{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat løbe sig selv ihjel..
  • #1   28. mar 2013 Glidecreme.. smiley
    Men så ska den ikk løbe nogen stedet..

• #2   28. mar 2013 Sindssygt overhovedet at nævne et sted hvor folk kunne finde på det.. ville personligt få folk til at løbe sig selv ihjel hvis jeg så nogen gøre sådan.

Brug påsken på at arbejde på huset som vi andre gør i den her tid.. eller fuske lidt.

Der er mange muligheder afhængig af din situation. Jeg skal bruge det meste af tiden på at skove brænde og skrue bil ..

• #3   28. mar 2013 Katte ska ikk pines sådan.. De ska bare rammes med bilen et par gange..
    Og så ska den en tur i bilvask..

• #4   28. mar 2013 Ørbæk - du har vidst fået det forkerte ben op i sengen her til aften hva? smiley

• #5   28. mar 2013 Nope, sidder netop nu ved siden af 3 katte til et par tusind stykket, plus en vagthund.. jeg er bare et dyre menneske smiley

• #6   28. mar 2013 Casper - jeg troede du var en af de fornuftige bg'ere herinde (:

• #7   28. mar 2013 Katte er et lorte dyr..

Så vil man ae den og så efter 30 sek finder den pludselig ud af at nu vil den rive ens hænder til blods som tak..

Det sker ALDRIG med en hund.. Ergo katten er et lorte dyr..

• #8   28. mar 2013 casper - gær er svampe.... smiley spændende!!

ørbæk - jeg har intet imod dyr smiley

• #9   28. mar 2013 Det har flere herinde åbenbart, eller også er de så meget under tøflen at de må udøve magt på anden vis smiley

• #10   28. mar 2013 Syntes du skulle tage en ordenlig klump sennep (den stærke), dernæst skal du fyre din sennep indsmurte pølsefinger durk op i møtrikken på dig selv. og så ellers løbe en skøn lang måneskinstur. God fornøjelse.

• #11   28. mar 2013 Pfffffffft Casper fornuftig haha smiley

• #12   28. mar 2013 vældigt sjovt at se nogle folks reaktioner på uvirkeligt syge ting smiley

• #13   28. mar 2013 Casper - det var da trods alt rart at høre (:

Skinelynet - Hørt !!!

• #14   28. mar 2013 havenissen - jeg føler mig med det samme ramt.. på trods af det bare er et for sjov indlæg, ved jeg at drengebørn herinde ville kunne finde på det, fordi det er hvad de kan have magt over.. (:

• #15   28. mar 2013 Ja, søm poterne fast, og så igang med glidecremen, hvis det skal være lidt kinky, så hiver du tænderne ud med en tang og starter i den ende..

• #17   28. mar 2013 .. - Jeg er glad for vores katte sover inde, og har en hund til forsvar .. (: - og mig smiley

• #18   28. mar 2013 Ørbæk - jeg er skam også dyreven, men har en forskruet tankegang, det er bare pjat og pjank, kunne aldrig skade et dyr.. Bare rolig.. smiley

• #19   28. mar 2013 Min holdning som udgangspunkt herinde er at folk er totalt forladte for fornuft. Men man møder jo nogle gange nogen herinde med hovedet rigtigt skruet på .. heldigvis da..

• #20   28. mar 2013 Casper du ødelægger den lidt nu.. (:

• #21   28. mar 2013 Jeg elsker også dyr..

Og når jeg rammer en kat med bilen er det næsten aldrig med vilje.. Så bare rolig.. smiley

• #22   28. mar 2013 H Skov - med en swift kan jeg godt forstå du er sur på verdenen (:

• #23   28. mar 2013 Dem er jeg ikke vokset op med .. men har lært at omgås dem med tiden.. men de kan sku være nogle sindssyge krikker smiley

• #24   28. mar 2013 hmmmm den kører også på babooooooooooooom

http://www.baboom.dk/forum/sundhed/226219-braendende_roevhul

• #25   28. mar 2013 Ørbæk

Den er godt nok solgt.. Men vil hellere kører i en ny bil end en gammel grim BMW hvor man kun havde råd til at male halvdelen af bilen smiley

• #26   28. mar 2013 Men det her er griner smiley

http://www.youtube.com/watch?v=suYz5SHFHyA

• #27   28. mar 2013 Det er der så delte meninger om ;P .. jeg foretrækker tysk håndværk både designmæssigt og kvalitetsmæssigt end et pizzabuds bil.. men sådan er det jo ..

Den med havmågen kender jeg.. vi har trods alt også vand hernede smiley

• #28   28. mar 2013 I er syge i potten (:

• #29   28. mar 2013 Der var intet galt med den selvom om jeg også er til tysk..

Har da også tysk nu.. Men om jeg gider have en gammel tyrker slæde, nej tak smiley

• #30   28. mar 2013 I og med den er tysk er der ikke meget tyrker over den .. men det gemmer vi til geografi timerne.. men smag og behag, igen foretrækker jeg tysk, kontra billig japansk spareæske (: ..

Men jeg tror nu ikke det er det der gør mig til en dyreven .. det er nok bare .. sund fornuft ..

