{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.018 visninger | Oprettet:

? ang dyser til scooter {{forumTopicSubject}}

nogen kloger hoved, der kan svare på min spørgsmål

jeg har lånt min far´s scooter, en cpi popcorn 30kmh
når jeg skal til og fra skole, jeg køre 11 km hver vej

det er en scooter jeg selv har haft for nogen år siden,
da jeg købte den brugt, kørte den en 60-70 kmh

da min far købte den, gjorde vi den helt lovlig,
skiven var taget og der sad et forrør fra en 45kmh model på den.

så her for et lille års tid siden, blev der monteret helt ny stempel og cylinder, som er blevet til kørt.

min far bruger den ikke så meget,

og nu til problemet, er når man køre ude på landevejen,
så trækker den fint op i fart, og køre lige omkring de 30kmh,
men kommer der modvind eller der er en lille bakker så går den ned på en 20-25kmh,

og når man giver gas, så sker der kun noget ca 2/3 del,
den sidste 1/3 der kan man drejer frem og tilbage uden der sker noget,

så jeg tænkte på om det er dysen der er for stor eller for lille,

men nu er det mange år siden jeg har arbejdet, med scooter/ knallert,

nogen der ved hvad der kan være galt
På forhånd tak

MVH Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? ang dyser til scooter
  • #1   11. apr 2013 der kan være din dyse er for stor, nålen der står forkert, eller luft skrugen der ikke står rigtigt ? smiley det kan være mange ting:)

• #2   11. apr 2013 Hvis den går bedst ved 2/3 gas, og nærmest taber fart hvis du giver fuld gas, er hoveddysen sandsynligvis for lille.

• #3   11. apr 2013 Du skal slet ikke bruge den sidste 1/3 del af gas håndtaget, det giver et alt for stort benzinforbrug.
    Men til dit spørgsmål, så er det jo nok noget indstilling af karburator. Hvornår har du sidst renset karburator og luftfilter?

• #4   11. apr 2013 Hvor meget vejer du?
    En lovlig scooter vil altid tabe fart op af bakke eller i modvind... Det er i hvert fald min erfaring.

• #5   11. apr 2013 Tjek evt rullerne

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #8   11. apr 2013 Tommy A
    De ved intet om det, især ikke når det kommer til CPI mærket smiley

Gm.Gangster79
    Hvis du har fået smidt alt org på igen, så mener jeg ikke at dysen skal være større end 45.
    Men den vil tabe fart i modvind når den er std, de er ik så stærke org (Er andre scootere heller ik)
    Men ellers gør som Thoas K skriver, plejer at være den måde du sikre dig dyse størrelsen

• #10   11. apr 2013 jeg ville kigge på rullerne som der osse bliver rådet til længere oppe, det lyder nemlig mere sandsynligt at det er dem det er galt med fremfor en dyse-

udover det så er der stort set kun 2 typer scooter-motorer og det er uanset mærket, så selvfølgelig er der da nogle inde på scootergalleriet der ved noget om det, så avanceret er en scooter altså ikke

• #11   11. apr 2013 takke må lige have skilt den af, og kigget rullerne efter,

og nej der er intet forskel på den sidste 1/3 af gassen,
    den køre ikke stærker , den miste nogen gange trækkraften, lidt
    indtil jeg slippe håndtaget lidt.

scooten har kørt jævnligt, efter den ahr fået nyt cylinder og stempel
    blev skiftet, da den ene låse ring til krydspind knag og rev cylinder og stempel,
    den blev kært til 500 til 1000km,
    og det er et lille års tid siden,

jeg har først lånt den nu, og begyndte og køre på den i tirsdag,

og har prøvet og køre test ture, med nålen i forskellige højder uden der er nogen forskel

• #12   11. apr 2013 Hvis den mister lidt af trækkraften ved fuld gas, og det hjælper at slippe gassen lidt, får motoren for lidt benzin. Når du slipper gassen, lukker du jo af for luften og benzin/luft blandingen passer igen. Når luften er kold, som på denne årstid, er densiteten højere, og du får derfor mere luft ind i motoren, derfor skal du også have mere brændstof. smiley

• #13   11. apr 2013 ja jeg var ikke sikker, nu er det mange år siden ejg legede med knallert,

og mente at kunne huske, at dysen var for lille, hvis man ikke brugte hele gassen,

når en dyse koster ikke alverden, så vil prøve en større

• #15   12. apr 2013 ok takke,

så blevjeg det kloger

• Anders
    Anders Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
    #16   12. apr 2013 Min scooter tror jeg ikke det er det halve af mit gas håndtag der har nogen effekt, ikke før jeg piller en begrænsning ud af studsen, men det er hvis nok kun PGO der kører med en begrænsning der. Dør din scooter når den får fuld gas? Kan du høre om den får mere luft eller kan man ikke høre noget? Hvilken farve er dit tændrør? Det skal helst være nøddebrunt hvis det er sort skal du dyse op.

• #17   12. apr 2013 Anders L. Sludder smiley hvis det er sort skal der dyses ned.. Hvis røret er "hvidt" får motoren for mager blanding og der skal større hoveddyse i..

Kommentér på:
? ang dyser til scooter

Annonce