{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

hvornår er det identitetsskifte ? {{forumTopicSubject}}

hej bg.

hvornår er det identitetsskifte og hvornår er det konstruktive ændringer er igang med et større projekt med min mr2 og er lidt nysgeri. alt jeg beholder er top, bund og krumtap. stempler, plejlstænger, ventiler og alt sådan er nyt ( ikke std ) og resten som benz tilførelse, turbo og ECU og sådan er også nyt. smiley

hvad er det ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er det identitetsskifte ?
  • #1   22. feb 2011 identitetsskifte ses kun i form af det udvendige...
    ¨å vidt jeg ved...


  • #2   22. feb 2011 det er konstruktiv ændring og kræver at du betaler nu afgift på den

  • #3   22. feb 2011 Du får en masse svar herinde, du ikke kan bruge til noget. Sådan er det desværre. Det er hverken "kun udvendigt" eller alle konstruktive ændringer, der skal betales afgift af.

    Lav en komplet liste over alt, hvad du laver ved bilen og send det til SKAT. Det koster vist 300 kr. at få et bindende svar på.


  • #4   22. feb 2011 Jeg kunne ikke forestille mig, man kan få en liste over de ting, man ikke "må" ændre. Men det kan da godt være, du har ret.

    Min pointe er også bare, at man ikke skal tage et svar herinde for gode varer. Det skal høres fra SKAT selv.


  • #5   22. feb 2011 At du ændre på ecu/turbo/ic/benzin dyser indsugningsmanifold giver ikke et identitet skifte

  • #6   22. feb 2011 Nej, det burde det ikke. Det er "kun" synshallen, der brokker sig der smiley

  • #7   22. feb 2011 Ja de ser det som konstruktive ændringer, men det er told/skat ligeglad med

  • #8   22. feb 2011 Ja ved godt det med turbo og sådan det er mere med indmaden beholder ikke rigtigt noget smiley men det er lidt uklart hvad der er hvad smiley bilen er en gts jdm turbo så den har ingen "storebror" det er den kræftigste model bilen er lavet i smiley og den kommer til at kunne køre 250-300 rwhp hvis man skruer HELT ned for trykket ellers en 400 - 600 hk efter behov smiley

    Men gør det noget bilen kan yde så meget ved et tryk på en knap ? Hvis den er på lav tryg hvis man bliver snuppet ? smiley

    Der er mange samvittigheds spørgsmål kan i nok høre smiley

    Men tak for hjælpen jeg prøver skat smiley


  • #9   23. feb 2011 Snakker vi told/skat, får du kun problemmer hvis du ændre på slaglængde/blok/ top(antal ventil)

  • #10   23. feb 2011 Du får enorme problemer i forhold til syn. Der vil du blive kasseret, så snart de ser den holde på ventepladsen. Men i forhold til SKAT er der sandsynligvis ingen problemer.

    Dog kan du få problemer, hvis du også skifter bremser, undervogn osv. Så det skal man også huske at undersøge.


  • #11   23. feb 2011 det er kun skat jeg bekymre mig om smiley

    den bliver hornet og boret mm. så lidt bliver der lavet om men det er 1mm vi snakker eller sådan, så det er minimalt. i første omgang er det kun motor der bliver ændret smiley den er synet og godkendt med den undervogn der er på smiley

    så det er ikke identitets skifte ? så det er "kun" syn og forsikring jeg skal bekymre mig om ?


  • #12   23. feb 2011 Det er fløjtende ligegyldigt, om den er synet og godkendt med undervogn eller ej. SKAT kan sgu godt alligevel være nogle "svin" og kræve afgift for det.

    Du skal jo huske på, at syn og SKAT er to vidt forskellige instanser, som ikke altid arbejder sammen. Derfor kan du sagtens få godkendt diverse konstruktive ændringer i synshallen og køre rundt i troen om, at alt er i skønneste orden - og så få dig en slem overraskelse, hvis du bliver stoppet af politiet/SKAT en dag ...


  • #13   23. feb 2011 ja har jeg godt læst lidt om smiley det er noget skidt smiley men sådan er det smiley nu må vi se til sommer, det er forsent at vende om nu hehe smiley

Kommentér på:
hvornår er det identitetsskifte ?

Annonce