Klage over politiet {{forumTopicSubject}}
Ved godt chancen for at jeg for noget ud af det ikk er ret stor.... men i Onsdags kørte mig og 2 kammerater rundt inde i Odense, vi kører forbi en skole, hvor der står noget politi, og det ligner de bare skal sørge for at der ikke sker de børn der går på fortovet noget... den ene betjent gør tegn til os som om vi skal sænke farten, tror måske jeg har kørt 10km i timen for stærkt... og det gør jeg så jo...
Men lige pludselig bliver vi overhalet af en politi motorcykel, som gør tegn til jeg skal stoppe, og det gør jeg jo så, også kommer der sku 2 politi biler til...
fordi de åbenbart selv mener de har gjort tydeligt tegn til at vi skulle stoppe... så de har regnet os for flugt billist..
Jeg puster så i alkometeret, 0 selvf...
og Jeg har på intet tidspunkt været truende eller oppe og kører på nogen måde...
Men alligevel bliver jeg anholdt og kommer med på stationen og for taget blodprøve...
bliver løsladt kort efter, men så har betjenten glemt at give mig mine nøgler, og han var selvf kørt igen.. så stod og ventede godt 1 time på han kommer tilbage...
Og de beholdte jo desværre mit kort...
fordi de gik ud fra jeg var påvirket af alt muligt...
Mener jeg har fået en uacceptabel behandling... og blev nærmest "skreget" i hovedet af den ene betjent.
Kan jeg gøre noget?
for syntes ikk man skal finde sig i så nedværdigende behandling, bare fordi de har uniform på...
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.477
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 56 Emner: 48 Svar: 1.650
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 380 Svar: 1.169
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 103 Svar: 350
men syntes stadigvæk jeg har fået uacceptabel behandling....
og håber vel lidt på jeg kan vende det til min fordel i retten...
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 67 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 829
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Fortæl ham episoden stille og roligt, og fortæl at du er meget ked af den måde det foregik på. "... Dine betjente har nok en helt anden historie at fortælle, de har jo også deres job og karriere at tænke på. Jeg vil bare gerne have at du kender til denne episode, skulle der komme lignende i fremtiden..."
Alternativt kan du vel bare bede TV2, kanal 5 osv om filmoptagelserne fra det kamerahold en hver betjen efterhånden er udstyret med.
aug 2011
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 956
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 1.768
mar 2006
sep 2008
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
mar 2006
hvor kan det ikke ende vis vi bare vender den anden kind til?
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
MEN, hvis de finder stoffe, sprut osv. ja så ved du jo godt hvad vej vinden blæser.
ang. den ufine behandling, så er det altid en vurderingssag, du siger du ikke har været oppe og køre osv. men det kan jo være dit sprog har virket provokerende for dem ( Jeg ved det lyder plat, men det kan altså ske)
Og derfor får man sjældent noget at vide.
Jeg ville rette henvendelse til politimesteren og simpelthen forklare sagen og sige at du ikke forstår hvorfor du er truet med at komme i retten på det grundlag. (For det virker som en trussel for mig)
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 1.768
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.012
Jeg klagede over denne betjent og fik opkald fra den kommisær der havde med klage sagen at gøre og han spurgte mig helt ordret "hvad regner du selv med at få ud af det?" og så lod jeg sagen være derfra, der er ikke meget hjælp at hente..
Men jeg hang ved og skrev en kalge over ham der så tog i mod min klage også fik jeg som det eneste en undskyldning igennem en 3. part fra betjentens side - så det min erfaring, kan være du får mere ud af at klage måske
nov 2008
Blev fulgt hjem af en æggeskald, som skulle kigge min 535D efter fra A-Z åbenbart, jeg havede lidt travlt og kunne derfor nok god virke lidt arrogant over for ham. Vi diskuterede lidt omkring samfundsstatus. Da han så går igen, ridser an bevist min bagskærm med sin hjelm, jeg råber så af ham, hvilket resultere i at han vil anholde mig og ringer efter en vogn. Så peger jeg op på mit videokamera som har filmet det hele fra den helt rigtige vinkel og spørger om han nu også er sikker. Fortæller ham så at hans chef vil høre fra min advokat. Så ændrede stemningen sig pludselig. Har INGEN respekt for de magtliderlige tosser.