• #31   28. mar 2013 Dijon's den stærke kan anbefales..

• #32   28. mar 2013 søm katten fast til gulvet så løber den ingen steder

• #33   28. mar 2013 Ørbæk. Der er mange mennesker der er ligeglade med dyr ISÆR unge.. Har endda været oppe og slås med en fordi jeg bremsede har en hund der løb over vejen. Han så ikke at jeg bremsede.. Så der røg hans fars Mercedes.. Han var pænt tosset og sagde jeg bare sku været kørt over den... Det var en lille hund

• #34   28. mar 2013 Ørbæk

Du har vidst ikk set hvor mange tyrkere der er i tyskland.. Men lad nu vær med at tænk for meget over hva der sker udenfor din by smiley

Og jeg ærgede mig også da den (dengang) nye Polo kom et par måneder efter jeg havde købt swiften.. Men sådan er det.. Jeg var glad for den og der var aldrig noget med den i den tid jeg havde den.. Eneste minus var tabet.. Men det er der på alle nye biler..
    Men lad os nu holde den bilsnak udenom katte emnet..

• #35   28. mar 2013 Jimmy - Folks generelle problem er at de enten er undertrykte på arbejdet eller derhjemme, og derfor har et behov for at udøve magt over for noget andet, gerne noget der ikke kan yde modstand.. og det er netop det der provokere mig.. for de kan bare komme ned til mig hvis de vil udøve magt.. det bliver bare ikke uden modstand.

Det behøver ikke gå ud over dyr.

• #36   28. mar 2013 H Skov - Sådan er det med biler i dag.. de første 50.000 forsvinder når du kører den ud over fortovet.. derfor holder jeg mig til de gamle æsker.. det er meget billigere på alle leder..

• #37   28. mar 2013 Det gik fra pine tråd til medlidenheds tråd.. Er tøserne på BG blevet for bløde?:o

• #38   28. mar 2013 Casper - jeg har bestemt ikke været et af de bedste børn .. men jeg har aldrig i min tilværelse gjort et dyr eller noget andet fortræd.. aldrig, det er jeg bare ikke opdraget til.. jeg har derimod haft kammerater der kørte dyr ned bevidst.. det kan jeg slet ikke håndtere i mit hovede, der er jeg bare ikke pædagog nok..

• #39   28. mar 2013 Kongen - Den dag en voldtægtsmand ligger på kørerbanen kører jeg gerne frem, og bakker tilbage, køre frem, og bakker tilbage, til jeg løber tør for brændstof.. jeg er skam ikke blød, men fair (:

• #40   28. mar 2013 Jeg venter bare på at en fra kattegalleri ser tråden, da de plejer at komme med de gode historier omkring menneskelig lemlæstelse som de mener de kan udføre. =)

• #41   28. mar 2013 Enig Ørbæk..

Casper S. slås-kamp findes ikke mere.. nu handler det om hvem der skyder først..

• #42   28. mar 2013 Haha jimmy .. hørt.. hørt.. eller stikker først, eller kender flest og bla bla bla bla bla .. det er danmark i dag smiley

• #43   28. mar 2013 Haha Ørbæk. Nu hader jeg ikke dyr, kun katte. Men kun fordi det er er lorte kræ der fælder helt vildt, og så er jeg kamp allergisk. Men køre dem dog heller ikke over:p

• #44   28. mar 2013 Kongen - nej så skulle du nok ikke hjem til mig så .. konen og jeg har 3 Maine Coon katte.. smiley

- Casper, de fleste bønder plejer at anse katte som skadedyr, der skal holdes ude.. smiley

• #45   28. mar 2013 Kongen overvejer at lave en kattegalleri bruger og linke.

Ligesom dengang han lavede en gnavergalleri bruger og linkede til fotoalbummet med den spidet rotte:P

• #46   28. mar 2013 3?! Fuuuuuuk.. Reagere bare på hvis folk har været i kontakt med dem:o

• #47   28. mar 2013 Casper S
    Arh dem på hestegalleri slår alle rekorder da jeg kan huske en tråd der blev linket til herinde, omkring en anmelder som gav Justin Bieber en ringe anmeldelse ... der skulle manden lemlæstes på de sygeste måder af små piger.

Kæft de har sand i fissen de heste tøser. =D

• #48   28. mar 2013 Haha K9! Det husker jeg godt!

• #49   28. mar 2013 Casper - Vores dyr tager jævnligt mus og rotter.. så slipper vi for dem.. smiley

• #50   28. mar 2013 Har tilgengæld en køter der fanger rotter i haven og lægger dem herinde:/

• #51   28. mar 2013 Arh ja her var nogle af kommentarerne. Good times ... =D
    http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1776558.ece

• #52   28. mar 2013 Kan ikke finde den der inde, men når man søger på ham kommer der 27 sider frem med emner.
    De trænger virkelig til noget hjælp når man læser de generelle tråde. D=

• #53   28. mar 2013 Sådan noget gør man ikke.

Man køre lortet OVER!.

Jeg fik ramt en mere her tirsdag aften.
    Det jo verdens dummeste dyr også.
    DE vælger SELV og gå ud når der kommer biler.

