{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontanthjælp som hus ejer ?
  • #1   5. nov 2012 Nej, ikke så vidt jeg ved. Der må du næsten ikke eje noget.

• #2   5. nov 2012 Nej må du ikke ,Du må ikke eje eller have noget, der er mere end 10.000 kr. værd.

• #3   5. nov 2012 Korrekt !

• #4   5. nov 2012 Det passer ikke helt. Min kæreste for kontanthjælp da man kun kan være sygemeldt 1år i DK. Og hun står som ejer af huset sammen med mig. Men hvis det kun var hende som ejer kunne det ikke lade sig gøre. Ellers ingen værdig ovre 10.000kr

• #5   5. nov 2012 Men hvis din gæld i huset er større end den vurderede huspris÷10.000, altså sådan at du ville have mindre end 10.000 kr. tilovers efter et evt. hussalg, så tager de ikke huset fra dig. Comprende? Men tag en morgenavisrute, så får du sgu mere, og du bliver ikke smidt på gaden.

• #6   5. nov 2012 nix.... glem det.... du skal teoretisk set sælge huset først, leve af det du fik ud af det og så kan du komme rendende igen smiley sådan lidt grove træk hehe

• #7   5. nov 2012 den regl med du ikke må eje noget er afskaffet.... den gælder ikke i 9800 og 9700 det ved jeg

• #8   5. nov 2012 Belsi .
    hvis du går ind på borger.dk så står der nu at du ik må eje for over 10.000 kr i formue
    https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx?segmentid=e2482b9e-8363-45b2-ac27-0f74d72cee65&MicroArticleId=1208a72f-20bb-47ca-b96c-8317067b88b9

synes det lyder lidt underligt at det ik gælder i lige de post numre du siger som de eneste så ?
    har aldrig været på det så skal ik gøre mig klog på det , men kom sammen med en pige på et tidspunkt som var på det og hun måtte ihvertfald ik eje for mere end de 10.000
    og der prøvede kommunen at bilde hende ind at hun ik ku få det da jeg havde lejlighed og bil , så ringede ind og fortalte dem og det var ligegyldigt da vi hverken var gift eller andet så det kunne de ik sige til hende ,og hun fik så sin kontanthjælp

• #9   5. nov 2012 lasse kan ogsvå være fra sag til sag.

• #10   5. nov 2012 Rune K
    Ja eller har det i værdi i form at bil/motor cykel/sommerhus/aktier/friværdig i hus eller andet

• #11   5. nov 2012 Belsi . hvad mener du lige med fra sag til sag ? de har nogle krav de skal overholde jo
    men kan intet finde med at det er afskaffet i de postnumre du siger hvertfald

• #12   5. nov 2012 Det der er afgørende er friværdien i huset, altså det beløb der ikke er lånt op i husets værdi (meget enkelt forklaret)

Har du lige købt hus, og hele lortet er lånt er det ikke noget problem smiley og det er fra en der har været der smiley

• #14   5. nov 2012 lasse s.. kender da nogen der har fået kontanthjælå selvom de har værdi for langt over 10kg så jo det kan lade sig gøre.-.............!

• #15   5. nov 2012 Mange kontanthjælpsmodtagere skal lige huske , den skal betales tilbage hvis du få den fordi du ikke kan stempel mere , langt de fleste kontanthjælp gøres tilbagebetalspligtig.

• #16   5. nov 2012 Belsi . hvad værdig har de da haft ? altså de må jo godt ha tv indbo og den slags ting , men når det kommer til bil friværdig opsparing og sådan så kan man ikke

havde du noget på at det var afskaffet i de postnumre eller er det bare noget du ved ?

• #17   5. nov 2012 Hvis der er friværdi i huset skal den frigøres først = du skal "spise mursten". Enten ved at optage forbrugslån på pålydende friværdi, eller sælge huset og leve af pengene.

Under Viborg Kommune hedder det sig, at ALLE værdier regnes sammen, dvs. hvis du har bærbar, spillekonsol, fladskærm eller anden elektronik alene for over 10k, så tæller de med i regnskabet. Ergo, der er RIGTIG mange der får afslag!

• #18   5. nov 2012 Nemlig Diosqus , sådan er REGLERNE, hvad der så kan lade sig gøre i de enkelte sager er en anden snak.

• #19   6. nov 2012 Altså,, nu kigger de på den offentlige vurdering som altid er højere end den reele værdi grundet ejendomsskatten. De har ikke rescourcer til at tjekke folks værdier så du udfylder et papir og kommer med kontoudtog som viser hvad du skylder og hvad du har af værdier.

