{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Lån til lejlighed/hus {{forumTopicSubject}}

Skal til møde i banken på onsdag, men ville lige høre hvad folk herinde havde af erfaringer med lån.

Jeg bor til leje og overvejer at købe noget at bo i da jeg synes markedet er ok nede i pris og det skulle eftersigende være billigt at låne!?

Jeg står med de 20% kontant så skal ikke låne i banken. Hvilket lån er bedst at ta så? Det er lejlighed til under 1 mill jeg kigger på.


Kommentarer på:  Lån til lejlighed/hus
  • #1   24. sep 2012 20% er da et vidt begreb smiley

    Der er forskel på noget til 500000,- og noget til 4 mil.


  • #2   24. sep 2012 "Det er lejlighed til under 1 mill jeg kigger på. "

  • Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

    Biler: 3 Svar: 347
    #3   24. sep 2012 Han skriver jo også under en mio. smiley

  • Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

    Biler: 3 Svar: 347
    #4   24. sep 2012 Sluddder det jeg skrev. Det var ikke det han skrev, men nok det der menes vil jeg tro smiley

  • #5   24. sep 2012 Det kommer vist meget an på, hvad du har at gøre godt med pr. måned. Til afbetaling af lånet. Men held og lykke, det er stadig købers marked efter min overbevisning.

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #6   24. sep 2012 Hvilket lån der er bedste afhænger jo af hvilken type du er

  • #7   24. sep 2012 Det så jeg så ikke lige smiley



  • Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jul 2012

    Biler: 3 Svar: 347
    #8   24. sep 2012 LowDog h

    Det bedste svar du kan få, får du nok hos bankrådgiveren.


  • #9   24. sep 2012 Det har vel som sådan ikke noget med banken at gøre hvis det er realkreditten der skal låne mig pengene!?:-) Og jeg stoler aldrig på folk som prøver at sælge deres egne varer hehe

  • #10   24. sep 2012 Det du også skal huske, er at få lavet en "nødplan" med det samme, skulle du gå på dagpenge. Taler af egen erfaring. Langt sjovere at have en plan allerede udarbejdet i samarbejde med banken, skulle det ske man blev fyret smiley

  • #11   24. sep 2012 Har lige oprettet et fast rente lån så låser den renten. Og den genforhandles hvis renten skulle falde mere..

    Har pt. 3% i rente Har købt et Ganske fint hus til 850k. presset ned fra 1,1mil. Så det er bestemt købers market.


  • #12   24. sep 2012 Lån til en ejerlejlighed eller et hus da man kan få realkredit lån til syg lav rente.

    På andelsboliger kan man ikke få et realkredit lån - dvs. ikke den lave rente. Selvom de koster meget mindre er det stadig sygt at betale 4-8% i rente af så mange penge.

    Ang. real kredit lån så må du jo gøre op med dig selv om du vil ride på bølgen med den lave rente på <1% ved at tegne et F-lån hvor den potentielt en dag kan stige, eller om du vil benytte muligheden til at tegne et fast rente lån over 30 år til 2-3%.

    Mange vælger F-modellen for der er jo ingen grund til at betale højere renter end nødvendigt, men hvis renten om et par år stiger er muligheden jo væk for at tegne de billige fast rente lån, og man kan ende ud med et F-lån på 4-5% eller mere. Eksperterne mener det vidst ikke, men over en 30 årig periode er det vel meget godt at være sikret så man ikke en dag står med sindsyge boligudgifter.


  • #13   24. sep 2012 Håber ikke et lån til under en million skal ta 30 år at betale af:-) En af de lejligheder jeg kigger på kan jeg få til 700k, muligvis under, og så ligger jeg selv omkring 150k, så skylder jeg kun 550 på den, det jo ik andet end en ny bil koster.

  • #14   24. sep 2012 Det er standard at låne pengene over 30 år til en bolig.

    Kender ikke nogen som ikke har gjort det, så ved sku ikke engang om det er muligt at gøre det over en kortere periode. Så skal man spare op og betale af med sin opsparing løbende vil jeg tro.


  • #15   24. sep 2012 Hvis du har en fornuftig indkomst, skal du nok overveje et 20årigt lån med fast rente. Jeg mener at de er til 2,5% - så kommer du af med din gæld og du slipper for at poste alt for mange i realkreditinstituttet i form af renter smiley

    Hvis du skal sætte noget i stand, så tag et F1 lån nu, lav tilretningerne, få en ny vurdering af lejligheden når du skal have refinansieret dit F1 lån og få et fastforrentet lån.

    Husk at der er forskel på realkreditinstitutter, nogle har dobbelt belåning:
    0-60%, mulighed for afdragsfrihed
    60-80%, ingen mulighed for afdragsfrihed

    Andre kan du låne alle 80% i realkreditten med afdragsfrihed...


  • #16   24. sep 2012 Det er umuligt at rådgive dig omkring lån osv., når man ikke ved, hvordan din økonomi ellers ser ud - derfor er det ofte en god idé at snakke med banken, selv om man ikke stoler på folk, der vil sælge én noget.

    Hvor i landet bor du? Og hvor lang tid skal det tage dig at nedbringe gælden?


  • #17   24. sep 2012 Vil nu os sige snak med din bank rådgiver. han/hun er nok den der ved bedst hvilken lån du skal tage , da de kender hvordan din økonomi ser ud.

Kommentér på:
Lån til lejlighed/hus

Annonce