{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

DR LICENS !!! {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Er jeg den eneste der går og spekulere på om det er dumt og betale det lort ?

De viser em kampe hvor der er fyldt med reklamer og jeg høre dagligt p3 hvor de blandt andet nævner netto, ikea silvan osv osv.

går dette ikke ind under reklame eller er det bare mig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DR LICENS !!!
  • #1   20. jun 2012 Direktøren skal jo have sine årlige bonusser et sred fra.....

• #2   20. jun 2012 Det er en gang lort, det licens...

• #3   20. jun 2012 Er der eventuelt nogle der kender en fidus, så man slipper for at betale det lort.
    Hvis der selvfølgelig er en fidus på dette smiley

• #4   20. jun 2012 du kan da bare afmelde det...

• #5   20. jun 2012 afmeld lortet....du skal ik høre et ondt ord fra mig....

https://www.dr.dk/DR/Licens/DR.Licens.Forms/HusstandUnsubscribe.aspx

• #6   20. jun 2012 og før der kommer nogen og spiller hellig:

Jeg kan sgu heller ik bare lave en "det koster at kigge på Brian"-licens og så tilføje at folk fra KBH jo også har mulighed for at se på mig, og derfor skal betale

• #7   20. jun 2012 Det er jo bondefangeri at man skal betale til det lort, bare fordi man har en Radio, et TV, en mobiltelefon osv der kan modtage radio osv.

• #8   20. jun 2012 Reklamefri mig i røven.. De bestiller sku da ikke andet end at reklamere for alle deres lorte programmer.. Har aldrig betalt en krone i licens og har fandme ikke tænkt mig at begynde på det..

• #9   20. jun 2012 Syns fandmer også det stinker.
    En del af licensen er også i tilfælde af krig.
    Men alle de medier vi har i dag, så kunne man nok finde andre muligheder hvis det var det.

Det er også bare genudsendelser, og film der er vold vist i flimmeren

• #10   20. jun 2012 Hvis du har internet, kan du ikke bare afmelde Licens. De har været så smarte at udforme reglerne, så stort set ingen i landet, kan gå fri af at betale.

Det skal se ud som om, at man har et valg, men i virkeligheden er det en skat.

• #11   20. jun 2012 og nu snakkes der om at man skal betale et beløb hvis man har internet,fordi folk downloader film osv gratis

• #12   20. jun 2012 hva ville der ske hvis man afmelde licens er det lovligt hvis man har tv radio osv ??

• #14   20. jun 2012 det er jo kun hvis de kan dokumentere at du har haft tv i x antal år de kan give dig en bøde+ licens med tilbagevirkende kraft....

• #15   20. jun 2012 det der sker hvis du afmelder licensen, er at du vil få resterende licens penge tilbage, og så vil du engang imellem modtage en seddel fra dr, hvor de spørger om du ikke har glemt at tilmelde dig.... og så spare du 2300 om året

• #16   20. jun 2012 Hvis du ikke betaler trækker de den over skatten, jeg betaler med glæde licensen da jeg mener at alle DR´s platforme er rigtig gode.

• #17   20. jun 2012 casper N

og når de finder ud af at du snyder,så får du en stor straf/bøde for at snyde dem der betaler

• #18   20. jun 2012 mig bekendt, så er de eneste "straf" der er give, er mindre end selve beløbet på licensen, og vist kun sket få gange..

• #19   20. jun 2012 Undrer mig nu heller ikke at en der kører Peugeot ikke vil betale licens, man vil ha det hele men vil ikke betale for det.

• #20   20. jun 2012 Lasse S> det gør man jo....de har bare taget samtlige forbehold de kan, for at sikre sig du betaler....

Du skal betale hvis du har
    internet
    mobil
    radio
    tv

Men det er jo bare sådan en helgardering....det næste bliver sgu at alle med toilet skal betale....

• #21   20. jun 2012 og forøvrigt så betaler jeg jo i forvejen oister, cbb, antenneforeningen osv. for de ting allerede....det er sgu ik DR der leverer mit bredbånd...

