{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.653 visninger | Oprettet:

Navigation på mobil (android) {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg vil gerne kunne bruge min mobil som navigationsanlæg ved kørsel i udlandet, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan det er smartest at gøre. Jeg har Google maps på telefonen og en indbygget navigationsapp, men de kræver vistnok begge to data for at køre, og det er jo temmelig dyrt at bruge i udlandet. Findes der nogle programmer der udelukkende kører på GPS-funktionen og som ikke skal hente data for at planlægge en rute?


Kommentarer på:  Navigation på mobil (android)
  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #1   2. apr 2012 Du skal ha' Navigon, iGo eller Sygic, så kan du bruge det uden at bruge data.
    De virker som normal GPS alle 3..


  • #2   2. apr 2012 Tjek om "skobbler" også findes til android. På iPhone koster den 12 kr, bruger open source kort og gør jobbet meget godt. Fordelen er, at man for 20 kr kan købe/downloade kort til udlandet, eller bare dk, hvis man vil spare på datatrafikken. Altså ligesom navigons apps til 500 - 600 kr.

    Skobbler er ikke helt så cool som den indbyggede navigation til android, men fungerer ganske godt til prisen og med downloadede kort...


  • #3   2. apr 2012 Skobbler = ForeverMap på Android.

    Af de dyrer kan også nævnes CoPilot.


  • #4   2. apr 2012 ja Copilot er genialt, og kan findes på nogen lidt ulovlige sider måske.....

  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #5   2. apr 2012 Skobbler findes til android, men er ligså dårlig til ruter som Waze er.. Hvis man vil køre en omvej, kan man vælge den. Det er ikke altid den vælge den hurtigste eller korteste rute.

    Som Jensen skriver, findes alt på de ulovlige sider hvis man er til det smiley

    Personligt kan jeg bedst li' navigon hvor den med MyRoute gi'r 3 af de bedste ruter og så kan man selv vælge hvad for en man vil tage. Og så er den rigtig go' med at tale dansk med TTS.
    Man behøver ikke en gang at kigge på kortet når man kører. Og hvis man vælger at køre en anden vej, omregner den meget hurtigt, hvor de andre bli'r forvirret i længere tid.

    Har dog ikke prøvet CoPilot.. Kun de 3 jeg nævnte tidligere.


  • #6   2. apr 2012 Du har fået en besked - god arbejdslyst smiley

  • #7   2. apr 2012 Jeg har prøvet Navigon, men kan ikke få det til at fungere uden at tænde for netværket. Og når man snakker en pris pr. påbegyndt MB på 90 kr, så er det jo nærmest billigere at tage en taxa. Men måske gør jeg bare noget forkert?

  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #8   2. apr 2012 Så har du ikke den rigtige version.. Man skal selvfølgelig bruge WiFi eller data til at hente kort, men efter det bruger den jo ingenting. Og man kan vælge data helt fra i insdstillingerne.

    Jeg henter kort mens jeg er hjemme og har adgang til det trådløse netwærk.

    Jeg bruger version 4.1.1


  • #9   2. apr 2012 Nå, jeg må prøve at rode lidt mere med det. Jeg har hentet nogle kort på computeren og lagt dem over, men den nægter at planlægge en rute hvis ikke der er net.

  • #10   2. apr 2012 bruger navigon på min iPhone og det virker rigtig godt! har dog ikke prøvet det i udlandet endnu, men du henter jo kortene ned på telefonen så den ikke skal hente kortdata hele tiden og den bruger GPS til ruten, tror måske nok den bruger mobilnettet for at fange GPS signal hurtigere eller noget i den stil, men du kan vel bare slå data fra i indstillinger på telefonen?

  • #11   2. apr 2012 har lige prøvet at slå data og 3G fra på min og åbne navigon, nåede ikke at tælle til fem før den havde min nøjagtige placering på plads her mens jeg sidder inde i stuen, og den ville fint lave ruter smiley

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.370
    #12   2. apr 2012 man kan da også sætte googlemaps til at hente områden ned på telefonen, så man kan slukke for data under kørsel.

  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #13   2. apr 2012 Kim: Så prøv at se om du kan hente nok data til google maps til at køre til f.eks. Italien smiley LOL

    HenneR: Hvis man har hentet EU kortene via mobilen, virker den jo ligesom en rigtig GPS. Det skrev jeg også tidligere.. Den bruger ingen data..


  • #14   2. apr 2012 [ db ]
    nu var det ment som svar på den her:

    "Martin B

    Skrevet: 02-04-2012 15:02:59

    Nå, jeg må prøve at rode lidt mere med det. Jeg har hentet nogle kort på computeren og lagt dem over, men den nægter at planlægge en rute hvis ikke der er net."


    bortset fra det er den betydeligt hurtigere end min "rigtige" gps til at finde signal og lave ruter.. smiley og så er det jo genialt at den kan smides i min Pioneer radio og spille musik samtidig, så den bare afbryder når den har noget at fortælle :b


  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #15   2. apr 2012 Ved det godt, men du vidste jo ikke at den ikke brugte data smiley

    Ja, det er lækkert.. Jeg har bluetooth i bilen, så afbryder den også musiken når den vil fortælle hvor jeg skal dreje osv.

    Det er så ikke en iPhone jeg har.. Hader iPhone.. Det er en lorte telefon i forhold til Galaxy S2 smiley


  • #16   2. apr 2012 nej var ikk sikker, har fri data alligevel så gør ikk så meget her hjemme jo..

    og Apple vs. samsung og alle de andre skrammel-mobiler diskussionen kan vi vidst holde gående fra nu og lige til jorden falder ned.. smiley -lidt ligesom den med franske biler vs. rigtige biler.. smiley


Kommentér på:
Navigation på mobil (android)

Annonce