Men roadkill listen saer således ud nu.
    En musvit.
    En solsort.
    En måge/due... Husker det ikke helt. Jeg er jo forfanden heller ikke ornitolog!.
    3 katte. og en ræv. Ræven er det eneste der egentlig pissede mig af.. For den gjorde skade på bilen.

• #54   28. mar 2013 Cut for Bieber ftw....

• #55   28. mar 2013 Hold da op, jeg må hellere lige spørge fyren, om han får sand på pikken smiley
    Jeg er hestepige, men er totalt allergisk over for alt der hedder justin bieber, boybands og skrigende groupie-teenage-tøser...

Jeg har også hørt at groupie ligaen overvejer at aflive Medina, fordi hun er/var kæreste med Kristoffer...
    Og ja, teenage tøser på diverse hestesider har en skrue løs!

• #56   28. mar 2013 Sikke en debat der blev ud af det smiley

Ørbæk - hvis du vil kalde mig en DRENG, så venligst gamle dreng, for er 23.. enten gamle dreng eller ung mand.. dog kunne jeg ALDRIG finde på at gøre et dyr fortræd.. end ikke en gråspurv! Er passioneret af dyr smiley jeg mangler bare lidt almen humor imellem mine ører, det et alt smiley

• #57   28. mar 2013 Dyremishandling er ikke sjovt.. smiley

• #58   28. mar 2013 Rasmus - ikke de dårlige jokes... har intet med MIShandling at gøre.. bare en gang lack of good humor smiley skæld lige de andre ud også hr smiley

• #59   28. mar 2013 Havenissen .. - det er rart at høre.. man ved aldrig med folk herinde (:

• #60   28. mar 2013 ørbæk - det er ikke en tilfældighed jeg nævner en gråspurv.. kørte engang en gråspurv ned.. den fløj ind foran bilen, ramte køleren(lød som om jeg kørte i et dybt hul med hjulet), fuglen fløj direkte lodret op og landte kort tid efter, bag bilen,, jeg gik fuldstændig i i en anden verden med det samme.. lyder sindssygt, men fik virkelig virkelig ondt af det bette kræ! var jo ikke meningen jeg ville slå llle mor-gråspurv ihjel med min køler på bilen! ved godt det er nogle af de ting der bare sker.. men var alligevel synd et eller andet sted..
    har også selv en hund... blanding af labrador og gravhund.. DEJLIG pølse smiley hun er mit et og alt, så længe jeg har hende.. siger hellere til en kammerat at han må vente fordi jeg altså har en hund jeg skal hjem til.. lidt som et barn.. det bliver man også kun væk fra i de timer det er allerhøjest nødvendigt, så længe der kun er 1 "forældre"..
    en hund skal jo også ud og tisse og have opmærksomhed og kærlighed, for at have det godt.. akkurat som et barn skal stimuleres smiley der er bare forskel på legetøjet smiley - sådan ser jeg det i min verden.. det er jo meget simpelt, en hund er et fantastisk klog dyr, hvis det får lov at bruge sine sanser.. akkurat ligesom os...
    fuck os det, i gider ikk høre om min personlige holdning og forhold til dyreverdenen smiley

• #61   28. mar 2013 PJ - PCP ?

• #62   28. mar 2013 Har selv 2 hunde og 1 kat... Og hvis der er nogen der gør skade på dem med vilje, skal jeg også nok gøre skade på dem der gør det... Og det skal ikke opfattes som en trussel, det skal opfattes som et løfte..

• #63   28. mar 2013 Lol frederik du har da godtnok kim larsen munden på i dag hva! Så store ord som du snakker med smiley

• #64   29. mar 2013 Frederik A. H

Jo jo men så lader du vel også dyrene blive inde på din grund så de ikke blir kørt ned.
    Hvis din kat vælger og gå ud forand en bil så ber den også selv om det.
    Og det skal heller ikke opfattes som en trussel... Jeg ser det bare alt for tit.

• #65   29. mar 2013 Falco - åhh ja sådan nogle selvmords katte er der mange af! Det er tit som om at dyrerne VIL køres over..

• #66   29. mar 2013 Ups... Virker som om det var forkert af mig at køre den kat ned med 3 killinger:\?
    Men jeg bakkede da tilbage! Men var åbentbart for langsom, for så var der nemlig 2 spor hen over kattene, hvordan kan de ske? Jeg så ingen andre biler? Og jeg er sikker på de var levende inden jeg kom forbi første gang..

• #67   29. mar 2013 Falco: nu er der også forskel på at gøre det ved et uheld og med vilje... Og nej, jeg har skam ikke Kim Larsen mund på... Jeg bryder mig bare ikke om nogle af de syge ideer folk kan få.. Hvis man ikke allerede har regnet den ud, kan jeg fortælle at jeg er dyre elsker af guds nåde..

• #68   29. mar 2013 Og du læser tydeligvis kun det du selv vil smiley for det er jeg også.. men med en ufattelig langt ude humor og du ville vide hvis du kendte den langt-ude side af bg på den tid af døgnet indlægget er oprettet smiley og at jeg også selv har et fantastisk forhold til dyreverdenen..

