{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Fibbe
Fibbe
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 73

H1 LED pære,mere lys eller bare crap? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften beskriver,giver de mere lys eller er det bare farven og skæret som er forskellen? Nogen som har erfaring med dem?

eks:

http://www.ebay.de/itm/Aluminium-25W-Weis-Licht-Auto-LED-H1-Nebelscheinwerfer-Driving-DRL-Birnen-Lampe-/181572776932?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2a4694b3e4

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  H1 LED pære,mere lys eller bare crap?
  • #1   12. nov 2014 Crap

• #2   12. nov 2014 Nok mere "Bling" end styrke. Lyser mindre end de originale Halogen pærer eller xenon pærer.

• #3   12. nov 2014 Der er nok en grund til at der står "DRL" = Day Running Light i beskrivelsen.
    Så lys man kan "ses med", ikke lys man kan "se med".

• Fibbe
    Fibbe Tilmeldt:
    jun 2007

#4   12. nov 2014 Hmm,havde jeg ikke set.. så der er ikke noget alternativ til almindelige pære? (Gider ikke zenon)

• #5   12. nov 2014 Men gerne LED? som er dårligere, blænder mere og er lige så ulovligt. Det giver ingen mening.

• Fibbe
    Fibbe Tilmeldt:
    jun 2007

#6   12. nov 2014 Vi kan ikke alle være lige så kloge på alle områder,nok derfor jeg spørger til emnet.. ;0)

• #7   12. nov 2014 Jaja, derfor jeg giver dig et svar, det var ikke for at brække næsen på dig eller noget i den stil, skulle måske have skrevet det anderledes, men har erfaret at så fiser den ikke ind på øverste etage smiley

Hvis du går efter mere lys i en halogen lygte - så finder du en god halogenpære - hvis du ikke syntes det er nok, måler du spændingsfaldet på din forlygtepære.

Hvis det stadig ikke er nok, kan du købe en xenon projektør at sætte i din lygte ( ja det er stadig ikke lovligt, men så er du ikke en blændende billist ) samt får noget ud af din xenon pære.

• #8   12. nov 2014 Køb evt. en enkelt LED pære - bemærk lumentallet og monter den i din ene forlygte - lyser den mere eller mindre end den anden?

Og så skriver du dit svar her om det er værd at investere i.

• #9   12. nov 2014 Det er ikke nødvendigt, for det virker ikke... Selvom den har et højt lumental, afgiver den ikke "bedre" lys - eller jo på kort afstand, men det blænder helt galt da lyset kastes helt forkert i lygten.
    Det er penge lige i skaldespanden ( har afprøvet med flere forskellige pære og i flere forskellige lygter. ) Lyset er skarpt, men rækkeviden er elendig.

selv de sæt som de skriver rundt omkring du kan erstatte med din forlygtepære svarende til 55w eller 1800 lumen - stik dem skråt op, lyset er elendigt.

• #10   12. nov 2014 KJ-Tek // CustomDip:
    Blænder og blænder.. Med mindre man køber et idiot produkt så virker nogle af de kraftige faktisk okay.. Roder meget med at teste hvad der er på markedet da jeg har sammen med et par andre stykker lavet en som faktisk virker... (kraftigere lys en xenon, blænder ikke og kaster lyset 99% som en halogen)
    Oftest blænder de på ingen måde mere end xenon der er eftermonteret..

Men ja du har ret i at det er lettere at skifte linsen ud eller eftermontere en xenon linse og så bruge det sådan..

Sælgerne på ebay har en dårlig vane med at skrive MAX forbrug på hvad lederne har og udregner lumen for det..

De skriver fx 50w, hvor pæreren i realiteten kun får 5 eller 10.. Hvilket så ender med man får et helt andet resultat..

Men dem der er oppe på et forbrug på 30-40w er begyndt fint at kunne erstatte halogen uden at blænde og med et fint billede.. DOG vil high power halogen pære stadig give bedre lys, så pt ikke et alternetiv..

Så når patenterne er på plads osv så skal det produkt jeg roder med nok overtage markedet smiley

• #11   12. nov 2014 Smid nogle Narva H1 Range Power White 85w i hvis du vil ha mere lys smiley God kvalitet der holder en ordentlig standard..

• #12   12. nov 2014 Ændre ikke på at en LED pære i en parabol lygte eller en projektør designet til en Halogen pære ikke fungere. Lyset der kommer fra din LED afviger væsentligt fra det lys og måden lyset kommer på inden i lygten kontra en halogenpære.

Har prøvet et af de sæt de kalder for ( 55w ) - jeg vil ikke engang selv sælge dem, da jeg ved det er noget lort ( selvom det ser smart ud, og der nok ikke ville være de store problemer i at sælge dem )

Lyset er pisse skarpt - og det er ikke kun der hvor lyskilden rammer. har du prøvet at kigge ind i en håndlamp med LED? nærmest uanset hvordan du kigger i den eller hvor langt du står fra den kan du mærke hvordan det skære i øjnene ( ja okay ikke fra 100meters afstand ) men du ved hvad jeg mener og de når på ingen måde 1800 lumen.