Jeg har været på kontanthjælp over et år med egen bil, mc og hus stadigvæk. Så tro mig der er ingen ben i at få kontanthjælp som husejer. Husk også på at hvis de tvinger dig til at sælge huset skal DE finde dig en ny bolig hvor du ikke er stillet dårligere end i dit hus.

• #20   6. nov 2012 jubidition, det er nemlig rigtigt, og hvis man har et godt lån, så er en lejlighed snart dobbelt så dyr at sidde i , end ens hus

• #21   6. nov 2012 Jubidition , han spørger til reglerne, at du vælger at tilbageholde oplysninger for kommunen ang hvad du ejer, gør det IKKE lovligt, det er socialt bedrageri.

Men som sagt tidligere, der er ikke forskel på reglerne, men forvaltningen er derimod helt forkellig fra kommune til kommune.

• #22   6. nov 2012 Kenneth, hvem sagde tilbageholde? Det er da ikke min fejl at reglerne er som de er. Du har som sådan ret med forvaltningen af pengene. Men der er langt mere i det end du tror. Man kan SAGTENS på lovligvis få kontanthjælp som husejer, bilejer og så videre. Det handler om din gæld i de enkelte ting skal være større end deres salgsværdi.

En anden gang når du kalder folk socialbedragere tror jeg du skal undersøge tingene lidt dybere end at være så skråsikker. Som jeg skrev foreligger der jo regler om at hvis en familie drives på gaden af kommunen skal de genhuses.

• #23   6. nov 2012 Jeg har aldrig kaldt dig bedrager, men nu skriver du at de ikke har resurcer til at tjekke de oplysninger (hvad relavans har det medmindre du snyder ), det er da at opfordre til socialt bedrageri.

Hvis du skylder 100% på dine ting ja så kan de intet gøre, men så ejer du jo heller ikke noget.

• #24   6. nov 2012 Og reglerne er at du skal komme med rigtige oplysninger Jubidition, så om de tjekker eller ej er fuldstændigt ligegyldigt, medmindre du bedrager.

• #25   6. nov 2012 Kenneth, tror du ikke du ligger meget mere i ord end der reelt er ment med dem. Når jeg skriver de ikke har rescourcerne til at tjekke alle oplysninger mener jeg at de ikke har rescourcerne til det. Jeg har aldrig skrevet noget som helst om at undlade at give oplysningerne videre for undlader du får du intet. Det er da logik for burhøns på landet.

Du misser en helt og aldeles væsentlig faktor. Vores verden er i en økonomisk krise og det er i sådan en situation blandt andet kontanthjælpen skal gå ind og hjælpe. Samtidig har det betydet alle værdier er blevet langt mindre værd og mange har belånt huse for at kunne f.eks bygge om eller købe bil og så videre. Alle de ting er faldet i værdi og derfor vil man jo stadigvæk eje selv om man skylder mere end det er værd. Og det er der man som husejer og bilejer med mere kan beholde sine ting og modtage kontanthjælp. Så dine totalt hen i vejret kommentarer synes jeg måske du STADIGVÆK skulle tage til efterretning

• #26   6. nov 2012 Slet ikke, reglerne er simple, du fortæller hvad du ejer og har, og er der plus på kontoen, så er der ingen hjælp at hente.

At du så begynder at snakke om at de ikke har ressurcer til at tjekke op, har INTET med sagen at gøre medmindre man snyder.

• #28   6. nov 2012 Igen udtaler du dig om ting du tydeligvis ikke ved noget om... hvad skulle plus på kontoen have med sagen at gøre... Du må meget gerne finde de regler du mener findes for du må GERNE eje kontanter og så videre uden at blive bedt om bruge dem først. Ellers skal vi alle jo optage lån hos GE moneybank med mere og sættes os totalt i gæld før vi kan få kontanthjælp... i guder du er for viderekommende.