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 245
Betjenten var sur over jeg havde kørt med tågelys og mente derfor jeg var på stoffer. Blev også anholdt, fik konfiskeret bilen. Havde også fornøjelsen af at sidde i et afhøringslokale i 30 minutter hvor 8 betjente råbte af mig
mar 2006
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
http://dindebat.dk/spoerge-joergen/700534-hvad-siger-loven-om-koersel-og-hash.html
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.012
men du skal da nok regne med det bliver anset som at køre i påvirket tilstand hvis du har røget allerede en time inden du satte dig ud i bilen.
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
Faktisk blev jeg for et par år siden stoppet på jagtvej en sen aften i min Sierra, da de syntes det var en noget "underlig" bil at køre i om aftenen. Hvilket jeg godt kunne følge dem i. Da jeg skulle videre ville lortet selvfølgelig ikke starte. Men de 2 betjente hoppede ud af deres patrulje bil og skubbede mig et godt stykke ned af jagtvej indtil den kom igang.
Thumbs up til policen herfra
maj 2011
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 32 Svar: 660
maj 2011
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 878
men du skriver først at du ikke var påvirket eller noget som helst... men det har du jo så været når du har røget hash en time før... ?? du er stadig påvirket... ikke i en grad så det er så slemt, men det er stadig i blodet... har du røget en ordentligt bong, så ser det meget slemt ud...
er det ikke så slemt, så kan det være du slipper med en bøde...
noget der dog slår mig er at folk herinde kalder anholdelsen for frihedsberøvelse... hvad er det for noget fordrukket sludder... man kan blive anholdt for mistanke... er det ikke mistanke for spiritus kørsel, så er det for mistanke om narko eller andet, de finder på noget... så frihedsberøvelse er noget lort at fyre af...
dog mener jeg at man skal anholdes før man kan få taget en blodprøve... ? er ikke sikker, men mener nu at det er sådan det er...
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 250
Da de er ved at være færdige, kigger den ene betjent op over taget, og holder en lille klump hash frem. Min kammerat og jeg er begge overraskede over at se betjentens fund.
Vi siger at den kender vi intet til, og aner ikke hvor den kommer fra. De siger at vi skal med dem på stationen, og vi er selvfølgelig begge frustrerede!
Da vi er godt oppe at køre over deres fund, siger han: "Rolig boys. Det er noget vi har beslaglagt tidligere på aftenen!".
Overvejede også at klage over dem, men har jo ingen beviser, eller noget som helst.....
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 878
så det ser sgu rigtig sort ud for dig...
og du har jo været påvirket af hashen siden du ikke har opfattet at politibetjentene ville have dig ind til siden...
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.813
Hvad brokker du dig over... De er jo tilsyneladende, efter dit eget udsagn, noget at have den anholdelse i. Siden de tog blodprøve og du så efterfølgende kørte i bil efter du har røget hash..
Det er ikke sikkert du har følt dig påvirket og at betjentene opførte sig agressive overfor dig.. Men du VAR jo påvirket af hash.
Jeg er endog tilfreds med politiet her. De er så vakse at se at der var noget galt her og fik dig stoppet omgående.
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
I dette tilfælde ville jeg være så ydmyg som overhoved muligt.
Dit kørekort ser ud til at hænge i en tynd tråd. Jeg ville under ingen omstændigheder brokke eller klage over nogen før din "dom" er skrevet, det kan kun gøre din sag værre.
Hvis de fornemmer at du er et brokke hoved, så finder de lige alle reglerne frem og køre den helt ud. Er du pæn og høflig kan det kun gå dig bedre..
Vent med at klag til det blod halløj og evt en dom er sat..
aug 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 784
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
slet slet ikke kampen værd..
nov 2008
Du kørte for stærkt foran en skole efter du ar røget hash.
Håber du mister dit kort idiot.
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 758
Falske negative resultater kan forekomme ved fortynde urinprøver, for eksempel ved en fortynding in vivo ved at øge væskeindtagelse. Om fortynding af urin kreatinin kan levere indhold og osmolalitet beviser, dog uenighed om, hvad kreatinin-værdien er en ufortyndet urinprøve som "sande.
