{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.849 visninger | Oprettet:

steen d
steen d
Tilmeldt:
6. mar 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Lovlig hvidt lys? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg har en Mazda 6 stc. 2,2 DE 90th anniversary fra 2011
Jeg kunne godt tænke mig så hvidt lys som overhoved hele vejen rundt, men er i tvivl om hvad der skal til uden at jeg skal bygge hele bilen om.
Mit største problem er nok baklyset som er så elendigt at det faktisk ikke er til noget som helst, gode foreslag ønskes?
Håber der er nogen som vil hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig hvidt lys?
  • #1   25. jan 2016 Du kan købe Led pære til dit baklys og nummerpladelys i f.eks. biltema det giver et hvidt lys det er godt nok ikke lovligt men tror det bliver svært at finde det lovligt nogen steder, og vis det almindelelig cool blue pære ikke er nok til almindelig lys kan du sætte xenon i det er så også ulovligt, men iværtfal Led vil være mit bud selv om det ikke er lovligt. jeg har kørt med det i alle mine biler og er aldrig blevet stoppet med det, det eneste er bare at Led ikke lyser vejen op det skinner bare kraftigt så dette kan du ikke bruge som kørelys (Langt og kort) smiley

  • #2   25. jan 2016 Jeg har en Passat, hvor jeg her i sidste uge skiftede mit baklys og kørelys ud med pærer som er lyser en del mere Hvidt.
    Jeg vil anbefale osram cool blue hyper til lygterne foran fra thansen. Det giver et Hvidt lys, men uden at det bliver for xenon agtigt.
    Derudover fik jeg et sæt kraftige led pærer til mit baklys. De lyser knald hamrende Hvidt, og lyser det hele op.
    Men som der står under disse varer på thansens hjemmeside, er disse heller ikke lovlige til gadebrug. Men det er klart det tætteste du kommer på et ordenligt Hvidt lys, udover xenon selvfølgelig smiley


  • #3   25. jan 2016 jeg bruger selv cool blue hyper+ har dog haft dem på i 1½ måned nu uden at blive stoppet.. har læst her på siden, at nogen fik syn med disse pærer.. så tror ikke de lægger mærke til det? hvis jeg bliver stoppet med dem, så siger jeg bare de er almindelig osram cool blue

    men når det kommer til baklys, så på med led pærer, tror da ikke nogen lægger mærke til du har led pærer i? de lyser alligevel kun når du bakker alligevel


  • #4   25. jan 2016 bruger også cool blue hyper, det var så godt mine hella fjernlygter blev afmonteret i en aller helvedes fart og kylet langt væk smiley

  • #5   25. jan 2016 Jeg har sat nogle Philips H7 White Vision i min bil i dag. Hold nu kæft man. De er ikke pengene værd. Jeg har taget før og efter billeder med manuelle indstillinger med spejlreflekskamera. Der er INGEN forskel i farvetemperaturen fra de andre no-name pærer og til disse.

    Jeg var tæt på at købe de Osram Cool Blue Hyper+ på 5000 kelvin som ikke er godkendte, men er de hvide hvide eller er de blå ligesom de Osram 6000k positionspærer?


  • #6   25. jan 2016 whitevision er slet ikke gode. hvis du vil have hvidt lys, så skal du da købe philips xtreme vision 130+

    hyper+ 5000k lyser blåligt ..

    osram unlimited nightbreaker: http://peecee.dk/uploads/012016/IMG_8705.JPG
    osram cool blue hyper+: http://peecee.dk/uploads/012016/IMG_8706.JPG

    jeg gav 140 kr. fra ebay for hyper+ pærer. hos thansen koster de 220 smiley


  • #7   25. jan 2016 Så Philips Extreme Vision 130% på 3700K skulle lyse mere hvidt end White Vision på 4300K ? Ahh hva?

  • #8   25. jan 2016 min fætter har 130+ og synes de lyser godt nok langt og hvidt. dog har ikke prøvet whitevision , har dem kun i positionspærer og nummerpladelys

  • #9   25. jan 2016 Du skal ikke købe dem til forlygterne så. De lyser ikke bedre eller mere hvidt end andre alm. pærer.

    Men de Cool Blue Hyper+, ser da ud til at være klare hvide og ikke blålige? Som fx. 6000K pærerne gør ( http://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/universaldele/paerer-og-lygter/%C3%B8vrige-paerer/5w/paeresaet-led-retrofit-12v-w5w-6000k-osram/n-2103490641/pn-561849796/)


  • #10   25. jan 2016 mine lyser blåligt , der er meget lidt hvid, men når du kigger på vejen om natten, så lyser de bare blåt og ikke hvidt.. faktisk ligner de xenon look når jeg kigger på dem.. man kan ikke rigtig se det på billederne

    de koster alligevel kun 140 kr. på ebay og tager kun 1 uge før du har dem i postkassen.


  • #11   25. jan 2016 Men er lyset noget værd med dem når det mørkt så i forhold til fx. Nightbreaker Unlimited ? Lyser Hyper+ vejen lige så godt op?

