{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.467 visninger | Oprettet:

Ondt i albuen? {{forumTopicSubject}}

Jeg har pisse ondt i min højre albue, lige på knoglen. Hver gang jeg skal læne mig op af et bord, altså på knoglen så gør det ondt, men ikke på venstre!

Og hver gang jeg skal strække min arm, så enten knækker den eller knaser, og det gør ondt! jeg kan strække mine arme så de buer den anden vej, kan ikke lige huske hvad det bliver kaldt!

Jeg styrke træner vægte hver anden dag.. Og har os bemærket at når jeg træner så bliver mine albuer varme.

Hvad fanden er der galt med mig og de skide albuer, nogen der har været udsat for noget ligende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i albuen?
  • #1   27. okt 2012 ring til lægen hvis det så slemt

• #2   27. okt 2012 Tennis albue kunne være aktuelt,.

Er du udsat for samme bevægelse mange gange dagligt? (Nu ved jeg jo ikke hvad du render og rykker i) smiley

• #3   27. okt 2012 Du har hypermobile led...

Syntes engang jeg har hørt, at styrketræning ikke er sundt for hypermobile led, det skal man passe MEGET på med.. og det virker jo logisk nok, da de jo kan "dreje længere over" med risiko for at gå af led den anden vej.. det er jo ligesom et hængsel fx...
    Får du generelt mere ondt, på en dag hvor det blæser og der er koldt, end en dag hvor der er rimelig vejr?
    - For så kunne det godt være begyndende slidgigt... Det er nemt at få hvis man er hypermobil - igen pga det er utroligt nemt at overbelaste ledene..
    Men tag til lægen evt få taget et røngtenbillede smiley

• #4   27. okt 2012 JEg har haft Tennis albue i begge albuer = tabte 15 kg pga længere pause fra træning..

OG det med vejret kan jeg ikke mærke... og det gør ikke ondt, kun når jeg skal læne mig op af et bord eller strække min arm...

Det er heller ikke fordi når jeg træner så får jeg mine arme til at bøje den anden vej. hehhe.. smiley

JEg er automekaniker til dagligt...

• #5   27. okt 2012 Det kan godt tyde på noget inflammation i din albue. Jeg ville anbefale at spise noget fiskeolie (omega3), samt evt noget glucosamin. Der ud over skal du gå helt ned i vægt, og ikke løfte tungt med albuen.

Start med at kør en ca 20 gentagelser med passende lav vægt. Lad der gå en måned, og så hold øje med om "varmen" er gået væk. Træn evt med støtteben.

• #6   27. okt 2012 Jeg har en golf albue.
    Kender nogen øvelser der hjælper.Tror os der findes øvelser for tennis albue.

• #7   27. okt 2012 Øv.. Troede lige det var rødhætte! smiley

• #8   27. okt 2012 Prøv med knibeøvelser i 3x30min......
    Nej gå til lægen, vi kan gætte og gætte men ikke sikkert der er læger her andet end mantadoktoren smiley

Så opsøg egen læge og få stillet en rigtig diagnose.

/Christian

• #9   27. okt 2012 Er begyndt at æde 8 piller fiskeolie og kalk piller... men jeg ringer til lægen på mandag... Skulle ikke undre mig lægen siger tag panodiler!!!

Kommentér på:
Ondt i albuen?

Annonce