{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

hvordan sænker jeg med torsionsstænger {{forumTopicSubject}}

nu er jeg så heldig at eje en saxo. og den er jo "desværre" ikke ligeså nem at sænke helevejen rundt som en alm bil. med 4 fjedre.?
så hvordan er det lige at man lure det lille problem, da jeg ikke ønsker den lav i næsen, og frihøjde som en land roverover i røven.??
og når jeg søger på gevind/sportsundervogne, er det jo kun næsen der kan justeres.??

så er der et trick? er det nemmere end jeg tror. eller hvordan hænger det lige sammen.?
den kan jo ikke just drejes så den kommer i bund.?
eller er man så heldig at hvis jeg køber en gevind undervogn, så er det noget værktøj/en guide til sænkning af den.??

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan sænker jeg med torsionsstænger
  • #1   30. aug 2014 Det er bestemt ikke ligeså nemt, som på en bil med 4 fjedre, det har du helt ret i. Men til gengæld kan det gøres uden køb af materialer(fjedre og dæmpere).
    Der findes en udførlig guide på hi-speed.dk som beskriver det ganske fint.
    Hvis ikke den har været sænket eller hævet tidligere, så kan du godt regne med, at det sidder rigtig godt fast og gas og ilt ville være din gode ven, ved en evt. sænkning.

Men tag et kig på guiden og lur lidt om sagerne. Skal du selv til at skrue?!

• #2   30. aug 2014 Det var ihvertfald min plan at gå den ned. Da den ot er 100% std. Da den eneste ejer før mig. Var en gammel mand. Og han var ikke så streetcredits liderlig. Som mig:-) smiley

• #3   30. aug 2014 Jeg anede ikke man fik streetcredit ved at voldsænke en ældre Saxo smiley
    Held og lykke med projektet

• #4   30. aug 2014 Jo jo:-) smiley mere end std vts s højde

• #5   30. aug 2014 Det er et dejligt projekt at kaste sig ud i... smiley
    - Min 405'er var lige så sjov :P.....

• #6   30. aug 2014 streetcredits liderlig. .. så har du sku købt den forkerte bil smiley

• #7   30. aug 2014 havde ikke råd til andet.:D
    og nu skal i ikke moppe den lille bil.:D for den er hurtiiiig.:D:D
    min gamle celica st180 fik den nødvendige opmærksomhed.:D men den var fandme tung, uden servo eller noget.:D og så var den sku død. 105 i en 1,6 er sku for lidt.:D
    min saxo vts 16v er sku lidt sjovere. og mere økonomisk hehe.
    og skal jo køre i et eller andet til jeg får råd til en RX7;)

• #8   30. aug 2014 Altså det da positivt at du synes at en Savo VTS er hurtig, for så kan du da kun blive positivt overrasket i dine fremtidige biler smiley

• #10   30. aug 2014 Jeg tager tingene stille og roligt ang "hurtige" biler. Da jeg ikke får brug for ræs i indre kæbenhavn. Og på motorvejen mod falster. Må jeg alligevel kun køre 130:-)

• #11   30. aug 2014 Hvis du sænker en bil med torsionsstænger vil du meget let få den til at gå i bund, da du så har mindre torsion til rådighed, medmindre du forsyner den med kraftigere torsionsstænger - og det kræver vist en del ombygning.

Så du kan nok sænke den, men ikke køre med passagerer smiley

• #12   31. aug 2014 Det er en guide her, godt nok til Peugeot 306, men samme princip:

http://www.pug306.net/index.php?pageid=lowering

Det er ikke nemt at skille ad på en ældre bil.

• #13   31. aug 2014 så det i allesammen siger er at en gevindundervogn, vil være at smide penge ud af vinduet, da det kun er næsen jeg kan justere op og ned,!!
    så alm sænkningsfjedre, kan gøre det, og evt nye torsions stænger. evt std, og så "justere" dem, så jeg kan skære de gamle over eller ligende.??

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #14   7. sep 2014 gør du bare det og lad så være med at køre til syn ! Og lad for gud's skyld ikke køre galt da der er ingen forsikring der dækker dig smiley

• #15   7. sep 2014 Ja oka finn J. nu ville jeg jo gerne køre forsvarligt i min bil. men syntes at denne tråd har forvirret mig mere end den har hjulpet mig. så min tidligere kommentar var hvad jeg havde fået ud af tråden..
    men det kan jeg så fornemme på din kommentar, er yderst forkert..:D

så vil du eller en anden, evt være behjælpelige med trin for trin guide og fortælle hvad jeg skal anskaffe og derefter gøre. hvis jeg ønsker min bil sænket. og da jeg ikke er den store fan af skørter, er det ikke en mulighed for at få den til at se lavere ud.:DD:

Kommentér på:
hvordan sænker jeg med torsionsstænger

Annonce