{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.612 visninger | Oprettet:

mit polyester hærder ikke {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Har brugt et bådrepsæt fra det der plastic padding, kender i sikkert godt..

Men der var ikke nok polyester i så jeg måtte ud i dag og købe noget mere.

Fik så noget fra et værksted.. Noget blåt noget.. Men det hærder ikke med min universalhærder fra plastic padding..?!?!

Så hvordan skaffer jeg mig en hærder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mit polyester hærder ikke
  • #1   2. sep 2009 xl byg har det

• #2   2. sep 2009 biltema

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #3   2. sep 2009 Det er nok fordi din universalhærder til PlasticPadding er til polyesterbaseret, og det du har købt på værkstedet er epoxy. En hærder til polyester får ikke epoxy til at hærde...

• #4   2. sep 2009 hmm hærder til plastik padding kan du slet ikk bruge til resin/ flydene polyester til glas fiber

men man kan godt bruge det samme hærder til om det er polyester eller epoxy basret

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#5   2. sep 2009 Money

Nuller, de to ting vil ikke arbejde sammen. Eller også så lærer plastmagerne noget forkert når de tager deres glasfiberkurser smiley

Og jo, universalhærderen til PlasticPadding kan godt bruges til flydende polyester, ellers ville det være dumt at sælge sammen i rep. sættet smiley

• #6   2. sep 2009 Martin K har fat i den lange ende.. Den virker fint i dette sæt: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6180&n=10

Men den virker altså ikke til det nye polyester jeg har købt..

Martin K du siger også at det er epoxy jeg har købt.. det kender jeg så intet til.. Det er godt nok blåt men det lugter altså ligesom det der var med i sættet

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#7   2. sep 2009 En anden ting man også lige skal være obs på ved arbejde med polyester, er omgivelsestemperaturen. Den skal helst være i nærheden eller højere end 20 grader.
    Hvis hærdningsprocessen går istå pga. temperaturfald, så er der stor sandsynlighed for at den ikke kommer igang igen.

Det ses tit at hobbyglasfiber-folket, smider emnet udenfor værkstedet pga lugten, og er der koldt udenfor - så er det en ommer.

• #8   2. sep 2009 Jeg har selvfølgelig stået med det udenfor.. det stinker jo hehe... Men det burde da være varmt nok sådan en dejlig dag som i dag..

• #9   2. sep 2009 grunden til man ikk bruger samme hærder er at der får epoxyen til at blive mat

og man bruger jo tit epoxy frem for alm polyester hvor det skal stå pænere

men så har jeg da lært noget nyt med det med padding hærder smiley

og har arbejdet med glasfiber i snart 10 år

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#10   2. sep 2009 Jeg har engang i desperation brugt epoxyhærder til en slat polyester, det hærdede ikke selvom det stod i hærdeovn. Min kone som er plastmager rystede på hovedet af mig, og forklarede mig en lang række kemiske ting - med den afsluttende konklusion at epoxyhærder og polyester ikke samarbejder.

• #11   2. sep 2009 jamen "money over bitches" det har jo ikke hærdet det nye skidt jeg har købt.. hvis vi lige skal tilbage til problemet..

og det kan heller ikk være epoxy jeg har købt?

• #12   2. sep 2009 skal jeg ha noget mkep hærder?? Og kan det blive for gammelt?

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#13   2. sep 2009 Det kan godt blive for gammelt, men så får du det ikke ud af bøtten smiley

Jeg holder stadig på at dit hærder ikke samarbejder med dit resin. ELLER har der ikke været tilstrækkelig temperatur til at sætte gang i/bibeholde hærdningen.

Du er nødt til at rense af og starte forfra, selvom det er et trælst og grattet job...

• #14   2. sep 2009 prøv at varme det med en varme pistol så kan du bnake gang i det igen inden det fordamper helt

men retur til hærder man kan få noget spec hærder til lave temp

Kommentér på:
mit polyester hærder ikke

Annonce