{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

er du (også) arbejdsløs? {{forumTopicSubject}}

Hvordan håndterer I at der ikke er nogen jobs at få?
Har I mistet noget på den bekostning?

Jeg står selv i den situation, jeg vil ikke pive, for jeg ved der er mange der har det endnu værre, men jeg vil høre hvordan I kommer videre og hvad I gør?

Jeg har snart gået ledig så længe at der ikke er flere "støtter" at få. Jeg står til at miste alt jeg ejer og kan ikke lige se lyset for enden af tunnelen.

Jeg søger mange flere jobs end kravet, da jeg bare så gerne vil ud af kløerne på kommune og a-kasse, og have en "mening med livet" igen...

Skriv gerne hvis I har input til job eller fremtid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er du (også) arbejdsløs?
  • #1   26. apr 2012 Fedt profilbillede du har smiley

• #2   26. apr 2012 netværk netværk netværk.. det er stortset den enste måde at få et job på smiley jeg har job, men vil prøve noget andet.. hvis jeg sender en ansøgning så drukner den i 400 andre ansøgere..

• #3   26. apr 2012 ja skulle lige se en ekstra gang da den synes jeg skulle køre 205 km/t hen til et 90 graders sving...! smiley

• #4   26. apr 2012 synes der bliver søgt SOSU assistenter overalt... du har vel lidt erhvervs erfaring nu hvor du er 24, så slipper du for første grundforløb og kan gå direkte i 'lære', så får du 9.000kr i elevløn... det er vel bedre end kontanthjælp...

• #5   26. apr 2012 Som det man siger : netværk. Spread the word !

• #6   26. apr 2012 theman<<< Det er nemlig det. jeg ringer også altid rundt til folk fordi jeg ved de ikke gider læse 500 ansøgninger om dagen... jeg har bare opbrugt mit netværk.... der er ikke nogen der har mulighed for at hjælpe. allerede i starten da jeg blev arbejdsløs satte jeg jo alt i bevægelse for ikke at ende hvor jeg står nu.

• #7   26. apr 2012 Har den mening man altid kan få job..
    Thansen, mcd og kasserne.
    Det bedre end ingen støtte

• #8   26. apr 2012 Kasserne=kassedame

• #9   26. apr 2012 Jeg har et sabbat år lige nu, og har ikke gidet søge noget fast, da jeg alligevel skal læse her til sommer. Så i stedet for at søge, meldte jeg mig ind i et vikarbureau, og jeg har været så heldig at være i et vikariat det samme sted siden august, hvor jeg tjener omkring 30.000 før skat, + evt. overarbejde. Det synes jeg nu er okay. Jeg kender også andre som har mistet arbejde, og som så har tilmeldt sig samme vikarbureau og fået ok jobs. Er man dygtig kan man blive fastansat de steder hvor du er vikar.

• #10   26. apr 2012 OnurG<<< Jeg søger job samtidigt med jeg sidder her. og jeg ringer dagligt til firmaer og det er sku kun "lavtstående job", som du kalder dem, jeg søger. Jeg viser ansigt dagligt, og gør alt jeg kan for at finde noget. Jeg går pt. med suplerende dagpenge hos en entreprenør for ikke at sidde stille og for at gøre hvad jeg kan. synes ikke du har ret til at stemple mig mig som "doven" når du ikke aner hva jeg har gjort for det her!

• #11   26. apr 2012 Nikolaj<<Har søgt alle de steder, flere gange efterhånden. de ansætter helst unge under 18 fordi de er billigere.

• #12   26. apr 2012 Anders J<< Er skrevet op hos div. vikarbureauer. Har dog ikke haft heldet med mig. hvilket bureau er det du er hos?

• #13   26. apr 2012 michael<<Jeps. jeg har også været på plejehjem og bibliotek og forretninger osv. og ikke kun i byen. på hele Fyn snart...

• #14   26. apr 2012 Onur G<<Jamen så gør du bare det. grunden til jeg ville bruge 5 min herinde var også for at det kunne være der var nogen der havde noget fornuftigt og hjælpsomt at sige, eftersom jeg ikke har været så heldig som dig. Men du er jo en skrapsak kan jeg høre, så tillykke med det.

