? ang dyser til scooter {{forumTopicSubject}}
nogen kloger hoved, der kan svare på min spørgsmål
jeg har lånt min far´s scooter, en cpi popcorn 30kmh
når jeg skal til og fra skole, jeg køre 11 km hver vej
det er en scooter jeg selv har haft for nogen år siden,
da jeg købte den brugt, kørte den en 60-70 kmh
da min far købte den, gjorde vi den helt lovlig,
skiven var taget og der sad et forrør fra en 45kmh model på den.
så her for et lille års tid siden, blev der monteret helt ny stempel og cylinder, som er blevet til kørt.
min far bruger den ikke så meget,
og nu til problemet, er når man køre ude på landevejen,
så trækker den fint op i fart, og køre lige omkring de 30kmh,
men kommer der modvind eller der er en lille bakker så går den ned på en 20-25kmh,
og når man giver gas, så sker der kun noget ca 2/3 del,
den sidste 1/3 der kan man drejer frem og tilbage uden der sker noget,
så jeg tænkte på om det er dysen der er for stor eller for lille,
men nu er det mange år siden jeg har arbejdet, med scooter/ knallert,
nogen der ved hvad der kan være galt
På forhånd tak
MVH Dennis
jan 2009
Følger: 68 Følgere: 71 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 212
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
Men til dit spørgsmål, så er det jo nok noget indstilling af karburator. Hvornår har du sidst renset karburator og luftfilter?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
En lovlig scooter vil altid tabe fart op af bakke eller i modvind... Det er i hvert fald min erfaring.
maj 2007
Følger: 57 Følgere: 97 Biler: 5 Emner: 116 Svar: 1.080
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
De ved intet om det, især ikke når det kommer til CPI mærket
Gm.Gangster79
Hvis du har fået smidt alt org på igen, så mener jeg ikke at dysen skal være større end 45.
Men den vil tabe fart i modvind når den er std, de er ik så stærke org (Er andre scootere heller ik)
Men ellers gør som Thoas K skriver, plejer at være den måde du sikre dig dyse størrelsen
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
udover det så er der stort set kun 2 typer scooter-motorer og det er uanset mærket, så selvfølgelig er der da nogle inde på scootergalleriet der ved noget om det, så avanceret er en scooter altså ikke
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
og nej der er intet forskel på den sidste 1/3 af gassen,
den køre ikke stærker , den miste nogen gange trækkraften, lidt
indtil jeg slippe håndtaget lidt.
scooten har kørt jævnligt, efter den ahr fået nyt cylinder og stempel
blev skiftet, da den ene låse ring til krydspind knag og rev cylinder og stempel,
den blev kært til 500 til 1000km,
og det er et lille års tid siden,
jeg har først lånt den nu, og begyndte og køre på den i tirsdag,
og har prøvet og køre test ture, med nålen i forskellige højder uden der er nogen forskel
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
og mente at kunne huske, at dysen var for lille, hvis man ikke brugte hele gassen,
når en dyse koster ikke alverden, så vil prøve en større
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
så blevjeg det kloger
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
? ang dyser til scooter