At du så ville mene min humor måake er totalt tragisk

• #69   1. apr 2013 Kan da sige helt ærligt, en der gjorde sådan noget ved min kat ville ALDRIG kunne få et normalt liv igen eller køre bil igen.
    Folk der gør skade på dyr fordi de ikke kan lide dem er så utroligt ynkelige mennesker, De burde sætte sig og skide i en hat !!

En jæger er også et ynkeligt væsen: jeg ser et smukt dyr, jeg nakker det i frakken hvor et normalt menneske ville sige: se det smukke dyr !

• #70   1. apr 2013 Casper: Hvis du er bange for heste, hvad laver du så på hestegalleri? smiley

• #71   1. apr 2013 Det er fordi han godt kan lide meeeeeeeget stramme damer smiley

• #72   1. apr 2013 næppe....nok snarere mænd...:-P

• #73   1. apr 2013 DETTE ER IKKE EN DATING SITE!! smiley

• #74   1. apr 2013 Run run run!!!!!!!

• #75   1. apr 2013 Casper S. Fjern mig lige fra din filter liste, kan ikke svare din pb;)

• #76   1. apr 2013 hvad er nu et for en dum filternoget? :-P...har kun idioter på min, så alle her kan frit skrive til mig...bvahaha....

• #77   1. apr 2013 Brian - der er også kun idioter på min smiley de må have et seriøst problem de to smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #78   1. apr 2013 Hvor tumpet kan man være???? Dyreværnsloven er klart overtrådt. Færdselsloven er klart overtrådt. Straffeloven kan være overtrådt (ikke tilladt at stjæle eller udøve hærværk på anden borgers ejendom = katte i dette tilfælde). I taler så meget om love og regler - gælder de slet ikke for jer?????????

Citat fra
    "Falco Brandybuck of Buckland .28. mar kl. 03:16 Sådan noget gør man ikke.

Man køre lortet OVER!.

Jeg fik ramt en mere her tirsdag aften.
    Det jo verdens dummeste dyr også.
    DE vælger SELV og gå ud når der kommer biler.

Men roadkill listen saer således ud nu.
    En musvit.
    En solsort.
    En måge/due... Husker det ikke helt. Jeg er jo forfanden heller ikke ornitolog!.
    3 katte. og en ræv. Ræven er det eneste der egentlig pissede mig af.. For den gjorde skade på bilen. "

• #79   1. apr 2013 A. I

Hvorfor er jeg nu den værste?.
    Emnet handler om tortur af dyr.
    DET ER JEG MODSTANDER AF!.

Men når dyrene SELV vælger og gå ud forand min bil.
    Så er jeg UDEN SKYLD.

• #80   2. apr 2013 Det er da meget heldigt at man ikke kan få en bøde for at være naiv...jeg tror simpelthen ikke på at det Falco something-something skrev var alvor...for en person der er så tumpet som han angiveligt foregiver at være, ville ikke engang kende forskellen på en musvit og en solsort....

Men er der nogen der har sladret på KG eller sådan noget, siden du pludselig kommer med det opstød?

• #81   2. apr 2013 Presidenten har talt!

• #82   2. apr 2013 Hvem fanden har egentlig stemt på Brian? Jeg stemte på Linse?!
    Tror der var fusk med de stemme sedler!!

• #83   2. apr 2013 Linse kunne ikke sikkerhedsgodkendes af PET, da hun i forening med Henrik Sass Larsen og Suzuki-Torben har givet en olfert til en p-vagt...Bazoom frygter at det samme kunne overgå Trucker B eller "Rikke - Bilgalleri"....

• #84   3. apr 2013 Brian O *Præsident*

Præcis.
    Som der også er sagt. SÅ ER JEG IKKE en ornitolog!.
    Men jeg vil nu aligevel sige at en musvit er mindre end en solsort.
    Og så er den ikke sort haha ;-).

For ikke så længe siden blev der også spurgt på bg hvad de havde været ude for af roadkils.

Og alle i i den forum tråd havde en større/længere liste af dyr som de havde kørt ned.
    Så A. I. DU KAN SUTTE MIN RØV!.

• #85   3. apr 2013 Jeg har heldigvis kun fasan(den kan alle jo kende) og så sådan en sort en, enten krage eller ravn, på min roadkill-liste....hehe.....

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

#86   3. apr 2013 Det er bare til at blive forbandet over, når man selv mister dyr, fordi drengerøve uanset alder ikke overholder færdselslovens bestemmelser om aldrig at køre hurtigere end at de har fuldt overblik over HELE standselængden - Og værre endnu er det at vende tilbage fra et busstop 200 m fra sit eget hjem og så se en kæmpe udsplattet blodplet på fortovet (som ligger indenfor cykelstien) og sin elskede kat ligge 5 meter længere henne fuldstændig smadret men ikke død :o( Katten gik aldrig over vejen, men ventede altid på fortovet på "vores side" Var det DIG, der gjorde det, Karl Smart??? Hvordan tror I, det er at komme hjem til et 6 årigt barn på dén måde??? Det kunne lige så godt have været et af børnehavebørnene 200 meter på den anden side af vores hjem! Hvis man ikke kan nå at standse for et pindsvin (der bliver køret rigtigt mange ned her på vejen), kan man heller ikke nå at standse for et barn!!!