• #16   26. apr 2012 Lad nu være at gø' efter manden(kvinden) istedet for bolden - Karina viser sgu da at hun gerne vil og søger hjælp alle steder , inkl. BG - Hvis folk ikke gør noget, bliver der hakket af dem(naturligvis), men nu er der en der gør noget, mon så ikke i kunne svinge jer op til at være en anelse mere konstruktive!
    Det er sgu fair nok ikke lige at kunne se lyset for enden af tunnelen og søge hjælp alternative steder, som f.eks. BG, så mand jer nu lige op gutter og hak på dem der fortjener det, istedet for dem der gerne vil noget!!!!!!!!!!!!!!

• #17   26. apr 2012 Ja det gyldene ord er netværk....

Jeg er hjem sendt og har været det i 4 mdr, men nyder min tid hjemme.. skal dog snart starte op igen, men nyder hvert år at være hjemme i 2-4 mdr.

som relt holder jeg fri fra 19. dec og frem til maj nogle gange til april. det er sku dejligt..

Men ja det er ikke fedt at være i klørene på kommunen eller a-kasse dog bliver jeg ikke sendt ud i noget dumt i arbejde ting.

Men du kan vel gå på bistand??

Tag ud til firmarerne hvis du gerne vil skille dig ud.. Tag din ansøgning med dig og tag ud til de steder hvor du søger arbejde. snak med ham som skal ansætte folk og giv ham et godt billed af dig, så er du LANGT fremme i køen det er helt sikkert.. Mange gange er det også noget med Kemi at gøre smiley

• #18   26. apr 2012 efter fimaet jeg var i gik konkurs, kunne jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg så ville, jeg besluttede efter et halvt år på dagpenge at jeg ville prøve at være selvstændig, fik mig et cvr. nr, det kan du få selvom du er på a- kassen, du må bare kun arbejde uden for normal arbejdstid, så var det bare at køre lidt rundt, og efter en mdr. tid havde jeg fundet nogle gode faste kunder jeg kunne leje mig ud til på timebasis, firmaerne er vilde med at de kan ringe når de lige mangler en ekstra mand de skal hverken tænke på ferie eller sygdom. allerede efter ca 4 mdr havde jeg så meget at det begyndte at gå ud over familielivet, og efter ca 1 år valgte jeg at tage i mod en fast stilling hos en af mine kunder, der er jeg så nu.

• #19   26. apr 2012 Kenneth N
    Kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har sendt en ansøgning, jeg har selv grebet knoglen, talt med den rette, og forberedt mig godt, ergo, læst lidt om virksomheden. Det har virket, og jeg er sluppet godt afsted med det de gange.

• #20   26. apr 2012 Og så kunne man jo ogsp lige nævne hvad man har arbejdet med før i tiden, så folk har en chance for at hjælpe hvis de hører noget. smiley

• #21   26. apr 2012 har valgt at tage cheffør uddannelsen (6uger på kursus) finder nok et arbejde kort efter jeg er kommet ud af kurset...

• #22   26. apr 2012 Thomas F<<< smiley jeg har lavet alt muligt lige fra produktion, på chokoladefabrik, og plastik- og æskefabrik, til plejehjems ansat, til postbud, entreprenør...... Alt har interesse når bare de kaan bruge en dygtig koolie! smiley

Onur G<<<Du spørg hvad du skal sige til mig, simpelt: ingenting.

• #23   26. apr 2012 Onur G
    LOL...

Længe skal man lede efter magen til upassende person...

Du kan se personen ikke har det godt, så du vælger at træde på en person som ligger ned?

Det du skriver giver faktisk ikke et billed af hende men af dig..

du tror du stiller hende ud på bilgalleri, men istedet for, så udstiller du dig selv om vi andre bemærker ikke engangs hendes problem, men istdet tænker vi på dig, hvad du fejler siden du træder på folk som ligger ned..

Kan du selv se hvad meneing det giver at træde på en person ligger ned?? Altså hvad godt kommer der ud af det? og hvis der ikke kommer noget godt ud af det, hvorfor så gøre det?

Jeg giver dig tildels ret i at man siger folk deer vil have arbejde nok skal få hvis de virkelig gerne vil...

Det er lidt som boksning (for mit vedkommen). Når man trænet længe men ender med at tabe og gå med brækket næse, så SKAL der noget støøtte til før man gider at gå det igennem igen og det samme gælder for hende, at når man for troen på sig selv men bliver pillet ned af dårlige oplevelser og evt. folk så skal der noget til at rejse sig op igen og for nogle folk er det nemt at rejse sig, men du ved lige så godt som jeg, at folk ikke er ens og derfor kan man ikke bare klare alle ting på samme måde desværre..

