{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Hvornår kan det betale sig at eje hus? {{forumTopicSubject}}

som sagt, har gået med med tanken om det kunne betale sig at købe et lille hus til omkring en mill. men hvad skal man tage med i sine overvejelser og beregninger for at det bliver realistisk om det kan betale sig?

Kan man selv regne på det eller skal man i banken? skal siges det kun er en lille ide i mit hoved stadigvæk.

Har 100.000 stående (måske til en udbetaling)
Giver pt. 4400 for 57 kvm.
hvad med lån, renter, forsikringer, afgifter fradrag osv?

Tanken var baseret på at jeg hellere ville smide x antal kr. i mit eget hus end en lejlighed og måske få noget der var lidt større...

Nogle der selv har gået med denne tanke eller gjort det fordi det kunne betale sig..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kan det betale sig at eje hus?
  • #1   10. mar 2008 .

  • #2   10. mar 2008 Det kan ALTID betale sig...

  • #3   10. mar 2008 Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men vil mene at hvis man er ene, og ikke har behov for et hus, så er det jo ikke en grund til og købe et hus, men vil mene at når man har kone og børn så ville det være mest praktisk med et hus.



  • #4   10. mar 2008 Op i banken eller gå ind på en realkredit hjemmeside og regn på det.. tror ikke rigtig så mange kan sige hvad du skal sidde for. hvad du tjener m.m.. forsikringer kommer også an på mange ting.. så ja.. tjek det selv på div hjemmesider.. og ring til dem og få et tilbud på det

  • #5   10. mar 2008 Slet ingen dum ide!

    Jeg vil os snart selv købe noget, det er jo investering, de penge man smider til en udlejer ser man jo aldrig igen!


  • #7   10. mar 2008 Det kan godt betale sig at købe hus, men vent lidt til huspriserne falder.
    Det er bare en stor sparebøsse, det koster ca det samme i udgifter men her kan du sælge huset igen og få pengene hjem. Derfor er det en god ide. Og hvis der er værksted med er det en rigtig god ide, så kan bilerne også stå inden for og ikke på gaden eller en dum p. plads og få buler osv.
    Djarnis


  • #8   10. mar 2008 som de fleste siger, leje-penge ser jeg aldrig igen .. ud af vinduet, men ville også vente lidt og se hvordan med markedet, om det ikke ville dale lidt mere i priserne... og en garage, det er vidst et must...:D

    Men takker for svare ..


  • #9   10. mar 2008 Det kan bedst betale sig at købe hus... der er både fradrag du kan bruge +at det kan være en god investering alt afh hvor du bor.. men der kan også være mange udgifter ved eget hus.. rep af alt muligt.. plus hvis du har dame på, så hedder det hurtigt nyt køkken og bad osv osv osv...

  • #10   10. mar 2008 ja nemlig... michael A - det skal man selvfølgelig overveje ganske nøje, at lige så godt det kan gå lige så skidt kan det også gå... plus rep af måske taget, køkken bad osv...

  • #11   10. mar 2008 Det blev faktisk regnet ud for nyeligt på tv i DR kontant... JEg vil tro der er noget info at hente derinde faktisk..

    Og NEJ, det kan ikke altid betale sig at Eje et hus... De penge som i siger går til leje af huset.. Ja de samme penge går til Banken i renter hvis man ejer det, selv om man har et fradrag på sit skattekort gir det jo ikke særlig meget..

    TJek kontants hjemmeside, der må stå hvad grænsen er før det kan betale sig..


  • #12   10. mar 2008 Tja.. de penge du giver til din udlejer ser du aldrig igen... de penge du betaler af på et huslån kan du jo i teorien låne igen så snart du har betalt dem.. Dog får du som husejer et par udgifter som du ikke havde som lejer:

    * Ejendomsskat
    * Villaforsikring
    * Evt. Ejerskifteforsikring
    * Udgifter til vedligeholdelse
    * Udgifter til rennovation, vandafledning mv, hvis ikke det er inkluderet i din ejendomsskat

    Dog får du som husejer en masse fordele:

    * Du kan skive din gæld på din selvangivelse = rigtig godt
    * Du har lettere ved at låne penge da du kan give sikkerhed i fast ejendom
    * Du kan få lavere rente på fx billån ved at tage den på din friværdi i huset.
    * DU og DIG ALENE bestemmer om du må vælte en væg. Fod under eget bord!


