{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontant på DR1 iaften
  • #1   22. jan 2013 Hvorfor undre det mig ikke at PSA koncernen's lort brænder sammen.. De franskmænd ryger sku for mange baguettes.

• #2   22. jan 2013 purpurs? Siger du at diesel biler ikke har godt af at fx køre til Østrig ??

• #3   22. jan 2013 Læs nu hele annoncen inden i skriver at det kun er folk der køre korte ture osv.
    Det er bundkarets udformning der er årsagen til at lige den motor de nævner giver problemer.

• ImperialEagle
    ImperialEagle Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 76
    #4   22. jan 2013 PENDS

selvfølgelig har de det. sikke noget bras purhus kommer med.

Det er vigtigt ved en diesel bil at man kører lange ture så det ikke er kolde start man laver hele tiden.

på den anden side , har man så haft en lang tur skal man lade bilen stå i tomgang i 1 min for at køle turboen. det er der folk laver fejlen.

• #5   22. jan 2013 Ikke fordi jeg vil tage nogens parti, men nu dels den Ford der er omtalt med en regning på 16000 kr bilen er 5 år gammel og der står heller ikke noget om km andet end ar han af afhængelig af den , må ikke han fyre den af med kold motor når han sætter efter dem der køre over grænsen smiley

• #6   22. jan 2013 Fejlen er nok nærmere, at de skifter for sjældent olie og filter. de fra fabrikken givne serviceintervaller er ikke gode nok - især ikke hvis man kører mange korte ture. Skifter man olien ofte nok, så kommer der ikke alt det slam og baj i bunden af bundkaret.

• #8   22. jan 2013 Haha vogt udover lige 1,6eren så er psa hdi motore skudsikre og generelt er deres motorere solide.

• #9   22. jan 2013 Nulle M: det er vel ikke bare efter lange ture man skal holde et minuts tid. Det er vel ligeså snart man gir gas at den skal falde til ro.

• #10   22. jan 2013 Hvormange mennesker, som kører turbo, ser i holder og venter 1 minut med at slukke motoren? Er der ikke turbo på næsten alle nye Golfer osv? Der er sgu da nærmest INGEN, som gør det. Tror de nye biler må kunne tåle at lade være - eller kunne de jo ikke sælge bilerne i praksis. Ingen mennesker gider da sidde og vente 1 minut i tomgang før de slukker - kun nørder, som os.

Jeg ved godt det har noget at sige - men hvis det var SÅ vigtigt i de nye biler ville man jo få det at vide af sælgeren inden man forlod pladsen med den nye bil - og det ville stå med rødt på 1. side i manualen.

• ImperialEagle
    ImperialEagle Tilmeldt:
    dec 2012

#11   22. jan 2013 erling.

1min er vigtig når turboen er varm. så det afhænger meget af din kørsel.

• ImperialEagle
    ImperialEagle Tilmeldt:
    dec 2012

#12   22. jan 2013 Ny bruger.

du har ret . mange gør IKKE: nok også derfor levetiden på dem ikke er ret lang og folk kaster penge på turboer.

jeg køler mine altid af inden slukketid.

• #14   22. jan 2013 Førhen fik turboen ingen smøring hvis man bare slog motoren i stå. Ved ikke om det er sådan på nye motore?

• #15   22. jan 2013 folk køber diesel uden at have kørselsbehovet til det.. det er det der er problemet.. uanset mærke...

• #16   22. jan 2013 Læs nu hvad Kim skriver og læs her citat fra en avis i dag ""En turbo er ikke normalt noget, man skal have skiftet. Men lige på denne bestemte motor har der været store problemer, fordi bundkarrets udformning gør, at det kan være svært at få den sidste olie ud af motoren. Bundproppen sidder forholdsvis højt. Men der er andre, der har udviklet et andet bundkar," forklarer Jacob Mortensen.

"Problemer kan opstå, i takt med at olien nedbrydes. Det betyder, at affaldsstoffer og slam i mere eller mindre grad kan blokere smørekanalerne. Det svarer lidt til en blodprop," forklarer Jacob Mortensen.

Med nedsat smøring stiger belastningen på lejerne i turboen, så den i værste fald kan brænde af.

"Og så hjælper det ikke meget, at værkstedet monterer en ny turbo, hvis man ikke har fjernet årsagen til problemerne. Bundkarret skal af, olieslammet skal fjernes og si og oliefilter skal skiftes. Ellers kan man blive ved med at skifte turbo," siger Jacob Mortensen.

Overhold serviceintervallerne

Og som regel er der kun bilejeren til at betale.

"Disse skader sker typisk, når garantien er udløbet. Hvis man lige har købt bilen som brugt, er der en reklamationsret, og i nogle tilfælde tilbyder værksteder en kulance. Men det er ikke noget, man har krav på," siger Jacob Mortensen.

For at nedsætte risikoen for at få problemer med turboen er det vigtigt at få lavet service på motorerne.

• #17   22. jan 2013 Sikke mange "kloge mennesker" der har en mening om dette.

Hvorfor mon Ford har udsendt en service bulletin om emnet til deres værksteder i landet?

En motor, uanset om det er turbo eller ej, skal falde til ro efter at have været fyret af før man slukker den.
    Hvis man har kørt sin turbo-diesel maskine roligt og behersket over de sidste 5 km af sin 100 km tur, så er der intet skadeligt ved at slukke den når man holder stille.

• #19   23. jan 2013 Hvor mange omdr.min går en turbo egentlig, i tomgang f.eks.

Kommentér på:
Kontant på DR1 iaften

Annonce