{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.124 visninger | Oprettet:

Selv sy læder kabine? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har overvejet det med at få en læder kabine i bilen, men hvordan er det selv at lave? Er det vildt svært at gøre med et ordentligt resultat?
Det skulle være sammen med en kammerat og vi er rimelig til at lave generelt lidt af hvert?

Nogen der har erfaringer?

På forhånd tak
Mark

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selv sy læder kabine?
  • #1   26. feb 2009 Går med samme ide. Så kigger lige med smiley

• #2   26. feb 2009 Det jeg ser som det største problem er at få læderet trukket helt ind til sædet så det er stramt, om det skal gøres med noget lim kunne jeg ikke forstille mig.. Men aner bare ikke lige hvordan ellers..

• #3   26. feb 2009 Haha

I kan sikkert tage sy kursus på aften skole smiley

Kunne lige forestille mig en klasse bestående af sytten grå damer i alderen 50 til 80, og så en enkelt bebumset t-hansen knægt med tribal tatoveringer, undertrøje og omvendt kasket smiley

• #4   26. feb 2009 fik i ikke sykørekort i folkeskolen:) gjorde jeg da i 5-6 klasse:D
    ej lytter lige med.

• #5   26. feb 2009 Rigtigt læder er ikke lige sådan at sy i, med normale grejer. De forsøg jeg har set, hvor folk selv har været i gang, har lignet... Ehm... Lort og lædersofaer fra Bilka :o)

Jeg ville hellere bløde de penge det nu koster, i stedet for at ærge mig, hver gang jeg kørte bil!

God vind med projektet!

• #6   26. feb 2009 Mark R, vil du selv igang med at sy ny læderkabine til "din" sl 500 :D?

• #7   26. feb 2009 Det der er ved det er at det var for at prøve det, har nogle gamle sæder som man kunne starte med.. Bare for at prøve det, men ville dog gerne hvis der var nogle som havde haft nogle erfaringer..

Og mange tak smiley

• #8   26. feb 2009 Hehe, nej det er ikke min, har ikke gidet opdateret profilen, har selv en Altea FR van, og har så gennem arbejdet mulighed for at få en høj læder kvalitet til en fornuftig pris..

• #9   26. feb 2009 Vil på det kraftigste fraråde jer det. Som Kasper S skriver er det ikke noget man bare lige gør med en normal symaskine.

Tag og skriv en PM til mig, har en makker der er autosaddel mager, ham kan I nok få en god pris ved.

Men med en masse mod, og en del færdigheder så skal det da nok kunne lade sig lave.

• #10   26. feb 2009 Jeg kunne godt finde på at købe nogle kvm og så prøve at skille et gammelt sæde ad bare for at prøve og se om man kan finde ud af det, og med hvilket resultat..

• #11   26. feb 2009 Vil også sige at hvis I har mod på det, er I seje *G*

Er udd modelsyer, og kan da sige at det kræver special maskiner at sy i læder, hvis det skal give et godt resultat.

Der er jo også nogle forskellige teknikker som bliver brugt m beregnign af mønstre, specielle former for tråd, hvis det skal holde til slid o.s.v

Ville også lade profferne om det.

• #12   28. feb 2009 special symaskine?????? ...... en alm. hobby symaskine kan sagtens sy i læder.... der skal bare specille nåle til og tyk tråd det er det fint.... har jeg har afprøvet...... og selv lædermontør og der lavede vi os selv om på læderet..... så hvis du selv skal lave en læderkabine så spræt din stof kabine op og lav model det kan lade sig gøre..... men brug hellere 5 timer for meget på det når du er "amatør"

hilsen polodan (lædermontør)

• #13   28. feb 2009 Dan J:

Vil da sige at man skal bruge en maskine med overtransportør, hvis det se pænt ud. Og at tråden skal være min. være en NM 80, hvis det skal holde til slid.

• #14   24. maj 2011 dan . det jo ikke helt rigtig da det slet ikke er alle sy maskiner der kan have en tyk tråd i, og ligefrem bruge en tråd 50 til dobbel sting ville ikke være pænt, og slet slet ikke alle hobby sy maskiner der kan sy i læder
    hilsen AP

Kommentér på:
Selv sy læder kabine?

Annonce