{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.127 visninger | Oprettet:

Regler om PAS til Tyskland. {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Jeg skal til Tyskland og se landskamp mellem Danmark og Brasilien i Maj, men jeg fatter ikke de regler omkring pas og visum osv.

Jeg synes at jeg kan huske noget om, at man IKKE skal vise pas for at kører ind i Tyskland, men at man skal kunne bevise sit statsborgerskab.

Så jeg tænkte at mit kørekort beviser jo at jeg er fra Danmark - så mon ikke det er ok.

Både Danmark og Tyskland er da Schengen-lande, så det er da ikke noget problem, så længe jeg kan bevise at jeg er fra Danmark?

Eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler om PAS til Tyskland.
  • #1   16. mar 2012 du skal have pas med

• #2   16. mar 2012 Du skal ha pas med. Kørekort er ikke nok.

• #3   16. mar 2012 Mig og min daværende kæreste blev stoppen på vej hjem fra Tyskland. Jeg havde ikke pas med, men det havde hun, det SKULLE vi altså ha' med sagde han. Men da han kunne se hun var dansk stolede han på jeg også var det. Der var mit kørekort altså ikke nok.

• #4   16. mar 2012 Du skal ikke have pas med ind i tyskland det er korrekt. Men du skal kunne bevise dit statborgerskab. Og har du ikke kørekort eller andet legitimation med billede på, så skal du have dit pas med dig.

Det er kun i Norden du kan rejse helt uden at skulle have pas med dig.

• #5   16. mar 2012 3. Skal jeg have mit pas med, hvis jeg rejser til et andet EU-land?

Ja. Personkontrollen ved grænserne er ikke ophævet i Storbritannien og Irland samt Cypern, Bulgarien og Rumænien, og der skal derfor vises pas ved ind- og udrejse af disse lande.

Desuden skal der også medbringes pas ved rejse til øvrige EU-lande. Schengen-reglerne ophæver kravet om, at man skal vise pas ved passage af Schengen-landenes indre grænser, men der kan stadigvæk kræves forevisning af gyldig legitimation efter, at man er rejst ind i et Schengen-land. Dette legitimationskrav betyder, at statsborgere i et Schengen-land skal kunne bevise deres statsborgerskab, hvilket i forhold til danske statsborgere indebærer forevisning af pas. Du skal derfor alligevel medbringe dit pas på rejser til Schengen-lande, selvom der ikke er paskontrol ved grænsen, i lufthavnen m.m .

På grund af Den Nordiske Pasunion behøver danske statsborgere dog ikke at medbringe pas ved rejse til de øvrige nordiske lande (Sverige og Finland samt ikke-EU-landene Island og Norge).

• #6   16. mar 2012 Så jeg skal simpelthen ud og købe et pas til 650 kr. fordi jeg skal til Tyskland én gang - jeg rejser aldrig nogen steder normalt, så det er virkelig fucked up det her.

• #7   16. mar 2012 Så lad vær med at tá ned og se fodbold hvis du ikke kan undvære 650 kr til et pas. smiley

• #8   16. mar 2012 Du SKAL ikk have pas med men du SKAL kunne vise det hvis de spørger efter det..

Jeg har sjældent pas med.. Er blevet stoppet før og de spurgte de bare efter kørekort..

• #9   16. mar 2012 H Skov. Den kommentar høre man så mange gange. Jo selvfølig skal du ha pas med.

Så skal du heller ikke ha kørekort med når du skal ud og køre bil. Kun hvis du bliver stoppet?

Du må også godt køre for hurtigt. Så længe du ikke bliver taget for det?

• #10   16. mar 2012 GID

Kører for hurtigt nej smiley

Men det andet ja.. Spørg en politimand.. De siger det samme.. Man SKAL ikk have kørekort med når du kører.. Du ska bare kunne fremvise det..

Har sku selv prøvet det med passet i tyskland..

• #11   16. mar 2012 I kan ikk være mere forkert på den..

Men det gir jo det samme i sidste ende..