  • #13   10. mar 2008 Det er altid fornuftigt at invistere penge i sten.

  • #14   10. mar 2008 Ja, det vil da altid være en fordel at eje fremfor at leje, medmindre man kun regner med at eje et hus i et par år selvfølgelig.

    Og ang.huspriserne; Man kan vente og vente og alligevel risikere de stiger. Du skal ikke lade dig påvirke af om huspriserne virker høje der hvor du bor, for du skal jo huske at tænke langsigtet og der er INGEN der aner præcis hvordan huspriserne ser ud i dit område om 15-20-30 år.
    Men ja, smut ned i banken..de er garanteret villige til at rådgive dig 100 gange bedre end de råd du kan få fra os herinde smiley
    Og held og lykke med det...vi flyttede fra lejlighed til nybygget hus for 3½ år siden og har ikke fortrudt ét eneste sekund...


  • #15   10. mar 2008 vi flyttede i hus for godt 2 år siden og det er det bedste jeg har gjort, savner dog min bil jeg blev nød til at sælge til udbetaling, men det var det værd og har snart råd itl at købe den igen smiley

  • #17   10. mar 2008 tjah jeg er husejer og på husjagt igen - vi vil ha noget større fordi vi snart vil ha børn, derudover skal der være stort værksgted, dobbelt karport, stald og mark til - gerne plads til ridebane og evt ridehal hvis det ik allerede er der smiley

  • #18   10. mar 2008 typisk kvinder og alle deres krav. smiley

  • #19   10. mar 2008 Det er et gamble man skal være klar på at tage...

    Ved at leje, har man en fast udgift og kan være fløjtende ligeglad med uforudsete udgifter, mens ved køb skal man være klar på at der kan hurtigt komme nogle ret store omkostninger og der er kun en til at betale og det er en selv...


  • #20   10. mar 2008 f.eks når ens gasfyr en dejlig vinter aften bestemmer sig for at stå af og man skal havde nyt til 45.000,- plus nyt gulv og rør fordi det gamle fyr sad fast i gulvet.. det blev dyrt og kostede ca. 80.000 i alt. men sådan er det jo, det høre med til at eje. :-)...

  • #21   10. mar 2008 Der er mange faldgrupper...

    utæt tag så det regner ned i lillemor seng
    En vandrør som går i badeværelset
    Punkteret vinduer
    Nedslidt køkken/badeværelse
    osv osv osv osv osv


  • #22   10. mar 2008 yup, vi købte hus for 900.000 og satte nyt køkken i til ca. 100.000 nu har jeg lige lavet bryggers og badværelse, så regner jeg med til sommer laver jeg kældern om så jeg får større garage/værksted, altid dejligt med opvarmet garage/værksted.
    Men det er bestemt ikke billigt, især ikke VVS og El arbejde det koster en langarm.


  • #23   10. mar 2008 Det er IKKE ALTID billigst at eje,,,,
    Men forventer du at blive boende i mere end 5 år,,,er det som regl altid billigst


  • #24   10. mar 2008 Zharr.. sys du skal lukke røven finde ud af hvad du snakker om inden du kæfter op... fordi du er under tøflen ved din kælling er det jo ik ensbetydende med at resten af dk's mænd er det - min mand og jegv er rørende enige om hvad vi har af krav til VORES hus.. så luk nu bare og kom i gang med den opvask..

  • #25   10. mar 2008 Pæn tone :S

  • #26   10. mar 2008 Bimmer~Tøzen - lol fik du lige en hjerneblødning der ?

Kommentér på:
Hvornår kan det betale sig at eje hus?

Annonce