{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

billig øko racer {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Har fået mig et nyt job og skal til at kører en del flere km hver dag. Så skal have mig en billig diesel hakker. Overvejer lidt en golf 3 tdi fordi de er til at få til små penge / 15000 kr ca. Mit spørgsmål er egentlig om det er en trofast bil eller jeg skal over og se på noget andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  billig øko racer
  • #1   31. jan 2012 havde en vento 1.9TD den var ikke så stabil. men har nok været uheldig med den...

• #2   31. jan 2012 Jeg har lige købt en g2 diesel 1,6 fra 86. Det noget gammelt lort. Og ja den sutter røv. Det jo en golf. Men utrolig drifsikker har absolut ingen problemer med den.
    Og køre alligevel 19 ltr. Så det kan anbefales hvis man kan klare en gammel spand.

• #3   31. jan 2012 Golf 2 diesel er ikke til at slide op. Støjende, vibrerende, stinkende og drønlangsom. Men billig, robust og KAN køre langt på literen, hvis du kører pænt.

• #4   31. jan 2012 Hvor langt skal du køre ? Er du ligeglad med komfort/sikkerhed?

• #5   31. jan 2012 få fadt i en golf 2 gtd med SB motoren ( den med standart intercooler) den rykker os rimeligt hvis man skruger den lidt i tryk og i pumpen... den jeg havde, var skruget max i pumpen og slet ikke i tryk... og den rykkede rigtig godt (af en bil med 80hk at være) og den gik 16-17km/l ved hård kørsel (kunne få den ned på 13km/l... men det var vandvidskørsel) og ved normal kørsel, var det ingen problem at kører 20-21km/l

og hvis du er lidt en drengerøv, så en gevindundervogn til 1700kr og et par lavprofildæk (alt i alt ca 5000kr med helt nye dæk) så kører den også rigtig rigtig godt ud af vejen...

selve bilen... kan findes til mellem 15000-25000kr nysynet... og motoren fejler aldrig noget,

en bonus er at bremser hele vejen rundt koster ikke mere end ca 700kr + montering smiley

det er min erfaing... evt kig den i min profil smiley

håber du finder noget smiley

• #6   31. jan 2012 Kan anbefale en Hyundai Atos, de fås fra ca 8000kr af. Næsten gratis i vægtafgift og forsikring, og køre 17km/l. Grim men praktisk vogn.

• #7   31. jan 2012 Ser du på golf, så vær på vagt for 1,9 TD med motorkoden AAZ. Har personligt ikke haft andet end bøwl med den jeg havde. Har også hørt om flere der har haft bøvl med den.

1,6 td er derimod uopslidelig og yderst pålidelig.

Overvejer du astra så hold dig fra 1,7 td med izuzzu motor. De går til ind ad en kant.

• #8   31. jan 2012 Tak for alle jeres gode svar. Havde også selv lidt en golf2 i tankerne men det var bare for at få en lille smule mere komfort jeg havde tænkt golf3 i stedet for. Må se hvad der er på markedet.

Martin G: Hvad tænker du da?

• #9   1. feb 2012 Så stor er komfort-forskellen nu heller ikke på en golf II og III.

• #10   1. feb 2012 Vil mene springet i komfort er langt større mellem III og IV.

• #11   1. feb 2012 Ja Golf 3 er stortset bare en opdateret Golf2 smiley
    Der er ikke meget forskel.
    Rust er noget de begge kan være befængt med, i tårne paneler mm. som alle andre biler der bare blir KØRT i det danske klima, og ikke blir set efter.
    Og når de ikke blir set efter kan der være mange ting som bøsninger osv. men som tidligere skrevet får du ALT til golf/Vento/Jetta smidt i nakken for ingen penge overalt.
    En Passat kan også nævnes som alternativ.
    Min kammerat har en stc. han er ganske tilfreds med.

Egernet med nødderne:
    Kan være det var sådan en/to motore jeg havde i min Jetta Coupé for den brød sammen for mig 2 gange på samme sted og begge havde smeltet motoren helt sammen.

• #12   1. feb 2012 Meget sandsynligt. Min valgte blandt andet at knække i beslaget til dieselpumpen. Fuck sådan en kan lave ravage når den pludselig går løs under kørsel :S

Derudover valgte møllen i turboen også at gå løs - flækket turbovæg = vand og olie direkte ned i blokken. Skræmmende nok kunne den holde sig kørende på blandingen, så den gik først ud, da den havde ædt det meste af olien. Er du gal, den kunne ryge. Heldigvis kom der en trucker forbi med en pulverslukker - det kunne heldigvis kvæle den.

Derudover gik toppakningen to gange :((

• #13   1. feb 2012 Selv ville jeg godt finde mig en e30er så skrabet som muligt, smide et højgearet eta bagtøj på og så en e46 1.8dieselmotor med e30 gearkasse.
    Min kammerats e46er 320d (1.8eren) løber omkring 17-18 med hans kørsel, så hvad den ikke komme til at ku gå med et højgearet bagtøj i en 1/3del lettere e30er karosse smiley

• #14   1. feb 2012 cawdy bliver også dyrt i sidste ende. smiley

• #15   2. feb 2012 E30eren kan findes for 5k i fin stand med baldret motor evt. og e46 motoren kan findes for omkring 10 smiley

• #16   3. feb 2012 ja men det skal også laves det kan jeg ikke selv finde ud af

Kommentér på:
billig øko racer

Annonce