg har prøvet google uden held, men det er heller ikke nemt at finde ud af hvad man skal søge på


  • #16   26. jan 2012 http://dkr.customers.composite.net/emner/tyveri/butikstyveri/forebyg_butikstyveri/composite-290.chtm

    Så er det vidst fastlagt, uden brug af flere ukvemsord, når man intet selv aner.


  • #17   26. jan 2012 Søgte på "butikstyveri hvornår?"

  • #19   26. jan 2012 lad os antage følgende, jeg kommer ned i et netto supermarked, tager en smør og en pakke pasta, finder så også ud af jeg skal have 3 liter mælk, går op til kassen for at finde en kurv, men de har lige kørt dem alle sammen ud, så jeg hopper lige igennem kasselinien for at gå ind på ny, og denne gang tager en kurv med og ligge varene i. er jeg så en tyv ??

    jeg ved godt den er sat lidt på spidsen, men det kunne være tilfældet ??


  • #21   26. jan 2012 Der er forskel på om du ér tyv, eller bliver opfattet som en..

    Ville jo ikke være svært, lige at spørge ekspedienten, om man måtte tage en kurv, eller at lade varerne blive i butikken, til man havde hentet kurven og gået tilbage, gennem kasselinien.


  • #22   26. jan 2012 Daniel r hvad med at læse indlæget igennem i stedet for at skrive sådan noget ?:)


    Søren hvem er det der er et fjols her? Det er da dig når nu spiller klog uden at vide noget om det. Du bidraggede da ikke med noget ordenligt i dette emne


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #23   26. jan 2012 Hvis man nu konsekvent putter noget i lommen hvergang man går ind i en butik. Så bliver man aldrig nappet uden grund ;-))

  • #26   26. jan 2012 JENSEN - hvis du giver din handling til kende overfor ekspedienten ved kasen, så er der som sådan ikke noget galt i det - men vender du dig den anden vej og vil forlade butikken SÅ klapper fælden. (kurvene står som regel lidt inde i butikken)

    Har tit siddet ved kassen og så kommer der nogen og siger at de lige går ud foran kassen og kigger på alt det lort der står ved væggen for enden af kassen, og det har jeg aldrig fået tyve ud af, tværtimod får man en glad kunde som ikke skal til at lægge alle sine varer indenfor kassen foran alt slikket og så bagefter til at samle det op igen...

    Men har tit opdaget folk (de har ikke opdaget mig) som stikker lidt indenfor vesten i inderlommen - så kommer de op og vil betale resten af deres varer og BANG så klapper fælden idet de har betalt og på vej videre - har taget mindst 10 på den, nogle for noget så sølle som en lille MiniMeal-yougurt...


Kommentér på:
Hvornår er det butikstyveri?

Annonce