{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Hvordan er det med syn? {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg lige sige at jeg intet aner om biler. Derfor spørger jeg så jer herinde...

Min bror har lige købt en gammel saabsaabsaab 90a>i som vi så ville have omregistreret, men fik at vide ved synshallen den ikke kunne blive omregistreret før den er blevet synet.
Han købte den i den tro at der var et år tilbage af syn..

I bilen fandt jeg så en synsrapport hvor der står den er synet d 8 september 2011 på et par andre nr plader end der er på nu..
Men da vi var ved synshallen sagde ham manden at den er blevet kaldt til syn d 26 juli 2012 (på de nuværende nr plader)

For en sikkerhedsskyld tjekkede jeg stelnummeret, men det passer som det skal..

Hvad kan det skyldes den allerede skal synes igen??



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er det med syn?
  • #2   20. nov 2012 1990

  • #3   20. nov 2012 Man kan sagtens køre til syn et år før periodesyn, f.eks. i forbindelse med et salg. Men det ændre ikke på periodesynet. Du kan tidligst periodesyne den et ½ å før den oprindelige synsdato.

  • #4   20. nov 2012 Hvis den er fra 90 skal den også synes i 2012..

    Desværre kan du som køber intet gøre med mindre den er købt ved en forhandler.


  • #5   20. nov 2012 jeg har da hørt fra en synsmand at man ikke kan syne bilen et ½ år før mere.. da der er kommet nye regler igen, ved så ikke om det passer helt. men det ville jeg da gå udfra nå synsmanden siger det smiley

  • #6   20. nov 2012 Ja man ikke synes et halvt år før, mere. Eller jo kan du godt. Men som Christian skriver. ændrer det ikke på det periodiske syn.

    <b>AJay


  • #7   20. nov 2012 er du sikker på det overhoved er den bil som har kørt med de nummerplader som står på den synsrapport fra 2011? evt kom med det nummer, så kan vi slå det op og se om det er den bil, eller du kan selv på nummerpladenet

  • #8   20. nov 2012 Man kan vel bare lave et registrings syn, hvilket burde ændre datoen fra den dag du syner ?

  • #9   20. nov 2012 ... periodisk syn kan tidligst udføres 3 måneder før sidste frist.

    Passede stelnummeret på den synsrapport du fandt i bilen med bilens stelnummer? Eller har du kun tjekket at de nr-plader der sidder på bilen passer overens med stelnummeret?

    Man kunne jo godt forestille sig at sælger, som et tarveligt salgstrick, lige smed en tilfældig synsrapport på en Saab 9000i ind i handskerummet.


  • #10   20. nov 2012 du kan maks syne en bil 2 måneder før sidste synsdato men man kan altid syne en bil ved salg eller konstruktive ændringer men så for man en ny reg attest med den nye synsdato

    periodisk syn er hvert 2. år
    registringssyn kan laves til hver en tid



  • #11   20. nov 2012 lilledan
    hvor har du det fra?


  • #12   20. nov 2012 kan kun råde jer til at få den bil kørt til syn for de nye regler gør at man kan få en bøde på 2000 kroner for at udblive fra syn og bliver den ikke synet og pladerne ikke bliver afmeldt koster det 2000 kr mere og pladerne bliver hentet af politiet

  • #14   20. nov 2012 Har snakket med en del forskellige synsmænd.
    Nogle siger jeg bare kan lave et registringsyn, andre siger jeg skal lave et registrings syn, og omrigistrer til mig selv og andre siger jeg kan lave synet men skal sælge den inden for en måned, og få den omrigistreret ellers går den tilbage til den gamle syns dato


  • #15   20. nov 2012 Stavefejl kan forkomme smiley

    Vil gerne have synes min starlet nu her!!
    Men den skal først synes til april

    Har så været ude og snakke med forksellige synsmænd og de forskellige siger:
    1: Du kan sagtens lave et registringssyn, og så ændres datoen, sådan af den først skal synes om 2 år igen.

    2: Du kan godt lave et registringssyn, men så skal det være i forbindelse med salg, og bilen skal være omrigistreret inden for en måned, ellers vil bilen stadig skulle synes til april

    3: Du kan godt lave et registringssyn på din bil, men det kræver af du omregistrer bilen efter syn, hvem du omregistret til er lige meget, du kan evt også omregistrere til dig selv.

    Håber det er lidt nemmere af forstå smiley
    Vil bare gerne have bilen synet nu her så jeg ikke kan bøvle med det næste år


  • #16   20. nov 2012 Andreas:
    De kan jo ikke få den omregistreret, så er den i ham i købte den af´s nummer, så er det da bare med at stille den ind med de plader og lave i 2 måneder og så syne den og så får ham i købte den af en "dummebøde" på 2000 ind af brevsprækken og så kan i afmelde/omregistrere den smiley


  • #17   20. nov 2012 Stelnummer passer.
    Men den har fået nye plader siden den blev synet i 2011

    Så stelnummer fra rapporten og den nuværende registrerings attest er ens.
    Men nr pladerne forskellige


  • #18   20. nov 2012 Min bror købte bilen til mig i den gode mening at jeg ikke skulle køre scooter nu her i vinter da jeg er højgravid (med 8 uger til termin) han købte den af en kammerat, men bilen står i hans fætters navn, som er taxa chauffør.. (sorry det er indviklet)
    Nå men som sagt kan vi ikke få den omregistreret.

    Bilen er købt til skrotpris men vi står nu med en bil vi ikke engang selv kan skrotte da den står i en anden mands navn.. (har fået at vide man ikke bare kan skrotte den)


  • #19   20. nov 2012 ja peter de siger 8-10 uger men nu var det jo også den 26 juli den var indkaldt til

    men nok om det


  • #20   20. nov 2012 Hvor står det med 10 uger?
    Har nemlig diskuteret det med min far da det trådte i kraft.
    Havde min e21er jeg først fik synet en måned efter da jeg fik den ned af liften igen, der skete der igenting, mens min far fik en 3mdr. efter da han synede den.


  • #21   20. nov 2012 Så må kameratens fætter jo køre med ned og skrotte den. Kender ingen der vil skrotte på en fuldmagt... Periode syn kan kun ske når bilen er indkaldt. Ellers er det et registrerings syn. Indkaldelsen kommer 7-8 uger inden sidste frist.

  • #22   20. nov 2012 Peter R. Hvis du bliver stoppet af Politiet bare 1 dag over, får du bøde på 2000,- plus de tager plader. Så det er nok lidt dumt at gamble med de 10 uger...

  • #23   20. nov 2012 Peter. Er muligt, jeg kunne ikke engang skrotte eks konens gamle polo, uden hun var med. Her i Kolding går den sgu ikke smiley


  • #24   20. nov 2012 Brug dog de 400kr og kør den til syn er bilen synet for under.1 år soden er det begrænset hvor meget den kan fejle

  • #25   20. nov 2012 Dennis J:
    Hov! Det var sgu en tastefejl... Forbandede fede fingre. Min fejl...
    Andreas har ret i at det er 2 måneder. Har det fra en kammerat som er synsmand.


Kommentér på:
Hvordan er det med syn?

Annonce