{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.727 visninger | Oprettet:

su i sommerferien?? {{forumTopicSubject}}

jeg er gået på sommerferie her i fredags fra mit grundforløb som smed, mig og en ven synes ikke det var noget for os så vi snakkede med dem på kontoret nogle måneder før sommerferien og blev flyttet over på transport og logistick efter sommerferien, inde på min su står der at min uddannelse først stopper til august og det er jo der de så mener vi stopper på smed og bliver flyttet over på det andet grundforløb, får jeg så stadig su i sommerferien, har været inde på su og prøve at forlænge det til maj 2013 hvor det andet grundforløb slutter, håber sku jeg får penge fordi skal betale husleje og bilforsikring osv smiley håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  su i sommerferien??
  • #1   24. jun 2012 log ind på www.su.dk og se din udbetalingsplan.

• #2   24. jun 2012 Du kan på SU.dk tjekke hvornår du får din næste sats, det plejer og stå sådan.

Eks.

Maj 2700 kr
    Juni 2700 kr
    Juli 0 kr
    August 0 kr

Der står hvornår du har sats fra og hvornår du har sats til...
    Somregel får man SU i ferien, men hvis de nu har stoppet suen grundet at du skifter studie retning, kan det godt være den er stoppet, også kan du første starte den op i gang fra kvartal af.

• #3   24. jun 2012 Efter min mening burde du ikke få SU, du er jo i princippet ikke under uddannelse i sommerferien...
    Er du frameldt grundforløbet som smed nu? Hvis ikke, så får du SU i sommerferien. Hvis det er samme skole, smed og T/L, så er der stor sandsynlighed for, at du får SU i sommerferien.

• #4   24. jun 2012 lige nu står der jeg får 5500 udeboende fra juli men så der hvor der står su netto står der nul, men i august står der jeg får su netto 5500 også efter der står der uden for uddannelse, det er derfor jeg ikke forstår det, hvorfor får jeg i august men ikke i juli??

• #5   24. jun 2012 det er samme skole bare andet grundforløb, der står inde på min su at min uddannelse først stopper til august og der starter jeg på det nye grundforløb

• #6   24. jun 2012 tror din skole har tlf tid i morgen mandag.. ring og hør dem ad

• #7   24. jun 2012 ja men kunne godt være der var nogle kloge hoveder herinde der vidste det, fordi ved godt hvis nu jeg var til grundforløbseksame i fredags og stoppede der, så ville jeg ikke få su i sommerferien, problemet er bare at vi sagde god sommerferie osv til hinanden i fredags og gik på sommerferie og inde på min su står der jo den først stopper til august?

• #8   24. jun 2012 ring til skolen de er der stadig i næste uge igen de kan helt sikkert hjælpe dig

jeg får stadig su men jeg er også først færdig til okt. så det jo lidt noget andet men skolen skal kunne hjælpe dig med det vh

• #9   24. jun 2012 Jeg snakkede med dem på kontoret over på transport og logistik og de sagde at jeg fik su i sommerferien fordi de først skrev os af holdet fra smed td 6 august hvor vi starter på det nye hold smiley

• #10   24. jun 2012 jeg er lige blevet færdig på mit grundforløb som mekaniker her i tirsdags, og jeg får også su i juli smiley

• #11   24. jun 2012 Det er det der er mærkeligt fordi der står inde på min su jeg ikke får i juli men i august og de sagde inde på skolen vi fik su i sommerferien fordi de først smed af os smedeholdet når vi starter på det nye d 6 august, får jeg så ikke su i sommerferien, kører ud og snakker med dem på skolen i Morgen for at være sikker men hvis de siger jeg får su i sommerferien, sørger de så får jeg får penge her til juli eller hvem gør det? smiley

• #12   24. jun 2012 Fordi lige nu står der jo jeg ikke gør smiley

• #13   24. jun 2012 lyder som en meget god ide at tage ind og snakke med skolen og det skulle gerne være dem der sørger får at du får su smiley

• #14   24. jun 2012 ja, for du kan nemlig ikke kontakte su. de har intet med et at gøre siger de, det er alt sammen op til skolen.. der må helt klart være tlf tid på skolen endnu..

• #15   24. jun 2012 når min kærste holder ferie så får hun ikke su og det er vel os fair nok. tror ikke du skal regne med du får su når du har ferie

• #16   24. jun 2012 Du får højst sandsynligt SU i ferien, når du ikke har afsluttet grundforløbet. For så er du stadig tilmeldt grundforløbet - det har noget med taksameterordningen at gøre.

Det er kun, når man afslutter sin uddannelse (i dette tilfælde ville det være grundforløbet), man ikke ville være berettiget til SU i sommerferien. Med mindre man ikke kan finde en læreplads og derfor er nødt til at tage nogle ekstra kompetencer.

• #17   24. jun 2012 Nemlig men kører ud på skolen og snakker med dem i morgen, men mener os jeg får su i ferien fordi sidst jeg snakkede med dem sagde de vi ville få su i ferien fordi hun først ville melde os af det smed hold d 6 august når vi startede på transport og logistik hun sagde så os vi skulle fortsætte på smed og fortsætte indtil sommerferien hvis vi skulle få su i ferien og jeg gik på ferie i fredag smiley

Kommentér på:
su i sommerferien??

Annonce