{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftfilter til Golf 2
  • #1   28. apr 2008 fut ind til bilexperten og bed denne skaffe dig et KN filter... hold dig fra Thansens sports filtre - de holder IKKE!

  • #2   28. apr 2008 Egern .. de virker da glimmernde dem fra thansen har aldrig haft nogle problemer med dem

  • #3   28. apr 2008 Kan i komme evt. med et link?

    Problemet er at jeg er i tvivl om hvilket der passer til?


  • #4   28. apr 2008 bare ud og måle for at se hvor stor den skal være mål omkredsen.. http://www.thansen.dk/products.asp?c=1762261229&n=1225864743

  • #5   28. apr 2008 da SQUIRREL _ -- lufterfilteren skal blot frasortere de værste skidt ? men det holder ikke ?

    Det er sq dig der ikk holder.. de virker til deres formål.


  • #6   28. apr 2008 Undercover>>> holder ikke = lokal slang for "af ringe kvallitet" - jeg har set flere der har ødelagt motoren ved at montere et billigt t-hansen filter - de lukker simpelthen for meget snavns ind. Men - smag og behag. hvis det bare er at opfylde formålet "at frasortere det værste skidt" kan du sq bare binde en klud om hullet - samme opfyldelse af formålet - men mærkeligt nok er der ingen der gør det?

    Hvis andre har andre erfaringer med T-hansens luftfiltre - fair nok - man kan også gå over gaden uden at blive kørt over.

    Personligt ville jeg hellere køre UDEN luftfilter end med et billigt t-hansen sportsfilter.


  • #7   28. apr 2008
    da SQUIRREL _
    Kunne du så ikke komme med et link, til et filter du mener er af god kvalitet?


  • #9   28. apr 2008 ... du kan også med fordel montere et POWER-BLANKET omkring filteret - giver faktisk ganske godt... det giver ikke lyd, men yde-evne, hehe

  • #10   28. apr 2008 da SQUIRREL

    http://bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=1468&produktgrID=16

    Kan bruges på min Golf 2? Det er du helt sikker på?
    Og jeg er garanteret bedre lyd, og muligvis flere HP?

    Skal som sagt bare have noget der virker, har man ikke brug for mere? Troede det så anderledes ud?


  • #11   28. apr 2008 Det kan sagtens bruges til en golf II - de laves i forskellige størrelser der er tilpasset den enkelte bil.... Dem der er på billedet er bare til illustartion - den du køber er tilpasset lige netop din motor og dit motorrum... Det K&N filkter du køber er testet og afprøvet på samme motor som din egen. I modsætning til andre, er der ikke tale om et universalfilter men en der er lavet til lige netop din 1,6 motor..

    Lyden kan du ikke tage fejl af - den er der med det samme - men for det mest optimale resultat både HK og lyd-mæssigt, er det en god ide at købe en sports-bag-potte til din udstødning....

    K&N har to slags luftfiltre - en der skal i kassen som dit nuværende luftfilter - og et der skal monteres i stedet for kassen. Sidstnævnte giver den bedste lyd og ydelse.


  • #12   28. apr 2008 da SQUIRREL _ takker for din tid.
    Men ville det så ikke være bedst at få en som ikke skal være i kassen?
    Eller er det underordnet?

    Hvad er bedst? Rettere hvad vil du gøre?


  • #13   28. apr 2008 jeg ville vælge en der skulle bygges på i stedet for kassen - det er nemt og lige til... Går den lidt stram ved montering, kan du smørre studsen med lidt olie. Husk at gemme luftfilterkassen, hvis du en dag skal sælge bilen.. Luftfilteret er let at montere - det er bogstaveligt talt Plug and Play... køb også et power-blanket - det koster JA - men er det HK og optræk du går efter er det sådan en du skal have....

    Husk også en ordentlig udstødning.. men.. det er en hel anden opgave, hehe...



  • #14   28. apr 2008 da SQUIRREL _ du ved dejligt meget om dette emne smiley
    Jeg er noob til sådan noget - kan du give mig et link til disse ting?

    Efter dette, skal jeg nok lade dig være i fred smiley
    hehe.. smiley


  • #15   28. apr 2008 ... nu ved jeg jo ikke hvad det er for en 1,6 motor du har - om det er med karb. eller inejtion... men uanset hvad, bør du også udskfte dine vaccumslanger--- er de møre (hvilket de med garanti er) gør det ud over optræk, forbrug, HK... så gør dig selv den tjæneste at udskifte dem ASAP...

    Er din tændspole oliebaseret, bør du også udskfite den til en ikke-oliebaseret...

    Når nu du er i gang, så udskift også rotor, rotordæksel, tændkabler og tændrør hvis du ikke ved hvornår det sidst er gjort.. Så ved du at din bil yder 100% inden du begynder med sportsfiltre og udstødning.

    Ovenstående service kan gøres for under 1000 kr og gør en verden til forskel!"


  • #16   28. apr 2008 For under 1000 bobs, med filter og det hele?
    Lol - lyder billigt smiley Men gør jo ikke noget. He.

    Kan man købe delene jeg skal bruge i bilexperten?