• #22   20. jun 2012 Lasse S. ved godt at tv2 også er delvist under licensen, men i min verden er tv2 en ren reklame kanal, DR. er hovedsagligt betalt af licensen, samt div. statstilskud.

• #23   20. jun 2012 kender en som ikke har betalt i flere år og de forhøjede hans trækprocent på skatten til 47%.. han skylder idag knap 22.000.. så det er ikke vanvittig smart ikke at betale

• #25   20. jun 2012 Betaler man licens og skat i jylland??

• #26   20. jun 2012 Mirza, nej der er ikke radio - telefon - tv - dækning i jylland smiley

• #27   20. jun 2012 Kim M> ja og regionernes public service består så i at sende tv for folk der er +60 år...hvilket jo bare gør det endnu mere absurd at de napper 10-11%

.....

og uanset hvordan man vender og drejer den er det da helt absurd at man betaler for at have et tv...hvad er det præcis den afgift skal dække? Det er jo ik ligefrem fordi det slider på vejene, og strømmen betaler man jo selv....

Dr har desuden ret travlt med selv at fortælle hvordan pengene går til helt uundværlige ting som bonderøven, banjos likørstue og programmer om Hitler....

• #28   20. jun 2012 Hvorfor sidde og udgive sig selv som komplet fattigrøv i et offentligt forum ?

Sådan er Danmark nu engang skruet sammen, så lær at lev med det eller flyt til udlandet smiley

• #29   20. jun 2012 Registreringsafgiften dækker vel de omkostninger der er i forbindelse med registrering af din bil, som indgår i et register hvor man kan tjekke op på om du betaler din forsikring, vægtafgift, tjekke om køretøjet er stjålet osv....

Logikken i vægtafgift er at man betaler for det man slider...det er smart....modsat Mediedummebøden som er ens for alle, uanset om du ser DR 24/7 eller aldrig tænder dit tv...

• #30   20. jun 2012 Silwer> Jeg ringer til dig når det er tid til første indbetaling for "du kunne jo kigge på, eller høre Brians golf køre forbi"-afgift...:-P

Det er så nemt at kalde folk fattige eller tudefjæs for at få dem til at klappe i...hehe

• #31   20. jun 2012 Brian O
    Nææ, men sådan er spille reglerne nu engang smiley
    Som sagt lær at lev med det, eller flyt. Alternativt kunne du hoppe ind i politik og få lavet om på systemet.

Jeg er da også ved at brække mig over 180% afgift på biler, men sådan er reglerne bare... og det må man indfinde sig med så længe man er i DK.

Licens eller ej, så er det et krav hvis du kan modtage nogle af DR´s tjenester. Men det ender jo nok snart med at Licens afgiften indregnes i skatten, så ALLE dermed betaler... Så slipper vi for alle de fattige tude kommentarer hele tiden smiley

• #32   20. jun 2012 afmeld lortet... har aldrig betalt og kommer aldrig til det...

det vigtige er dog at man stopper med at betale når man HAR afmeldt... ellers ender man med en regning...

har aldrig betalt licens i de 4 år jeg har boet ude og kommer aldrig til det...

• #33   20. jun 2012 Silwer:
    lige præcis den holdning der er grunden til politikerne gør som de passer sig...

''Brian O
    Nææ, men sådan er spille reglerne nu engang smiley
    Som sagt lær at lev med det, eller flyt. Alternativt kunne du hoppe ind i politik og få lavet om på systemet.''

så kun som politiker kan man ændre ved ting man er utilfreds med... ? BULLSHIT... !!! fordrukket sludder er hvad det er...

hvis antallet af Licens betalere skrumper ind og til sidst bliver ingenting, så finder staten en løsning... eventuelt at tage den over skatten eller måske lytte til befolkningen om at man egentlig ikke gider det lort...

civil ulydighed er guld værd når politikere ikke lytter til befolkningen... civil ulydighed er guld værd når der er flertalsdiktatur...

man kan gøre en masse uden at være politiker, det kræver man man letter sin fede røv fra sofaen/stolen og kommer væk fra computeren og rent faktisk gør en aktiv indsats...

