{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Pulverlakering af alufælge {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg har fået nogle fælge pulverlakeret. Jeg giver dem noget Armor shield, så bremsestøvet ikke sætter sig på dem og sidder fast. Jeg tænkte bare på om de kan holde til vores kommende vinter vejer, med alt den sne og salt på vejene?
Eller om jeg SKAL køre på stålfælge om vinteren?

Mange tak for jeres kommende svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pulverlakering af alufælge
  • #1   25. okt 2022 Så længe du ikke får ridser/afskrab så går det fint.
    Har kørt på alu de sidste mange vintre, orker ikke en rusten stålfælg.
    Kører med Carpro Dlux som coat på mine hjul.


  • #2   25. okt 2022 Skift til keramisk klodser.. Så behøver du hellere ikke alle det der coating noget

  • #3   25. okt 2022 De holder fint til salten.
    Men du skal være meget opmærksom på stenslag når de er pulverlakkerede. En lille skade, så skaller malingen af i store flager. Alm autolak er klart at fortrække på fælge en anden gang.


  • #4   25. okt 2022 Alle alufælge er pulverlakeret fra farbrikken af...

  • #5   25. okt 2022 Nej.
    Det kan godt være der er nogen der er, men det er ikke alle.

    Men har man en alufælg der er grim og hvor Lakken skaller af efter en sæson eller 2, så lyder det sansynligt den er.


  • #6   25. okt 2022 Nu sælger jeg altså fælge til dagligt, så jeg er meget spændt på, hvilken fælg du kender, som er vådlakeret ad fabrikken af? Kom frisk.

  • #7   25. okt 2022 Du kan jo lave kantstenstesten.
    Bliver Lakken skrammet, så er det vådlak. Skaller malingen af, så er det pulverlak.

    Hvis du har prøvet at reparere kanter på fælge er du heller ikke i tvivl når du sliber på dem om det er pulverlak eller ej.


  • #8   25. okt 2022 Jeg reparerer fælge til dagligt. Diamond cut, pulverlak, vådlak, vibrapolering, svejsning, opretning osv osv, you name it. Har ikke set en eneste ny fælg, som er vådlakeret.

    Der findes måske nogle superdyre custom-made fælge, som skal sidde på showbiler, som er vådlakeret, for man kan have en meget flot finish med vådlak sammenlignet med pulver. Men alle almindelige fælge er pulverlakeret. Det er billigere, hurtigere og ja - STÆRKERE.


  • #9   25. okt 2022 Hvis pulver ryger af i flager, så er det bare ringe kvali, dårlig grunder og dårligt forarbejde. Eller kan det også komme af fugt, som er trængt ind igennem ridser og har fået lov til at irre større flader under lakken. Ellers ikke. Hvis pulveret er vedhæftet ordenligt, ryger det ikke i flager.

  • #10   25. okt 2022 Jeg har i alt fald 3 sæt fælge herude der er vådlakkeret fra fabrikken. 2 sæt originalfælge og et sæt 100+.

    Men der er også forskel på den pulverlak der bliver givet fra fabrikken, og størstedelen af de pulverlakkeringer der bliver lavet i dk.

    Den de får fra fabrikken er enorm tynd, hvilket er positivt.
    Dem man betaler sig fra ved firmaer, de får typisk et langt tykkere lag. Og det betyder at Lakken ikke har mulighed for at flexe, hvis der dannes ir bag ved fra eksempelvis et stenslag. Derfor knækker Lakken af i flager i stedet.
    Det har jeg set uhyggeligt mange eksempler på, ikke kun på fælge, men også undervognsdele, motorcykelstel, knallerter mv.
    Så de 2 ting må som sådan ikke sammenlignes.

    Det var et sidespor, salt holder de fint til.


  • #11   26. okt 2022 Tak for svarene og helt okay med det lille sidespor. Er altid glad for at lærer noget nyt om fælge:D

  • #12   27. okt 2022 #10 den er mere gal hvis klarlakken knækker i flere stykker på en pulverlakeret fælge smiley

  • #13   6. nov 2022 Ser ofte originalfælge hvor lakken skaller af, så må den en tur i syrekarret og laves helt fra bunden af, basecoat, farve, diamondcut og til sidst clearcoat.

Kommentér på:
Pulverlakering af alufælge

Annonce