Og nej det handler ikke om at snyde, men om at de har de rescourcer der skal til. Hvis DU vælger at ville bruge den oplysning til at snyde kan jeg ikke drages til ansvar for lige som du ikke kan drages til ansvar for hvis de måtte lave en fejl selv om det har modtaget alt de har bedt om

• #29   6. nov 2012 Jubidition du må ik eje formue på over 10.000 kr
    så det er ikke rigtigt det du siger at hvis du har penge kan du stadig få kontant hjælp med mindre det er under 10.000 kr self

det står også her , kig under indtægter og formue
    https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx?segmentid=e2482b9e-8363-45b2-ac27-0f74d72cee65&MicroArticleId=1208a72f-20bb-47ca-b96c-8317067b88b9

• #30   6. nov 2012 Rune og Lasse, der blev skrevet man ikke have kontanter på sin konto... ikke mængden, men bare kontanter. Det var sådanset for at gå i samme små sko som Kenneth jeg skrev det og udelukkende for at provokere smiley

• #31   19. dec 2012 Tilbagebetalingspligtig kontanthjælp kan man muligvis få, men du kan IKKE modtage kontanthjælp som husejer, ellers er der fusk med i spillet.

• #32   19. dec 2012 det er nu ikke rigtigt. smiley du kan endda eje en bil så længe der bare ikke er decideret aktiver involveret i det.

• #33   20. dec 2012 Du må ikke eje for mere end 10.000, det siger en socialrådgiver jeg kender. Måske hun ikke kender reglerne.

• #34   20. dec 2012 hvordan er det nu med boligpriserne? Hvis vi nu siger du skylder 200.000 mere end dit hus er værd og du har en bil hvor du stadigvæk skylder 50.000 i vil du have en negativ egenkapital. Så jo du må skam godt eje på papiret at du så intet ejer er en anden sag. Men reelt set må du gerne eje. Jeg har skam været den mølle igennem og det var der ikke engang nogen spørgsmål med.

• #35   20. dec 2012 må spørge næste gang jeg møder hende.

• #36   20. dec 2012 Du mener altså ikke bare man er kontanthjælsmodtager, men at der også er en grad? Mere eller mindre...............

• Susanne J
    Susanne J Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #37   9. okt 2013 Sikke i kan ævle bævle.

1. januar 2013 røg jeg ud af dagpenge systemet efter næsten 3 års sygdom og stadig ikke rask. Jeg måtte nu på kontanthjælp. Jeg bor alene i ejet hus, jeg har en bil der nu er 1 år gammel. Jeg afleverede papirerne til kommunen, på hvad jeg ejede. Bl.a. slutseddel på min bil, som ikke er glædfri, på mit hus, som heller ikke er gældfri, og så kontoudtog fra banken over alle konti. I øvrigt er det noget de selv kan se på kommunen hvad man ejer. Ja de kan faktisk gå ind på ens konto og flytte rundt på ens penge, siges der.
    Men alt i alt. Jeg får kontanthjælp. Men jeg har et kæmpe underskud hver måned. Jeg mistede jo 7000 kr. hver måned, da jeg røg ud af sygedagpenge. Jeg kan kun få mere hjælpe til hus udgifter mod at betale det tilbage. Kontant hjælpen skal jeg IKKE betale tilbage.

Håber det gir ro for nogen. Ellers kig på hjemmesiden klemt.dk Den er for folk der er kommet i klemme i det kommunale system. Godt der er nogen der vil kæmpe for et værdigt liv.

• #38   9. okt 2013 Altså det vil jeg også sige er vrøvl med kontanthjælp. Jeg har prøvet at få kontanthjælp trods det ar jeg havde bil og lejlighed?
    Godtnok kun en måned, men alligevel.

• Susanne J
    Susanne J Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #39   16. okt 2013 Der var også en der skrevet noget om, at hvis der er friværdi i end ejerbolig skal dette bruges før man kan få kontanthjælp. Det er både rigtigt og forkert. Man skal som udgangspunkt bruge sin formue først. MEN, hvis man ikke kan lægge sit lån om og få friværdien ud, har man jo ikke pengene og så regnes de ikke med. Der er jo nok ikke mange banker eller kreditforeninger der vil låne en penge, hvis man er på kontanthjælp.
    Man kan vist blive tvunget til at sælge når man har været på kontanthjælp i 6 måneder. Men kan det ikke sælges er der stadig ingen penge at bruge af.

Det korte af det lange er, at vi alle bør stå sammen og kæmpe for et bedre og mere effektiv sagsbehandling i sygedagpenge- og kontanthjælps regiet.

God efterårs ferie

• #40   16. okt 2013 man kan ikke tvinges til at sælge. I så fald skal kommunen stille bolig til rådighed til samme pris og med samme muligheder. Man må ikke stille en borger dårligere end han i forvejen er

Kommentér på:
Kontanthjælp som hus ejer ?

Annonce