{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

Klage over politiet {{forumTopicSubject}}

Ved godt chancen for at jeg for noget ud af det ikk er ret stor.... men i Onsdags kørte mig og 2 kammerater rundt inde i Odense, vi kører forbi en skole, hvor der står noget politi, og det ligner de bare skal sørge for at der ikke sker de børn der går på fortovet noget... den ene betjent gør tegn til os som om vi skal sænke farten, tror måske jeg har kørt 10km i timen for stærkt... og det gør jeg så jo...

Men lige pludselig bliver vi overhalet af en politi motorcykel, som gør tegn til jeg skal stoppe, og det gør jeg jo så, også kommer der sku 2 politi biler til...

fordi de åbenbart selv mener de har gjort tydeligt tegn til at vi skulle stoppe... så de har regnet os for flugt billist..

Jeg puster så i alkometeret, 0 selvf...

og Jeg har på intet tidspunkt været truende eller oppe og kører på nogen måde...

Men alligevel bliver jeg anholdt og kommer med på stationen og for taget blodprøve...

bliver løsladt kort efter, men så har betjenten glemt at give mig mine nøgler, og han var selvf kørt igen.. så stod og ventede godt 1 time på han kommer tilbage...

Og de beholdte jo desværre mit kort...
fordi de gik ud fra jeg var påvirket af alt muligt...

Mener jeg har fået en uacceptabel behandling... og blev nærmest "skreget" i hovedet af den ene betjent.

Kan jeg gøre noget?
for syntes ikk man skal finde sig i så nedværdigende behandling, bare fordi de har uniform på...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klage over politiet
  • #1   14. apr 2012 Du kan altid klage men hvad forventer du at få ud af det ?

• #2   14. apr 2012 Tror ikke der er meget at gøre, den ene strisser har tungen længere oppe i røven af den anden, der er en endeløs kamp. Sådan er det med de magtliderlige sataner på magten smiley

• #3   14. apr 2012 Søg på google ang. klageret og politi, så skal der nok dukke noget op!

• #4   14. apr 2012 du kan lige så godt opgive at gøre noget igen de har været 3 og i kun 2 så chancen får i får lov til at få noget sagt er lille...

• #5   14. apr 2012 ved ikk om jeg forventer at få så meget ud af det, fik taget blodprøve og det skal i retten, også går sagen sin gang jo...,

men syntes stadigvæk jeg har fået uacceptabel behandling....

og håber vel lidt på jeg kan vende det til min fordel i retten...

• #6   14. apr 2012 du kan derimod søge om godtgørelse for uretmæssig anholdelse... så kan du få lidt penge ud af det. det er ikke meget men lidt har vel ret

• #7   14. apr 2012 Tá da ned på politstationen og bed stille og roligt om at få et møde med politi-mesteren, eller hvad øverstbefalende nu hedder.

Fortæl ham episoden stille og roligt, og fortæl at du er meget ked af den måde det foregik på. "... Dine betjente har nok en helt anden historie at fortælle, de har jo også deres job og karriere at tænke på. Jeg vil bare gerne have at du kender til denne episode, skulle der komme lignende i fremtiden..."

Alternativt kan du vel bare bede TV2, kanal 5 osv om filmoptagelserne fra det kamerahold en hver betjen efterhånden er udstyret med.

• #8   14. apr 2012 Tror nok det er statsadvokaten man skal rette sådanne klager til

• #9   14. apr 2012 hvorfor skal det i retten at du har fået taget blodprøve?

• #10   14. apr 2012 Efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så skal jeg skrive en klage til odense politi inspektør... så må jeg prøve det, og håbe jeg for noget ud af det... har 34km vær vej på arbejde... vil være trist at skulle til at tage bussen jo smiley

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #11   14. apr 2012 Forstår hverken hvad du skal i retten for eller hvad du vil få ud af din klage ?

• #12   14. apr 2012 Jeg skal i retten fordi de mener jeg har kørt i narko påvirket tilstand.. men det vil blodprøven jo modbevise... og ved godt jeg sikkert ikk for det store ud af den klage... men jeg syntes sku heller ikk bare jeg vil vende den anden kind til...

hvor kan det ikke ende vis vi bare vender den anden kind til?

• #13   14. apr 2012 Hvis de ikke har noget på dig, så får du heller ingen problemer, og du skal i hvert fald ikke i retten.

MEN, hvis de finder stoffe, sprut osv. ja så ved du jo godt hvad vej vinden blæser.

ang. den ufine behandling, så er det altid en vurderingssag, du siger du ikke har været oppe og køre osv. men det kan jo være dit sprog har virket provokerende for dem ( Jeg ved det lyder plat, men det kan altså ske)
    Og derfor får man sjældent noget at vide.

