{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde alder?
  • #1   26. jan 2013 Vil gætte på ca 10-13 år hvis den får den rigtige kost og det motion den skal ha samt at den komme til sine dyrlæge tjek smiley


  • #2   26. jan 2013 Rottweiler, under 10 år og som brugshund endnu mindre, 7-8 år.

  • #4   26. jan 2013 8-10 år .... Alt efter brug.

  • #5   26. jan 2013 Efter race beskrivelsen mener jeg de skriver 6-8

  • #6   26. jan 2013 Min er halvt Rottweiler og halv Amstaff... Og er verdens bedste hund, og er opdraget som en hund skal opdrages... Desuden er han verdens største pivskid. Der er mere hund i hundekiks... Så dræber / Muskelhund haha. Verdens største joke. Han er 5 år nu og blir behandlet som blommen i et æg. Men frygter hver gang jeg tænker på hvornår han skal væk... Og har lige set Frankenweenie i aften... Min hund er min bedste ven. Og samtlige personer her på BG kommer med hver sin mening på leveår. Og nogen siger mindre leveår som brugshund??? Hva fanden er en brugshund? mongol siger jeg bare. Hvis folk ikke ved hva de snakker om hvorfor så spilde deres og min tid... Konkret svar er hva jeg søger, ellers ringer jeg sku til en dyrlæge...

  • #7   26. jan 2013 Cirkeline??? Hva Fuk? 4 - 16 år.... Så kan du ligeså godt skrive 1 - 100 år dumd ass

  • #8   26. jan 2013 Perfekt hehe... Min dejlige hund er også kun en 5 år gammel hvalp der spæner konstant rundt og leger med alt den kan få fat i... Plus den løber hurtigere end lynet... Min hund er bare en total madglad familie hund alle elsker...

    profilbillede
  • #9   26. jan 2013 98117400 - Det er en dyrlæge i ålborg..

    Men der jo ingen der kan spå om fremtiden, og slet ikke med en blanding..

    Det lyder til at det er dig der ikke ved hvad du snakker om.
    1: siden du på en bilrelateret side stiller et spørgsmål om hunde.
    2: siden du ikke ved hvad en brugshund er. Fx. en politihund, en vagthund som kommer med på patrulje, en jagthund, osv. (hunde som lever et hårdt liv og bliver 'brugt' hver dag)

    Men her er da lidt taget fra hunderacer.dk
    Forventes liv for en american staffordshire terrier er 9 til 15 år
    Forudsigelse år at leve for en rottweiler er 10 til 12 år.

    Så hvis jeg var dig ville jeg gå ud fra det mindste, 9 år og alt derudover er bonus. smiley

    Men ring hellere til 3-4 forskellige dyrlæger og regn så gennemsnittet ud, de har ikke andet at lave end at snakke i telefon om sådan nogle store og vigtige spørgsmål....
    Hvad skulle det dog være? At redde liv?

    Dit spørgsmål er vigtigere..!


  • #10   26. jan 2013 Mongol siger jeg bare ?

    Ganske simpelt. En brugshund er en race der har et formål. F.eks en schæfer der går spor, eller en hønsehund der bruges til jagt.


  • #11   26. jan 2013 Som ovennævnt.. Brugshund = arbejdshund.. En sofa-hersker lever sjovt nok ikke et lige så udmattende liv.. Som en slædehund der trækker en slæde mere eller mindre dagligt.. Måske du skulle buge mere tid, på at lære simple begreber om hunde, istedet for at udbasunere din hunds liv, billeder osv.. Det ikk hundegalleri.. Desuden, du har ikk svaret. så hvorfor kommentere? ..


    De fleste "nusse-hunde".. Bliver 10-13 år gamle. smiley Mindre racer bliver generelt ældre. Men labrador/goldenretriever og op, bliver 10-13 normalt. Så kan specifikke racer så have medfødte skavanter, som fucker deres gener op, hvilket betyder gennemsnittet bliver ødelagt, af død igennem sygdomme. Er en race kendt for lad os sige kræft. Er gennemsnittet måske 8 år.. Fjerner man muligheden for kræft.. Ville den nok nærmere være 11-12 år. (Altså.. Indenfor "rigtige hunde".. Tæppetissere og taskehunde er ikk hunde IMO..)


