Kontant på Dr1 - kompensation {{forumTopicSubject}}
Sad lige nu og så kontant på Dr1.
Det er om passagerer som bliver snydt hvis de ikke selv er skyld i at de bliver forsinkede, men på grund af flyselskaberne.
For lidt over 1 år siden der skulle jeg afsted om aften ved 21-22:00 tiden. En ansat på flyet dukkede ikke op og alle passagerer måtte bookes ind på et nærliggende hotel, og vi kunne derfor først komme afsted næste morgen. Vi fik dog lidt penge tilbage. I mit tilfælde var det 1 dag jeg mistede, og det var 14 dage jeg skulle afsted. Så beløbet fra min flybillet blev divideret med det antal dage jeg skulle have været afsted, så da jeg kom hjem fra ferien 14 dage efter, der havde jeg modtaget et en check med 200 kroner, eftersom billetten kun kostede knap 3000 kr.
Men hvis det er sandt hvad jeg så i kontant, så var jeg berettiget til op til ihvertfald 600 euro, som jo er mere end hvad selve min billet kostede.
Gad vide hvor hurtig man skal være hvis man vil søge om kompensation, for det er da på ingen måde fair at man næsten skal vente 10-12 timer før man kan komme afsted igen.
Jeg havde vekslet penge til valuta og intet kort medbragt, så jeg stod med udenlandske penge som jeg ikke kunne benytte mig af i Danmark. Så selvom jeg fik et fint lille værelse, så stod jeg uden mad og drikkelse indtil næste morgen hvor der var morgenmad.
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Indenfor EU
Hvorfor skulle det så ikke kunne lade sig gøre udenfor EU?
http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/tema-om-rejser/dine-rettigheder-under-rejsen/s%C3%A6rlige-rettigheder-ved-flyrejser
Flyrejsen var ca 12 timer forsinket (hvis ikke mere) og rejsetiden uden mellemlandning var lige omkring 10 timer.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Hvem pokker har dog sagt at turen gik der til?
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Finde en 3 år gammel tråd for at få en grund til at oprette sig og reklamere for eget firma.
Not!
Fik du læst reglerne da du oprettede dig?
Kontant på Dr1 - kompensation