Tror I der findes en trafikskole, hvor dyrene lærer at kigge sig for til begge sider før de går over vejen? Det er os bilisters ansvar, at køre så vi ikke rammer nogen eller noget! Derfor har vi færdselslovens bestemmelser, især beregnet til dem, der ikke selv kan finde ud af at køre sikkerhedsmæssigt forsvarligt.

Det er vel heller ikke fedt at være et kuld rævehvalpe, fugleunger, pindsvineunger eller hvilken som helst anden slags familie til de dyr, I har så travlt med at ramme med jeres biler eller hvad i nu lige kan finde.... De dør af sult i løbet af nogle dage, ja helt op til nogle uger kan det vare. Det er ikke positivt i mine øjne - og heldigvis også forbudt, som tidligere nævnt. Desværre er I nogle kujoner, der ikke efterlader bevis...

Skal I have fart og spænding, så bliv på en lukket bane eller endnu bedre i en simulator eller i mangel af bedre på jeres on-line og off-line spil!

Man kan sagtens køre stærkt og sjovt uden det går ud over nogen eller noget - man skal bare have overblik over omgivelserne og slippe speederen lidt, hvis der er risiko for at nogen eller noget kommer på tværs :o)

• #87   3. apr 2013 Jeg er så træt af den der "det kunne ligeså godt have været et barn"...det er altid det samme...men sjovt nok er det praktisk talt aldrig et barn....eller en hund....så tænker jeg jo på hvad årsagen kan være til at det til gengæld tit sker for katte? Kunne det være fordi ejerne af et hvilket som helst andet dyr godt kan finde ud af at være deres ansvar bevidst, og holde dem på egen matrikel? (man kan kun gisne, men jeg mener det er et godt bud)....

"Tror I der findes en trafikskole, hvor dyrene lærer at kigge sig for til begge sider før de går over vejen?

Nope...men det ville være ønskeligt at katteejere måske kom i en skole hvor man lærer at ens dyr ikke bare skal have lov at hærge lokalområdet....

Ser man bort fra det, så synes jeg da det er fornuftigt at du foreslår baner....men altså de to gange jeg har ramt et dyr har jeg kørt efter forholdene, men nogle dyr(f.eks. fasan) er jo kamikaze-dyr og flyver selv ud foran bilen...så er det svært at gøre noget....

• #88   3. apr 2013 Jeg kan jo så henvise til loven(som i selv kam finde, i får ikke alting serveret) at man ikke kan blive straffet for at køre naboens kæledyr ned, såfremt dyret ikke er større end en kat.. dvs katte, fugle, skilpadder, frøer, vandrende pinde, kaniner osv... men hunde og større dyr er strafbart at køre ned... nok derfor folk er pisse ligeglade...... og at det aldrig er større dyr som mister president skriver...

• #89   3. apr 2013 HEY! Færdselsloven siger at man ikke må bremse for noget mindre end en lille hund hvis det kan være til fare for dem bagved. Så er det jo op til en selv at bedømme om man er til fare!

Er der en der bremser for et pindsvin, så får han sku en seat op i røven og får lov at give mig en ny bil. Så det er sku noget mærkeligt at tude over.

• #90   3. apr 2013 Desuen er en udekat ikke et dyr man burde erhverve sig, medmindre man bor flere km fra andre! Katte er de bedste dyr til at sprede lopper og andet lort med sig rundt til alle os andre.. tænk på hvad vi fx går igennem og evt hunden går igennem hvis den skal være på loppekur resten af livet pga naboen er dum og ikke fatter at udekatte ikke høre til i byområder.... tænk over den næste gang din ude kat skifter farve/konsistens... en loppekur koster gennemsnitlig 1000kr/mdr... og det er skide giftig for hunden og os også... havde engang en overbo der havde det på den måde... meldte ham for dyremishandling... den dag idag har han ikke dyr.... og gudskelov...
    Men hey... siger dunogså til dine børn - bare løb over vejen som det passer jer, bilerne holder tilbage for jer... og så pludselig sker det og så skal du skælde os andre ud? Hvis du havde bare en LILLE SMULE viden om dyr, ville du også vide at alle dyr kan trænes til fx ikke at gå over vejen før der er fri.. katte og hunde.. og ulæmpen ved folks katte er bla at de aldrig bliver "opdraget" så de bider eller kradser i alting... pga folks uduelighed og uvidenhed omkring dyr generelt... begge katte jeg har haft har aldrig kradset eller bidt overhovedet... ikke engang i leg... kun vha simpel opdragelse, akkurat som med en hund.. og hunde der skal opdrages minder meget om den måde små børn lære på... skal vi gå dybere????