• #34   20. jun 2012 Silwer>

Hvis man skal handle i politik, skal man have en større afgift at smide i puljen..."ok, vi giver jer en gul afgift på 2500kr., hvis i bare fjerner licensen" ellers har man ikke en chance i dansk politik...

Og jeg er skam helt enig med dig i det med afgiften på biler også....det er jo ulogisk at vi skal have en masse ens regler i EU, men sjovt nok ikke når det kommer til afgifter....

Og det har intet med fattigdom at gøre....i min verden er det simpel logik at man ikke smider penge efter noget man ikke kan bruge....

• #35   20. jun 2012 Mikkel P
    Jeg kunne blive ved... Jeg går ud fra du også hader afgift på biler ? og afgift på benzin ? Så det betaler du heller ikke ?

Så må du kæmpe for at ændre reglerne, men indtil da, må du vist bare til lommerne hvis du er licens pligtig.

• #36   20. jun 2012 Lasse S> nu snakker jeg om vægtafgift...den varierer efter hvor meget du slider på vejnettet(udregnet ud fra vægten på din bil)...da jeg kørte stor BMW betalte jeg det samme i vægtafgift halvårligt som jeg gør helårligt nu...det er helt logisk i min verden....

• #37   20. jun 2012 Jeg syntes bare Danmark har fået en tøset holdning til tingene. Personligt ser jeg heller ikke meget DR - og jeg hader som sagt også bilafgifter mm.

MEEEN sådan er reglerne.... Den holdning med bare at melde sig ud, er den holdning man kan forvente fra folk på bistand eller kontanthjælp der bare nasser på samfundet.

Der er mange ting JEG meget gerne ville lave om på, men da JEG ikke bestemmer her i Danmark, så må JEG bare indordne mig - hvilket jeg også gør.

• #38   20. jun 2012 Silwer:
    CIVIL ULYDIGHED... kend ordet, for sådan som regeringen ligger planen, kommer der masser af det...

jeg kan ikke vælge afgift på bilerne, men jeg kan vælge licensen...

jeg kan informere dig at jeg hader afgifter... så hellere 60% i skat og ingen afgifter...

• #39   20. jun 2012 at nasse på samfundet er at hive penge ud af systemet... du betaler ikke for lidt eller hiver for mange penge ud af systemet ved at lade vær med at betale licens...

• #40   20. jun 2012 Silwer> nu har jeg et helt almindeligt 37 timers job som så mange andre...

jeg bryder mig bare ikke om at man tvinger noget ned over hovedet på folk og så har man ellers bare at betale ved kasse 1, hvadenten man bruger det eller ej...

• #41   20. jun 2012 Mikkel P
    Så håber jeg de civil ulydige bliver sendt til Grønland UDEN retur billet smiley

Man kan jo ikke bare bøje reglerne fordi man selv tror man ved bedre. Den holder ikke i retten.

Gider ikke diskutere det hele aftenen - du har din holdning, og jeg har min smiley Siger jo ikke at du nasser på samfundet fordi du ikke betaler licens, jeg siger bare at den holdning normalt kommer fra det samfundslag smiley

• #42   20. jun 2012 Mikkel P> tilføjelse: du kan til gengæld godt vælge ikke at ha en bil...men du skal praktisk talt bo i et hul du har gravet ude i skoven for ikke at være licenspligtig...

• #43   20. jun 2012 tja min varevogn koster ca 5000 om året i vægtafgift, den kører omkring 80.000-100.000 km om året, min personbil den koster 1980x2=3960 om åren, den kører ca 10.000 km, varebilen vejer det dobbelte af personbilen.

så hvor er logikken lige i den udligning af "betale efter slid"???

