{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Blive elitebillist som teenager {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og tænkte på en ting.
Hvis man som 16 årige får sig at kørekort til en knallert 30'er og forsikrer den i sit eget navn til man er 18 år, er de så muligt muligt at være elitebillist som 19-20 årige, hvis man i den periode hele tiden har et eller andet forsikret, som kunne være en 30'er knallert, en billig bil når man runder 18 år, en billig MC scooter eller ligende? Eller fra hvornår gælder det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blive elitebillist som teenager
  • #1   22. mar 2013 knallert og bil Forsikring er ikke det samme

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #2   22. mar 2013 Jo du kan da også bare købe en cykel som 11 årig og forsikre den og så du elitebillist den dag du fylder 18 ikk !

• #3   22. mar 2013 Hvad så med MC scootere, at have sådan en forsikret, stående i skuret og bare benytte den til sjov og spas uden at have nummerplade på og ligende? smiley

• #4   22. mar 2013 nej desværre du optjener ikke det der hedder ancilitet ved en 30´er scooter kun ved en 45´er scooter og skal du jo ha bil kort til alligevel jo plus at vælger man og ha sådan en stående som 18 fx tjener den kun 50% op iforhold til en bil fx køre et år i bil som 18 = et års ancilitet men har du en 45´er scooter er det kun 6 måneder

• #5   22. mar 2013 Jeg fylder snart 22 år så drop ligegyldige og smarte bemærkninger. Dette er blot et spørgsmål fordi jeg var nysgerrig smiley

• #6   22. mar 2013 Du kan ikke begynde at "optjene" år før du er fyldt 18 år.

Knallert kørekort og kørekort til bil/MC er to helt forskellige ting.

Herudover så skal du ikke regne med at forsikringen falder drastisk når du bliver 21, da du stadig er en ung bilist og derfor i høj risiko gruppen.

"Elitebilist" stemplet er ikke hvad det har været.

• #7   22. mar 2013 Din profil siger du er 26? smiley

• #8   22. mar 2013 Martin

Og mit navn siger jeg er swag smiley

• #9   22. mar 2013 I forhold til Danmarks generelt latterligt høje kasko priser falder det faktisk temmelig drastisk, hvis man bliver elitebillist som 21-årig. Der er i visse tilfælde op mod 50% prisforskel

• #10   22. mar 2013 I følge Urban Dictionary betyder det bl.a. "lille pik" smiley

• #11   22. mar 2013 Den eneste måde nu er at finde en gammel cougar der vil have dig, vupti så er der billig forsikring! smiley

PS: Det går muligvis udover din mødom!

• #12   22. mar 2013 Per Veerst. Du har fuldstændigt ret smiley ( egen erfaring)

• #14   22. mar 2013 Per veerst og jimmi.? i skal lige huske at sige at han skal bo med hende i en periode os.. i mit tilfælde 6 mdr..

• #15   22. mar 2013 Jens a..Ja eller bare flytte bilen over i hendes navn. smiley Har dog selv en bil i mit eget navn og 3 i hendes..

• #18   22. mar 2013 Morten D : så vidt jeg ved, medmindre reglerne på det punkt osse er ændret, så må man gerne ha forsikring i forældres navn, så længe du bor hjemme under samme tag som dem og har adresse der, og vidst nok osse står som bruger af bilen smiley

• #19   22. mar 2013 Jesper : nårh okay, så er det nok blevet ændret siden jeg sidst hørte om det, for da jeg i starten skulle ha forsikring fik jeg nemli at vide at så længe jeg boede på samme adresse kunne jeg godt kører i forældres navn, men dog ikke optjene noget ved det, men okay det er så osse 6 år siden så der er nok blevet strammet godt op smiley

• #21   22. mar 2013 Man kan kort sagt blive elitebilist på to måder som teenager:

- Find sammen med en ældre kæreste og vælg et selskab, der accepterer overførsel af anciennitet.
    - Find et selskab, hvor man kan forhandle sig til det. Det er jo ikke reguleret ved lov, så selskaberne må for så vidt gerne give én elitestatus med det samme.

• #22   22. mar 2013 Lav en bilforsikring, en livsforsikring og en fritidsulykkes forsikring i det samme firma, så kan de være til og snakke med smiley

• #23   22. mar 2013 Man skal som regel også have en indboforsikring og en villaforsikring, før de sådan for alvor er til at snakke med. Jeg oplevede i hvert fald, at jeg pludseligt kunne få langt billigere forsikringer efter vi byggede hus.

• #24   22. mar 2013 Morten D
    du er da den største regelrytter jeg har hørt herinde smiley haha, er du bitter over dine forsikrings priser ? siden du går så meget op i de andres fusk

• #25   22. mar 2013 Er man "regelrytter", bare fordi man objektivt beskriver, hvordan reglerne hænger sammen? Som jeg ser det, er der da ingen tegn på, at Morten har "ondt i røven" over noget. Men jeg kunne til gengæld ikke se, der skulle være noget i vejen med det, hvis han havde - det er da noget svineri.

• #26   22. mar 2013 dengang min kone blev 18 købte Svigerfar en gammel motorcykel som bare stod og samlede ancinnitet. så da hun blev 21 havde hun 3 års ancinnitet da hun købte sin første bil.

det syntes jeg var meget smart smiley

• #27   22. mar 2013 J sku glad for at min bil er forsikret his lb forsikring.. forstår ik hbordan folk kan få forsikret deres biler så billigt. J har 3 års anncinitet skadefri kørsel og betaler 11000 hos LB.

• #28   22. mar 2013 Dengang min kæreste skulle have sin første bil, overtog hun mine dengang 5 års anciennitet. Det synes jeg var smart smiley

• #29   22. mar 2013 Mener faktisk at hvis du har traktorkørekort, at du så optjener anciennitet allerede som 16 årig... Men det er ikke noget at jeg vil læge hovedet på blokken på

• #31   23. mar 2013 Morten D : jeg valgte jo så osse at få bilen i mit eget navn allerede fra start og tog i stedet respekt for fart kurset, og har nu 6 år accenitet, og tager jeg et kursus mere som jeg snart skal til 600 kr, kan jeg få et par år mere og blir derved elitebilist som 24 årig smiley
    Men jeg mener bare at jeg spurgte dengang jeg første gang ringede rundt til forsikringer og spurgte hvordan og hvorledes med forældres forsikring at det godt kunne lade sig gøre så længe man boede hjemme, var kun derfor jeg skrev det smiley så ingen "crime rider" her smiley

• #33   25. mar 2013 hehe bare helt iorden, så er vi vidst enige smiley

• #34   28. mar 2013 vis i siger det er ulovligt? hvordan kan det så være at min far og mig, lige har fået afvide, af vores nye forsikrings selskab at vis jeg bliver boende hjemme de næste 5år så kan jeg køre min bilforsikring i hans navn og stadig optjene accenitet?

• #35   28. mar 2013 Det må i så fald være fordi du står som bruger - eller alternativt har et godt forhold til selskabet.

Der er ikke noget ulovligt i det, hvis man forklarer selskabet det, som det er. Det er først ulovligt, hvis man SIGER, det er farmands bil, men det REELT er ens egen.

• #36   28. mar 2013 okay tak for svaret.. så kan jeg bedre forstå det smiley

Kommentér på:
Blive elitebillist som teenager

Annonce