Jeg ville rette henvendelse til politimesteren og simpelthen forklare sagen og sige at du ikke forstår hvorfor du er truet med at komme i retten på det grundlag. (For det virker som en trussel for mig)

• #14   14. apr 2012 Sådan er det desværre en gang imellem når man støder på de magtliderlige. Det værste for dig er jo at de dækker over hinanden de svin så din klage kommer ingen vejne.

• #16   14. apr 2012 jamen det lyder da til at du har haft en super hyggelig aften... hehe men det er vel bare at gå til et eller andet overhovede, hjælper det ikk kan han vel altid få at vide at du går videre til medierne...

• #17   14. apr 2012 Du melder betjentene for frihedsberøvelse og chikane. De må ikke afvise din anmeldelse.. Så kan det være de er til at snakke med..

• #18   14. apr 2012 Jeg har en gang klaget over en brutal opførsel fra en ny betjent på job, en alm. "rutine sag" med at skrive en bøde for at køre uden sele tog langt over 35 minutter, fordi jeg skulle hives igennem alle former for test som jeg syns var dybt kritisabel da min promille jo var 0 osv. osv.

Jeg klagede over denne betjent og fik opkald fra den kommisær der havde med klage sagen at gøre og han spurgte mig helt ordret "hvad regner du selv med at få ud af det?" og så lod jeg sagen være derfra, der er ikke meget hjælp at hente..

Men jeg hang ved og skrev en kalge over ham der så tog i mod min klage også fik jeg som det eneste en undskyldning igennem en 3. part fra betjentens side - så det min erfaring, kan være du får mere ud af at klage måske smiley ??? held og lykke...

• #20   14. apr 2012 Har oplevet noget lignende Daniet.

Blev fulgt hjem af en æggeskald, som skulle kigge min 535D efter fra A-Z åbenbart, jeg havede lidt travlt og kunne derfor nok god virke lidt arrogant over for ham. Vi diskuterede lidt omkring samfundsstatus. Da han så går igen, ridser an bevist min bagskærm med sin hjelm, jeg råber så af ham, hvilket resultere i at han vil anholde mig og ringer efter en vogn. Så peger jeg op på mit videokamera som har filmet det hele fra den helt rigtige vinkel og spørger om han nu også er sikker. Fortæller ham så at hans chef vil høre fra min advokat. Så ændrede stemningen sig pludselig. Har INGEN respekt for de magtliderlige tosser.

• #21   14. apr 2012 Prøvede næsten det samme i Holstebro.

Betjenten var sur over jeg havde kørt med tågelys og mente derfor jeg var på stoffer. Blev også anholdt, fik konfiskeret bilen. Havde også fornøjelsen af at sidde i et afhøringslokale i 30 minutter hvor 8 betjente råbte af mig smiley De faldt først lidt ned da en kvindelig betjent kom ind i rummet.

• #22   14. apr 2012 Det ikke så meget det med at blive anholdt... det er som det er jo, og har prøvet det før... men det er bare situationen i det hele taget... og havde jo røget hash ca en time inden vi blev stoppet.. ikk så jeg var helt væk eller noget (så havde jeg ikke kørt) så lige på det punkt er det vel fair nok... men det er bare den behandling man har fået... og når man tydeligt kan mærke de er fordi han ikk har fået noget længe, han lige skal give sig selv en optur

• #23   14. apr 2012 de burde kunne se du har røget hash en time før du har kørt da det er i blodet i flere månedere og det kan de skrive dig for og hvis den er over en hvis græd tager de kortet smiley

http://dindebat.dk/spoerge-joergen/700534-hvad-siger-loven-om-koersel-og-hash.html

• #24   14. apr 2012 man skal opføre sig ordentlig uanset hvad du har gjort...
    men du skal da nok regne med det bliver anset som at køre i påvirket tilstand hvis du har røget allerede en time inden du satte dig ud i bilen.

• #25   14. apr 2012 Har aldrig problemer med Politiet. De gange jeg er blevet stoppet tiltaler jeg dem til gengæld også med menneskelig respekt, da jeg mener at vi skal være glade for der er nogen der gider gå i front og holde på samfundet for en ussel løn.
    Faktisk blev jeg for et par år siden stoppet på jagtvej en sen aften i min Sierra, da de syntes det var en noget "underlig" bil at køre i om aftenen. Hvilket jeg godt kunne følge dem i. Da jeg skulle videre ville lortet selvfølgelig ikke starte. Men de 2 betjente hoppede ud af deres patrulje bil og skubbede mig et godt stykke ned af jagtvej indtil den kom igang.
    Thumbs up til policen herfra smiley - Det var sku frisk gjort.

