{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.834 visninger | Oprettet:

Arbejdstilsynet bøder ? {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogle der har forstand på sådan noget med Arbejdstilsynet ?.

Går oppe og lavet et tag nu med nogle svende jeg er (lærling).Tømrer.

Nå men der er så ca 3 m ned til dækket under os og vi går og ligger tagbræder, så kommer den gode mand med den grønne hat self og ser vi er ved at ligge de har brader og der er så langt ned, Så en svend og jeg bliver lige noteret og så ville firmaet få en bøde.

MEN så er det jeg tænker hvad med min svend og jeg skal vi forvente en bøde eller er det firmaets ansvar at søre for der er sikkerhed på pladsen eller sige det. For vi har intet fået afvide eller noget sikkerhed der ud.

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdstilsynet bøder ?
  • #1   29. feb 2012 I får sikkert en sammen med firmaet. Det jeres ansvar at det i laver er iorden.

• #2   29. feb 2012 Ret sikker på det er 25 kilo til arbejdsgiver, og 5 kilo til jer,

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #3   29. feb 2012 er stillads osv ike i orden, så nægter du bare at gå derop før det er bragt i orden, ellers ring til de grønne hatte igen smiley

jeg gjorde det ikke og kostede mig bla. en flyve på 4m ned på fliseterasse

man ska satme tænke sig om smiley

• #4   29. feb 2012 Stillads osv var iorden. Det eneste var at der ikke var faldsikring fra taget og ned på loftrummet.

• #5   29. feb 2012 Hvis der er problemer med sikkerhede,n er det jeres eget ansvar at indstille arbejdet indtil forholdene er efter bogen.. Med hensyn til bøden afhænger det meget af manden fra Arbejdstilsynet, har han en go dag kan det være i kun får en skriftelig advarsel. Men det kan os ende med at både jer og mester får store bøder..

• #6   29. feb 2012 Stk. 2. Bødeforelæg over for ansatte og arbejdsledere anvendes kun, når
    virksomheden har givet instruktion om anvendelse af den pågældende foranstaltning og ført effektiv kontrol med, at ansatte og arbejdsledere har efterlevet foranstaltningerne, og
    virksomheden har stillet det pågældende sikkerhedsudstyr eller egnede personlige værnemiddel til rådighed for ansatte og arbejdsledere i virksomheden.
    Stk. 3. Bødeforelæg anvendes kun over for ansatte og arbejdsledere, når der samtidig sker strafforfølgning mod virksomheden (arbejdsgiveren) i anledning af samme overtrædelse.

Stk. 4. Bødeforelæg anvendes ikke over for ansatte og arbejdsledere, der er kommet til skade som følge af overtrædelsen.

Dette står der på Arbejdstilsynets hjemmeside. Der står jo sådan set at jeg ingen for da firmaet ikke har gjort noget som helst ? og der har været ledere ude og kigge og set os og de har intet sagt eller skaffe til os.

• #7   29. feb 2012 halavendent år :).

• #8   29. feb 2012 Peter R jeg har værtigfald intet fået afvide eller noget udstyr.

Rune K er det noget du ved noget om ? Kan ikke se hvorfor jeg skal have en bøde jeg kan jo ikke bare sige fra hver gang så kan man jo stort set aldrig lavet noget.

Ved godt jeg skal sige fra men hvad vil mester så ikke sige ?

• #9   29. feb 2012 Jeg har aldrig haft om sikkerehed på skolen vi lærte om stillads men aldrig med fald osv.

• #10   29. feb 2012 Okay smiley håber ikke at jeg for en bøde. Nu må vi se for jeg en må firmaet squ betale den. For 1 time før han kom der ud var der en formand som intet sagde til det osv så det er vel deres bet .

• #11   29. feb 2012 skal på 3 forløb nu her. Aner ikke hvad man skal når det er 3 meter ? have sparkebræt ?.

• #12   29. feb 2012 jo men det har jo intet med tagarbejde her at gøre ? vi lærte at bygge en rullebukke stillads op det var det over and out så var der ikke mere i det :S

• #13   29. feb 2012 Jeg er blevet noteret hos AT 3 gange, hvorden ene af gangene fik vi et strakspåbud. Og har aldrig fået en personlig bøde

Kommentér på:
Arbejdstilsynet bøder ?

Annonce