  • #12   26. jan 2013 Okay okay men ja jeg spørger om hunde på en off-topic bilgalleri side fordi jeg ikke lige vidste hvor jeg ellers skulle spørge... Og det var også kun for at få en idé... Men hvorfor skulle nogen dog tro at der var tale om en brugshund??? Man bruger vel ikke et gadekryds som mit til jagt, hønsehund, politihund eller vagthund eller hva folk nu drømmer om... Min hund er ulovlig fordi nogen mener det er en "dræberhund" Men det mener jeg ikke. Og det ville alle andre i hele DK der mødte den heller ikke mene, eftersom det er en total baby hund fordi den er opdraget ordentligt... Desuden er den født før den regel trådte i kraft, så vil gerne møde den person der mener noget andet hehe...

    profilbillede
  • #13   26. jan 2013 Søren... Giv ikke mig skylden smiley ... Jeg stiller et, efter min mening normalt spørgsmål og straks er der 15 forskellige personer som pludselig er ekspert i hunde... Hvis jeg vidste at spørgsmålet ville være så svært at svare på havde jeg aldrig stildt det... Ledte bare efter et konkret svar. Ikke 15 forskelige bud...

  • #14   26. jan 2013 Og nej det er ikke hunde galleri... Men det er stadig Off-Topic. Hvis folk ikke ønsker at svare, er der ingen der tvinger dem hehe

  • #15   26. jan 2013 Ikke for at genere men jeg studser sq lidt over din udtalelse.

    "Og nogen siger mindre leveår som brugshund??? Hva fanden er en brugshund? mongol siger jeg bare. Hvis folk ikke ved hva de snakker om hvorfor så spilde deres og min tid... "

    Meeen .... En Rottweiler hører ind under det, man kalder en brugshund. Den er oprindeligt avlet til at hyrde og senere til vagt/politiet i mange lande.

    Dejlig blanding du har .... En Rottweiler vil typisk blive ca 9- 10 år, men et kryds bliver ofte ældre. Og ud fra et skøn, så vil jeg mene at dit mix sagtens kan blive 10-13 år gammel.

    Jeg har selv altid haft brugshunde og den forrige var en slædehund. Den blev 13 år og var frisk til det sidste. (Blev aflivet pga. kræft). Nu har jeg schæfer.

    Håber at du kan bruge mit svar til noget .....


  • #17   26. jan 2013 X3M Det du skriver nu, er nok det jeg har haft mest glæde af. Men hverken Rottweiler eller Amstaff har mig bekendt været til nogen nytte i DK, i hvert fald ikke mere. Schæfer er den hund jeg er vokset op med og er helt klart min ynglings hund... Og også den de bruger både til politihund og narkohund i dk... den hund jeg har nu stod mellem mig eller aflivning som 3 årig... Så jeg tog charmetrolden til mig... Ville bare gerne vide hvor længe mig og guldklumpen ca kunne være sammen hehe. Men håber på de 10 - 13 år. Må jo bare se tiden an


  • #18   26. jan 2013 Tak David B. Først med tiden finder man jo egentlig ud af at menneskets bedste ven ikke altid vil være der selvom man ønsker det... Så håber så mange år som muligt


  • #19   26. jan 2013 Jeg bliver nødt til at rette liiidt på dig igen.

    Rottweiler er stadig en brugshund, og den kan faktisk kåres i Dansk Politihundeforening.

    (Hvor min egen schæfer selvføligelig også er trænet).



  • #20   26. jan 2013 Han bliver omkring 10 vil jeg skyde på men en flot hund er han smiley
    Har lige selv måtte få aflivet min gamle hund han fik organ svigt i stort se alle organer.... En sidste hyldest til muffe!


    profilbillede
  • #21   26. jan 2013 Alt over 10 år er foræret , så kommer det selvfølgelig an på hvad for et liv du har givet den eller får , mange folk køber simpelthen den forkerte race , og så er det jo så nemt at finde ud af hvilke hunderacer der passer til én eller familien.

  • #22   26. jan 2013 madglad? vil det sige , at du fodrer den med de madrester den nu kan få fat i? fordi sådan lyder det. - hvis det er tilfældet. kan du nemt ende med at trække nogle år fra alderen. Da man ge propper deres hund med alt mulig mad, uden at tænke på hundens bedste. - Rigtigt doseret hundefoder er den eneste vej.

