{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.536 visninger | Oprettet:

Kasper P
Kasper P
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 43

Fordele/ulemper ved sænkning.. {{forumTopicSubject}}

Overvejer at sænke min bil, men har ikke det store budget. Vil derfor høre jer, om hvad i kan anbefale.

Har kigget på alle slags sænkningsfjedre i prisklassen 500-1000 kr.
Hvad er jeres erfaringer med disse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordele/ulemper ved sænkning..
  • #1   14. dec 2007 tja jeg gav 1500 for mine sænkningfjedre.

• #2   14. dec 2007 er dine dæmpere gamle kan du riskere at de bliver utætte fordi de skal til at køre et andet sted på stemplet (lavere) og du kan derfor ende med at skulle skille det hele ad (og spore/4 hjulsudmåle) en gang til.

Vil også mene, at hårdere/afkortede dæmpere der passer til de lavere fjedere altid er den bedste løsning.

• Kasper P
    Kasper P Tilmeldt:
    aug 2007

#3   14. dec 2007 Forresten min bil er en 306.. Vil derfor gerne høre fra folk med samme bil...

Jakob S - Hvordan er de?

• #4   14. dec 2007 Fordele: ser fedt ud, ligger bedre på vejen, mindre forbrug (da mindre vindmodstand)

Ulempe: øl køb i tyskland no go, diverse steder, alt efter sænkning, kan ikke besøges mere (havde lånt en standard m3 og kunne ikke besøge x-kæresten med den pga. bump)

• #5   14. dec 2007 lavere bil, bedre greb i vejen! meget endda...
    bedre trækkraft pga. af stivere undervogn.

så istedet for at bilen bare tipper opad når man accelerer så overfører den kraften horisontalt meget bedre...

ulemper : hvis du sænker ligesom min er sænket og sætter alufælge på samtidig så skal man lige tænke over hvor man kører og hvad man kører på! en kloakdæksel kan føles meget voldsomt inde i bilen! og vejbump skal man også lige tage med ro

• Kasper P
    Kasper P Tilmeldt:
    aug 2007

#6   14. dec 2007 Får man problemer med at køre over bump, hvis jeg eksempeltvis sænker den 40/40?
    Og kan det ses, det er jo trods alt kun 4 cm?

• Kasper P
    Kasper P Tilmeldt:
    aug 2007

#7   14. dec 2007 Kan nogen nævne mig en ca. pris på, hvad det vil koste at få min bil sænket?

• #8   14. dec 2007 nej det burde ikke være noget problem...

• #9   14. dec 2007 det kan godt ses ja...!

og nej 40/40 for du ikke problemer med..
    det kommer naturligvis an på om der sidder det helt store bodykit på bilen.

men for en sikkerheds skyld så kører jeg altid skrå over kantsten og bump hvis jeg kan komme til det.
    men nu har jeg jo heller ikke mere end 7-8cm frihøjde foran

• #10   14. dec 2007 jeg gav 2k for mine fjedre og så koster det en mekaniker time eller 2 hvis du ikke selv kan...

• #11   14. dec 2007 hvis jeg var dig ville jeg bruge 4 kilo på en gevind undervogn... så kan du skruge den lidt op hvis du får problemer med vejbump osv.

• #12   14. dec 2007 der er kun fjeder foran på en 306 bag i er der torisionsstænger eller hvordan det nu stave ikke lige nem at indstille dem syns jeg hvis man ikke har prøvet det før på dem

• #13   14. dec 2007 min er sænket 60/60 og jeg kan da næsten ikke komme ind nogen steder, kun hvis jeg kommer sidelæns op af bumpene, og jeg tager alle vej bumb med 10 - 20 km/t ellers går forbroen på, men mine vinterfælge er jo også små...

men alt i alt go for det.. jeg har enda været i tyskland med min, hvor den var sænket, den kunne sagtens køre med det, men man skal ikke over 110 - 130 på motorvejen før det kan mærkes..

• #14   14. dec 2007 gal jeg gad ikke have en bil der ikke kunne køre over 130 km/t eller køre over et bump fordi den er sænket

Kommentér på:
Fordele/ulemper ved sænkning..

Annonce