{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lejekontrakt til udlejning af værelse.
  • #1   9. apr 2012 http://www.holtehus.dk/Lejekontrakt.PDF håber det virker

• #2   9. apr 2012 Ellers stik mig din mail i en PB - så skal jeg sende en skabelon til dig, der er lige til at udfylde.

• #3   9. apr 2012 Ole tak for link.
    Bay pm sendt.

• #4   9. apr 2012 husk hvis du bor til leje skal det godkendes af udlejer, at du udlejer et værelse.

• #5   9. apr 2012 Tak for Info Kim, har snakket med udlejeren smiley

• #6   9. apr 2012 det er en detalje som mange glemmer når man bor til leje, og i vores boliselskab er det lige til en opsigelse af lejemålet hvis man fremlejer enten hele lejemålet, eller bare et værelse uden først at få tilladelse til det :o)

• #7   9. apr 2012 Hvor stort er værelset? Står nemlig og leder efter et værelse smiley

• #8   9. apr 2012 Ja Kim det er rigtigt, dog har jeg snakket med dem og de skulle også lige godkende kontrakten først.

Christian værelset er "lejet" ud.

• Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #9   15. nov 2013 Ifølge lejeloven kan udlejer ikke modsætte sig fremleje, og uanset hvad der står skrevet i lejekontrakten med selskabet kan de ikke fraskrive dig retten til udleje, og de kan ikke smide dig ud.
    Jeg stod i samme situation og LLO hjalp mig til at se dette.
    Det eneste du skal er at du skal sende en underskrevet fremlejekontrakt til din udlejer for at informere ham om dette.

• #10   15. nov 2013 Martin T
    Læs Lejelovens § 70 og du vil finde ud af, at det ikke er helt korrekt, hvad du skriver smiley

Kunne dog forestille mig, det ikke er aktuelt længere, da tråden er halvandet år gammel.

• Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #11   17. nov 2013 § 70 omhandler kun udleje hvis lejer ikke bor i lejligheden, og derfor kan et værelse sagtens fremlejes og udlejer kan derfor ikke modsætte sig dette.
    Derudover tænker jeg dette som information til andre personer deer skulle læse denne tråd og være ledt i vilde af deres udlejer. Uanset trådens alder

• #12   18. nov 2013 Der skal sondres mellem delvist og fuldstændigt fremleje først og fremmest.

Når der blot er tale om et værelse, så har Martin fuldstændig ret, for så er det delvist fremleje.
    Se Lejelovens § 69.
    Det gælder både blandede lejemål og beboelseslejligheder.

Betingelserne ses af bestemmelsen, dvs. højest ½ af lejlighedens værelser kan lejes ud, samt der skal sendes en kopi af fremlejeaftalen til udlejer. Bestemmelsen er præceptiv, så den kan rigtigt nok ikke fraviges ved aftale. Dog kan udlejer modsætte sig hvis der er mere end 2 lejere pr. rum - Kaldes også burhønsereglen i praksis.

LL § 70 er fuldstændig fremleje, dvs. midlertidigt fravær, hvor der kan lejes ud i maksimalt 2 år pr. årsag hertil. Her kan udlejer modsætte sig hvis der er mindre end 13 lejemål i bygningen. Dvs. her har udlejer en bedre kontrolmulighed end ved delvist fremleje.

• Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #13   14. feb 2015 Prøv at gå ind på http://www.lejeguiden.dk. Her er der en udførlig og letforståelig guide til hele lejekontrakten - med video og hele pivtøjet smiley

Kommentér på:
Lejekontrakt til udlejning af værelse.

Annonce