Det er min mening..

• #24   26. apr 2012 Onur G
    Du tager sgu fejl. Det er langt fra alle de offentlige steder der kan og vil hjælpe. De vil bare have at man sender x antal ansøgninger ud.
    Klap nu hesten og lad være med at genere folk. Denne person har opbrugt sit private netværk, søger personligt ansigt til ansigt og forespørger via tlf, og prøver nu at udvide sit netværk endnu mere via BG. Så hvad fanden er dit problem? Det forbedre da odssene lidt at vi er nogle herinde der gerne vil hjælpe, i modsætning til sig, der bare kun kan kritisere.

• #25   26. apr 2012 Har været arbejdsløs i 1 år nu og sender 3 ansøgninger afsted hver uge.. Jeg har intet netværk da jeg er flyttet til en ny by pga. kærligheden.. Jeg er høj uddannet og har haft flere leder stillinger. Men der er bare ikke arbejde at søge.. Systemet er bare så mærkelig skruet sammen at man INTET får ud af at tage et deltidsjob da det bliver trukket fra din udbetaling fra a-kassen og hvis du tager et 37 timer job med lav løn - Rengøring - Kassedame eller lig. Så får du præcis det samme udbetalt som ved INTET at lave..

Jeg syntes det er helt fucked den måde det er skruet sammen på.. Fordi i dagens danmark kan det ikke betale sig at arbejde hvis du er fuldtidsforsikret i din A-kasse. Grotesk, men sådan er det altså..

• #26   26. apr 2012 Karina P

Ok, du lyder jo som en god alt-mulig-kvinde. smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #27   26. apr 2012 Nikolaj A
    Det er faktisk ekstrems svært at få job hos McD, kassedame og thansen, hvis man er over 20, fordi så mener de man har for meget erfaring, og kender for mange regler til at de gider ansætte en, da de så ikke kan udnytte en.
    Har tit fået at vide at jeg er "overkvalificeret" til stillingen når jeg har søgt i supermarkeder og thansen da jeg var arbejdsløs (en anden måde at sige at de ikke vil have en, fordi man ved hvad en overenskomst er)

Thansen bilder også folk ind til samtaler, at de ikke har en overenskomst, selvom de har det

• #28   26. apr 2012 Lasse P

En deltidsstilling kan jo åbne op for en senere fuldtidsstilling, hvis der bliver en ledig plads eller der kommer mere arbejde.

• #29   26. apr 2012 Lasse P

Hvis man betaler til sin a- kasse og er fuldtids forsikret, så diver det da i den grad mening, at man får så meget på fagforeningen..

Fag foreningen er til folk som har hus og bil mv. ting du skal betale og beholde og hvis man så som du siger ikke skal have så meget i "løn" så kan det jo ikke betales og den "forsikring" dur ikke.. Jeg har betalt til ekstra løn når jeg går hjemme og kan da godt mærke jeg ikke tjener det samme imens jeg er hjemsendt, men det er vel også forkert at "forsikre sig" som man jo gør med fagdoreningen??

• #30   26. apr 2012 Onur G

Jeg er enig i at dem der VIRKELIG vil, de får også arbejde. Nu er jeg selv Lastbilchauffør, og det er virkelig svært at få job indenfor, men det lykkedes mig da altid alligevel.

Men derfor mener jeg stadig at du skal se Karina´s indlæg som et forsøg på at udvide sit netværk, og ikke som et forsøg på medlidenhed. Det kan sagtens være at hun virkelig ikke har flere muligheder, og søgt ALT der er i lokalområdet. Nogle gange ER der bare ikke noget at få. Jeg kender flere der søger ihærdigt med lys og lygte, og som VIRKELIG VIL finde job, men der er bare ikke noget.

• #31   26. apr 2012 Det er rigtig at det er MEGET svært at finde arbejde der kræver høj kvalifikation, jeg gik selv ledig et år inden jeg fandt arbejde, og det var med forbehold at jeg skulle flyttet il Norge..

men jeg kan fra den ene time til den anden finde et eller andet at lave i en restaurant, butik ol..

