{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.571 visninger | Oprettet:

Indpresning på fælge? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min Lexus har original fælg indpresning på 50, men jeg har fundet nogle andre fede fælge på 73, kan det lade sig gøre at smække dem på min?

Og hvad vil det resultere i på bilen? Kommer fælgen til at gå mere ind eller mere ud af skærmene?

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indpresning på fælge?
  • #1   6. sep 2009 Fælget vil komme længere ind i skærmkassen. Det er meget usandsynligt at det kan lade sig gøre med den afvigelse - desuden vil det ikke være lovligt at køre med.

• #2   6. sep 2009 Du kan se en forklaring på ET mål her:

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=42304

+ = højere værdi
    - = lavere værdi

• #3   6. sep 2009 Okay. Jeg har dog hørt at man kan få en indpresnings skive af en art til at udligne?

• #4   6. sep 2009 ar godt søgt lidt på det, men vil høre om der er noget rigtigt i at en indpresnings skive ville udligne dette.

• #5   6. sep 2009 Det kan du også. Du kan lægge spacere imellem. for at få fælget længere ud mod skærmen. Har dog ingen erfaring med, hvordan det kører.

• #6   6. sep 2009 Så den skive jeg tænker på er bare en spacer?

• #7   6. sep 2009 Det du leder efter er nogle 25mm spacere.

Og Dan det hedder fælgen og ikke fælget smiley

• #8   6. sep 2009 - Retro Ronja -: Jeg ved det godt - men det lyder simpelthen dumt i mine ører smiley

• #9   6. sep 2009 Ja wauw hvor det lyder dumt. Synes nu det lyder dummere at sige et fælg / fælget, frem for en fælg / fælgen. Men held og lykke fremover!

• #10   7. sep 2009 Iflg. Dansk Sprognævn ER der ikke faste regler.

Citat:

Substantivers køn

Spørgsmål: Jeg har et spørgsmål om navneord. Hvad er reglerne for fordelingen af en og et? Hvad er det der afgør om et ord er fælleskøn eller intetkøn? Hvorfor hedder det fx en mand, men et menneske?

Svar: Der kan ikke gives faste regler for brugen af en og et på dansk, men i nogle tilfælde spiller ordets betydning eller dets form ind på kønnet. Der er altså visse tendenser:

Fælleskøn (en):
    Ca. 75 % af alle danske substantiver (navneord) er fælleskøn. De omfatter bl.a.:

Ord der betegner dyr og mennesker, fx en dreng, en far, en lærer, en kone, en udlænding, en tysker, en hund, en kat, en ko, en laks, en hest, en mus osv. Undtagelser er fx et barn, et menneske, et postbud, et dyr, et egern, et svin.
    Ord der betegner planter, træer og frugter, fx en birk, en blomst, en bøg, en nød, en pære, en banan, en eg, en rose, en tulipan osv. Undtagelser er fx et bær, et frø, et løg, et træ, et æble.
    Ord der betegner vandløb, fx en å, en flod, en strøm, en bæk osv.
    Ord der ender på -else, fx en bevægelse, en forsinkelse, en overraskelse, en skuffelse, en tilladelse osv. Undtagelser er fx et spøgelse, et værelse.
    Ord der ender på -ance, -ant, -dom, -ence, -er, -hed, -ing, -isme, -sion, -ør, fx en ambulance, en chance, en debutant, en variant, en ejendom, en sygdom, en kompetence, en konference, en bager, en hastighed, en lejlighed, en parkering, en stilling, fascismen, kommunismen, en diskussion, en direktør, en frisør osv.
    Intetkøn (et):

Ord der betegner stoffer eller masser, fx brødet, glasset, guldet, jernet, kødet, papiret, sølvet, vandet osv. Undtagelser er fx jorden, luften, regnen.
    Ord der betegner områder og steder, fx et amt, et distrikt, et kontinent, et land, et sogn, et torv osv. Undtagelser er fx en by, en gård, en ø.
    Ord der ender på -dømme, -ri, -ed, -um, fx et herredømme, et omdømme, et bageri, et batteri, et hoved, et marked, et gymnasium, et museum osv.

Men jo, tendensen er "en fælg/fælgen"...

• #11   7. sep 2009 Jeg er ked af at bryde diskussionen her, men jeg har nok os taget fejl.

Det var ikke ET jeg ledte efter men centrerings ring. Det er det engelske udtryk 'Bore' jeg forvekslede med ET tror jeg. Bore er altså det engelske ord for Navcenter, korrekt forstået?

Hvis det originale navcenter er på 60,1
    Den nye fælg har Bore på 73
    Vil en centreringsring på 73,2 - 60,1 så passe?

• #12   7. sep 2009 yes , det vil jeg mene smiley

• #13   7. sep 2009 Tak for det smiley

• #14   7. sep 2009 Indpresningen (ET) må kun ændres 10 +- fra original

• #15   8. sep 2009 Okay. Det finder jeg så ud af om holder

Kommentér på:
Indpresning på fælge?

Annonce