{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Xenon i lygtehus hvor glasset ikke er klart? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Sad lige og tænkte på om man kan se ordenligt med xenon hvis man har alm. glas i lygtehuset altså ikke klart glas.

Lyser den bare lygtehuset op mere ind den lyser ud eller??

Det ser jo godt ud og ved det kræver det ene og det andet..

Så tænker lidt om man ikke kan få det til tågelygter?? så kan man jo slukke det hvis HR. politi skulle komme og så lyser det skide godt.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xenon i lygtehus hvor glasset ikke er klart?
  • #1   9. jan 2012 Xenon lyser ad helvede til i huse der ikke er lavet dertil
    Uoriginalt Xenon lyser ad helvede til, i forhold til alm. halogen.


  • #2   9. jan 2012 JesperS :

    Har ikke set hvordan det ser ud, men kunne forstille mig de ikke lyser lige så godt som ved klart glas..

    Har i en lang periode ikke ville have sådan noget på min bil, da jeg syntes de skal sidde på de biler som er lavet til det..

    Men det ser jo godt ud, men tror måske bare jeg holder mig til alm. pære smiley


  • #3   9. jan 2012 Det' lort ...

    Det kommer til at blænde andre bilister af helvede til..
    Hvis du SKAL eftermontere xenon, så køb egnede lygter til formålet.. Dvs. klar glas, og helst med linse i stedet for parabol..


  • #4   9. jan 2012 Tænk på dine med mennesker, de kan ikke se noget hvis du køre med xenon i tågelygter og i almindelige forlygter.

    Noget andet er at det er ulovligt, kedeligt men sandt

    Xenon lyser ok hvis du køber de rigtige pærer, jo højere Kelvin jo ringere lyser de vejen op, lidt modsat af hvad folk regner med.


  • #5   9. jan 2012 Mikkel Jensen :

    Min bil er der desværre ikke lavet sådan noget til, da mange ikke har råd til lave på sådan en bil og derfor så ikke så attraktiv, at man laver lygthus til en sådan type bil...

    Havde mine bange anelser om det ikke ville være godt med det glas, men ja... Det bliver nok bare alm, pære som er helt fint.


  • #6   9. jan 2012 Carsten P:

    Tænker skam på mine med mennesker smiley Derfor det ikke er monteret endnu. Køre kun med tågelygter tændt når jeg er alene eller tåget og så tror jeg nu ikke de blænder.. Altså alene om aften/natten. så det dejligt med ekstra lys. derfor jeg ville have dem i tågelyset.

    Men er ikke færdig med at tænke endnu. Måske laver jeg lidt om på tågelyset i min ko fanger, hvis jeg kan finde en skide god løsning..


  • #9   9. jan 2012 Hvad er det for en bil du har?

    Du kan "nøjes" med xenon-look pærer, hvis du gerne vil pimpe lyset lidt.. Eller film til at trække over lygterne - Jeg har lige monteret gul film på mine for- og tågelygter..


  • #10   9. jan 2012 Mikkel Jensen :

    Jeg er lidt af en perfeksionist når det handler om min Mitsubishi Sigma, derfor det med film osv. til lygter ikke er lige mig. Desværre..

    Men ja det er fordi jeg gerne vil pimpe lys farven lidt, for mine alm lyser jo godt nok. Ang. tågelys er det fordi jeg bor på landet og syntes det er rart med så meget lys som muligt, at jeg ville have dem i tågelyset, men jeg tror jeg får lavet noget ordenligt og smart i min ko fanger med 4 lys. 2 til tåge lyset og 2 til ekstra langlys. tror det bliver 4 runde lygter, men det skal sidde flot og godt. Gider ikke det ser Thansen ud..


  • #12   9. jan 2012 Hvad skal du bruge lyset fra en tåge lygte til? Du kan da kun lige se hvad der sker lige foran bilen smiley

  • #13   9. jan 2012 De hjæper alligevel lidt med ekstra lys når jeg tænder dem selvom de kun lyser lige foran bilen og del mere ud til siden som gør man bedre kan se dyrene i vejkanten..

    Jamen skal stadig lyse rigtig godt, hvis det går ud over lys kvalitteten at farven bliver pimpet lidt, så bliver de bare ikke farvet.

    Tror lige jeg kigget lidt på det Mtek du forslår smiley


  • #14   9. jan 2012 Morten

    Har du et link til hvor der står at der er ulovligt? Jeg har ikke kunne finde ud af det - Men det påvirker ikke lysstyrken, eller lyskeglen, så jeg tvivler på at det er ulovligt..


  • #15   9. jan 2012 Min erfaring er, at det overordnet set er noget skrammel. Det absolut værste skrot er bi-xenon pærer til H4-lygter idet der reelt ikke er to tråde. I stedet sidder der en bette aktuator, som flytter på sagerne inde i pæren.