• #32   26. apr 2012 Jeg står iden heldige situation at jeg fik tømrer job for 2 måneder siden efter 3 måneders ledighed , og nu har jeg lige fået et nyt jobtilbud som event producer som jeg har sagt ja til , så føler mig heldig i denne krise smiley

• #33   26. apr 2012 Onur G

Vi er enig i at man ikke bedømme en person på cyber space...

Men personen her giver udtryk for det ikke går godt og hun er ved at miste alt osv. så kan jeg godt tænke så langt, at hun niok ikke har brug for at blive trådt mere på..

Kan godt læse det du skriver med at hun skal bare skal komme igang osv. hvilket også er rigtigt, men hun er jo igang så det handler måske mere om at hun skal holdes kørende smiley

Jamen billedet af dig jeg får, er af en som ikke selv har problemer og ikke kan se det fra handes syns vinkel og måske træde ned at stolen og sige ja oki kan godt se dit problem og måske prøve at forklare det du vil sige på måde som gør hun tager imod dine råd..

Det du køre imod hende er et angreb og det hun køre imod dig er selvforsvar og på den måde kommer ingen ting ud af det, for der lukket ned for forståelse...

Jeg tror det du mener med det du skriver er godt nok, men det er nok mere måden du skriver det på som gør man går i forsvarsposition og så trænger det ingen ting ind desværre..

• #34   26. apr 2012 Tobias B<< Wouw en lækker medvind! ;D Har du ikke nrug for en assistent eller stik-i-rend-dreng? smiley

• #35   26. apr 2012 Nu er det bare sådan at en stilling som er angivet som deltids stilling aldrig er en leder stilling eller anden godt lønnet arbejde - Det er fakta. Man har jo gået i skole hele livet og taget en uddannelse og har brugt den i erhvervslivet og opnået en masser kompetencer igennem tidligere arbejde - De fleste deltidsstillinger er typisk lav uddannede folk der kan søge disse. Jeg ser overhovedet ikke ned på folk af nogen slags, men i sidste ende når jeg selv kigger indad, har det noget at gøre med selvrespekt og jeg vil ikke gøre rent kl. 05 om morgenen efter jeg har kørt 40 km i bil for at gøre rent på en folkeskole sammen med muddi og samir der knapt kan tale dansk i udkants danmark. For at få 95 kr i timen og så har jeg 6 timer i ugen.. Det er de job man kan få lige pt.

• #36   26. apr 2012 jeg søger overalt på Fyn og er rykket videre til øst og midtjylland, for måske at være heldig. har derudover lige ringet på et job i esbjerg....så jeg ville mene jeg er rykket ud over lokal området.

• #37   26. apr 2012 Onur G<<Takker smiley

• #38   26. apr 2012 Onur G

Enig i, at man skal ud over lokal områderne og især hvis man kommer syd fra..

Lasse P

Jamen hvis man føler man ermeere værd ind det arbejde (sådan har jeg det selv) som er på market og det er som du siger rengøring osv, så tager jeg også fag foreningen lidt længere tid..

Jeg skal lede længe efter et job som giver det samme som jeg har nu. Jeg arbejder kun 8 mdr om året ca, men tjer langr mere ind så mange andre normalt løned og det skal siges at lønen har alt med det at gøre, for jeg gider ikke at arbejde GRATIS.

Kan godt følge dig i det du siger og er sikker på at når citronen bliver presset hårdt nok så giver man efter til sidst hvis der ikke er andet..

• #39   26. apr 2012 Masser af Job her i kbh;-)

• #40   26. apr 2012 Jeg er enig tommy p - Hvis det var sådan at jeg skulle gå ledig i 2½ år som man max kan få A-kasse så lukker og slukker kassen og så må man jo sælge alt hvad man ejer og har og ikke eje mere end 10k før du kan søge om kantant hjælp. Situationen er jo realistisk, man har jo hørt om flere personer der er gået personligt konkurs og har måtte sælge hus,bil alt inventar pga. de har regninger der skal betales..

Men ja, det er sgu svært at finde ud af hvad man skal gøre når man er arbejdsløs.. Samt du bliver jagtet som er du kriminel af A-kassen og jobcenteret med møder hver 14 dag.. Det er SYGT !!