• #26   14. apr 2012 har også kun haft gode oplevelser med politiet og faktisk også sjove. blev engang stoppet i min vento hvor politi manden sagde at jeg manglet en pære foran i venste lygte og det måtte han give mig en bøde for. han havde bare ikke lige set at hans egen pære i samme side på patrulje bilen også var gået! så jeg sagde pænt at det forstod jeg ikke når hans også var gået så skulle han give sig selv en bøde. det kunne han godt se. og så klog jeg er har jeg altid 1 million pære i handskerummet så bøde mig og politimanden fik lavet lyset på begge biler inde i vej kanten på motorvejen smiley det grinte vi begge af og så kørte vi videre. tal til politiet som du gerne selv vil blive talt til og så er de sku ikke så slemme. de passer bare deres arbejde som vi passer vores

• #27   14. apr 2012 Altså hvis du har røget hash en time før du kørte, har de nok haft en grund til og anholde dig, og skal nok ikke regne med du beholder kortet - hvilket i min optik er helt i orden, stoffer og køre biler høre ikke sammen - uanset hvor upåvirket du selv føler dig..og hvis du tror du kan snyde dig udenom ved og klage over deres opførsel så kommer du nok ikke langt med det..

• #28   14. apr 2012 Vil give Martin V ret stoffer og alkohol skal ikke kompineres med bil og slet ikke en time efter du har røget så lægger man selv op til det smiley

• #29   14. apr 2012 de kan se du har røget hash...

men du skriver først at du ikke var påvirket eller noget som helst... men det har du jo så været når du har røget hash en time før... ?? du er stadig påvirket... ikke i en grad så det er så slemt, men det er stadig i blodet... har du røget en ordentligt bong, så ser det meget slemt ud...

er det ikke så slemt, så kan det være du slipper med en bøde...

noget der dog slår mig er at folk herinde kalder anholdelsen for frihedsberøvelse... hvad er det for noget fordrukket sludder... man kan blive anholdt for mistanke... er det ikke mistanke for spiritus kørsel, så er det for mistanke om narko eller andet, de finder på noget... så frihedsberøvelse er noget lort at fyre af...

dog mener jeg at man skal anholdes før man kan få taget en blodprøve... ? er ikke sikker, men mener nu at det er sådan det er...

• #30   14. apr 2012 Blev for et stykke tid siden stoppet, sammen med min kammerat. De to betjente ville gerne lige kigge bilen igennem, som de selvfølgelig fik lov til. Havde intet at skjule.

Da de er ved at være færdige, kigger den ene betjent op over taget, og holder en lille klump hash frem. Min kammerat og jeg er begge overraskede over at se betjentens fund.

Vi siger at den kender vi intet til, og aner ikke hvor den kommer fra. De siger at vi skal med dem på stationen, og vi er selvfølgelig begge frustrerede!

Da vi er godt oppe at køre over deres fund, siger han: "Rolig boys. Det er noget vi har beslaglagt tidligere på aftenen!".

Overvejede også at klage over dem, men har jo ingen beviser, eller noget som helst.....

• #31   14. apr 2012 og at du så har kørt 10km/t for stærkt forbi en skole (der er typisk fartgrænse på 20-30km/t) så er det jo noget af en procent sats du har kørt for hurtigt... selv med en grænse på 50km/t har du jo oversteget grænsen med 20%...

så det ser sgu rigtig sort ud for dig...

og du har jo været påvirket af hashen siden du ikke har opfattet at politibetjentene ville have dig ind til siden...

• #33   14. apr 2012 @Thomas Falck R

Hvad brokker du dig over... De er jo tilsyneladende, efter dit eget udsagn, noget at have den anholdelse i. Siden de tog blodprøve og du så efterfølgende kørte i bil efter du har røget hash..

Det er ikke sikkert du har følt dig påvirket og at betjentene opførte sig agressive overfor dig.. Men du VAR jo påvirket af hash.

Jeg er endog tilfreds med politiet her. De er så vakse at se at der var noget galt her og fik dig stoppet omgående.

• #34   14. apr 2012 Som Mikkel P skriver. Skole. For høj fart og hash i blodet.. Du er fuckt up min ven..

I dette tilfælde ville jeg være så ydmyg som overhoved muligt.
    Dit kørekort ser ud til at hænge i en tynd tråd. Jeg ville under ingen omstændigheder brokke eller klage over nogen før din "dom" er skrevet, det kan kun gøre din sag værre.
    Hvis de fornemmer at du er et brokke hoved, så finder de lige alle reglerne frem og køre den helt ud. Er du pæn og høflig kan det kun gå dig bedre..