• #12   16. mar 2012 De politimænd jeg har hørt har altid sagt. Husk kørekortet næste gang smiley

Har aldrig hørt en der har sagt man ikke skal ha det med. For det skal du! smiley

• #13   16. mar 2012 man SKAL have det med.. er selv blevet stoppet på vej hjem fra tyskland, og jeg havde heller ikke mit pas med da jeg ikke troede man skulle det mere.. Der måtte de jo så tjekke mig i deres system via mit kørekort og kunne konstatere at jeg havde et pas. Jeg fik en advarsel, og fik at vide at det skal medbringes trods åbne grænser..
    Det er kun i ssverige og norge man ikke skal, så vidt jeg husker

• #14   16. mar 2012 http://www.euo.dk/emner/schengen/spsv/

citat:
    3. Skal jeg have mit pas med, hvis jeg rejser til et andet EU-land?

Ja. Personkontrollen ved grænserne er ikke ophævet i Storbritannien og Irland samt Cypern, Bulgarien og Rumænien, og der skal derfor vises pas ved ind- og udrejse af disse lande.

Desuden skal der også medbringes pas ved rejse til øvrige EU-lande. Schengen-reglerne ophæver kravet om, at man skal vise pas ved passage af Schengen-landenes indre grænser, men der kan stadigvæk kræves forevisning af gyldig legitimation efter, at man er rejst ind i et Schengen-land. Dette legitimationskrav betyder, at statsborgere i et Schengen-land skal kunne bevise deres statsborgerskab, hvilket i forhold til danske statsborgere indebærer forevisning af pas. Du skal derfor alligevel medbringe dit pas på rejser til Schengen-lande, selvom der ikke er paskontrol ved grænsen, i lufthavnen m.m .

På grund af Den Nordiske Pasunion behøver danske statsborgere dog ikke at medbringe pas ved rejse til de øvrige nordiske lande (Sverige og Finland samt ikke-EU-landene Island og Norge).

• #15   16. mar 2012 "Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet.
    Dette betyder, at når du rejser til Belgien, Frankrig, Grækenland, Italien, Luxembourg, Holland, Portugal, Tyskland, Spanien eller Østrig, skal du ikke vise pas.
    Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit pas, når du opholder dig i et Schengen-land (gælder ikke de nordiske lande).
    "

• #16   16. mar 2012 Jo der skal pas med til Tyskland! http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

• #18   16. mar 2012 Nikolaj L
    Der var jeg ikke hurtig nok smiley

• #19   16. mar 2012 Jeg er tit i Tyskland i forbindelse med mit arbejde og det er sket nogle gange at jeg har glemt passet og er blevet stoppet af både politi og grænsekontrol/toldere. De har nu altid taget det meget roligt og bare spurgt efter anden legitimation og sagt at jeg skal huske det næste gang. Men få nu bare det pas og tag det med for en sikkerheds skyld. Især når du skal til en fodboldkamp, hvor man kunne forstille sig at der er meget politi og man risikerer at blive udspurgt om hvem man er.

• #20   16. mar 2012 Greenpeace.
    Ja brugte lige lidt tid på at finde et link hvor man kunne læse det og kom ikke bare med et bud på hvad man skal og ikke skal.

• #21   16. mar 2012 Snakkede med told og skat og poilitiet om det der for ca 3 uger siden.

de sagde begge 2 at hvis du bliver stoppet af de tyske toldere kræver de pas og hvis du bliver stoppet af de danske toldere er et kørekort nok

• #22   16. mar 2012 Lidt OT. Men der er mange blanke regler hvor man ikke SKAL have noget med, men skal kunne vise det. Som advarselstrekanten i biler.. Du skal ikke have den med, men SKAL kunne sætte den op hvis omstændighederne kræver det.......

Anyway, ved ikke hvornår det bliver, men de planlægger jo at splejse pas & kørekort sammen til ét kort. Det løser forhåbentligt en del problemer som dette i fremtiden. (:

Fortsat god fredag aften ellers!

Kommentér på:
Regler om PAS til Tyskland.

Annonce