    I en H4-pære er glødetråden til nærlys afskærmet, og i al sin enkelhed fungerer det FINT. Xenon-pærer har ikke en glødetråd (lyset leveres i en lysbue efter samme princip som når man svejser), og lyset er dermed en tand sværere at afgrænse.

    Osram Nightbreaker er en rigtig god opgradering til H4-lygter, og personligt skifter jeg pærer op til vinteren hvert år.
    Jo, en god pære holder snildt 2-3-4 år uden udskiftning, men lyset bliver ringere med tiden. De fleste får en overraskelse, hvis de skifter pærerne, når de blot er et år gamle. 9/10 tilfælde er der stor forskel.
    Nightbreaker-pæren gejler også lyset en sjat. Det bliver krid-hvidt med et (meget lille) strejf af blå skær, og de lyser bare godt op.

    Hvis du bor langt nok ude til, at du benytter fjernlys ofte, og du ikke kører H4, kan du snildt montere xenon i fjernlyslygten. Om der findes H4-kits med xenon til fjernlys, ved jeg ikke - jeg har aldrig forsket i det.
    Xenon til fjernlys alene generer generelt ingen, da man jo blænder ned, når der er modkørende, og du får en allerhelvedes masse ekstra lys, når du reelt har behovet.

    Tågelygter giver generelt intet lys fremadrettet. Hvad du oplever fra kabinen er ren indbildning, hvis dine tågelygter er justeret korrekt. smiley Hvis du kun ser de 20-30m frem, som et sæt tågelygter max rækker, vil jeg helst ikke møde dig på en mørk landevej, heh. smiley
    De kan give en sjat til siden, men hvis det kun er 30m frem og du kører 22-25m/s (80-90km/t) kører du alligevel ind i dét, du akkurat opfanger i synsfeltet.

    Åhja, og det blå-hvide lys er intet værd i tåge. Det vil være bedre med gult lys, omend i ret begrænset omfang, og SÅ ofte er det altså heller ikke SÅ tåget... hvis det endelig ER så slemt, nedsætter man hastigheden, mehehe.


  • #17   9. jan 2012 Morten D Nej men så må det jo være sådan smiley Jeg lurer lige lidt på de forslag smiley

  • #19   9. jan 2012 Nå for pokker.. Men der hvor jeg fik min bil synet sidst, tror jeg ikke de tager det så tungt. Da den skulle vejes ned, havde jeg monteret gevindundervogn, og bilen gik på liften da den skulle op og ned, men blev synet og han skrev tilmed en attest om at bilen er synet og godkendt med gevindundervogn smiley

    Men jeg kan ikke forstå at det er en ændring af lygten, da der ikke er ændret på lygtens konstruktion - Hvis lyset blev forringet kunne jeg forstå det, men det er ikke tilfældet...

    Det må nærmest være en smags-sag for synsmanden..


  • #20   9. jan 2012 Jesper H:

    Du har ret. Bruger dem også når jeg køre i sne for at få så meget lys som muligt og der køre jeg jo langsomt.

    Nej køre aldrig kun med tågelyset tændt. Så kan se langt frem ha ha. Men syntes bare det giver lidt mere lys og nok også derfor jeg vil have ekstra lys ..


  • #21   9. jan 2012 Mht. at montere den gule film på lygterne, så mener jeg, det hænger sammen med, at enhver afskærmning af lygterne pr. definition er ulovlig. Badboy-looket er som sådan heller ikke lovligt, men nogle synsmænd nøjes med at tjekke, om nærlyskeglen bliver påvirket.

    Jeg tror dog ikke, at der nogle steder står noget specifikt om folie på lygterne er ulovligt. Dog mindes jeg, at afskærmning og modificering af en lygte ikke kan godkendes, da man i så fald bevæger sig udenfor dens godkendelse.
    Hvordan man så tolker den regel er en subjektiv vurdering = nogle synsmænd godkender, mens andre fejler bilen.


  • #22   9. jan 2012 Tommy P >>

    Som sagt, den ekstra lysmængde, du fornemmer fra tågelygterne, er mere en illusion end så meget andet. Jeg kan godt følge dig, og tag endelig ikke fejl; Jeg har grebet mig selv i det flere gange, og reelt oplever jeg ingen forskel indenfor den del af synsfeltet, hvor jeg har brug for lyset!

    I én sammenhæng har jeg dog oplevet, at tågelygter er en fordel:

    Mørk vej med meget bakket terræn! Når man kører over en bakketop, vil hverken nær- eller fjernlys oplyse vejen ned ad bakken. I dette tilfælde oplever jeg, at tågelygterne netop lyser tilstrækkeligt nedad til, jeg får en bedre fornemmelse af, hvad der er på vejen foran mig.

    Om jeg så kan bruge det til noget som helst? Tjah... Falsk tryghed dæmmer måske også op for evt. panikhandlinger. smiley


Kommentér på:
Xenon i lygtehus hvor glasset ikke er klart?

Annonce