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #41   26. apr 2012 Tommy P hvad laver du siden du mener du tjener mere end de fleste ( f.eks mig ) på kun 8 måneder. Nu bliver jeg sgu nysgerrig !

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#42   26. apr 2012 Lasse ja det er da sygt du skal møde op hver 14. dag for at få dine penge. Puha da.

• #45   26. apr 2012 Jeg var også arbejdsløs i 1½ år, men så droppede jeg at sende ansøgninger og kørte ud og søgte jobs og det gav pote allerede efter første dagen. Hvis man bare sidder og sender ansøgninger, så tror jeg sgu det er svært at få noget.
    Har en kammerat, som var i den overbevisning at han skulle nok finde arbejde, det har han været vant til, han blev så lige fyret for 2 mdr siden og han er MEGA panikken ligenu, for han har 4 børn og han kan ikke bare tage et job som kassedame, det gir slet ikke nok.

Ellers ja sosu assistent til næste år? Så kan du få voksen elev løn, 13.500 udbetalt, det gør min kone smiley

• #46   26. apr 2012 Lasse P
    Jeg går hjemme hvert år 2-4 mdr og såger ikke en skid imens. Efter jeg er blevet 30 så har de ikke været efter mig så de sidste 2 år har jeg bare mødt op hun skriver i sin computer jeg er FREDET og så tage rjeg hejem og ja nu træner jeg så meget jeg kan og laver bil og hygger mig ha ha

om 14 dage starter et nyt hårdt år op igen med knald på og så arbejder jeg igennem dog ikke i min sommer, men ellers arbejder jeg igennem og så er der ferie igen til jul smiley

Har kun prøvet 1 gang,a t arbejde om vinteren på nørre port st. ved at renovere tunnelen og det var fordi jeg og min chef delte om at have vores hold kørende og lave alt det arb. man nu laver so overordned, men ellers er jeg altid hjemme når det bliver koldt ha ha..

Jamen start på en praktik plads i et firma du måske gerne vil i forvejen og se om du kan imponnere dem nok smiley Det er en mulighed...

• #47   26. apr 2012 Kurt Kubik ¥£$

Ha ha jamen jeg er formand og bygger broer og har forhandler vi bonus jeg har de sdiste par år fået nogle gode forhandlinger i hun som giver nogle gode afkast, så det er skam bare det smiley

skal ikke nævne nogle tal men over halv mil. på 8½ måned præsist.

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#48   26. apr 2012 Nå ikke mere. smiley så jeg ikke så bekymret

• #49   26. apr 2012 Kurt Kubik ¥£$

Ha ha smiley

• #50   26. apr 2012 Men min hurtru og jeg har besluttet os for at vi nok flytter til Canada, (Måske Norge/Grønland) Da det bla giver os nogen fordele jobmæssigt, med det vi gerne vil arbejde med. Men højst sandsynligt Canada, da der er sindsyge gode jobmuligheder smiley

• #51   26. apr 2012 Thomas J
    Det kræver en del at bare, at flytte, men igen det er sikkert også sjovt og havde jeg og konen ikke børn boede vi sikkert heller ikke i Danmark, men sådane r det jo..

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#52   26. apr 2012 Var mere om man skulle skifte branche. Men nej tjener bedre nu.

• #53   26. apr 2012 Ja for pokker, det er heller ikke en beslutning, der bare er taget ud i det blå uden at tænke over tingene. Men vi vil virkelig gerne ud og opleve noget andet end DK, vi har barn på vej og det har vi også taget med i beslutningen. Jeg er så helldig at have familie, som hjælper os virkelig meget, med opstart osv, så er kun en fordel.. Men nu får vi at se, kan også være at jeg bliver så glad for mit nye job, at vi vælger at blive smiley

• #54   26. apr 2012 Kurt Kubik ¥£$

Skal jeg fortælle dig en hemmelighed??

Det handler ikke om hvor meget man tjener, men hvor mange regninger man har..

En familie der tjener en halv mil til sammen, kan have det lige så godt som en som tjener den halve mil selv..

Det er bare blevet fordrejet til at man tror dem som tjener mest og meget at de lever bedre, men i bund og grund kan man leve lige godt, det handler bare om hvilket udgifter man sætter sig i smiley

Set på det måde, at begge parter kan være lige glade for sit liv som de har det smiley

• #55   26. apr 2012 Regninger er man selv skyld i, folk går ud og køber et hus på den baggrund at BEGGE voksne i husstanden er i arbejde de næste 30år..