Vent med at klag til det blod halløj og evt en dom er sat..

• #35   14. apr 2012 Hash kan ses i blodet op til 3 uger.. Så i teorien hvis du køre 2 uger efter. Og det er en hidsig betjent der vil have prøver. Så kan du miste kortet der..

• #37   14. apr 2012 Jeg elsker bilgalleri og alle de 'perfekte' sjollere der sidder herinde.. Jeg har selv været i gennem møllen med at få taget blodprøve for ganja, og medmindre du virkelig har blazet igennem de sidste par dage, så vil prøven ikke vise det store.. Men for at se hvad de laver, kan du jo bede om agtindsigt med henblik på en kommendd retsag, og så strikke en historie sammen hvis det er..

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #38   14. apr 2012 Kommer der en bøde s¨å betal med et smil smiley og læg det bag dig omgående.

slet slet ikke kampen værd..

• #39   14. apr 2012 Så kom sandheden frem.

Du kørte for stærkt foran en skole efter du ar røget hash.

Håber du mister dit kort idiot.

• #40   14. apr 2012 Påvisning af THC er en funktion af forbruget af 2-60dage i urinen eller 48 timer i blodet. Påvisning i urin sker normalt på THC metabolitten THC-carboxylsyre og 11-hydroxy-THC. Ud over de relativt komplekse LC / MS metode findes til påvisning af THC metabolitter i urinen af en række immunoassay test som f.eks radioimmun (RIA), EMIT (enzym ganget immunoassay teknik), CEDIA (klonede enzym donor immunoassay) og FPIA (fluorescens polarisering immunassay). At reducere antallet af falsk-positive resultater med disse undersøgelser tyder på, at USAs Substance Abuse and Mental Health Services Administration (SAMHSA) en afskæringshastighed værdi på 50 ng / ml. For meget specifikt og meget følsomme kvantificering af THC-carboxylsyre i FG rækkevidde kan GC / MS metode. Disse er stærkt fluorerede derivater, som målt, for eksempel, at THC-COOH-HFBA-derivat PFPOH bruge deuterated afledte som intern standard i henhold til princippet om isotopen fortynding analyse brug af NCI Technology (negativ kemisk ionisering). Denne metode undgår de ovenfor beskrevne problemer i analytisk falsk positive eller falsk negative resultater, der observeres i enzym immunanalyser og igen og vil derfor også i de retsvidenskabelige anvendte analyse af vilkårlig analyse.
    Falske negative resultater kan forekomme ved fortynde urinprøver, for eksempel ved en fortynding in vivo ved at øge væskeindtagelse. Om fortynding af urin kreatinin kan levere indhold og osmolalitet beviser, dog uenighed om, hvad kreatinin-værdien er en ufortyndet urinprøve som "sande.
    Falske positiver blev påvist i nogle intensiv pleje patienter, der ud over personer, som kan indstille brugen af cannabis, mens dog, dyrker mere motion: fordi THC oplagres i fedtvæv er udgivet i fordelingen af fedtdepoter THC metabolitter.

• #41   14. apr 2012 Jeg siger ikke at det ikk var i orden den anholdelse...
    og jeg har ikke været helt vildt skæv eller noget...
    tror jeg havde fået 2 væs af en joint, og ja det er 2 for meget, uanset om man kan mærke det eller ej....

Men uanset hvad, så giver det sku ikke politiet ret til at være sådan oppe og kører, jeg svarede på intet tidspunkt igen, eller var provokerende på nogen anden måde....

så mener jeg også godt de kan behandle en ordentligt!!!

og nu har i jo ikke set situationen, så i ved ikke hvordan han gav tegn, men det var ikke sådan som de har fået det lært hvertfald!!!!

• #42   14. apr 2012 Hehe, gode historier! Så synes jeg også lige i skal høre min...

Jeg cyklede til skole en dag, og pga. vejarbejde på min cykelsti (enten kunne man køre på ringvejen, eller også tage en omvej), valgte jeg at køre på modsatte side af fortorvet med min cykel. Da jeg godt vidste det er "forbudt" i Danmark, valgte jeg at køre langsomt og forsigtig. I krydset hvor vejarbejdet sluttede, kørte jeg så i fodgængerfart over krydset for derefter at stoppe ved lyskrydset og komme tilbage til min side af vejen.

