{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solfilm/Tone ruder selv?
  • #1   22. jan 2012 Kan se du er i lærer, får i ikke nogle solfilm montøre ud til jer en gang i mellem?

• #2   22. jan 2012 har hørt at det i biltema skulle være fra 3m og det er okay godt så..

Tips til det? du skal have noget som et dankort du kan skrabe vinduerne med mens du montere for at få alle bobler ud smiley
    Og så skal bilen være ren..

har aldrig monteret det selv så kan ikk rigtig komme med bedre tips smiley

• #3   22. jan 2012 På ebay.co.uk kan du finde en rulle på 6m x 76cm og med alt det nødvendige monteringsgrej til omkring 100 kr.

Du kan gå ind og søge på youtube, der er masser af gode guider til montering af solfilm.

• #4   22. jan 2012 jeg købte noget i t-hansen .. bare at få beskyttelse folien af solfilmen var nok til jeg gik helt amok og mistede tålmodigheden.. det var sku godtnok noget fucking pis! så det skal bare gøres prof i stedet smiley

• #5   22. jan 2012 Det tror jeg ikke det sker Anders. vi har ikke gjort sådan noget på en bil i den tid jeg har været der.

har læst lidt forskellige steder og folk siger at det fra thansen også skulle være lort at arbejde med

har dog også kigget nogle fotoalbums igennem og jeg har set noget med en hel masse sæbe vand på plus et andet album hvor der var en varme pistol.

Så hvidt jeg kan regne ud er varme pistolen til at varme det op så det bliver lettere at styre, eller sådan noget i den stil men det ved jeg dog ikke hvordan det forgår.

• #6   22. jan 2012 det thansen krøller og er noget værre bæ hvertfald! ved ikke om det kan fås bedre nogle steder

• #7   22. jan 2012 Sæbevandet bruger man til at styre ruden, så den sidder som den skal inden man presser vand/bobler ud.
    Varmepistolen bruges til buede ruder, ligesom bagruden for at få filmen til at strække sig, så der ikke kommer folder.

• #8   22. jan 2012 IKøb noget film i biltema eller bilting, det er Go kvalitet. Det i Thansen kan du slet ikke arbejde med. Du skal bruge en forstøver med sæbe vand i. Kniv og skraber medfølger i pakken med Solfilm. Gør ruderne rene og derefter sprøjte dem ind i sæbe vand. Så ligger du filmen på de våde ruder med den side ud af hvor du kan pille det klare folie af. Så skære du det til så det passer til ruden, nemt hvis man har et godt lys inde i bilen som lyser ud på ruden. Så piller du den klare side af folien og sprøjter sæbevand på den ny side. Så sætter det på inde i bilen og sætter den så den sidder godt ud til alle hjørner. Derefter er det bare og skrabe vanden væk med skaberen og skulle der være nogle steder det ikke lige vil sidde ordenligt. Så varmer du lige lidt på ruden med en varmepistol udvendigt så det sidste vand kan komme væk. BOM SÅ HAR DU SOLFILM I smiley

• #9   22. jan 2012 Jørgen ingenarm vi er enige om at det monteres indenvendigt ikke?

• #10   22. jan 2012 Jo det monteres indvendigt. Det er bare nemmere hvis du skærer filmen til så den passer i størrelsen på ydersiden.

• #11   22. jan 2012 Jo sgu da smiley

• #12   22. jan 2012 Går alting helt galt for dig og du må bide i det sure æble og køre til prof. Montør. Så har prestige bilpleje og solfilm 15% rabat på deres i forvejen lave priser smiley
    Tjek hjemmesiden : prestigesolfilm.dk

• #13   22. jan 2012 jeg bestilte her fra og monterede det selv. var første gang jeg havde prøvet med solfilm, men tog chansen da jeg har monteret en del folie. Blev ret godt, bortset fra 1 lille ridse, men igen koster jo ingenting næsten og okay kvalitet.

http://myworld.ebay.co.uk/londontintco/

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
    #14   22. jan 2012 Det kan godt lade sig gøre at montere solfilm fra T-hansen.
    Jeg har gjort det og det blev fint nok.(min anden gang)
    En dyre film holder sig muligvis pænere længere, men om monteringen går godt afhænger helt sikkert at ham eller dem der gør det!

Som jørgen ingenarm skriver mht monteringen, du skal bare passe på når du tager den klare folie af at filmen ikke folder og klæber sammen.

Hvis din rude buer meget, skal du overveje at få en prof til det, for så skal den varmes for at tilpasses.

• #15   25. jan 2012 Ville nu ikke mene at mine ruder buer nok smiley

Det er jo bare lidt penge ud af vinduet hvis nu det går helt galt.
    Har aldrig prøvet sådan noget før eller noget med folie, så det bliver lidt en first timer, ser dog lige om jeg kan tage mig sammen til det smiley

Kommentér på:
Solfilm/Tone ruder selv?

Annonce