Falske positiver blev påvist i nogle intensiv pleje patienter, der ud over personer, som kan indstille brugen af cannabis, mens dog, dyrker mere motion: fordi THC oplagres i fedtvæv er udgivet i fordelingen af fedtdepoter THC metabolitter.
mar 2006
og jeg har ikke været helt vildt skæv eller noget...
tror jeg havde fået 2 væs af en joint, og ja det er 2 for meget, uanset om man kan mærke det eller ej....
Men uanset hvad, så giver det sku ikke politiet ret til at være sådan oppe og kører, jeg svarede på intet tidspunkt igen, eller var provokerende på nogen anden måde....
så mener jeg også godt de kan behandle en ordentligt!!!
og nu har i jo ikke set situationen, så i ved ikke hvordan han gav tegn, men det var ikke sådan som de har fået det lært hvertfald!!!!
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Jeg cyklede til skole en dag, og pga. vejarbejde på min cykelsti (enten kunne man køre på ringvejen, eller også tage en omvej), valgte jeg at køre på modsatte side af fortorvet med min cykel. Da jeg godt vidste det er "forbudt" i Danmark, valgte jeg at køre langsomt og forsigtig. I krydset hvor vejarbejdet sluttede, kørte jeg så i fodgængerfart over krydset for derefter at stoppe ved lyskrydset og komme tilbage til min side af vejen.
Der var dog stor politrazzia, så jeg bliver tilbageholdt af en motorcykelbetjent og en anden betjent. Vi får os en fin snak omkring tingene. Han bemærker også selv "du kørte jo meget langsomt og forsigtig og krydset, så du vidste jo godt det var FORBUDT". Jeg ville ikke lyve, og forklarede stille og roligt at jeg ikke var interesseret i at køre hvor bilerne kører pga. at de fleste bilister ikke er særlig glade for cyklister. Efter en halv time stikker han mig så en bøde på 500 kr. Det interessante var så at han hverken havde set kørekort eller andet på mig, så jeg tænkte at der nok aldrig kommer noget efter...
Det gjorde der heller ikke, og jeg synes at det var fint nok.
Det der så er sket sidenhen har dog ikke været okay... Efter 8 måneder bliver jeg anholdt i en lufthavn på vej ud, pga at jeg er efterlyst. Efter en lang debat, hvor politibetjenten godt kunne se at det var urimeligt når man nu via mit cpr nummer kunne se mit arbejdssted, bopæl osv, blev jeg løsladt igen.
Sidenhen har jeg så klaget over denne opførsel. Det har resulteret i:
1) Bødefrafald
2) 3 x undskyldninger fra højeste sted (alt i alt 3 politikredse var indblandet).
3) Jeg fik på skrift at jeg har været eftersøgt i 8 måneder, og det kommer til at hænge på kontoret nu så patienterne kan se hvad jeg er for en bølle
Så min erfaring er at det godt kan svare sig at klage og både få en undskyldning og evt. også få et frafald af anklagen imod en.
Politiet i danmark arbejdet meget amatøragtigt og ofte meget dårlig dokumentation for at fælde en i retten. Derfor er det vigtigt at man samme dag husker at tage billeder, finde evt. vidner og kontakte en advokat.
Når alt dette er sagt, så skal vi dog være glade for politiet herhjemme. Jeg bor i Canada nu, og her er politiet skam ikke til at spøge med... De har nul humor, nul tollerance, og de har MEGET mere magt end i lille Danmark... Efter jeg flyttede er jeg begyndt at savne Danmark mere og mere... Hvis det er en lille trøst
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
Sælg bilen så vi andre slipper for endnu en bongknold i trafikken..
nov 2008
Politiet ramte vist rigtigt
maj 2011
sep 2008
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
Hvordan skal din klage lyde.
Kære Hr. Betjent Synes det skide unfair jeg ikke må ryge lidt tjald for derefter at køre for hurtigt i min bil forbi den lokale skole.
Skal vi ikke bare ryge en fredspibe og glemme det hele skete
Mvh. Thomas Falck
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
"øøøhm, jeg har røget hash, kørt for stækt, lige forbi en skole........
Hvordan sagsøger jeg politiet"
jeg vil også have det hash der, det må sgu være godt
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
Thats some serious goooooooooooood shit !
nov 2005
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 402
Du er en nar der bare skal bures inde et godt stykke tid. Dernæst skal du have konfiskeret din bil og taget kortet i 3 år, så kan du lære det...........
mar 2006
nov 2005
Klage over politiet