• #91   3. apr 2013 A. I

Det da utroligt at du selv har kørekort så.
    færdselslovens bestemmelser SIGER at du ikke skal bremse unødigt for dyr der er på størrelse med en kat eller mindre... Og det er så fordi at man sætter sig selv i en faresituation hvor bagfra kommende banker OP I DIG!.
    Jeg ved ikke med dig. Men jeg foretrække og redde menneskeliv frem for dyreliv.
    DU skal heller ikke sidde og sige at hvis du køre lovligt så kan du undgå og ramme et dyr.. Hvis du køre 60km/t og en kat springer ud 5 meter forand din bil.
    Så gør reaktionsevne plus bremselængde at det er umuligt og undgå.

Synd med katten du snakker om.
    Men hunden er menneskets bedste ven. Jeg synes du skulle give den 6 årige dreng en hund.. Den er enten også i snor eller kan være fri på grunden. (så er den også væk fra vejen)

• #92   3. apr 2013 og forresten så har vi har haft kat i mange år, og ingen af dem har bidt mig eller kradset. til gengæld så havde min bror en labrador som efter 7 år, pludselig valgte at give sig til at bide folk uden nogen som helst grund, så hunde er sgu lige så meget et "lortedyr" som en kat!.

• #93   3. apr 2013 Brian O *Præsident*

Det var nu ikke meget.
    Men som Præsident, så har du jo shauføre på.
    Så du køre ikke så meget smiley

• #94   3. apr 2013 Skinkelynet
    Måske har i provokeret den?.
    Men lorte dyr?. Tjoeh den skider jo ikke i kattebakken.

Jeg har også en gang fået et hak af en hund.
    Men jeg var bare en lille dreng, der fik den tossede ide.
    At jeg skulle ride på dyret som en hest.... Hunden blev ikke aflivet. For det var ikke dens skyld.

• #95   3. apr 2013 Hvis man sammenligner det at køre en kat og et barn ned, ja så har man da fuldstændigt tabt småkagerne ...

Men nu startede tråden da rigtigt op. =D

• #96   3. apr 2013 K9
    Ja den fik du lige et like for smiley

• #97   3. apr 2013 Skinkelynet - ja sådan bliver en hund når man bruger vold imod den! End ikke leg ville kunne få den til at reagere sådan hele tiden efterfølgende.. ellers har den direkte været syg, akkurat som at den skal aflives, bla det hundeloven er til for.. læg forslaget op til christiansborg!

Falco - præcis...

• #98   3. apr 2013 Enig, k9.. blev bare lige lidt aggressiv!! Håber ikke i afliver mig pga i føler jeg har bidt hovedet af jer! smiley

• #99   3. apr 2013 Nej, havenisser kan ikke aflives, de bliver bare smidt i skraldespanden. smiley

• #100   3. apr 2013 TINE, du giver mig hovedPINE!

• #101   3. apr 2013 hundeloven er da lige til at lukke op og skide i....der bliver jo overhovedet ikke skelnet til om nogen faktisk har gjort noget ved hunden, der fik den til at sige fra....bare se sagen om Bogart...dame træder på hund, hund bider, hund aflives og frikendes så sidenhen...kanon lov....eller noget....

• #102   3. apr 2013 Den har ALDRIG fået klaps, bare pludselig en dag ud af ingenting gik min brors ven forbi den inde i stuen, og så bed den ham. Uden grund overhovedet

• #103   3. apr 2013 skinkelynet - noget har påvirket den hund til at gøre det, det der helt sikkert...
    hvad, skal jeg så ikke kunne sige.. det er ikke normalt for en labrador..

præsident - har du læst hundeloven?? og alle de paragraffer i alle de tidligere hundelove, som også stadig gælder, nogle af dem??
    der ville, sådan en episode som den der, og alle de andre urætfærdige episoder, have været undgået, hvis de bare havde kendt til de gamle paragraffer...
    de paragraffer der ikke er videreført eller ændret på en ny lov, gælder stadig af den gamle lov...

• #104   3. apr 2013 Jeg mener jo bare de skulle have prøvet at bruge den gamle lov, før de overhovedet lavede en ny....

der var mulighed for påbud om mundkurv og snor til aggressive hunde, ligesom hunde kun måtte være løse hvis de var under kontrol....det var rigeligt...men i DK, bureaukratiets højborg skulle man lige lave bl.a. et raceforbud der istedet har resulteret i at politiet ofte vil svare noget a la "er det en kamphund? Nej? Nå så kan vi desværre intet gøre"....

Men lad os håbe de laver lidt om i den nye....der er intet statistisk grundlag for at lave en forbudsliste, så ud til højre med lortet.....

• #105   3. apr 2013 påbud med mundkurv osv har været herhjemme i flere år nu smiley
    hvis du går tur med din namnamstaff en mørk aften(som er født før forbudsdatoen) SKAL du have mundkurv på hunden.. og der skal være specielle krav til den osv..

men ja, ud til højre med forbudslisten... medmindre, de ville udvidde forbudslisten og så sætte "kørekort" på de hunde der er på listen.. så hvis man vil erhverve sig sådan en hund, kræver det "kørekort" til den og regstrering osv osv osv osv..... vil så også vove at påstå, nogle af de hunde der er på listen, er ikke ligefrem nogen man har lyst til at gå forbi ude i en hundeskov eller i vejkanten(pga de er meget meget store og kan slæbe flere 100kg)...

