{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Claus H
Claus H
Tilmeldt:
18. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kamp med sælger om ridser på alufælge {{forumTopicSubject}}

Hey.

I slutningen af februar'14 købte min kæreste og jeg en insignia ST ved en forhandler.
Vi købte bilen påmonteret vintersutter, og sommerhjulene (18" orig opel-fælge) var lagt bag i bilen ved afhentning. Det var sen aften, og jeg havde ikke mulighed for at kigge de brugte alufælge efter før afhentning.

Jeg spurgte til fælgenes stand, som han mente var tiptop uden skrammer.
Nu viser det sig bare, at 3 af de 4 har ret dybe ridser.
Jeg har påpeget det for sælger, og afventer hans reaktion. Mit spørgsmål er:

De omtalte fælge koster kr. 2500/stk, og jeg går ikke ud fra, at han uden videre kaster 3 nye fælge efter mig.

Men hvad kan jeg forvente af kompensation?

Håber på et par gode råd til håndtering oven i hatten. På forhånd tak smiley

Claus

NB: bonusinfo: da jeg kørte derfra sagde han, at hvis jeg fandt ridser, skulle jeg sende billeder af dem til ham --- "så må vi se på det", sagde han.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamp med sælger om ridser på alufælge
  • #1   25. mar 2014 Jeg er spændt på at høre hans reaktion.
    Så du HAR taget billeder, og sendt ham i mail, eller som mms?


  • #2   25. mar 2014 Han har jo sagt til dig at han må se på det, er det så ikke en ide at spørge HAM om hvad han regner med at han ville gøre ved det?

    Du kan vel forvente at han vil have mulighed for at udbedre ridserne - er det bare kantridser kan han vel ordne det for forholdsvis små penge da han sikkert har et netværk hvorigennem det kan klares.

    Håndtering - du kan vente på hans svar og så tale sagligt og fornuftigt med manden - det får du mest ud af smiley


  • #3   25. mar 2014 Du burde kunne forvente at få leveret samme type fælg, som ny/fejlfri - eller omlakering/udbedring af skader på de nuværende fælge. Men som Xpdite siger - spørg manden, det lyder som om at han er til at tale med.

  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   25. mar 2014 hurtig mail retur. Han skriver:

    Jeg skal have fælgende herned til rep, det vil jeg gerne lave.

    Men jeg er godt nok spændt på, hvordan man kan det, uden at man kan se det bagefter. Er det virkelig muligt?


  • #5   25. mar 2014 Rent juridisk er du ekstremt dårligt stillet da du burde have chekket dem ved købet. Det kan gå hen og blive påstand mod påstand da du intet har på skrift og som jeg forstår er det et brugt køb.
    Jeg håber for dig at han er til at snakke med og i fælleskab i finder en løsning. Men lyder umiddelbart ikke det han er en svindler selv om hans ordvendinger ikke tyder på han tager fuldt ansvar.


  • #6   25. mar 2014 Så ikke dit sidste indlæg. Det jo super smiley
    Han sender dem nok bare til maler så de laver det man også kalder en hattelak hvor de bare maler ydersiden af fælgen og evt lige retter de skader der er.


  • #7   25. mar 2014 De bliver som nye igen og du vil ikke kunne se tidligere skader

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #8   25. mar 2014 Mon ikke han har været bevidst om deres stand, og håbede på at du intet ville gøre ved det? smiley

  • #9   25. mar 2014 Ja wow, sikke en kamp - du anmoder om at få det udbedret, og det får du smiley
    Temmelig misvisende titel smiley


  • #10   25. mar 2014 hvor er det bare typisk at folk maler "fanden på vægen" over ingen ting og før der er noget!!!...

    Havde du nu afventet hans svar istedet så var der jo ikke noget. men alligevel skal du lige ud med riven og hidse dig op.


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #11   25. mar 2014 Kennet: Han har da på ingen måde malet noget på væggen, han har blot spurgt om, hvad folk mener man kan forvente af kompensation? Kan heller ikke se tegn på at manden på nogen måde er ophidset, eller på anden måde sur.

Kommentér på:
Kamp med sælger om ridser på alufælge

Annonce