{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.148 visninger | Oprettet:

D J
D J
Tilmeldt:
4. dec 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 43

Fjerne maling på alu??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et sæt tagbøjler som jeg gerne vil polerer op. Jeg har bare ret svært ved at fjerne malingen. Jeg har prøvet med Nitromors og det kan egentlig godt opløse lakken, men malingen under har det lidt problemer med. Vil jo meget gerne undgå at slibe det af, da aluen under malingen er ret pæn og vil være nem at polere når der ikke er nogen slibemærker.

Findes der noget andet man kan opløse malingen med som ikke smadre aluen? Tænker noget syre af en art?

Jeg er ikke interesseret i at få det lavet i byen, da jeg ikke vil bruge for mange penge på dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne maling på alu???
  • #1   18. maj 2012 det der er i det er nok at malingen kan være pulverlak og hvis det skal syrestrippes skal du ha fat i noget syre i industristyrke og det er ikke ligefrem noget de langer over desken i den lokale matas så du skal nok desværre ud i byen hvis den skal strippes med syre

  • D J
    D J Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 43
    #2   18. maj 2012 Men vil den slags syre ikke gå i aluen og få det til at koge op?

  • #3   18. maj 2012 Jeg ved ikke helt hvordan det virker jeg ved bare at det er noget meget kraftig syre der bruges men om de så kommer noget i der gør at det ikke går i aluet

  • #4   18. maj 2012 Hmm..det er et dilemma..
    Du kan ved hjælp af en ukrudts brænder varme lakken op..når den så bliver blød kan du nærmest skrabe den af forsigtigt..eller vente til den bliver kold og hår..lakken slipper alu når den bliver varmet op..alu burde ikke tage skade af det..har selv brugt metoden på tag bøjler til en vectra b..


Kommentér på:
Fjerne maling på alu???

Annonce