  • #17   28. apr 2008 Skodakongen >>> TAK :o)) endelig en med samme synspunkt som jeg, hehehehehehehehehehehehe

    Hvad angår sportsudstødning så køb en remus - det kan jeg anbefale - men der findes mange andre gode systemer... Spørg i bilexperten - de har sikkert et godt tilbud til dig :o))

    Som udgangspunkt kan du nøjes med at købe en bagpotte... den kan du også selv sagtens montere... skal du VIRKELIG have drøn og fut i den, skal du udskite hele systemet.. start med en banan foran... i modsætning til alm, der bare er et tykt rør hele vejen, er en banan bogstaveligttalt formet som en banan med et tyndere stykke foran.. giver god lyd og optræk.. dernæst 2" hele vejen til din bagpotte.. SÅ får du ikke bedre lyd ud af den :o))

    Men forstyr mig endelig :o)) det sker der INTET ved :o)) har også selv være nybegynder en gang , hehe...


  • #18   28. apr 2008 nej nej.. de 1000 kr er for vaccumslanger, tændspole, tændkabler, rotor, rotordæksel og tændrør...

    Vaccumslangen henter du for en 20 / 40 kr hos en hver mekainker - de har i metermål og pengene går til deres kaffekasse...

    Tændkabler / rotor / rotordæksel køber du med fordel i biltema ( til nøds Thansen, hvis du har langt til biltema

    Tændrørene køber du hos Meca eller merkonomen.. gå efter kvallitet - køb BOSH tændrør først som sidst.


  • #19   28. apr 2008 .. når du er hos meca eller merkonomen så køb et additiv til at rense ventilerne - DeTox er ganske fint - i tanken med det og tank derefter en gang Shell W-power for hver 3 tankfuld alm benzin.. så bliver din motor rigtig glad :o))

    Er du god ved din motor er den god ved dig.. du kan også købe et rense-additivt til olien--- det er også en god ide at gøre for hver 10 oleskift.


  • #20   28. apr 2008 Jamen så forstyr jeg dig sku, som du selv siger vi starter alle et sted.
    Jeg har gennem tiden været vant til at kun at købe originalt til bilen, dvs har gået ned til VW og bedt om tingene, så har de skaffet det til mig, har derfor aldrig skulle tænke over tingene, eller alternativer til hvor jeg ellers skal købe delene.

    Men for at summere op mangler jeg disse ting:
    Vacuumslanger
    Tændspole som ikke er oliebaseret
    Rotor
    Rotordæksel
    Tændkabler
    Tændrør
    Sportsfilter
    Bagpotte (remus?)

    Mit spørgsmål er så, hvor kan jeg købe disse ting? Kan jeg bare spørger om det i biltema? Eller skal jeg købe specielle dele/mærker, hvis ja hvor? Husk links, så jeg bedre kan finde ud a det smiley





  • #21   28. apr 2008 Fik vidst svar på det der smiley
    Tak.

    Eneste jeg stadig er i tvivl om er dette sportsfilter??
    Hvilket et jeg skal vælge?

    Og self, bagpotten smiley Hvad for en?


  • #22   28. apr 2008 Du kan sagtens købe de gængse dele i Biltema - deres kvallitet er i top... Det du ikke kan få der, går du til meca eller merkonomen efter.

    Hvad angår specielle dele som sportsfiltre og sportsudstødning så gå i bilexperten - eller som skodakonen foreslår hovwdiaudi..


    Livet er sq for kort til originale reservedele hvis det kan ungås! I langt de fleste tilfælde handler de samme sted.


  • #23   28. apr 2008 Køb en openair K&N hos bilexperten :o))

  • #24   28. apr 2008 ^^^^ ENIG!

  • #25   28. apr 2008 Okay - så jeg ved at være dig. Endnu en gang mange tak.

    Indtil videre har jeg fundet frem til flg:
    Hvis i lige vil godkende det, så blir jeg glad smiley
    Rotor - biltema
    Rotordæksel - mon ikke det kan fåes der os?
    Vacuumslanger - finder jeg et sted.
    Tændspole som ikke er oliebaseret´- biltema art nr: 53-403
    Tændkabler - Tændrørskabel
    Af kobber 1,5 mm². Plastisoleret. - købes hos biltema
    Tændrør - købes et sted.
    Sportsfilter - kan i give mig et link???????????????
    Bagpotte - finder jeg et sted, bliver nok noget universal noget?


  • #26   28. apr 2008 Rotor - biltema JA
    Rotordæksel - mon ikke det kan fåes der os - vil jeg nu også tro
    Vacuumslanger - finder jeg et sted. JA - din lokale mekaniker uanset hvad bilmærke de servicere - jeg hentede altid mine hos peugeot, hehe
    Tændspole som ikke er oliebaseret´- biltema art nr: 53-403 JA
    Tændkabler - Tændrørskabel af kobber 1,5 mm². Plastisoleret. - købes hos biltema JA
    Tændrør - købes et sted - JA - bare det er BOSH
    Sportsfilter - kan i give mig et link - http://www.hovwdiaudi.dk/
    Bagpotte - finder jeg et sted, bliver nok noget universal noget - http://www.hovwdiaudi.dk/



  • #27   10. maj 2008
    da SQUIRREL :
    De har kun simota hos thansen... Men kender ik så meget om simota tbh..

    Her en udmærket filter test : http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm


Kommentér på:
Luftfilter til Golf 2

Annonce