Hvis man endelig skal montere det skrammel, så det være i en projektør lygte, der blænder det mindre, da du ikke har "frit" udsyn til "pæreren"

• #14   12. nov 2014 Det er så modbevist.. Men nok om det.. Når tiden kommer får du det at se smiley

Kan godt lide du har erfaring med 1 sæt og så stadig går så meget amok med kritikken smiley
    Som sagt nogle af dem er RIGTIG lort.. men nogle fungere okay.. Uden at blænde og med et fint lys..

Ja selvfølgelig vil en reflektor der er bygget til kilden være det bedste.. Men de kan tilpasses

Et billede af da de var i tidlig stadie.. Man kan se at der er glar, men ikke så meget som med andre tilpasnings enheder.. Og på det tidspunkt gav de allerede nok lys til at kunne lyse vejen op.. smiley Ca 20w på det billede der.. smiley

De er kommet meget længere i tilpasningsfasen pt.. smiley Prototypen jeg har fået hjem er brugbar.. Har været en tur forbi trafikstyrelsens lab og et par synshaller hvor alle var rigtig overrasket over hvad de kan.. smiley Som sagt blænder ikke og giver godt lys smiley Men det skal nok blive endnu bedre.. det er målet

profilbillede
  • #15   12. nov 2014 Ja det er bare verdensklasse lygtebillede...

Bare lige for en sammenligning

Og kan vi blive enige om at hvis den lygte han tester på, havde været med et klart glas, havde blændingen være endnu værre... som om det ikke er nok der i forvejen..

på den video er der tydelig forskel i hvordan lyset kastes, markant dårligere "hotspot" som er det du køre med på vejen... værdigløst intet mindre.

skal så lige skynde mig at bemærke jeg ikke har prøvet den type i en projektør, men kun i en parabol lygte.

men ikke for at gentage mig selv, lyset er ad helvede til på en mørk landevej i en parabol lygte, og det syntes jeg den video illustrere meget fint

profilbillede
  • Fibbe
    Fibbe Tilmeldt:
    jun 2007

#16   12. nov 2014 he he,følger nysgerrigt med... :o)

• #17   12. nov 2014 Men Emre - send mig gerne et sæt når det er klart for vil gerne se hvordan du får en LED til at kaste lyset som en halogen smiley men held og lykke, og jeg skal nok give en bajer, hvis det lykkes dig smiley

• #18   13. nov 2014 KJ-Tek // CustomDip:
    Som sagt tidlig produkt udvikling.. Allerede på det punkt var de længere fremme end mange af konkurrenterne på markedet.. smiley

Fokuspunkt er markant forbedret, samme med cutoff.. Driller kun en lille smule i asymmetrien..

pt kan man opnå bedre lys på vejen kontra originale xenon lygter.. Dog med 45w forbrug.. Så det er nået ret langt smiley
    Bliver en mellemvej imellem original monteret led lygter og xenon lygter.. Men som kan eftermonteres smiley

Tja du kan jo købe et sæt når de kommer på markedet.. Sku ikk noget man giver væk når der er brugt så meget tid og så mange kræfter på det.. smiley

At du ikk tror på det er sku ikk mit problem.. De sagde også at led'en ikk vil kunne give mere lys pr watt kontra en sparepære.. Det blev modbevist af et amerikansk firma..
    Eller at du kan få en hjernedød telefon til 2400kr.. det modbeviste oneplus.. smiley
    Verden har muligheder.. Lukker du af, jamen så må du bare lukke af smiley

• #19   13. nov 2014 Som sagt jeg trækker gerne det jeg har skrevet tilbage hvis der er nogen der kommer og viser mig deres led pære lyse på samme måde som en halogen pære i en parabol lygte.

Men som det er nu, findes det produkt ikke, eller jeg har ihvertfald ikke set et endnu.

Det tætteste du er på er umiddelbart det sæt der er vist i den video, og det er stadig langt fra tilfredsstillende og til prisen elendigt, det sæt koster omkring 12-1400 der kan du få for et par 100 ekstra et komplet sæt bi-xenon projektørere, pære, ballaster og blændstykker. Som på nuværende tidspunkt lyser langt bedre, mere og helt præcist. Så du ikke har problemer med at du blænder ( ved normal last ) du mangler jo stadig reguleringen.

• #20   13. nov 2014 De kan købes til 500kr på ebay.. Samme cree MTG2 led på.. smiley

Altså dem i videoen.. (:

Du kan ikk bruge xenon projektøre til noget hvis dine lygter er af nyere type og forsejlet med permaseal eller hvad det hedder.. Virkelig noget lort at få af..

• #21   13. nov 2014 Ja det er noget lort, men mere lort er det heller ikke, hvis man har det rigtige grej smiley

Men har man ikke det, er det lettere umuligt ikke at lave en eller anden form for skade.

Har nu engang lavet det på et par stykker og ja, det har taget noget ekstra tid, men hvis man er lidt påpasselig er det ikke værre

Kommentér på:
H1 LED pære,mere lys eller bare crap?

Annonce