{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.655 visninger | Oprettet:

R
R
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.800

Feriepenge og dagpenge... {{forumTopicSubject}}

Hvordan fungere dette?? Man skal jo ikke ha underskrevet mere af arbejdsgiver men bare ind på feriekonto og skrive man vil ha dem..

Men det ikke lovligt og få sine feriepenge ud og samtidig få dagpenge vel? også selvom jeg ikke holder ferie men er på kursus de uger..

Og kontrollere de dette? Altså om man får dagpenge ud samtidig med feriepenge.... hvis svage sjæle ku finde på det :-I

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Feriepenge og dagpenge...
  • #1   23. mar 2012 ja de kontrollerer - og det er dokumentfalsk....

holder du ferie er det DIN plgt at indberettet det til a-kassen og sige det, så du ikke får dobbelt-betaling, for det er ulovligt.

Netop derfor at man skal overveje "hvornår" man skal bruge sin ferie smiley

• #2   23. mar 2012 du kan få udbetalt dine feriepenge 2 bestemte datoer (kan ik lige huske dem) uden det berører dagpenge eller sygedagpenge..

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 52
    #3   23. mar 2012 Ja de kontrolerer via e-inkomst, det er svig mod a-kassen og giver karantæne. så lad være.

mvh
    Flemming

• #4   23. mar 2012 hvordan fanden kan det blive dokumentfalsk haha-.... Ved du hvad dukomentfalsk er???

Jan - hvor finder jeg noget om det? har søgt lidt på google uden held...

• #5   23. mar 2012 Har hørt flere forskellige råd nu... Også som jan har skrevet..

Og nogen der skriver det ikke bliver tjekket og hvis det endelig gør skal dagpenge bare tilbagebetales... ( plus 4 år i brummen for dokumentfalsk smiley =)

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #6   23. mar 2012 Hvis du er så klog på emnet du kan sidde og skrive "ha ha" til folks svar, hvorfor så overhovedet oprette et emne omkring det?

Kald det dokumentfalsk eller bedrageri. Pointen er det samme. Du kan ikke få udbetalt feriepenge samtidigt med du modtager dagpenge.

• #7   23. mar 2012 undskyld hansen vidste ikke haha var nedladende.. Beklager!!
    Så du modsiger Jan - Eller hvem ved faktisk noget om det smiley

• #8   23. mar 2012 Men hvis det hænger sådan sammen, skyder man da sig selv i foden ved ikke a vente til man er i job med a få udbetalt sine feriepenge?
    De fleste holder jo f.eks kun 1 uges ferie og får udbetalt alle sine feriepenge her... Er dette også ulovligt??/ Dokumentfalsk???

• #9   23. mar 2012 Du kan ikke holde en uge og få allesammen udbetalt.

Har du 5 ugers ferie, så skal du holde alle 5 uger hvis det hele skal udbetales

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #10   23. mar 2012 Der sker ikke noget udover at du skal betale dagpengene tilbage igen,

Been there done that.

• #11   23. mar 2012 På mit gamle job holdte jeg altid 1 eller 2 ugers ferie og fik det hele udbetalt.. Hvis jeg ville holdre noget senere på året var der så bare ingen løn til det, så det valgte jeg sjælent at gøre..

• #12   23. mar 2012 Et elelr andet sted er det jo plat at man SKAL bruge sine optjente ferie penge I sin ferie.
    iPrincippet skulle man mene man måtte bruge dem precis når og hvordan man ville.

Så burde man bare midste udbetalingen fra det offentlige inden ferie året er omme.
    Hvis man så er heldig at få arbejde igen, så kunne man på den måde slippe for at undværre udbetalingen fra det offentlige.
    På samme måde som det er tilladt at arbejde i sin ferie, det er der heller ingen der siger noget til jo.