    Og din hun skulle ikke være "ulovlig" hvis den er 5 år, men "ulovlig" at anskaffe sige nu efter loven er lavet om., MEN den skal dog føres i snor som alle andre hunde, og der er stor sandsynlighed for at den også skal have mundkurv når i er ude på tur.


  • #23   26. jan 2013 Okay efter dette emne må jeg sige at jeg ikke rigtig er blevet klogere. 10 forskelige personer har 10 forskelige holdninger. Jeg må tage det som det kommer, og det er nok også bedst at det bliver sådan. Og ja min hund får en del tørkost hver dag plus resterne af aftensmaden. Det eneste jeg passer på med er at han ikke bliver for tyk... Ellers giver jeg ham hvad som helst... Han er en del af familien og han skal have det bedste... Og jeg blir sur hvis nogen skal spille bedre vidende... Sidste hund jeg havde var en Schæfer og han blev 16 år. Regner ikke med min nuværende hund blir så gammel men jeg kæmper for det...

  • #24   26. jan 2013 bedre vidende? det er generelt en fejl at give sin hund rester, da meget af det mad du spiser ikke har noget næring i sig for hunden, og andre ting er direkte dårlige for en hund at spise. f.eks noget som mange har som en del af aftensmaden... kartofler og løg er giftige for en hund at spise.

    siger ikke at du gør det, men andre giver deres hund rosiner, vindruer og chokolade også.. altsammen giftigt for en hund.


  • #25   26. jan 2013 Jeg har en blanding af Schæfer og Husky, som der er 15år og 4
    Mdr ..... Ham var der fuld skrald på indtil han var 14år og 3 mdr...

    Har spist det samme som os og har været ude og cykle 2 længere ture hver dag , plus de daglige 4 lange gåture og selvfølgelig løbe rundt i haven når der ikk gåes ture

    Han er stadig til sjov og ballade ,han kan bla vise tænder på kommando


    profilbillede
  • #26   26. jan 2013 Det er ikke et forkert sted at spørge, jeg er uddannet hundetræner, dog kvalificerer det mig ikke til at være vidende om alting omkring hunde, men lige Rottweiler har min personlige interesse, derfor har jeg læst en del om dem, f.eks. er den opkaldt efter byen hvor romerne stoppede deres felttog, en tysk by ved navn Rottweil, hundene blev brugt til at drive og vogte deres kvæg på togtet.
    Har også en del venner der har haft racen, de fleste er desværre ikke blevet ret gamle, helt ned til 5 år.
    Men se da lyst på livet, tag ikke sorgerne på forskud, det giver bare sådan en trykken oven i hovedet.


  • #27   30. jan 2013 Hvis alt hvad folk har skrevet er bud, hvordan forventer du så noget konkret? 9/10 skriver i stil af 8-13 år.. Er det ikke rimelig konkret? smiley Et menneske bliver jo også imellem 75-85 i gennemsnit i DK vel? Havde du regnet med at få et svar der lød "11år 4 mdr og 5 dage" Eller hvad? :b

    Og misforstå mig nu ikke, jeg har intet imod "muskelhunde".. Men den gamle med "se jeg har et billede hvor han/hun ligger på ryggen og ser sød ud. Så den vil aldrig kunne gøre noget". Er jeg godt træt af, samme billeder kan fås af løver, tigere osv. osv. Og det gør mig små nervøs, når ejere af hvilken som helst hund, tænker sådan.. Hold nu bare fast i, at du/i er gode opdragere, som kan kontrollere racen. Og er opmærksom på tegn der viser det måske kan gå galt en dag. Ligesom det kan med alle andre hunde. Du har en hund avlet til at hyrde, og derfor også har gener der gør den vil beskytte flokken fysisk, hurtigere end en golden retriever vil fx. Og det skal man være opmærksom på.. Længere er den ikke. (: Ellers, held og lykke med det. Og håber din hund får et godt, langt og sundt liv.


  • #28   30. jan 2013 Der har været flere Rottweilere i politistyrken, men det er sjældent, den er sgu nok for farlig for diverse BZerer og andre udskud der ikke gør hvad policen siger.

Kommentér på:
Hunde alder?

Annonce