• #106   3. apr 2013 ja påbud om mundkurv til aggressive hunde var der allerede før 2010 da den nye hundelov trådte i kraft.....jeg kender skam udmærket den lov, da jeg har to listehunde selv....mundkurv og max 2m. snor...det er dybt åndssvagt....

Der kræves allerede registrering+forsikring på ALLE hunde og gjorde også før 2010...så de kan jo bare starte med at slå hårdt ned på dem der ikke følger den lov....

Jeg kan ikke se hvad et kørekort skulle indeholde, og hvad der skulle forhindre folk i at bestå og alligevel te sig åndssvagt? Nej jeg foreslår at man istedet bare straffer folk der ikke kan finde ud af at holde hund, uanset racen....

• #107   3. apr 2013 Folk der kører dyr ned, UANSET ART, og blærer sig med det er direkte til at lukke op og skide i.
    Min kammerat og jeg kom gående en sommerdag på villavejen hvor de bor sammen med hans 4-årige datter ved aftensmadstid og vi ser deres kat blive kørt ned (datteren var meget ulykkelig over at katten var død) af en 19-årig karl-smart der kom kørende med ca. 50km i timen som man må men som er uforsvarligt da børnene på vejen ofte render og leger på vejen (han bor 2 huse længere nede af vejen ved hans forældre og der har flere gange været problemer med hans kørsel på vejen)
    Han og datteren gik ned til deres hus (mens jeg fjernede katten fra vejen og gjorde klar til at vi kunne begrave den) vi gik tværs gennem huset og om hvor familien sad på terrassen og skulle til at spise og datteren spurgte grædende hvorfor han havde kørt hendes kat ned og faren spurgte hvorfor han skulle køre så hasarderet ude på vejen hvor børnene legede osvhvortil han svarede at børnene kunne finde et andet sted at lege og de bare kunne holde deres dyr inde (aldrig har jeg haft så meget lyst til at banke næsehårene ud på en som ham). Bilen stod vist i farens navn for han rejste sig og sagde at den der opførsel ville han ikke se og skruede pladerne af sønnens bil og ville han have bil at køre i måtte han selv betale. Så lærte han det.

• #108   3. apr 2013 Hvis man ser bort fra at han var en kold skid, så havde han jo ret ang. katten...kan stadig ikke se hvorfor de skal være løse alle vegne...hvis man holder af sit dyr lader man det da ikke bare strejfe.....

Men cool far...det pis gad han da vist ikke lige høre på....hehe

• #109   3. apr 2013 tim - helt enig.. sådan en der kunne jeg da også godt have fundet på at kupere hovedet på....
    han gjorde jo åbenbart intet for at forhindre det, selvom det sagtens kunne have været undgået.-..

• #110   3. apr 2013 Fair nok man ikke kan lide katte, det er iorden og så kan man bare lade dem være, men man skal lige huske på at de er altså med til at holde mus og rottebestanden nede.

• #111   3. apr 2013 Hvorfor skal det altid handle om "at man ikke kan lide katte"? Jeg har absolut intet imod katte...jeg har noget imod at man siger "mit dyr der skider i folks sandkasser, pisser på deres ting, dræber fugle og ridser folks biler, skal da rende løst, det skal det da, for det er dens natur"....det er en mentalitet det handler om, ikke dyret...det andet svarer til at sige "nå du kan nok ikke lide biler, fordi du er imod at man kører stærkt i villakvarterer" :-)...er ikke ude på at starte den vilde dyredebat her, så jeg trækker mig nok snart....

• #112   3. apr 2013 helt enig hr præsident smiley
    ville være lidt som at lade sin bil stå ulåst midt på p pladsen, natten over..
    på den anden side, kan jeg godt følge tim fx.. for ja, det er skuda en riiiigtig træls ting at blive udsat for.. men som også er sagt tidligere, det er lidt selvforskyldt.. du lukker jo heller ikke din kanariefugl ud af vinduet, for at den kan flyve ud og skide på andres biler, og håber på den kommer helskindet tilbage ?
    det er en uendelig endeløs diskussion.. vi finder aldrig ud af det smiley

• #113   3. apr 2013 så er tråden jo gået død hvis præsidenten siger farvel smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