• #13   23. mar 2012 tror mig din a-kasse eller kommunen kontrollere om du har din ferie penge endnu,

hvis du sener vil holder ferie, vil de have oplyst hvor mange ferie dag du har og hvor mange penge,
    selv om det jo ikke rage dem en skid,

jeg har får nu en del år siden, selv prøvet og hæve mine sidste feriepenge(1uge)

og da jeg sener skulle på noget kursus og de skulle lave noget beregninger, op til noget ferie, skule de vide hvor meget ferie jeg havde tilbage ved ferie konto..

det var min a-kasse, som så fandt ud af det , så de trak lige en uge i mine dagpenge.

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#14   23. mar 2012 Martin det er nemt hvis man er i job. Så bliver det nærmest aldrig tjekket. Men det gør det stadig ikke lovligt.

Brabus nu tjener du som sådan ikke feriepenge. Du får dem tildelt.

• #15   23. mar 2012 Når man går ind på feriekonto og skriver hvornår man holder ferie og godkender at man har læst alle regler. Kommer du til næste side der står at man ikke kan få anden ofenlig ydelse under ferien

• #16   23. mar 2012 Martin.: kald det hvad du vil, men fra det brev jeg, har her fra min a-kasse, kalder de det bedrageri og svig. Mit var heldigvis en fejlfortolkning, fra akassens side, vedr. jobstart på nyt arbejde, så ingen alarm.

De tjekker op på det og de slår hurtigt og hårdt ned!

• #17   23. mar 2012 ferie konto gir besked videre til a kasse det står os på deres side så hvis du læser inde på ferie konto finder du svaret

• #18   23. mar 2012 selfølgelig kan man få det hele udbetalt på en gang. det har jeg fået alle mine år på arbejdsmarkedet. udbetalt hver 1/4. det er bare at skrive at man holder alt sin ferie fra 1/5 og frem. der er sgu ingen grund til at de penge skal stå på feriekontos konto. så kan de ligeså godt stå på min

• #19   23. mar 2012 steffen C

Precist, samme her.
    Og det er jo ens eget problem hvis ikke man så har penge den dag, man står og skal holde ferie, men så er der jo også dem som IKKE holder deres ferrie og deremed har dobbelt løn i en måned smiley
    Samtidig med det optjener man mere end 12,5% i ferie penge da man arbejder i den periode hvor man normalt hodler ferie Win Win.
    Og så holder man bare ferie i weekenderne smiley

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#20   23. mar 2012 Steffen tror du er hoppet ind og svaret i et forkert emne i farten.

Dette emne omhandler ikke en mand i arbejde men en mand på dagpenge.

Brabus endnu engang er du forkert på den. Nej du tjener ikke mere end 12,5 % ved at arbejde mere. Procentsatsen ændre sig ikke. Det er kun beløbet der ændre sig smiley
    Sorry kunne ikke lige lade være smiley

• #21   24. mar 2012 Hansen B

Hehe, ja det er jo rigtigt nok. smiley

Ferie penge samlet for mig i år er 10.600 fra den ene, 25.000 Fra den anden og på mit hoved job har jeg løn under ferie.
    Så når jeg holder, ferie, så mangler der sgu hverken til rejser eller lomme penge smiley

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#22   24. mar 2012 Brabus har du 3 Jobs. ?

• #23   24. mar 2012 Ja

1. 37 Timers job fra Man til Fre. Hoved job.
    2. Akord lønnet Weekend job selvvalg arbejds tider fra Fre. til Sønd.
    3. Akord lønnet Weekend job selvvalg arbejds tider fra Lør. til Sønd.

Og ja frittid er en by i rusland. smiley

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#24   25. mar 2012 Brabus hehe kender det godt. Her hedder det også arbejde arbejde smiley tjener dog rigeligt med1 job

• #25   25. mar 2012 Hehe, ja men med 3 jobs der giver det samme, så har man en hvis sikkerhed i sin indkomst.
    Skulle der være krise det ene sted, så midster man kun 1/3 af sin løn indkomst smiley

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#26   25. mar 2012 Brabus det rigtigt smiley

Kommentér på:
Feriepenge og dagpenge...

Annonce