I Danmark............ {{forumTopicSubject}}
Bliver en betjent fyret for at misbruge sin magt til at redde en hunds liv. Men i Danmark er det også tilladt at sprøjte knallertkørere i øjnene med peberspray, på trods af at de kan bringe andres liv i større fare end de i forvejen gør under en flugt.
Hvad gør politiet det for? At kunne bringe dem til standsning og give dem en bøde på 3-5000 kr? Hvad nu hvis knægten smadrer ind i et skilt og bliver til en grøntsag for resten af livet. Hvad ville være bedst for samfundet? At bruge den barske måde på at bringe knægten til standsning på, med de følger at han kan køre galt og det eventuelt kan gå udover andre mennesker, men hvor der også er stor chance for at han selv bliver en grøntsag og koster samfundet flere millioner kroner resten af hans liv, fordi at han netop ikke kan arbejde så? Eller ville det være at opgive jagten på personen, og så håbe at kunne tage ham næste gang hvor politiet måske bliver en civilvogn?
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-68061165:stop-for-farlig-brug-af-peberspray.html
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.741
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Politiet følger folk på knallerter alle steder de kan komme til det
Om det er igennem nogle blokke og der er en æggeskald der følger efter, eller om det er inde på stisystemer. Det er jo set flere gange i politijagt osv.. at de er kolde i røven
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.741
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 607
feb 2009
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.090
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Ja, hvis de kører galt når de stikker af er det deres egen skyld. Men sprøjter politiet peberspray i fjæset på dem, som går ind i øjnene, i svælg og lunger og svier i 30-45 minutter, så er det politiet skyld at der var forsaget en ulykke, og den ulykke kunne uheldigvis være gået udover lille Lise på 7 år som er på vej hjem fra skole af. Og hvis hun bliver en grøntsag, fordi at en knægt har fået sprøjtet peberspray i fjæset og pludselig ikke kan se, og så påkører denne lille pige. Hvem står så i sidste ende og få skylden? Det gør ham på knallerten garanteret selvom dette MULIGVIS kunne være undgået, hvis knægten på knallerten havde kunne se og ikke havde fået sprøjtet peber i fjæset
apr 2013
jan 2012
jan 2012
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 555
Hvorfor skal politiet altid nedgøres - forstår det ikke ?
Langt de fleste politi-folk vægter og forsøger at udføre deres job som anstændige mennesker og hvis man taler og opfører sig pænt over for dem, vil de kvittere med at gøre ligeså!
Politiet har deres begrænsninger som følge af nedsatte resourcer som alle andre, hvor der altid skal deles en pulje penge ud, som der skal ageres ud fra! (Sager bliver frasorteret, som f.eks. den kendte med bankoverførsler og ingen modtagne varer under en handel der er gået skævt)
Og nej.. Der er altid enkelte individer der stikker ud og rent ud sagt, ikke opfører sig anstændigt og skal ødelægge det for andre - ingen navne nævnt! (HOST... Vlado)
Som regel er det også dem der ikke har rent mel i posen (eller hedder det HAR noget hvidt pulver) der får ondt i røven over politiet!
apr 2013
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
Jeg syntes nu ikke du kan sammenligne med hunden Thor. Det er selvtægt fra en politimand som ikke følger loven. Politiet skal håndhæve loven. Ikke lave den selv.
Dog syntes jeg heller ikke pebberspray virker som nogen god måde at stoppe knallerter på. Det ser også ud som om det bliver stoppet fremover.
Men de kunne jo bruge en tazer i stedet for.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
feb 2009
har alle ikke prøvet at lave noget dumt som 15årig og bestemt på knallert?
jeg har ihvertfald kørt fra politiet mange gange dengang man var teenager og jeg tænker bare at hvis politiet havde kørt mig ned og jeg blev lammet havde det ihvertfald kostet mere for samfundet!
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Knallertkøreren har allerede taget valget mellem den fornuftige løsning eller Ufornuftige.
Alt hvad man laver har en konsekvens, og det må de lære.
Hvis politiet er efter os når vi køre bil. Og vi prøver og køre fra dem. Så bliver bøden jo HELLER IKKE billigere!.
apr 2013
feb 2009
I Danmark............