• #44   20. jun 2012 Tror også jeg lader den ligge for nu...der er Hitman på en kanal jeg har valgt at ha...:-D

• #45   20. jun 2012 Brian O
    Enig ! - det gør jeg heller ikke, men det giver mig jo ikke "konge" status til at vælge selv desværre.

Hvis jeg kunne vælge selv, så betalte jeg heller ikke SKAT smiley

• #46   20. jun 2012 Kim> det er beregnet ud fra vægt...ikke antallet af KM du kører, da det ville være helt umuligt at holde øje med....

Men det er ikke umuligt at lave en tv-pakke uden DR

• #47   20. jun 2012 Silwer> hvis du til gengæld lod være med at benytte veje, hospitaler osv. var det fint med mig hvis ik du betalte skat...

Ligesom jeg vælger ikke at benytte DR, men bare er tvunget til at ha den....

• #48   20. jun 2012 nej det er jo fordi at DR har pligt til at sende til dig - om du kan lide det eller ej.

mht betale pr km du kører, det er da også til at holde øje med - hvis de vil - det sker allerede over forsikringen, her betaler man, næsten alle steder, i km intervaller, og disse tjekkes med mellemrum af forsikringsselskabet

• #49   20. jun 2012 Brian O
    SKAT og veje er 2 forskellige ting i min verden. Jeg betaler 180% afgift på bilen + vægtafgift og afgift på benzin.
    Så de udgifter JEG har til staten dækker vist mere end nok for mit slid på vejene smiley

Nok om det smiley

• #50   20. jun 2012 Kim> tror der var rigtigt mange der ville koble km tælleren fra så(jeg kan kun gisne om dette, da jeg jo ikke ved det)...

man kan ik rigtigt barbere 500kg af sin bil på papiret ligeså let

• #51   20. jun 2012 så det vil sige at jer som ikke vil / ikke betaler licens, ALDRIG hører eller ser noget som DR har med at gøre, det er jo lige fra P3 til trafikradio, og igen over de store danske serier som TAXI, rejseholdet, en gang strømer og husk-lige-tandbørsten osv

• #53   20. jun 2012 ja nok om det...:-D

håber alle får en god aften...:-)

• #54   20. jun 2012 Kim> det kan ikke undgås på steder som er betalt af andre...f.eks. din arbejdsplads eller lign...

Jeg har taget et kvalitetstjek på DR update, og den kanal er lysår efter TV2news i min verden...

• #55   20. jun 2012 Kim> det er beregnet ud fra vægt.
    ikke helt da, min gamle transit med 4 hjul fra 2002 med en total vægt på 2650 kg kostede også ca 5000 årligt, min transit med 6 hjul fra 2007/2008 med en totalvægt på 3500 kg kostede også ca 5000 årligt

• #56   20. jun 2012 Lasse S> den registrering på henholdsvis 1250kr. eller 380kr. ved ejerskifte, er vel til administration?

Mens den anden, som man betaler ved import, set med mine øjne også er totalt ulogisk, især fordi vi er med i EU og godt kan gå med til at have fællesregler hver gang det kommer til hvilke dummebøder der nu skal indføres...

• #57   20. jun 2012 men det var den film der...;-)

ha en god aften

• #58   20. jun 2012 Tror vi taler ret meget forbi hinanden, ellers skylder jeg ihvertfald en hel del penge....

Du køber en bil fra udlandet og registrerer i DK= 180% ja

Jeg køber en bil af dig, med plader= 380kr. til administration af omreg.

Jeg køber en bil uden plader af dig= 1250kr. til registrering....

Ergo betaler jeg da ikke 180 procent i afgift på en hvilken som helst bil...jeg betaler måske en latterligt høj pris for en bil, fordi afgiften holder prisen på selv de ældste lig oppe, men der betales da kun afgift een gang...

