1.173 visninger
|
Oprettet:
H1 LED pære,mere lys eller bare crap? {{forumTopicSubject}}
Som overskriften beskriver,giver de mere lys eller er det bare farven og skæret som er forskellen? Nogen som har erfaring med dem?
eks:
http://www.ebay.de/itm/Aluminium-25W-Weis-Licht-Auto-LED-H1-Nebelscheinwerfer-Driving-DRL-Birnen-Lampe-/181572776932?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2a4694b3e4
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jun 2014
Følger: 6 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 386
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Så lys man kan "ses med", ikke lys man kan "se med".
jun 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 73
jul 2004
jun 2007
jul 2004
Hvis du går efter mere lys i en halogen lygte - så finder du en god halogenpære - hvis du ikke syntes det er nok, måler du spændingsfaldet på din forlygtepære.
Hvis det stadig ikke er nok, kan du købe en xenon projektør at sætte i din lygte ( ja det er stadig ikke lovligt, men så er du ikke en blændende billist ) samt får noget ud af din xenon pære.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Og så skriver du dit svar her om det er værd at investere i.
jul 2004
Det er penge lige i skaldespanden ( har afprøvet med flere forskellige pære og i flere forskellige lygter. ) Lyset er skarpt, men rækkeviden er elendig.
selv de sæt som de skriver rundt omkring du kan erstatte med din forlygtepære svarende til 55w eller 1800 lumen - stik dem skråt op, lyset er elendigt.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Blænder og blænder.. Med mindre man køber et idiot produkt så virker nogle af de kraftige faktisk okay.. Roder meget med at teste hvad der er på markedet da jeg har sammen med et par andre stykker lavet en som faktisk virker... (kraftigere lys en xenon, blænder ikke og kaster lyset 99% som en halogen)
Oftest blænder de på ingen måde mere end xenon der er eftermonteret..
Men ja du har ret i at det er lettere at skifte linsen ud eller eftermontere en xenon linse og så bruge det sådan..
Sælgerne på ebay har en dårlig vane med at skrive MAX forbrug på hvad lederne har og udregner lumen for det..
De skriver fx 50w, hvor pæreren i realiteten kun får 5 eller 10.. Hvilket så ender med man får et helt andet resultat..
Men dem der er oppe på et forbrug på 30-40w er begyndt fint at kunne erstatte halogen uden at blænde og med et fint billede.. DOG vil high power halogen pære stadig give bedre lys, så pt ikke et alternetiv..
Så når patenterne er på plads osv så skal det produkt jeg roder med nok overtage markedet
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 837
jul 2004
Har prøvet et af de sæt de kalder for ( 55w ) - jeg vil ikke engang selv sælge dem, da jeg ved det er noget lort ( selvom det ser smart ud, og der nok ikke ville være de store problemer i at sælge dem )
Lyset er pisse skarpt - og det er ikke kun der hvor lyskilden rammer. har du prøvet at kigge ind i en håndlamp med LED? nærmest uanset hvordan du kigger i den eller hvor langt du står fra den kan du mærke hvordan det skære i øjnene ( ja okay ikke fra 100meters afstand ) men du ved hvad jeg mener og de når på ingen måde 1800 lumen.
Hvis man endelig skal montere det skrammel, så det være i en projektør lygte, der blænder det mindre, da du ikke har "frit" udsyn til "pæreren"
okt 2007
Kan godt lide du har erfaring med 1 sæt og så stadig går så meget amok med kritikken
Som sagt nogle af dem er RIGTIG lort.. men nogle fungere okay.. Uden at blænde og med et fint lys..
Ja selvfølgelig vil en reflektor der er bygget til kilden være det bedste.. Men de kan tilpasses
Et billede af da de var i tidlig stadie.. Man kan se at der er glar, men ikke så meget som med andre tilpasnings enheder.. Og på det tidspunkt gav de allerede nok lys til at kunne lyse vejen op..
De er kommet meget længere i tilpasningsfasen pt..
jul 2004
Bare lige for en sammenligning
Og kan vi blive enige om at hvis den lygte han tester på, havde været med et klart glas, havde blændingen være endnu værre... som om det ikke er nok der i forvejen..
på den video er der tydelig forskel i hvordan lyset kastes, markant dårligere "hotspot" som er det du køre med på vejen... værdigløst intet mindre.
skal så lige skynde mig at bemærke jeg ikke har prøvet den type i en projektør, men kun i en parabol lygte.
men ikke for at gentage mig selv, lyset er ad helvede til på en mørk landevej i en parabol lygte, og det syntes jeg den video illustrere meget fint
jun 2007
jul 2004
okt 2007
Som sagt tidlig produkt udvikling.. Allerede på det punkt var de længere fremme end mange af konkurrenterne på markedet..
Fokuspunkt er markant forbedret, samme med cutoff.. Driller kun en lille smule i asymmetrien..
pt kan man opnå bedre lys på vejen kontra originale xenon lygter.. Dog med 45w forbrug.. Så det er nået ret langt
Bliver en mellemvej imellem original monteret led lygter og xenon lygter.. Men som kan eftermonteres
Tja du kan jo købe et sæt når de kommer på markedet.. Sku ikk noget man giver væk når der er brugt så meget tid og så mange kræfter på det..
At du ikk tror på det er sku ikk mit problem.. De sagde også at led'en ikk vil kunne give mere lys pr watt kontra en sparepære.. Det blev modbevist af et amerikansk firma..
Eller at du kan få en hjernedød telefon til 2400kr.. det modbeviste oneplus..
Verden har muligheder.. Lukker du af, jamen så må du bare lukke af
jul 2004
Men som det er nu, findes det produkt ikke, eller jeg har ihvertfald ikke set et endnu.
Det tætteste du er på er umiddelbart det sæt der er vist i den video, og det er stadig langt fra tilfredsstillende og til prisen elendigt, det sæt koster omkring 12-1400 der kan du få for et par 100 ekstra et komplet sæt bi-xenon projektørere, pære, ballaster og blændstykker. Som på nuværende tidspunkt lyser langt bedre, mere og helt præcist. Så du ikke har problemer med at du blænder ( ved normal last ) du mangler jo stadig reguleringen.
okt 2007
Altså dem i videoen.. (:
Du kan ikk bruge xenon projektøre til noget hvis dine lygter er af nyere type og forsejlet med permaseal eller hvad det hedder.. Virkelig noget lort at få af..
jul 2004
Men har man ikke det, er det lettere umuligt ikke at lave en eller anden form for skade.
Har nu engang lavet det på et par stykker og ja, det har taget noget ekstra tid, men hvis man er lidt påpasselig er det ikke værre
H1 LED pære,mere lys eller bare crap?