  • #12   25. jan 2016 https://landberg.dk/osram-cool-blue-hyper-h4-2stk-p1016
    her kan du se der står : - Stilfuldt look
    - Blåligt hvidt lys, der skaber et xenonlook

    men jeg synes de lyser mere blåligt end hvidt


    EDIT: nej nightbreaker lyser meget længere end hyper+.. hvis du vil have langt lys så tag nightbreaker eller philips xtreme vision 130+


  • #13   25. jan 2016 Du skulle sætte en pære i af hver, så man bedre kan se forskellen, uden at tage højde for, at kameraet ændrer hvidbalancen/farvetemperaturen.

    EDIT: Ja for de lyser kun med 900 Lumen, hvorimod de godkendte lyser med 1500.


  • #14   25. jan 2016 har stadig mine nightbreaker.. prøver at sætte den ene i og tager et billede imorgen smiley

    - osram nightbreaker > almindelig kørelys lyser hvidt > langt lys giver blåligt lys
    - osram cool blue hyper+ > almindelig kørelys lyser blåligt > langt lys giver hvidt/gult lys
    - philips xtreme vision 130+ lyser altid hvidt både køre- og langt lys


    EDIT: savner faktisk nightbreaker når jeg f.eks køre på landeveje.. man behøver slet ikke langt lys tændt , så godt lyser de.. men hyper+ har jeg nogen gang behov for langt lys smiley


  • #15   25. jan 2016 Ja, det kunne være fedt smiley Har godt set, at nightbreaker lyser blåligt med langt lys, hvilket ser mærkeligt ud når man lige kommer fra det hvid-gule lys. Men så må de næste jeg prøver, blive extreme vision plus 130%, bare for at se. I det mindste skulle de så give meget mere lys, så må farven sutte sine fingre lige lange, hvis de stadig nærmest er gule.

  • #16   25. jan 2016 Man vaner sig hurtig til blåligt lys.. Er glad for hyper+ selvom de ikke lyser så langt som nightbreaker. Det er alligevel snart forår/sommer, hvor der ikke er så meget mørkt udenfor hvor der heller ikke kræver så meget lys, derfor hyper+ er fint. Kan skifte til nightbreaker til næste vinter hvor der kræver meget lys hehe..

    - men hvis jeg få tid, tager jeg bedre billeder imorgen både med nightbreaker og hyper+ så du kan se forskellen smiley


  • #17   26. jan 2016 Ja, vil det kunne være super smiley

  • #18   26. jan 2016 Man kan i dag også få hvid led pære der erstatter forlygtepære, og lyser 2-4 gange kraftigere..
    De kan skiftes uden ombygning, så det er nemt lige at sætte alm. I til syn.
    Det er efter min mening bedre end at fiske med xenon.
    De øvrige pære kan også skiftes til led, uden at give det store bøvl med myndighederne, bare det ikke er blålig


  • #19   26. jan 2016 Hvis du vil forbedre dit forlys og være lovlig, så køb Philips de er væsentlig bedre end osram, de er også mere hvide

  • #20   26. jan 2016 Jeg fik min Megane cabriolet synet med cool blue hyper og der var ingen bemærkninger.
    jeg har også fået dem i min nye qashqai og de giver godt hvid lys. smiley


  • #21   26. jan 2016 Kører med M-TEC 100W super white i min. De giver et ret godt lys, og er betydligt bedre end 55W

    Det er muligt det ikke er tilladt, men det virker


  • #22   26. jan 2016 Nogen siger mtec lyser ikke særlig godt, mens nogen synes omvendt. Derfor tør jeg heller ikke smide flere penge for andre pærer smiley

  • #23   26. jan 2016 Hvis man er heldig og få nogle mtec der har tråden siddende præcis, er de sikkert ok....
    Køb Philips hvis det skal virke første gang.


  • #24   26. jan 2016 #22 Har aldrig haft problemer med dem, men har også altid valgt 100W

    De har holdt lige så længe som Osram og Phillips


  • steen d
    steen d Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #25   28. jan 2016 Hvis jeg skifter noget af det ud med LED skal jeg så også sætte modstand ind?

  • #26   28. jan 2016 Du kan købe led pærer med canbus modstand.. Men husk at sætte de originale pærer i når du skal til syn med bilen. Led er også ulovligt

  • steen d
    steen d Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #27   28. jan 2016 Er det også ulovligt hvis det er parkeringslyset?

  • #28   28. jan 2016 Jep..

  • #29   28. jan 2016 Jeg køre med dioder næsten over alt, og jeg har kun en gang fået en anmærkning til syn

  • #30   29. jan 2016 Hvad stod der så i synsrapporten?

  • #31   29. jan 2016 Kan jeg ikke huske, det var en caravelle bus og jeg skulle til omsyn pga. Manglende vægt tavle, så stod der at der var forkerte lydkilder i forpeste positionslys, men de var også lidt blå i det.
    De mest synlige skifter man lige inden man køre til syn.
    Sidst havde jeg en Zafira som mekanikeren kørte fejlagtigt til syn med, så jeg havde intet skiftet, men den gik lige igennem uden anmærkninger


  • #32   29. jan 2016 jeg ville stadig ikke tør at tage til syn med led pærer.. gem dine gamle pærer, når du skal til syn skifter du bare .. det tager kun et par minutter at skifte

Kommentér på:
Lovlig hvidt lys?

Annonce