Der var dog stor politrazzia, så jeg bliver tilbageholdt af en motorcykelbetjent og en anden betjent. Vi får os en fin snak omkring tingene. Han bemærker også selv "du kørte jo meget langsomt og forsigtig og krydset, så du vidste jo godt det var FORBUDT". Jeg ville ikke lyve, og forklarede stille og roligt at jeg ikke var interesseret i at køre hvor bilerne kører pga. at de fleste bilister ikke er særlig glade for cyklister. Efter en halv time stikker han mig så en bøde på 500 kr. Det interessante var så at han hverken havde set kørekort eller andet på mig, så jeg tænkte at der nok aldrig kommer noget efter...

Det gjorde der heller ikke, og jeg synes at det var fint nok.

Det der så er sket sidenhen har dog ikke været okay... Efter 8 måneder bliver jeg anholdt i en lufthavn på vej ud, pga at jeg er efterlyst. Efter en lang debat, hvor politibetjenten godt kunne se at det var urimeligt når man nu via mit cpr nummer kunne se mit arbejdssted, bopæl osv, blev jeg løsladt igen.

Sidenhen har jeg så klaget over denne opførsel. Det har resulteret i:

1) Bødefrafald
    2) 3 x undskyldninger fra højeste sted (alt i alt 3 politikredse var indblandet).
    3) Jeg fik på skrift at jeg har været eftersøgt i 8 måneder, og det kommer til at hænge på kontoret nu så patienterne kan se hvad jeg er for en bølle smiley

Så min erfaring er at det godt kan svare sig at klage og både få en undskyldning og evt. også få et frafald af anklagen imod en.

Politiet i danmark arbejdet meget amatøragtigt og ofte meget dårlig dokumentation for at fælde en i retten. Derfor er det vigtigt at man samme dag husker at tage billeder, finde evt. vidner og kontakte en advokat.

Når alt dette er sagt, så skal vi dog være glade for politiet herhjemme. Jeg bor i Canada nu, og her er politiet skam ikke til at spøge med... De har nul humor, nul tollerance, og de har MEGET mere magt end i lille Danmark... Efter jeg flyttede er jeg begyndt at savne Danmark mere og mere... Hvis det er en lille trøst smiley

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #43   14. apr 2012 Nu er sagen jo den at man ikke er ret kløgtig af natur hvis man kan finde på at ryge tjald... og det ved polisen lige som den klogere del af befolkningen.

Sælg bilen så vi andre slipper for endnu en bongknold i trafikken..

• #44   14. apr 2012 Så fik man lige hvad kan ses som en trussel fra det lille skæve barn i PB. Haha

Politiet ramte vist rigtigt

• #45   14. apr 2012 det er fuldstændig idiotisk at ryge hash og køre bil så håber sku du får taget kortet og skal køre bus i meget lang tid! kan blive så sur på sådan nogle der skider på andres sikkerhed du burde aldrig få kørekort igen når du tænker at du kan køre efter du har røget hash

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #46   14. apr 2012 Thomas Falck R

Hvordan skal din klage lyde.

Kære Hr. Betjent Synes det skide unfair jeg ikke må ryge lidt tjald for derefter at køre for hurtigt i min bil forbi den lokale skole.
    Skal vi ikke bare ryge en fredspibe og glemme det hele skete

Mvh. Thomas Falck

• #47   15. apr 2012 Haha årets bedste indlæg..!

"øøøhm, jeg har røget hash, kørt for stækt, lige forbi en skole........

Hvordan sagsøger jeg politiet"

jeg vil også have det hash der, det må sgu være godt smiley

• #48   15. apr 2012 Mirza : ++1 smiley

Thats some serious goooooooooooood shit !

• #49   15. apr 2012 Ja, du fortjener den bøde du får Thomas, ingen tvivl om det - MEn derudover har du jo ret, naturligivs skal du behandles med repsekt, såfremt du viser dem den samme respekt og derudover er du uskyldig til det modsatte er bevidst, vi kan ikke have en politistyrke der går og "dømmer" folk ude på gader og stræder og behandler folk derefter - Naturligvis skal der sættes hårdt mod hårdt, men såfremt vedkommen opfører sig ordentligt, så skal ordensmagten sgu også gøre det, de er til for os, vi betaler deres løn og de er ikke hævet over samfundet!

• #50   15. apr 2012 Falck:
    Du er en nar der bare skal bures inde et godt stykke tid. Dernæst skal du have konfiskeret din bil og taget kortet i 3 år, så kan du lære det...........

• #51   17. apr 2012 Tak for et fornuftigt indlæg Hamsteren smiley

• #52   18. apr 2012 Bestemt så lidt!

Kommentér på:
Klage over politiet

Annonce