{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

bygningskonstruktør hjælp {{forumTopicSubject}}

hej jeg er lige gået igang med andet semester som bygningskonstruktør, og vi er startet på vores tværfaglihe projekt,
skal nu igang med at lave rum analyser/rumkrav, og leder efter en model til at sætte ting ind i, men kan ikke finde sådan en,? er der nogen der kan hjælpe, eller fortælle mig hvad der skal med i sådan en krav liste, så kan jeg selv lave et skema??
på forhånd tak:P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bygningskonstruktør hjælp
  • #1   24. jan 2013 kommer helt an på hvad du skal lave analyse af? Det kan være med hensyn til ventilation, lys, temperatur, antal mennesker osv.. Alle konstante regler der har med ventilation at gøre kan du finde i CR 1752. Måske du også kan finde lidt inspiration deri.

  • #2   24. jan 2013 Det er et Fælleshus vi skal lave, hvori der er fællesrum toilett kælder butik og udstilling, men tak for svaret jeg søger videre, havde et fint rumskema sidste år, men havde gemt det på et forkert drev og det drev har It folkene formateret her i ferien:)

  • #3   25. jan 2013 Okay, jeg er uddannet arkitekt, og vores rumskemaer er oftest de mere bløde værdier, frem for de hårde facts. Men hvis det er et fælleshus er personbelastning i hvertfald meget vigtigt, mht. hvor mange toiletter, handicap toiletter, adgangsforhold, brandkrav, konstruktion osv. Det meste kan findes i bygningsreglementet. Desuden er komfort også vigtigt, som er postet i den tidligere nævnte smiley

Kommentér på:
bygningskonstruktør hjælp

Annonce