• #59   21. jun 2012 Selvfølgelig betaler du afgiften af bilen, dens værdi er bare faldet i mellemtiden, du betaler jo ikk det samme som du ville i tyskland

• #60   21. jun 2012 1. vi kan vel kommunikere som voksne mennesker

2. Jeg forstår godt hvor du vil hen, men jeg synes det er en sjov måde at formulere tingene på...."så købte jeg lige den her bærbare på dba til 1400...." "nå inkl. moms?" "ja inkl. moms"....efter der er betalt registreringsafgift 1. gang har staten jo ikke direkte hænderne nede i dine lommer som de har ved registreringsafgitften...derfor var det naturligt for mig at antage at når du snakker om at man ved bilkøb betaler afgift, så var der tale om det man giver for omreg. osv...

• #61   21. jun 2012 men det er også lige meget....vi er for så vidt enige om at priserne holdes oppe af afgifterne, og at det er røvdyrt....

resten er jo egentlig bare flueknep....hehe

• #62   21. jun 2012 Så lad mig sige det på en anden måde: Jeg kunne ikke se logikken i, at når jeg køber en bil til 5000kr. så regner du stadig afgiften med som en del af prisen....derfor antog jeg at den afgift du snakkede om var det gebyr man betaler i forbindelse med registrering eller ejerskifte..

• #63   21. jun 2012 der er TDC play jeg betale til.. skal betale licens. for kan ikke vælge dr fra. ville vælge deres kannaler fra hvis jeg kunne spare 2300 der jo det jeg betaler for motorcyklen...

• #64   21. jun 2012 det muligt men betaler det ikke... ikke nå der bliver lagt knap 500kr til tv pakker andre seteder... så må udbydern sørge for at der bliver betalt eller også skal den ligges ind ver skattebilleten så man ikke har noget valg...

• #65   21. jun 2012 Licens er noget djævlen har opfundet!!
    Betaler ikke for noget jeg ikke selv har valgt!
    I min verden er det imod menneskerettighederne!!
    Dr's opgave er at levere public service!!
    Siden hvornår er haveprogrammer, sang konkurrencer og andet plat lort blevet til public service..
    Jeg nægter at betale for det lort, indtil dr bliver lavet til det det burde. Informere samfundet om relevante ting for den alm. dansker!
    Herunder information om valg, nye love, krig, fred, aftaler..
    Ik xfakta og andet ligegyldigt lort!!

• #67   21. jun 2012 Michael O
    prøv at tænde for DR kl. 21.00

Lasse S
    da licens er PERSONLIG og tilknyttet dit CPR nummer, kan TDC, STOFA eller en femte udbyder IKKE betale licens for dig.

• #68   21. jun 2012 Kim, ser ikke Dr, hvorfor skulle jeg?

• #69   21. jun 2012 Flot, der er så fodbold ifølge tvguiden..
    Det gider jeg da lige så lidt at spilde min tid på, som at pille mig i røven med et bræt med søm i en hel aften..

• #70   21. jun 2012 michael, du skriver:<i>
    Jeg nægter at betale for det lort, indtil dr bliver lavet til det det burde. Informere samfundet om relevante ting for den alm. dansker!
    Herunder information om valg, nye love, krig, fred, aftaler.. </i>
    EM det er til den almene dansker.
    normalt er der <b>nyheder</b> kl. 21.00 - de indeholder ALT det du efterlyser før du vil betale, sååå kontakt du bare licensafdelingen, og bed om et girokort.

• #71   21. jun 2012 Ej, nu må du holde!! 30 minutters nyheder, som kan fås gennem så mange andre medier er ikke over 2000 kr værd om året!!
    De bruger penge helt uden ansvar og omtanke om hvad de burde levere, holdte de sig til kun public service, ville de kunne nøjes med 1 kanal der kører på halv tid, og til langt færre penge end med det lort de sender konstant..
    Public service mig i røven!!
    Betal du bare, hvis du vil støtte en konkurrence forvridende, dårligt sammensat, dyrt og direkte idiotisk firma foretagende, som uden deres milliard indtægt af licens penge, ville bryde sammen i løbet af 2 dage og blive erklæret konkurs!! Så værsågo!!

Kommentér på:
DR LICENS !!!

Annonce