#115   4. apr 2013 Desuen er en udekat ikke et dyr man burde erhverve sig, medmindre man bor flere km fra andre! KATTE HAR VÆRET EN DEL AF DEN DANSKE NATUR I MERE END 8000 ÅR, HVIS MAN DA ELLERS KAN TRO PÅ ARKÆOLOGERNES DATERING AF FUND.
    Katte er de bedste dyr til at sprede lopper og andet lort med sig rundt til alle os andre.. NEJ KATTE SPREDER IKKE UTØJ. MEN DÉT GØR PINDSVINENE - SOM I ØVRIGT ER FREDEDE
    tænk på hvad vi fx går igennem og evt hunden går igennem hvis den skal være på loppekur resten af livet pga naboen er dum og ikke fatter at udekatte ikke høre til i byområder.... tænk over den næste gang din ude kat skifter farve/konsistens... en loppekur koster gennemsnitlig 1000kr/mdr... DEN DYRESTE ORMEKUR JEG KAN FINDE KOSTER 260,- + MOMS OG DYRELÆGEREGNING DEN BILLIGSTE 2,26!
    og det er skide giftig for hunden og os også... ORMEKUREN SKAL PASSE TIL PATIENTEN, OG NÅR DEN GØR DÉT ER DEN IKKE GIFTIG...
    havde engang en overbo der havde det på den måde... meldte ham for dyremishandling... den dag idag har han ikke dyr.... og gudskelov...
    Men hey... siger dunogså til dine børn - bare løb over vejen som det passer jer, bilerne holder tilbage for jer... og så pludselig sker det og så skal du skælde os andre ud? Hvis du havde bare en LILLE SMULE viden om dyr, ville du også vide at alle dyr kan trænes til fx ikke at gå over vejen før der er fri.. katte og hunde.. og ulæmpen ved folks katte er bla at de aldrig bliver "opdraget" så de bider eller kradser i alting... pga folks uduelighed og uvidenhed omkring dyr generelt... begge katte jeg har haft har aldrig kradset eller bidt overhovedet... ikke engang i leg... kun vha simpel opdragelse, akkurat som med en hund.. og hunde der skal opdrages minder meget om den måde små børn lære på... skal vi gå dybere???? JA VI SKAL VIST ET LAG DYBERE. DER ER IKKE KUN HUNDE OG KATTE DERUDE - VI SKAL OGSÅ STOPPE FOR DE VILDE DYR - IKKE VED AT LAVE KATASTROFTOPBREMSNINGER, MEN VED AT HOLDE AFSTAND OG KØRE EFTER FORHOLDENE
    Det da utroligt at du selv har kørekort så.
    færdselslovens bestemmelser SIGER at du ikke skal bremse unødigt for dyr der er på størrelse med en kat eller mindre... NEJ, DET SIGER FÆRDSELSLOVEN IKKE NOGET OM - DET ER FORSIKRINGSSELSKABERNE DER SIGER DÉT (GOOGEL SELV FÆRDSELSLOVEN: EN MEGET KLAR OG DETALJERET LOV MED HOVEDBUDSKABET I § 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Og det er så fordi at man sætter sig selv i en faresituation hvor bagfra kommende banker OP I DIG!.... HVIS DEN BAGVEDKØERNDE "BANKER OP I DIG" HAR AFSTANDEN IKKE VÆRET STOR NOK - ELLER OGSÅ SAD LÅGET PÅ KAFFEKANDEN FAST, ELLER HVAD VED JEG AF FOR KØRSLEN UVEDKOMMENDE FORHOLD!
    Jeg ved ikke med dig. Men jeg foretrække og redde menneskeliv frem for dyreliv.
    DU skal heller ikke sidde og sige at hvis du køre lovligt så kan du undgå og ramme et dyr.. Hvis du køre 60km/t og en kat springer ud 5 meter forand din bil.
    Så gør reaktionsevne plus bremselængde at det er umuligt og undgå. PASSENDE HASTIGHED TIL FORHOLDENE BETYDER OGSÅ, AT MAN VED VEJE MED KORT AFSTAND TIL HAVER, BUSKADSER OG MARKER, HVOR MAN IKKE KAN SE, OM DER KOMMER NOGEN ELLER NOGET, SKAL HAVE OVERBLIK OVER SIN FULDE STANDSELÆNGDE - ALTSÅ KAN MAN KØRE HURTIGERE PÅ EN BRED LANDEVEJ MED KORT GRÆS ELLER CYKELSTI LANGS VEJEN END PÅ EN SMAL VEJ MED MAJSMARKER HELT UD TIL KØREBANEN...

• #116   4. apr 2013 Vrøvl....katten er en invasiv art, og til skade for den danske natur...pga. ansvarsløse tumper...

• #117   4. apr 2013 Allerede da jeg nåede til dit første svar holdte jeg op med at læse.. for du har ikke fattet en hatfis af noget af det der er blevet skrevet....... det vat ikke en ORMEKUR MEN EN LOPPEKUR, KLOVN.. JEG MÅ HELLERE SKRIVE MED STORE BOGSTAVER SÅ ER DET NEMMERE OG FATTE ÅBENBART?? -DET SKAL JO PASSE TIL "PATIENTEN"..
    det er kemisk fremstillet, ergo er det til skade for kroppen!!!! - at tro andet er som at bankensit hovede ind i en væg indtil man dør....
    Hvis dunikke skulle vide det så består en loppekur(i det tilfælde jeg har nævnt med en nabo der intet gjorde ved utøjet) af loppespray til gulv mm, pipetter til nakken, diverse madvarer imod lopper, rensning af alle tekstiler OVERALT, loppehalsbånd/loppeticks og loppeshampoo PLUS alt besværet, tiden og at det er hjerteknusende at der er idioter til som ikke kan finde ud af at tænke rationelt..

• #118   4. apr 2013 SÅ DET ER EN OMMER!!!

• #119   4. apr 2013 A. I

profilbillede
Kommentér på:
kat løbe sig selv ihjel..

Annonce