Så rammer virkeligheden dem i øjnene, en af dem, eller begge to kan for så vidt miste sit arbejde i et par år, ååååh nej de har de jo ikke tænkt på da de lånte ½ mio til 2 nye biler.. problemet er at folk de køber alt efter hvor meget de har råd til at låne, ikke efter hvor meget de rent faktisk har råd til..!

• #56   26. apr 2012 Mirza A

Nemlig...

Den tradisionele tommelfinger regl med man ikke skal have flere regninger ind man kan betale dem på fag foreningen...

• #57   26. apr 2012 Nu er lykken heldigvis ikke penge smiley Jeg har en kæreste på SU og vi bor i lejelighed med 2 katte og jeg betaler stortset det hele, og har aldrig været mere lykkelig

• #58   26. apr 2012 TheMan

Penge gør ikke en lykkelig, men det hjælper smiley

Nogle holder på pengene og andre giver ud og nogle kan begge dele..

Jeg betaler også største delen her hjemme og klager heller ikke, for i bund og grund handler det for mig om at det bare skal køre og man har det godt så fuck det om det ikke er delt op i 50/50.

Penge er først vigtige når man mangler dem smiley

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#59   26. apr 2012 Tommy var det en hemmelighed. Lad os antage alle folk skal have tag over hovedet og mad. Det er regninger.

Tjener man nok penge køber man alt derudover kontant. Så nej det handler ikke om hvor mange regninger man har men hvor stort overskud man har.

Penge er ikke lig lykke. Men jeg klager ikke over at have nok af dem.
    Men det det vare nok ikke ved for evigt smiley

• #60   26. apr 2012 Nej det er ikke en hemmelighed. det er ironi smiley

Jamen det kan man da også godt få fordi man tjener en halv mil om året til sammen...

Som sagt det er et sprørgsmål om regningerne.. Man vælger selv sine regninger og en familie der tjener en halv mil til sammen kan sagtens have alt det normale og have det på lige for med en som tjener meget..

Forskellen er bare de ting man køber...

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#61   26. apr 2012 Du vælger da ikke selv dine regninger på medicin, tandlæge osv.

Ens indkomst betyder det hele. Derefter prioterere man de penge man tjener rigtigt.

• #62   26. apr 2012 Der var faktisk et engelsk studie, hvor forskere prøvede at gøre alting op i penge, alt fra ægteskabm børn, arbejde, venner, kort sagt alt det der normalt ikk kan omsættes til penge - Mener de fandt fremt il, at den enkelt ting, der vægtede højest hos folk var hverken børn eller bil, men en at dele livet med, kort sagt: Ægteskab, mener de gjorde et lykkeligt ægteskab op i 650.000 pund, altså omkring 6 mill. danske kroner om året!

• #63   26. apr 2012 *Det er korrekt - Studie lød på hvad der betød mest i mennesker liv.. MEn sjovt nok så kom Økonomi inde på 2. pladsen --- 1. Pladsen hed tryghed/familie og så det et enkelt individ brugte mest af sine tanker på var økonomi..

• #64   26. apr 2012 Hvem siger man har brug for en månedlig medicin??

Det er klart man skal have en økonomi at gå udfra, men det behøver ikke at være over en halv mil. for at kunne leve godt osv..

Det er klart, at hvis man er blevet penge blind og alt handler om penge, så er det nok svært at tro man kan have en godt liv og sund økonomi med en fælles indtægt på ca. en halv mil..

Vi tjener mange penge her hjemme, men derfor ved jeg da godt at vi har meget luxus, som jeg godt kunne undvære for mindre penge hvis jeg gad og blev nødtil det..

• #65   27. apr 2012 Lasse P: Nej, du misforstår! Det er ikke samme studie, det jeg taler om, gjorde man alt ikke materialt der skaber lykke op i penge, alt det man normalt ikke kan sætte en pris på, ja det satte man en pris på! Og den ting der var mest værd, omsat i penge, var ægteskab!

Håber det var klarere formuleret!

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

#67   27. apr 2012 Tommy det var meget nemmere at debattere med dig hvis du læste hvad jeg skrev frem for blot at svare på hvad du tror jeg skriver.

Kommentér på:
er du (også) arbejdsløs?

Annonce